Zori Noi, septembrie 1965 (Anul 18, nr. 5511-5536)

1965-09-12 / nr. 5521

DEZBATEREA CIFRELOR DE PLAN PE 1966 La nivelul cerințelor consumatorilor Produsele industriei alimentare primesc avizul celui mai exigent controlor al calității — consumatorul. Preocuparea pentru ca oamenii muncii să-și exprime aprecierea la adresa produselor alimentare caracterizează și activitatea întreprinderilor cu acest profil din regiunea noastră. S-au înregistrat pe această linie o seamă de rezultate. Valoarea refuzurilor de calitate înregistrate de întreprinderile industrial alimentare a scăzut de la 25 milioane în 1963, la 1,3 milioane anul trecut și 783.000 lei în primele șapte luni ale acestui an. Succese pe linia calității produselor au înregistrat colectivele de muncă de la I.R.I.C. Suceava, Trustul regional de panificație și Fabrica de zahăr Bucecea Dar s-a făcut oare totul, s-a ajuns la limită ? Lucrările recentei ședințe pe ramură în care s-au dezbătut cifrele de plan pe anul 1966 au răspuns Fabrica de conserve, negativ. I.C.I.L Suceava și Vatra Dornei, F.C.L. „Rarăul“ Cîmpulung. I.R.I.C.. au înregistrat refuzuri de calitate. Sarcinile de plan ce revin întreprinderilor de industrie alimentară din regiunea noastră pe anul 1966 sunt mult sporite. Astfel, valoarea producției globale crește față de acest an cu 29,97 la sută, iar productivitatea muncii cu 20,6 la sută. Cum se vor înfăptui aceste obiective ? O parte din sporul de producție planificat se va realiza prin construcția și darea in folosință a unor noi capacități. Sporirea productivității muncii și mai ales îmbunătățirea calității sunt prevederi a căror înfăptuire face apel la spiritul gospodăresc al fiecărui colectiv, impune descoperirea și valorificarea rezervelor interne ale proceselor de producție existente, solicită soluții, ce trebuie să asigure alimentelor aprecierea unanimă a consumatorilor. Dezbaterile prilejuite de ședința pe ramură au conturat în bună măsură căile pe care trebuie mers : — asigurarea întreprinderilor industriale alimentare cu materii prime constituie una din condițiile principale pentru buna desfășurare a activității. Ea depinde de colaborarea cu unitățile agricole, de promptitudinea cu care se achită producătorii de obligațiile contractuale, de exigența manifestată la recepția materiei prime ; — organizarea unor cursuri de calificare și ridicare a calificării muncitorilor, ce deservesc utilajele, a celor ce-și aduc o contribuție directă la calitatea produselor ; — reorganizarea, acolo unde se impune, a serviciului C.T.C. în așa fel incit acesta să fie prezent în toate fazele procesului de producție. Competența personalului serviciului C.T.C. trebuie asigurată atît printr-o exigență la recrutare, cit și prin inițierea unor măsuri de ridicare a calificării lor — organizarea unor consfătuiri cu consumatorii ar oferi prilejul cunoașterii gusturilor lor, iar igienizarea locurilor de muncă ar conduce la Îmbunătățirea calității ; — modul de prezentare a produselor alimentare, aspectul comercial trebuie îmbunătățite. Mai multă exigență la aprovizionarea cu ambalaje, grijă sporită pentru condițiile in care sînt depozitate produsele pînă la desfacere ; — asigurarea cu mijloace de transport. Starea tehnică a mașinilor de care dispun unele întreprinderi este necorespunzătoare, iar stațiile C.F.R. nu asigură vagoane ritmic și pregătite pentru transportul produselor alimentare, înfăptuirea acestor obiective și hărnicia colectivelor de muncitori, ingineri și tehnicieni ce lucrează în industria alimentară vor asigura, după cum și-au exprimat convingerea tovarășii Vasile Alexăndru de la I.R.I.C.. Gheorghe Mihalache de la Bucecea, L. Simion de la I.C.I.L. Suceava, Ion Constantinescu de la trustul de panificație, realizarea sarcinilor sporite cuprinse în planul anului viitor. MARIA FLOREA Discuție despre calitate CALEA ZAHĂRULUI La ora cînd apar aceste rînduri primele tone de cristale albe din noua recoltă și-au încheiat, probabil, lungul drum în obișnuitele pachete cu marca fabricei de zahăr „Șiretul". Parodiind vechiul dicton, am spune că, acum, toate drumurile (sfeclei, evident) duc