Zori Noi, octombrie 1961 (Anul 14, nr. 4297-4322)

1961-10-20 / nr. 4313

V -A <? V"' b IBLioteCA CENTRALĂ UNIVERSITARA „M. EMINESCU“ IAȘI LUCRĂRILE CELUI DE-AL XXII-LEA CONGRES AL P. C. U. S. Raportul cu privire la Programul P. C. U. S., prezentat de N. S. Hrușciov (Text prescurtat) MOSCOVA 18 (Agerpres). — STASS transmite: In ședința de miercuri a Congresului al XXI-lea al P.C.U S., R. S. Hrușciov, prim secretar al Principalul rezultat al activității Partidului și al poporului sovietic este victoria deplină și definitivă a socialismului în U.R.S.S. N. S. Hrușciov a subliniat că cel de-al XXI-lea Congres al P.C.U.S. va intra in istorie ca Congresul constructorilor comunismului. In Uniunea Sovietică socialismul a devenit o realitate vie. Ca rezultat al tuturor transformărilor colosale care au avut loc in U.R.S.S., a arătat N. S. Hrușciov, s-au schimbat în mod radical condițiile de trai ale oamenilor. Șomajul a fost lichidat de mult in anii puterii sovietice salariul real și muncitorilor a crescut de 5,8 ori, veniturile reale ale țăranilor — de peste șase ori. Socialismul a insuflat oamenilor sovietici un măreț sentiment de încredere în viitorul lor și al copiilor lor, senzația trăiniciei bunăstării C.C. al P.C.U.S., a prezentat Raportul cu privire la Programul Partidului Comunist al Uniunii Sovietice atinse i-a făcut pe oameni să privească istoria cu optimism. Imperialismul a pierdut irevocabil dominația asupra unei mari părți a popoarelor. S-a definit magistrala principală pe care pășește înainte omenirea — socialismul. „Principalul rezultat al dezvoltării ascendente a societății in epoca noastră este formarea sistemului mondial socialist“, a declarat N. S Hrușciov. in prezent experiența unui grup de state și nu numai a mare unei singure țări a confirmat inevitabilitatea înlocuirii orînduirii capitaliste cu onnduirea socialistă, a demonstrat superioritatea hotăritoare a socialismului. Revoluțiile de eliberare națională au dat o lovitură zdrobitoare Bastiliei coloniale, a spus N. S. Hrușciov caracterizînd cel de-al doilea rezultat al dezvoltării crale din punct de vedere al manimportanței sale istorice, falimentul sistemului colonial. Pe ruinele imperiilor coloniale au luat naștere 42 de state suverane. Cel de-al treilea rezultat al dezvoltării mondiale este slăbirea considerabilă și multilaterală a capitalismului și o nouă agravare a crizei sale generale, a arătat N. S. Hrușciov. Viața a confirmat pe deplin analiza leninistă a capitalismului și stadiului său cel mai mari — imnperialismul, analiză făcută în cel de-al doilea program al partidului nostru. N. S. Hrușciov a arătat că s-au accentuat considerabil instabilitatea economică a capitalismului și dezvoltarea inegală a unor țări în comparație cu altele. Producția de război a devenit un element permanent al economiei sistemului capitalist. 15—20 la sută din venitul național se cheltuiesc pentru înarmare. In țările capitaliste dezvoltate din America de Nord și din Europa Occidentală, precum și în Japonia și Australia, la 85 de milioane de proletari industriali există 8—10 milioane șo(Continuare in pag. 3-a) I. Victoriile istorice ale socialismului ȘEDINȚA DIN ZIUA DE 19 OCTOMBRIE MOSCOVA 19 (Agerpres). — TASS transmite s Ia 19 octombrie, ora 10 dimineața, ora Moscovei,. Congresul al XXII-lea al Partidului Comunist al Uniunii Sovietice și-a reluat lucrările. In cadrul ședinței de dimineață au început dezbaterile pe marginea Raportului de activitate al Comitetului Central al P.C.U.S. la cel de-al XXII-lea Congres și a Raportului cu privire la proiectul de Program al partidului, care au fost prezentate de NiKITA HRUȘCIOV. In primele două zile ale lucrărilor Congresului, precum și pe marginea Raportului de activitate al Comisiei centrale de revizie. Luînd