Zori Noi, septembrie 1968 (Anul 21, nr. 6442-6466)

1968-09-21 / nr. 6459

Proletari din toate țările, unul-vâ i organ al Comitetului județean Suceava al P.C.R. și al Consiliului popular județean provizoriu Anul XXII ■ 64594 pagini 30 bani REDACȚIA ȘI ADMINISTRAȚIA I Suceava, str. Tipografiei nr. 1 ; telefoane ; redactor șef - 2766 ; redactor șef - adjunct - 3198 ; secretariatul de redacție - 2692 ; Industrie, viață de partid - 2765 : agrară, informații - 2764 ; cultură, administrație - 3195 ; construcție de stat, scrisori și corespondenți - 3096; sîmbăta 21 septembrie 1968 Vizita conducătorilor de partid și de stat în județele Caraș-Severin și Timiș Vineri, 20 septembrie, tovarășii Nicolae Ceaușescu, secretar general al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, președintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, Ion Gheorghe Maurer, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent al C.C. al P.C.R., președintele Consiliului de Miniștri, Ilie Verdeț, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent al C.C. al P.C.R., prim-vicepreședinte al Consiliului de Miniștri, și Maxim Berghianu, membru al Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R., președintele Comitetului de Stat al Planificării, au început o vizită de lucru în județele Caraș-Severin, Timiș și Arad, pentru a se sfătui cu activul de partid și de stat, cu oamenii muncii, despre probleme ale construcției socialiste, despre felul cum sînt îndeplinite sarcinile trasate de cel de-al IX-lea Congres și de Conferința Națională a P.C.R., precum și de ultimele hotărîri ale partidului și statului nostru. în primele ore ale dimineții conducătorii de partid și de stat au sosit la Caransebeș. Vizita oaspeților a fost așteptată de întreaga populație a județului Caraș-Severin cu unanimă bucurie, prilejuind pretutindeni puternice manifestări ale adeziunii tuturor oamenilor muncii, indiferent de naționalitate, față de politica internă și externă a partidului și statului, generată de interesele fundamentale ale poporului român, ale cauzei socialismului și păcii. Oamenii muncii de aici, români, maghiari, germani, sîrbi și de alte naționalități, însuflețiți de un puternic patriotism, cu încredere nețărmurită în politica partidului, a Dragi tovarăși și tovarășe. Vă rog să-mi dați voie să încep prin a vă transmite dv., tuturor locuitorilor acestui vechi centru muncitoresc al patriei noastre, precum și celorlalți locuitori ai județului. Un salut călduros din partea Comitetului Central al Partidului, al Consiliului de Stat și al guvernului patriei noastre socialiste. (Aplauze, urale). In cursul vizitei de lucru pe care o facem, am văzut cîteva sectoare ale combinatului siderurgic și ale uzinei constructoare de mașini. Am constatat cu deplină satisfacție că siderurgiștii își îndeplinesc cu cinste sarcinile din cadrul planului cincinal: în primii trei ani ai cincinalului, ei au obținut rezultate deosebite, îndeplinindu-și și depășindu-și prevederile de plan. Doresc să exprim cele mai calde felicitări muncitorilor, tehnicienilor și inginerilor, întregului colectiv al Combinatului siderurgic Reșița. (Vii aplauze). Ne-au produs, de asemenea, o deosebită satisfacție rezultatele bune obținute de Uzina constructoare de mașini din Reșița — mă refer atît la secția de motoare Diesel, cit și la fabrica de utilaj greu și la turnătorie. Muncind cu pricepere, dovedind o înaltă calificare tehnică, colectivul acestei uzine reușește să producă motoare și agregate energetice care fac cinste patriei noastre, putînd concura în condiții bune cu produse similare pe plan mondial. Fericit din toată inima întregul colectiv de muncitori, tehnicieni și ingineri al acestei minunate uzine constructoare de mașini. (Aplauze prelungite). Succesele pe care le-ați obținut dv. reșițenii, în realizarea directivelor trasate de Congresul al IX-lea al partidului au o importanță deosebită