la. . . Bucecea. Mastodontul uriaș de pe malul Siretului înghite zilnic o „rație“ de sfeclă egală cu cea pe care o pot aduce odată 500 autocamioane bine încărcate , două milioane kilograme. Asemenea cifre, obișnuite pînă de curând mai mult în astronomie, dau, sperăm, ideie despre munca ce treobuie depusă pentru ca fabrica să lucreze la întreaga capacitate, ca sfecla să nu-și piardă însușirile vestejindu-se sub razele soarelui. Un triunghi profesional — cooperatori, conductori auto, recepționeri — este menit să îndeplinească aceste condiții potrivit unui grafic judicios stabilit Nimi în minus, nimic în plus e deviza : orice abatere e riscantă. Potrivit cu graficul Fină să ajungă la maturitate și înainte de sosirea timpului răcoros (obișnuit, spre sfîrșitul acestei lumi, sfecla nu poate fi însilozator, indicele de perisabilitate fiind foarte ridicat. De aceea, pînă la vremea însilozării, recoltarea trebuie făcută conform cu graficul stabilit de comun acord între unitățile producătoare și fabrică. In cele mai multe locuri acest lucru a fost înțeles bine și, în fiecare zi, nu se sapă decit atîta cit s-a stabilit. Bine se proceda acum cîteva zile la Hănești, Borolea, raionul Săveni, la Lunca, Horodișten — Dorohoi, Ștefănești — Botoșani, ca și în alte localități. La Hănești, unde la transport erau folosite mijloace I.R.TA. — așa după cum au fost indicațiile — recolta este adunată mai intîi in grămezi mai mari, iar de aici, încărcată în autocamioane, sfecla ia drumul bazei de recepție. Grămezi mici... pierderi mari Condiția aceasta — grămezi mari — nu-i respectată peste tot. Cîteva zile au stat în grămezi mici sute de tone de sfeclă la Mileanca — Dorohoi, la Avrămeni și Ripiceni — Săveni. Pe bună dreptate, în asemenea situații, conductorii auto sunt nemulțumiți, deoarece cu deplasarea de la o grămadă la alta crește consumul de carburanți și se pierde timp, scade randamentul de folosire a vehiculului. Aceasta insă mai ridică și alte probleme : păstrarea în grămezi mici, fie și numai o singură zi, se soldează cu mari pierderi pentru cooperativa agricolă. La fiecare vagon de sfeclă, într-o zi însoriți șî cu vint se pot pierde. . . circa 300 lei. Așa că, atunci cînd grămezile sînt mici, mari sînt pierderile. E necesar să subliniem că, pînă la vremea însilozărilor, recoltatul trebuie făcut ritmic, întrucît e păgubitor, în primul rind, pentru unitățile cultivatoare. Cine plătește ? Folosirea la deplina lor capacitate a camioanelor este, neîndoielnic, una din cele mai acute probleme. Și totuși, deficiențele în organizarea muncii auu făcut ca să se încheie deja primele pro-Ing. I. MAXIMII?C (Continuare în pag. a V-cl) BUCECEA : Cetatea zahărului Anul XX nr. 5521 6 pagini 25 bani duminică 12 septembrie 1965 Organ al Comitatului regional Suceava al P.C.R. și al Sfatului popular regional INFORMAȚII La Suceava au început ieri întrecerile etapei finale a campionatului republican individual de tenis de masă. La internc ti participă cei mai buni jucători din țară, printre care maeștri emeriți și maeștri ai sportului, sportivi fruntași, calificați la etapele premergătoare. In prima zi s-au desfășurat probele de dublu băieți și fete și jocuri preliminare la simplu. Dintre întîlnirile de dublu cele mai spectaculoase au fost cele dintre Maria Alexandru — Ella Constantinescu cu E. Mihalca — Cojek și E. Mihail ca — Cojek cu M. J.andrescu — V. Jandrescu cîștigat de primele, cn același scor : 3—1. Clasamentul final la dublu femei se prezintă astfel : 1. M. Alexandru — £. Constantinescu : 2. E. Mihalca — Cojeli: 3. V. .