primul cuvînt al P. N. DEMICEV, prim - secretar al Comitetului orășenesc Moscova al P.C.U.S., e declarat că noul Program Partidului Comunist al Uniunii Soviietice constituie un cod al înțelepciunii marxism - leninismului creator. El se distinge prin profunzime științifică, prin indicarea concretă a căilor de construire a comunismului. Pînă la sfîrșitul septenulului (1965) în capitala Uniunii Sovietice vor fi complet automatizate 75 de uzine și fabrici, peste 700 de secții de producție. Anul acesta — a spus vorbitorul — industria Moscovei va atinge, in ce privește producția globală și productivitatea muncii, nivelul prevăzut pentru cel de-al patrulea an al septenaturiii. Leningrădenii, a spus IVAN SPIRIDONOV, prim - secretar al Comitetului regional de partid Leningrad, aprobă și sprijină din toată inima proiectul noului Program al P.C.U.S. — remarcabil document teoretic și politic al epocii noastre. Oamenii muncii din regiunea Leningrad a spus vorbitorul, realizează cu succes sarcinile septenalului. Ritmul dezvoltării industriei va asigura atingerea în anul 1963 a nivelului de producție stabilit pentru sfîrșitul planului septenal. Comuniștii din Bielorusia aprobă întrutotul politica internă și externă a Partidului Comunist al Uniunii Sovietice, — a declarat K. T. MAZUROV, primul secretar al C.C. al P.C. din Bielorusia. El a calificat proiectul noului Program ca un remarcabil document al marxismului creator, in care sunt trasate căile concrete de construire a comunismuliir . •, i_..~ _ -industria Bielorusiei va îndeplini în cinci ani planul septenal la producția globală. Anul acesta producția industrială urmează să crească cu 40 la sută în comparație cu anul 1958. Ș. R. RAȘIDOV, prim-secretar al Comitetului Central al P.C. din Uzbekistan, a apreciat rezolvarea justă a problemei naționale ca alt merit istoric al partidului comuniștilor și a subliniat că aceasta constituie un exemplu pentru orice stat, pentru orice partid. Raportul Comitetului Central prezentat Congresului partidului și proiectul noului Program al P.C.U.S. sunt pătrunse de umanism și de grija pentru om, — a declarat D. A. KUNAEV, prim-secretar al C.C. al Partidului Comunist din Kazahstan. Caracterizînd situația economică a Kazahstanului, Kunaev a declarat că dezvoltarea sa impetuoasă din ultimii ani confirmă importanța liniei adoptate de partid privind dezvoltarea forțelor de producție ale regiunilor răsăritene. Luind cuvîntul conducătorul delegației Partidului Comunist Chinez, CiU EN-LA1, vicepreședinte al C.C. al P.C. Chinez, care a urmat la tribună, a caracterizat Programul P.C.U.S. drept un plan măreț de construire a comunismului, care deschide perspective luminoase și însuflețește popoarele. Vorbitorul a declarat că poporul chinez sprijină acțiunile guvernului sovietic în domeniul politicii externe, acțiuni orientate spre slăbirea încordării internaționale, dezarmarea generală, consolidarea principiilor coexistenței pașnice, precum și măsurile întreprinse în ultima vreme pentru întărirea apărării. Trainica prietenie chino-sovietică — a spus Ciu En-lai, va dăinui în veci. El a dat apoi citire masajului de salut semnat de MAO TZEDUN, președintele Partidului Comunist Chinez, adresat Congresului al XXII-lea al P.C.U.S. WLADYSLAWV GOMULKA, primsecretar al C.C. al P.M.U.P., subliniat în cuvîntul său că popoarele Europei și întregii lumi vor saluta cu deplină aprobare și cu recunoștință tot ceea ce a spus N. S. Hrușciov în problema încheierii Tratatului de pace cu Germania. Poporul polonez, a declarat W. GOMULKA, se alătură întrutotul acestei poziții. El a relevat că relațiile dintre P.C.U.S. și P.M.U.P., dintre poporul polonez și poporul sovietic, au devenit mai cordiale și mai frățești ca niciodată înainte. MAURICE THOREZ, secretar