pentru întreaga activitate de dezvoltare a industriei și economiei noastre socialiste. Prin ele, dv. aduceți o contribuție de preț la înfăptuirea planului cincinal. (Aplauze, urale). Cunoașteți rezultatele obținute de întregul nostru popor în dezvoltarea industriei, agriculturii, științei și culturii. Putem spune că în primii trei ani ai cincinalului am reușit să înfăptuim în întregime ceea ce a trasat Congresul al IX-lea, iar realizările de pînă acum ne dau încrederea deplină că vom înfăptui pînă în 1970 toate prevederile cincia asigură economiei naționale însemnate cantități de minereuri feroase și neferoase, o gamă largă de sortimente de oțel și alte produse siderurgice, mașini și utilaje de înaltă tehnicitate. Dezvoltarea în viitor a județului Caraș-Severin, aportul său mereu sporit la avuția patriei sunt prefigurate și de volumul investițiilor — 750 de milioane lei — alocate numai pentru cel de-al III-lea an al cincinalului. .... Pe aeroportul din Caransebeș, mii de oameni din oraș, din comunele și satele învecinate salută cu ovații și urale puternice sosirea conducătorilor de partid și de stat. Tovarășul Ilie Făsui, meritului, și chiar ceva în plus. (Aplauze prelungite). Toate succesele obținute, sub conducerea partidului, în munca de desăvîrșire a construcției socialiste în România, în dezvoltarea patriei noastre, sînt dovada grăitoare a justeței politicii marxist-leniniste a PCR, realismului programului elaborat de Congresul al IX- lea și, totodată, o mărturie a uriașei forțe de creație a clasei noastre muncitoare, a țărănimii, a intelectualității, a întregului nostru popor, care, stăpîn pe destinele sale, își făurește în mod conștient viitorul de aur, viitorul comunist. (Aplauze, urale). Ritmul înalt de dezvoltare a industriei noastre, a întregii economii a României socialiste, este rezultatul eforturilor mari pe care poporul nostru le face pentru a asigura lichidarea a într-un timp cît mai scurt rămînerii în urmă pe care am moștenit-o de la regimul burghezo-moșieresc. Este știut că din totalul venitului național noi acordăm circa 30 la sută pentru dezvoltarea economiei socialiste. Facem acest lucru, fiind conștienți că numai pe această cale vom putea asigura un viitor înfloritor pentru poporul nostru, pentru patria noastră. (Aplauze puternice, îndelungi), în același timp, în activitatea de edificare a socialismului ne preocupăm permanent de dezvoltarea largă a colaborării și cooperării cu țările socialiste. Sîntem conștienți că în condițiunile tehnicii moderne nu este posibil progresul fără intensificarea, în primul rînd, a relațiilor cu țările socialiste frățești și în același timp a schimburilor cu toate statele lumii. Numai încadrîndu-ne activ în diviziunea internațională a muncii, vom reuși să asigurăm mersul ferm și hotărît înainte al economiei noastre, ridicarea nivelului general de dezvoltare a României socialiste. (Aplauze puternice). Rezultatele colaborării și cooperării internaționale văd și în Reșița. Aici speciaseliștii români și sovietici au construit împreună agregatul hidroenergetic de 175 MW — unul dintre cele mai mari agregate hidroenergetice din lume. Această înfăptuire este o dovadă că pe această cale oamenii muncii din România, din Uniunea Sovietică, din toate țările socialiste, au posibilități nelimitate de a lărgi colaborarea și cooperarea în folosul fiecărei țări, și al întregubuu supleant al C.C. al P.C.R., prim-secretar al comitetului județean de partid, președintele consiliului popular județean, adresează conducătorilor de partid și de stat urarea „Bun sosit în județul Caraș- Severin“. Arterele orașului Caransebeș, înveșmîntate în straina-Străvechea cetate a siderurgiei românești, care va înscrie în curînd în calendarul ei de foc două secole de existență, lui nostru sistem socialist, (Aplauze prelungite). Preocupîndu-ne de dezvoltarea economiei, partidul și guvernul țării noastre acordă o atenție