Țandrescu — M. Jandrescu. La dublu bărbați, meciurile au fost mai disputate, dominate cu autoritate de perechea Conbîrzan — Girgiucă, caa au dispus în turneul final cu același scor (3—0) de perechile Dimitriu — Păun și Negulescu — Reti. Clasamentul se prezintă astfel : 1. Gh. Cobîrzan — D. Giurgiucă ; 2. Demian — Hidveghi : 3. D. Dimitru — I. Păun 4. R. Negulescu — A. Reti. întrecerile se termină astăzi, cînd se vor anunța și campionii atît la simplu cît și la dublu mixt. TH. NEAMTtr In etapa a III-a a Cupei Federației Române de baschet, ce se desfășoară la Suceava, s-au înregistrat și unele surprize. In meciul disputat dimineața, reprezentativa regiunii Maramureș, după ce a condus în minutul 26 cu scorul de 28—18, a pierdut în fața reprezentativei Banatului care a cîștigat întîlnirea cu 42—28. In meciurile de după- amiază s-au înregistrat următoarele rezultate : BUCUREȘTI — BANAT 46—18 (20—13) Demetrescu (13) și Odobescu (10) au înscris cele mai multe puncte. BUCUREȘTI I — MARAMUREȘ 72 — 33 (29—18) Au înscris Eckert (24), Florescu (13), Diaconescu și Suliman cîte (10), pentru bucureștence, și Lang și Horvath, tot cîte (10), pentru maramureșence. BRAȘOV — SUCEAVA 36—30 (12—15) „Mezina“ competiției, echipa regiunii Suceava, a ținut în „șah“ reprezentativa regiunii Brașov pe care a condus-o pînă în minutul 32 — cînd scorul era de 24—22, pentru Suceava. Aportul pivoților și experiența mai mare brașovencelor le-a avantaajat, în final, pentru a obține o victorie deosebit de muncită. De la învingătoare, cele mai multe puncte (7) le-a înscris N. Brițchi, iar de la Suceava. Iftimie (15). C ALEXA Recent, Casa regională a creației populare Suceava a editat o nouă culegere literară, intitulată sugestiv „Rezonanțe“. In cuprinsul ei sunt semnate versuri și proză de către poeții și prozatorii Lucian Valea, Traian Chelariu, Platon Pardău, George Sidorovici, Ion Murgeanu, Ion Iancu Lefter, Teofil Dumbrăveanu, Marcel Mureșeanu, Constantin Ștefuriuc, Constantin Prut, Arcadie Arbore, George Damian, Mihai Munteanu și alții. COMUNICAT cu privire la vizita în Uniunea Republicilor Sovietice Socialiste a delegației de partid și guvernamentale a Republicii Socialiste România La invitația Comitetului Central al Partidului Comunist al Uniunii Sovietice și a Consiliului de Miniștri al Uniunii Republicilor Sovietice Socialiste, între 3 și 11 septembrie 1995, delegația de partid și guvernamentală a Republicii Socialiste România, in frunte cu tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, a făcut o vizită oficială în Uniunea Sovietică. In timpul șederii în Uniunea Republicilor liste, membrii Sovietice Sociadelegației române au vizitat în afară de capitala Uniunii Sovietice — Moscova — orașele Volgograd și Leningrad. Ei au vizitat întreprinderi industriale, monumente cultural-istorice, s-au intîlnit cu conducători ai organelor de partid și de stat din Moscova, din regiunile Volgograd și Leningrad, cu oameni ai muncii, luînd cunoștință și cu acest prilej de viața și realizările poporului sovietic, cut oaspeților români li s-a făpretutindeni o primire călduroasă și cordială, care reflectă sentimentele de prietenie ale poporului sovietic față de poporul frate român. Delegația și-a exprimat mulțumirea sinceră pentru ospitalitatea prietenească și cordialitatea de care s-a bucurat in Uniunea Sovietică. Delegația de partid și guvernamentală a Republicii Socialiste România a avut întîlniri și a purtat cu tovarășii: L. I. convorbiri Brejnev, p. *s-recretar al C. al PCUS, A. N. Kosighin, președintele Consiliului de Miniștri al A. I. Mikoian, președintele Prezidiului Sovietului Suprem al U.R.S.S. și cu alți conducători de partid și de stat ai Uniunii Republicilor Sovietice Socialiste. La tratativele care au avut loc au luat parte : din partea română Nicolae Ceaușescu, tovarășii , secretar general al C.C. al P.C.R., Ion Gheorghe Maurer, membru al Comitetului Executiv și al Prezidiului Permanent al C C. al P.C.R., președintele Consiliului de Miniștri al Republicii Socialiste România, Gheorghe Apostol, membru al Comitetului Executiv și al Prezidiului Permanent al C.C. al P.C.R., prim-vicepreședinte al Consiliului de Miniștri al Republicii Socialiste România, Alexandru Birlădeanu, membru al Comitetului Executiv și al Prezidiului Permanent al C.C. al P.C.R., prim-vicepreședinte al Consiliului de Miniștri al Republicii Socialiste România, Paul Niculescu-Mizil, membru al Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R., secretar al C.C. al P.C.R., Manea Mănescu, secretar al C.C. al P.C.R., Corneliu Mănescu, membru al C.C. al P.C.R., ministru al afacerilor externe al Republicii Socialiste România, Nicolae Gumă, membru al C.C. al