general al Partidului Comunist Francez, care a luat apoi cuvîntul, a spus că privirile tuturor oamenilor muncii din Franța sînt îndreptate spre acest Congres care va adopta cel mai însemnat document politic al epocii noastre — Programul P.C.U.S. — și care are o mare însemnătate pentru mișcarea muncitorească internațională. Poporul sovietic a demonstrat caracterul realist al socialismului prin însăși faptul că l-a construit. In prezent, in istorie se înscrie o nouă pagină, a spus MAURICE THOREZ. Farurile mărețelor construcții ale comunismului luminează întreg pămîntul, purtînd ideile muncii creatoare. Thorez a declarat că Partidul Comunist Francez își exprimă regretul în legătură cu poziția conducătorilor Partidului Muncii din Albania, care, abătîndu-se de la principiile unității mișcării muncitorești și comuniste internaționale, aduc un prejudiciu poporului albanez. (Continuare în pag. 4-a) Anul XVI nr. 43134 pagini 20 bani Vineri octombrie 1961 ACTUALITATEA PE SC11IT Cursuri de 6 zile La Casa agronomului din Scheia - Suceava, se țin in această perioadă cursuri cu președinții comisiilor de revizie din gospodăriile agricole colective. Săptămîna ceasta sînt la cursuri 30 de preșeadinți al comisiilor de revizie din G.A.C. din raioanele Botoșani, Săveni și Dorohoi. Săptămâna viitoare, tot pentru 6 zile vor fi la aceste cursuri alți 50 de președinți ai comisiilor de revizie din raioanele Rădăuți, Fălticeni, Botoșani, Săveni și Dorohoi Aparate de radio în magazinele cu articole electrice, au apărut zilele acestea 150 de aparate de radio tip „Orion“ fabricate în R. P. Ungară și 30 de aparate „Simfonia“ fabricate in R P. Bulgară. Noile aparate sînt construite după tehnologia modernă, cu piese universale, avînd cite 6 și respectiv 5 lungimi de undă. Sortimente noi In această toamnă, de la Fabrica de marmeladă, conserve și fructe Burdujeni au pornit spre magazinele de desfacere și alimentare, noi sortimente de mărfuri. Astfel, în prezent, s-au produs peste pînă un vagon de fasole , păstăi in saramură și circa 2.000 kg. gogoșari în oțet. Sunt in proces de producție alte sortimente noi ca: hreanul cu sfeclă roșie, castraveți în oțet, pastă de tomate și altele care vor fi împachetate în borcane de diferite mărimi. Secții de croitorie la sate In ziua de 17 octombrie a.c., la cooperativa de consum din comuna Pătrăuți - Suceava, s-a deschis o secție de croitorie. Această secție execută orice comandă cu materialul clientului. Agențiile de presă transmit: — Puternicul ecou internațional al Raportului prezentat de N. S. Hrușciov la Congresul P.C.U.S. — O. N. U. — Dezbaterile generale au luat sfîrșit. — Organizarea guvernului R.A.U. — Intervenția reprezentantului R.P.R. în Comitetul nr. 3. A încetat din viață MIHAIL SAPOVEANUI Academia Republicii Populare Romîne, Ministerul Invățămîntului și Culturii, Uniunea Scriitorilor și Comitetul Național pentru Apărarea Păcii din R. P. Romina anunță cu adîncă durere că în ziua de 19 OCTOMBRIE 1961, ora 9, a încetat din viață, in urma unei boli îndelungate și grele, marele scriitor, academicianul Mihail Sadoveanu, luptător neobosit pentru înflorirea patriei noastre socialiste, pentru pace și înțelegere între popoare, ACADEMIA REPUBLICII POPULARE ROMÂNE, MINISTERULUI INVA ȚAA1INTULUI ȘI CULTURII UNIUNEA SCRIITORILOR, COMITETUL NAȚIONAL PENTRU APARAREA PĂCII DIN R. P. ROMINA Din partea Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Român, a Consiliului de Stat și a Consiliului de Miniștri al R. P. R„ Comitetul Central al Partidului Muncitoresc Re- Patriot luminat și democrat convins, el a activat lînd Consiliul de Stat și Consiliul de Miniștri al pe tărim obștesc și în viata noastră de stat. Mihail H. R., exprima durerea lor profundă cu prilejul „ . . . .... . . _ . . , încetării