deosebită ridicării nivelului de viață al poporului. Facem aceasta pentru că țelul suprem al întregii noastre politici este bunăstarea și fericirea oamenilor muncii. Socialismul își poate afirma superioritatea tocmai prin crearea celor mai bune condiții de viață materială, cît și spirituală, celor ce muncesc. (Vii aplauze). Dv. cunoașteți cum arăta Reșița după 23 August 1944. Și o vedeți astăzi. Ceea ce s-a realizat aici pe plan social, succesele din domeniul construcției de locuințe, al dezvoltării învățămîntului și culturii, al deservirii populației, este o parte componentă a profundelor transformări săvîrșite pe drumul ridicării bunăstării întregului nostru popor. Avem rezultate bune, tovarăși. In același timp, mai avem încă mult de făcut pentru a ajunge la acea treaptă a societății socialiste în stare să asigure satisfacerea deplină a necesităților tuturor oamenilor muncii. Mai avem mult pentru a realiza această năzuință fierbinte a noastră, acest țel suprem al politicii comuniștilor. Dar mergem pe un drum bun, și vom face totul pentru a ridica continuu nivelul de viață al întregului popor. (Aplauze, urale). In anii construcției socialiste au existat în activitatea noastră și lipsuri, neajunsuri. Partidul nostru nu o dată a vorbit despre aceasta. Luînd măsuri pentru lichidarea lipsurilor și greșelilor, a stărilor de lucruri negative, el a chemat clasa muncitoare, țărănimea, intelectualitatea, întregul popor, să-și unească eforturile pentru a perfecționa întreaga noastră activitate economică, socială și spirituală. Au fost comise în trecut abuzuri și abateri de la principiile socialismului. Comitetul Central al partidului nostru le-a dezvăluit și a luat măsuri hotărîte pentru a evita reapariția lor în viața societății noastre, pentru a împiedica producerea unor abuzuri și încălcări ale legalității noastre socialiste. Partidul a luat măsuri organizatorice pentru a asigura ca masele largi populare să participe tot mai activ și mai larg la întreaga muncă de elaborare și conducere a destinelor țării, pentru lărgirea continuă a democrației socialiste în România. (Aplauze puternice, urale însuflețite), lese, sînt inundate de o mare mulțime de oameni, care fac o călduroasă primire oaspeților. Coloana de mașini se îndreaptă apoi spre Reșița, reședința județului, străbătînd localități cu casele și porțile împodobite sărbătorește, își întîmpină oaspeții dragi cu un nou bilanț de realizări. Vizita de lucru începe la Combinatul siderurgic Reșița. Noi am ajuns la un asemenea stadiu de dezvoltare încît problema dezvoltării democrației socialiste, problema găsirii formelor organizatorice corespunzătoare pentru participarea intensă, efectivă a clasei muncitoare, a țărănimii, a intelectualității, a maselor largi populare, fără deosebire de naționalitate, la întreaga activitate de conducere a făuririi socialismului se pune cu o deosebită stringență. Noi am lichidat de mult clasele exploatatoare, i-am lichidat pe capitaliști, pe moșieri, pe chiaburi. Am creat condiții pentru avîntul nestăvilit forțelor de producție, iar proasprietatea socialistă deține peste 99 la sută din avutul țării. Deci, atît din punct de vedere social, de clasă, cît și din punct de vedere material, economic, am creat condiții pentru ca niciodată în România să nu mai fie posibilă reîntoarcerea capitalismului. Socialismul a triumfat în România definitiv. (Aplauze, urale entuziaste, îndelungi). Sprijinindu-ne pe această bază economico - socială, care reprezintă esențialul pentru orînduirea socialistă, trebuie sa înțelegem că avem obligația, datoria de a perfecționa continuu întregul ansamblu al vieții socialiste. Pe măsura desăvîrșirii construcției socialiste, a dezvoltării forțelor de producție, a îmbunătățirii vieții materiale a maselor, a ridicării nivelului cultural al întregului popor apare ca o necesitate obiectivă perfecționarea relațiilor sociale, a formelor de