P.C.R., ambasadorul Republicii Socialiste România în U.R.S.S. Din partea sovietică tovarășii : L. I. Brejnev, prim-secretar al C.C. al P.C.U.S., A. N. Kosighin, membru al Prezidiului C.C. al P.C.U.S., președintele Consiliului de Miniștri al U.R.S.S., N. V. Podgomîi, membru al Prezidiului C.C. al P.C.U.S., secretar al C.C. al P.C.U.S., A. N. Șelepin, membru al Prezidiului C.C. al P.C.U.S., secretar al C C. al P.C.U.S., I. V. Andropov, secretar al C.C. al PCUS, V. N. Novikov, membru al C.C. al P.C.U.S., vicepreședinte al Consiliului de Miniștri al U.R.S.S., P. F. Lomako, membru al C.C. al P.C.U.S., vicepreședinte al Consiliului de Miniștri al U.R.S.S., A. A. Gromîko, membru al C.C. al P.C.U.S., ministrul afacerilor externe al U.R.S.S., I. K. Jegalin, membru al C.C. al P.C.U.S., ambasadorul Uniunii Sovietice în Republica Socialistă România. In cursul tratativelor, care s-au desfășurat într-o atmosferă de prietenie și cordialitate, a avut loc un schimb sincer și util de păreri asupra problemelor dezvoltării relațiilor româno-sovietice, asupra problemelor actuale ale situației internaționale și mișcării comuniste și muncitorești mondiale.  Părțile au constatat cu satisfacție că prietenia frățească dintre poporul român și poporul sovietic, relațiile dintre Republica Socialistă România și Uniunea Sovietică se întăresc și se dezvoltă cu succes pe baza principiilor marxism-leninismului, internaționalismului socialist, colaborării și întrajutorării tovărășești, tn condițiile strictei respectări a egalității în drepturi, respectării reciproce a independenței și suveranități, neamestecului reciproc în treburile interne și îmbinării pe această bază a intereselor fiecărei țări cu interesele generale ale sistemului socialist mondial. Delegațiile s-au informat reciproc asupra desfășurării construirii socialismului și comunismului în țările lor, asupra celor mai importante măsuri ce se înfăptuiesc în Republica Socialistă România și Uniunea Republicilor Sovietice Socialiste. Delegația de partid și guvernamentală a Republicii Socialiste România subliniază cu deosebită satisfacție realizările poporului sovietic in creșterea forțelor de producție și dezvoltarea bazei tehnico-materiale a comunismului, în progresul tehnic și dezvoltarea științei și culturii, in ridicarea nivelului de trai al oamenilor sovietici. Forța creatoare și entuziasmul oamenilor muncii conduși de Partidul Comunist am transfomat Uniunea Sovietică într-o mare putere industrială. Poporul sovietic, dezvoltând multilateral, cu multă energie, economia națională, obține succese Însemnate în îndeplinirea sarcinilor construcției comuniste trasate de cel de-al XXI lea Congres al Partidului Comunist al Uniunii Sovietice. Realizările poporului sovietic reprezintă o contribuția de seamă la întărirea sistemului socialist mondial, la triumful cauzei socialismului și păcii. Partea sovietică și-a exprimat satisfacția profundă față de realizările României socialiste în dezvoltarea economiei naționale, științei, culturii, nu ridicarea bunăstării oamenilor muncii. Sub conducerea Partidului Comunist Român, poporul român a obținut victoria definitivă a socialismului. Această victorie istorică este consfințită în noua Constituție a Republicii Socialiste România. In prezent, poporul român muncește cu succes pentru traducerea în viață a hotărîrilor celui de-al IX-lea Partidului Comunist Congresul Român, îndreptate spre desăvîrșirea construcției socialiste în toate domeniile activității economice, științifice și culturale. Prin munca și realizările sale, poporul român aduce o contribuție însemnată la întărirea sistemului socialist mondial, la victoria cauzei socialismului și păcii. Cele două părți au remarcat că in cursul ultimilor ani au fost obținute succese însemnate în domeniul colaborării economice, comerciale și culturale intre Republica Socialistă România și Uniunea Republicilor Sovietice Socialiste. Intre anii 1981—1985 schimburile de mărfuri dintre Republica Socialistă România și Uniunea Republicilor Sovietice Socialiste au crescut cu peste 65 la sută in comparație cu perioada precedentă de 5 ani- România exportă în