din viață a lui Mihail Sadoveanu. Sadoveanu a fost un militant de seama in lupta pen Strălucit om de cultură, marele scriitor al petru marea cauză a Păcii socialismului și a prietenie porului român a creat, în literatura noastră, opere de între popoare, valoare universală: COMITETUL CENTRAL AL PARTIDULUI MUNCITORESC ROMÂN. CONSILIUL DE STAT AL R. P. R., CONSILIUL DE MINIȘTRI AL R. P. R. Constituirea comisiei pentru organizarea funeraliilor Pentru organizarea funeraliilor acad. Mihail Sadoveanu, a fost constituită o comisie formată dit tovarășii s Atanase Joja, președinte, Ilie Murgulescu, Horia Hulubei, Mihail Ralea și Zaharia Stancu. Cît mai multe produse vîndute statului! O măsură bine chibzuită Pentru noi, colectiviștii, contractările cu statul constituie baza sigură pentru obținerea unor mari venituri bănești. Cu cit aceste venituri sunt mai mari, cu atit gospodăria are posibilitatea să rezolve la timp cheltuie fe curente de producție, să împartă membrilor ei avansuri bănești trimestriale și lunare, avansuri care ii stimulează puternic pe colectiviști în participarea la lucru, in sporirea producției. De asemenea, vinzind statului multe produse, din producția realizată, gospodăria are posibilitatea să mărească fondul de bază. Iată de ce noi căutăm să vindem statului, pe bază de contract, tot mai mari cantități de cereale și produse animaliere. In acest an am avut însămințare cu porumb pentru boabe 470 ha. La începutul anului am stabilit ca din recolta ce va rezulta să vindem statului 130 tone porumb. Acum, noi suntem aproape pe terminate cu desfăcatul porumbului. In plan am avut prevăzut să realizăm cite 2.200 kg. porumb boabe la ha. Recolta se ridică la 4.200 kg. știuleți la hectar, și deci e nevoie de mai multă muncă la desfăcat. Acest lucru nu ne supără, din contră, ne bucură. După calculele noastre reiese că la porumb ne va prisosi o însemnata cantitate de recoltă, cu toate că pentru depășirea producției mulți colectiviști vor primi plată suplimentară. Am chibzuit noi gospodărește și am hotărit ca, după ce vom asigura cantitatea de produse la zi-muncă, prevăzută în plănul de producție, și după ce vom face și celelalte rețineri statutare, surplusul de producție să-l valorificăm statului. Și iată că am suplimentat contractul cu 50 tone. Deci, vom vinde statului 180 tone porumb. Cu banii rezultați din contractări vom acoperi și chiar mări valoarea bănească a zilei-muncă, iar la fondul de bază vom repartiza o sumă mai mare de bani, întrucit numai așa vom crea condiții ca în anul viitor să obținem producții și venituri mai mari. Experiența ne-a dovedit că fondul de bază are un rol hotărîtor în ceea ce privește întărirea gospodăriei colective, dezvoltarea ei multilaterală și sporirea veniturilor colectiviștilor și de aceea noi, prin toate mijloacele, nu străduim să mărim fondul de bază. Sfătuim pe toți colectiviștii să procedeze ca noi, să vindă statului integal surplus de cereale, mai ales de porumb, la care recolta din acest an este deosebit de bogată. Statul ne acordă nouă credite pe termem lung și fără dobindă, ne ajută să dezvoltăm avuția obștească, să 119 făurim un trai îmbelșugat. Să râspundem acestei griji a partidului și guvernului, mărind neîncetat contribuția noastră la asigurarea fondului central de produse agricole al statului. MIRCEA CALIN, președintele G.A.C. din Ripiceni—» Săveni Urmăm exemplul colectiviștilor din Sîrbi i noi, colectiviștii din Trestiana, raionul Dorohoi, obținem anul acesta o recoltă bogată de porumb. De pe primele hectare de porumb, recoltate și desfăcute, rezultă producție medie de circa 3.500 kg, o porumb boabe la hectar, față de 2.000 kg, planificate. Făcînd un calcul minuțios, am ajuns la concluzia că, după reținerile și împărțirea cantității stabilite la