Uniunea Sovietică produse ale industriei și agriculturii, utilaje și instalații petroliere, chimice, nave maritime și üuviale. Uniunea Sovietică livrează României mașini și utilaje, instalații complete, materii prime și acordă asistență tehnică in construirea unor întreprinderi și obiective industriale. Pe baza consultărilor care au avut loc între organele de planificare ale Republicii Socialiste România și Uniunii Republicilor Sovietice Socialiste asupra problemelor legate de coordonarea planurilor de dezvoltare ale celor două țări pe anii 1966—1970, s-a semnat un protocol privind colaborarea economică și livrările principalelor mărfuri în această perioadă Acordul cu privire la colaborarea economică in următorii 5 ani va contribui la crearea condițiilor favorabile pentru lărgirea acestei colaborări în diverse ramuri ale economiei naționale, în interesul ambelor țări. In scopul lărgirii și adîncirii în continuare a legăturilor economice. Părțile au hotărît să creeze o Comisie mixtă guvernamentală româno-sovietică de colaborare economică. Cele două delegații au subliniat importanța dezvoltării legăturilor tehnico-științifice, care joacă un rol însemnat în ridicarea producției celor două țări la un nivel tehnic tot mai înalt. Schimburile științifice și culturale care se efectuează între Republica Socialistă România și Uniunea Republicilor Sovietice Socialiste, contribuie la îmbogățirea reciprocă cu valori culturale, la dezvoltarea culturii socialiste în cele două țări și la întărirea continuă a prieteniei dintre popoarele român și sovietic. Părțile confirmă din nou interesul lor pentru dezvoltarea colaborării economice și tehnico-științifice în cadrul Consiliului de Ajutor Economic Reciproc, cât și cu celelalte țări socialiste. Ele subliniază că relațiile de colaborare economică intre statele socialiste, suverane și egale în drepturi, în spiritul avantajului reciproc și întrajutorării tovărășești, al neamestecului reciproc în treburile interne și al internaționalismului socialist contribuie la înfăptuirea aspirațiilor de bunăstare ale fiecărui popor, la dezvoltarea și Înflorirea fiecărui stat socialist, la întărirea sistemului socialist în ansamblu, sporesc forța de atracție a socialismului pe arena internațională. Delegațiile dau o înaltă prețuire întrlnirilor și consultărilor prietenești asupra diferitelor probleme ale politicii interne și externe, între conducătorii români și sovietici, precum și schimbului de experiență in domeniul construcției socialiste și comuniste; în același timp, ele au subliniat necesitatea lărgirii continue a contactelor pe linie de partid și de stat, precum și între organizațiile obștești ale oamenilor muncii din cele două țări, ceea ce contribuie la întărirea relațiilor de prietenie și colaborare multilaterală. Cele două Părți sunt de părere că Republica Socialistă România și Uniunea Sovietică dispun de condițiile necesare pentru lărgirea și întărirea colaborării în domeniile politic, economic și cultural. Ele vor depune toate eforturile pentru realizarea acestor posibilități favorabile, spre binele popoarelor român și sovietic, în interesul întăririi sistemului mondial socialist. II In cursul discutării problemelor internaționale. Părțile au constatat comunitatea de vederi în aprecierea celor mai importante probleme ale contemporaneității, cum sunt : problemele păcii și războiului, lupta împotriva imperialismului, colonialismului și neocolonialismului, sprijinirea mișcării de eliberare națională, dezarmarea generală și slăbirea încordării internaționale. Situația în lume se caracterizează în momentul actual prin întărirea sistemului mondial socialist, care determină într-o măsură tot mai mare cursul întregii dezvoltări a societății, prin procesul destrămării in continuare a sistemului colonial, prin sporirea rolului noilor state independente, prin avîntul luptei clasei muncitoare, a mișcării democratice, pentru progres social, prin adîncirea crizei generale a capitalismului. Totodată, delegațiile remarcă faptul că în ultimul timp s-a intensificat considerabil Încordarea situației internaționale. Viața demonstrează