ziua-muncă, ne mai rămâne în plus încă mult porumb. La propunerea organizației de partid, consiliul de conducere a ținut o ședință în care s-a hotărit să suplimentăm contractul la acest produs, adică în loc de 60,7 tone. Să predăm statului 90,7 tone porumb Această hotărîre a fost aprobată de toți colectiviștii, convinși fiind că, in felul acesta, sporim veniturile gospodăriei, ca și ale noastre personale Totodată, vom putea vira în contul fondului de bază o sumă mai mare de bani. Pe de altă parte, îndeplinim și o îndatorire patriotică față de stat. DUMITRU AZOIȚEI, președinte al G.A C. ,30 Decembrie** Trestiana • Dorohoi SA TERMINAM GRABNIC G. A. S. lonășeni a terminat însămînțările Lucrătorii G.A.S. lonășeni, raionul Dorohoi, raportează cu mîndrie că joi 19 octombrie a.c., au terminat insămînțaupăioaselor de toamnă. Acest succes se datorește bunei organizări a muncii, preocupării de care a dat dovadă organizația de partid și consiliul G.A.S. pentru folosirea din plin a tuturor forțelor existente. Fruntașe la executarea insămînțărilor sunt și G.A.S. Șoldănești și Liteni, din raionul Fălticeni. Lucrătorii G.A.S. Șoldănești au insămințat 92 la sută an suprafața planificată, iar cei de la G.A.S. Liteni. 80 la sută din plan. G.A.S. Șendriceni, Albești, Borolea, Coțușca, Leorda și Vlăsinești sunt însă codate la semănat. Pînă acum, aceste G.A.S. nu au insămînțat nici 40 la sută din plan. Conducerile acestor G.A.S. și organizațiile de partid nu se preocupă suficient de buna organizare a muncii, nu urmăresc cum se realizează viteza zilnică la semănat, lasă să stea nefolosite multe tractoare și semănători. E necesar să privească cu mai mult simț de răspundere soarta recoltei anului viitor . Hărnicie Grija pentru asigurarea recoltei viitoare a constituit o preocupare de seamă a conducerii întovărășirii agricole din satul Vițcani, comuna Cîndești. Pentru a se grăbi ritmul însămînțărilor, după eliberarea terenului de culturile tîrzii, s-a trecut de îndată la executarea arăturilor. la chemarea organizației de partid, majoritatea întovărășiților au ieșit pe cîmp și cu diferite unelte au sfărîmat bolovanii de pe arătură, ceea ce a permis folosirea din plin a semănătorilor. In scurt timp, ei au terminat de însămînțat întreaga suprafață planificată — 40 hectare. Meritul revine atît brigăzii de tractoare nr. 7 de la S.M.T. Dorohoi, cît și întovărășiților, din rindul cărora s-au evidențiat în mod deosebit Ștefan Cazacu, Mandița Costaniuc, Ion Cartan și Anton Alexa. Măsuri eficace* rezultate bune In aceste zile, pe tarlalele lor, colectiviștii din Vlăsinești lucrează intens pentru a termina semănatul griului. In scopul grăbirii ritmului visămîn țărilor, consiliul de conducere al G.A.C. și organizația de bază au luat o serie de măsuri eficace. In primul rind, s-a hotărit ca atelajele proprii să fie folosite, atît la transportul porumbului și sfeclei de zahăr, cît și la pregătirea terenului pentru însămînțări. S-a făcut, de asemenea, o riguroasă repartizare a tractoarelor pe brigăzi și tarlale. Cele 2 polidiscuri lucrează intens. Zi și noapte. Ținînd seama că pe o tarla de 25 ha. terenul se lucrează mai ușor, consiliul de conducere al G.A.C. și organizația de bază au hotărit ca fmămîntarea griului pe această tarla să se facă cu 20 atelaje proprii. Colectiviștii Vasile D. Soloman, Dumitru Andrei, Teodor Gr. Martiriuc și alții s-au și apucat de lucru. Măsurile luate și-au dovedit eficacitatea. Colectiviștii din Vlăsinești au însămînțat 450 ha. cu griu, din 750 ha. este planiificat. Viteza zilnică de 40—45 ha., realizată de colectiviști, permite ca peste cîteva zile ei să termine de însămînțat griul. Lucrează cu spor Nu a trecut mult timp de cînd in satul Havirna, raionul Dorohoi, a luat ființă G.A.C. „11 Iunie”. Membrii