că ații timp cit există imperialismul se menține pericolul unui război mondial. Forțele reacționare, și înainte de toate imperialismul american, căuta să împiedice progresul istoric, intreprinzind diferite acțiuni agresive împotriva statelor socialiste, a mișcării revoluionare, a popoarelor și țărilor care lupta contra dominației coloniale. Imixtiunile forțelor imperialiste în treburile interne ale altor țări, presiunile de orice natură asupra popoarelor provoacă Încordarea și neîncrederea între state, constituie o sursă de primejdii pentru pacea lumii. Cele două Părți consideră că interesele majore ale menținerii păcii, cauza progresului omenirii impun respectarea dreptului sacru al fiecărui popor, fie el mare sau mic, de a-și hotărî singur soarta, de a-și alege nestingherit calea dezvoltării politice, sociale și economice, corespunzător cu particularitățile și condițiile lor naționale. Delegațiile română și sovietică subliniază in mod deosebit hotărirea nestrămutată a Republicii Socialiste România și a Uniunii Sovietice de a milita pentru întărirea unității țârilor socialiste pe baza marxism-leninismului. Coeziunea de nezdruncinat a sistemului socialist mondial, la baza căreia stau relațiile frățești dintre națiuni socialiste, suverane, egale în drepturi, este principala sursă a forței și invincibilității sistemului mondial socialist care constituie în prezent forța determinantă a dezvoltării societății contemporane, a asigurării păcii și progresului in Întreaga lume. Unitatea țărilor socialiste se întemeiază ca unitatea țelurilor fundamentale , ideologia comună marxist-leninistă, făurirea noii orânduiri sociale, asigurarea unei vieți fericite pentru cei ce muncesc, întărirea forțelor socialismului în întreaga lume. Fiecare stat socialist înfăptuiește construcția socialismului, își stabilește politica internă și externă și își desfășoară întreaga activitate potrivit condițiilor sale de dezvoltare, în Interesul prosperității poporului respectiv și în strînsă legătură cu interesele generale ale sistemului socialist mondial. Delegațiile consideră că intensificarea acțiunilor agresive ale cercurilor imperialiste faca necesară ridicarea vigilenței, întărirea continuă a forței și capacității de apărare a statelor membre ale Tratatului de la Varșovia, a tuturor țărilor socialiste, întărirea coeziunii forțelor antiimperialiste, a tuturor partizanilor păcii și progresului. Republica Socialistă România și Uniunea Sovietică condamnă cu hotărîre intervenția armată a S.U.A. în Vietnamul de sud și agresiunea împotriva Republicii Democrate Vietnam și cer încetarea lor imediată; aceste acțiuni constituie o încălcare a normelor elementare ale dreptului internațional și reprezintă o amenințare serioasă la adresa păcii nu numai în Asia de sud-est, ci și în întreaga lume. Deplin solidare cu lupta dreaptă a poporului vietnamez pentru libertatea și Independența sa. Republica Socialistă România și U.R.S.S. declară că sprijină întru totul pozițiile guvernului Republicii Democrate Vietnam și Frontului Național de Eliberare din Vietnamul de sud cu privire la căile de rezolvare a problemei vietnameze pe baza acordurilor de la Geneva din 1954, încetării bombardării Republicii Democrate Vietnam, retragerii tuturor trupelor S.U.A. și ale aliaților lor și scoaterii armamentului american din Vietnamul de sud, a respectării dreptului poporului vietnamez de a-și rezolva treburile interne fără amestec străin. Ele consideră Frontul Național de Eliberare din Vietnamul de sud drept singurul reprezentant legitim al poporului din Vietnamul de sud. Părțile română și sovietică declară că acordarea de ajutor Republicii Democrate Vietnam în lupta sa împotriva agresiunii americane reprezintă o îndatorire Internationalists șî își exprimă hotărirea de a acorda și în viitor Republicii Democrate Vietnam ajutorul și sprijinul multilateral necesar pentru respingerea agresiunii. Republica Socialistă România și Uniunea Sovietică condamnă intervenția armată S.U.A. împotriva Republicii Dominicane și sprijină cererea poporului dominican privind încetarea amestecului între(Continuare în pag. a II-a)