tinerei gospodării colective, mobilizați de organizația de partid, au pornit hotărîți să pună bază trainică recoltei viitoare. Folosind din plin atelajele proprii, ei au cărat de pe cîmp toate culturile tîrzii, eliberind terenul destinat insămințări griului. Paralel cu recoltatul, mecanizatorii de la S.M.T. Darabani au trecut la arat și semănat. In scurt timp, ei au pregătit 270 ha. teren și au însămînțat cu griu 230 ha. Fruntași pe comună Metz,bin G.A.C. „7 Noiembrie"” din satul Horia — Mitoc, raionul Săveni, sunt fruntași pe comună și campania muncilor agricole de toamnă. Așa, bunăoară, pe lângă faptul că ei au terminat recoltatul porumbului, a sfeclei de zahăr și a floriisoarelui, au predat la baza de recepție peste 25 vagoane sfeclă de zahăr, precum și 40.000 kg. floarea-soarelui, sunt pe terminate cu însăminturire. Printre cei mai harnici colectiviști se numără Ilie Z. Șeliman, Ioan Dumitrovici, Gh. I. Scutaru și alții. Coresp. G. TANASESCU De ce așa de încet ? Colectiviștii și in tovărâșiții din comuna Horodnic, raionul Rădăuți, cu de însămînrtat toamnă aceasta circa 800 ha. cu grin și secară. Cu toate acestea, ei nu se prea grăbesc, și ca atare însămînțările se desfășoară cu cum nu s-ar viteza... melcului. Și desfășura cu această încetineală, cînd circa jumătate din suprafața de teren destinată insamințării este ocupată de culturi tîrzii — porumb și cartofi — in timp ce zeci de atelaje stau nefolosite. Oare cei doi agronomi din comună și tovarășii din comitetul executiv al Sfatului popular comunal Horodnicsă nu știe că orice întîrziere a semănatului aduce pagube de recoltă ? Coresp. D. NICHIFOREL Terenu-i pregătit, dar sămînța nu La G.A.C., din satul Movila Ruptă - Săveni, deși au fost pregătite 44 hectare teren, acestea nu au putut fi însămînțate din lipsă de sămință condiționată. Deși sămînța se află în magazie, pînă la 18 octombrie nimeni nu s-a gîndit să înceapă selecționatul ei, cu toate că in comună un selector stă de multe săptămâni nefolosit. Comitetul executiv al statului popular comunal nu a luat nici o măsură in această direcție. Bat pasul pe loc In timp ce majoritatea G.A.S din raionul Dorohoi grăbesc ritmul visămînțărilor, G.A.S. Șendriceni continuă să bată pasul pe loc. Consiliul G.A.S. nu ia măsurile organizatorice necesare pentru realizarea vitezei zilnice la arături și însărcințări. Pînă zilele trecute s-au arat și pregătit numai L00 ha. din 400 ha.planificate și s-au insămințat abia 40 ha. Această stare de lucruri sa datorește in bună măsură neeliberării terenului de culturile tîrzii, nefolosirii din plin a capacității de lucru a tractoarelor și mașinilor argricole. Trei zile nu au lucrat nimic Mecanizatorii din brigada a V-a de tractoare de la S.M.T. Dingen, care deservesc G.A.C. din satul Lehnești, lucrează cu o încetineală nepermisă, din care pricină colectiviștii sunt mult ramași în urmă cu insămnțatul griului. Din cauza unei perne de cauciuc, defecțiune care se putea remedia in jumătate de oră, un tractor a stat pe tarlaua colectivei timp de 3 zile. A stat tractorul, a stat și semănătoarea, iar mecanizatorii au plecat la S.M.T. Conducerea stațiunii trebuie să tragă la răspundere pe mecanizatorii care pierd fără folos zile bune de lucru. Unde-i magazionerul? In fața magaziei de cereale * G.A.C. din satul Rișca-Săveni, sunt adunați mai mulți colectiviști. Tot acolo se află o semănătoare și un tractor. Colectiviștii așteaptă să vină magazionerul pentru a da sămînța necesară însămînțurii celor 66 ha. teren gata pregătit. Stau colectiviștii de mai bine de 4 ore, dar magazionerul Dumitru Neagu nu are de gind să se arate. Așa s-au petrecut lucrurile zilele trecute la G.A.C. din Rișca. Din vini magazionerului se intirzie cu insăimînțatul celor 66 ha. cu griu I INSAMINTARILE! "1