conviețuire și a participării membrilor societății la întreaga activitate economică, politică și de stat. Aceasta înseamnă realizarea în practică a principiilor socialismului într-o țară în care poporul este stăpîn pe destinele sale, făcîndu-și în mod conștient, prin munca și lupta sa, propriul viitor. (Aplauze puternice, urale). Desigur, tovarăși, pot exista în România oameni cu anumite nemulțumiri. Aceste nemulțumiri sunt determinate de unele neajunsuri, de unele lipsuri în activitatea noastră. Criticarea acestor neajunsuri noi o considerăm ca un fapt pozitiv, ca o expresie a spiritului de răspundere și a dorinței cetățenilor de a contribui la perfecționarea activității noastre. Dezvoltarea democrației socialiste presupune crearea condițiilor ca oamenii muncii să-și poată spune părerea și asupra a ceea ce este bun, dar și asupra a ceea ce e Aici conducătorii de partid și de stat sunt salutați de Ion Marinescu, ministrul industriei metalurgice, de ing. Constantin Savu, directorul general al întreprinderii, de un grup de muncitori, tehnicieni și ingineri. In fața machetei și a graficelor de producție, directorul general al combinatului prezintă oaspeților actuale de dezvoltare și stadiile perspectivele ce se deschid acestei mari întreprinderi în viitor. Fiecare an a înscris pe harta combinatului noi capacității de producție, dotate cu instalații și aparatură modernă, astfel încît se poate spune că Reșița de azi a metalului este o unitate nouă, modernizată și întinerită. Fară rău, pornind tocmai de la dorința de a lichida lipsurile, de a asigura mersul tot mai hotărît înainte al socialismului în patria noastră. (Aplauze puternice, urale). Poate să se mai găsească și cineva, dintre cei care în trecut au aparținut claselor exploatatoare care să se mai gîndească înapoi. Sigur, se mai pot găsi asemenea oameni. Dar vă înși treb pe dv., reșițeni, oare ar mai putea, dacă ar trăi Auschnitt, să vină să ia Reșița înapoi ? (Vie animație , voci „Nu, Nu"). Există oare vreun pericol ca Reșița să devină din nou a capitaliștilor ? (Proteste hotărîte din mase. Se aud strigăte : Nu, Nu). Desigur, tovarăși, nu numai la Reșița, ci în toată țara, în toate uzinele noastre, în toate cooperativele noastre agricole, nimeni, absolut nici un muncitor, nici un tehnician, nici un inginer, nici un țăran cooperator, nu se mai pot gîndi ca fabricile și pămînturile noastre să mai devină vreodată ale capitaliștilor și moșierilor. Vremurile de odinioară au apus pentru totdeauna, dacă se mai găsește vreunul care să se gîndească la reînvierea lor, acela nu poate fi decît nebun. (Vii aplauze, urale aprobative, entuziaste). In lume există, desigur, încă multe țări capitaliste, și noi știm că atîta timp cît se menține imperialismul continuă să dăinuie pericolul dezlănțuirii unor războaie agresive, pericolul încercăriii de extindere și întărire a dominației imperialiste. Știm în același timp însă că forțele ce se ridică împotriva politicii imperialiste de dominație și subjugare a popoarelor, forțele clasei muncitoare, ale omenirii progresiste, ale frontului antiimperialist sunt incomparabil mai puternice. Dacă acționează unite, aceste forțe sunt în stare să împiedice orice acțiune a imperialismului. Tocmai de aceea este necesar să facem totul pentru a întări unitatea acestor forțe — pavăza păcii în întreaga lume (Aplauze, urale). Dumneavoastră, muncitorii din Reșița, reprezentați un detașament puternic al clasei noastre muncitoare, cu un trecut glorios de luptă revoluționară. Acum 100 de ani aici au fost puse bazele asociației muncitorilor din Banat de către Carol Farkas. In decursul anilor la Reșița s-au dezvoltat puternice orga(Continuare în pag. a III-a de 1948, combinatul în acest an cu peste produce 540.000 tone mai multă fontă, cu 655.000 tone mai mult oțel, și cu 352.000 tone mai multe laminate. Interesîndu-se despre îndeplinirea indicatorilor de plan, oaspeții sunt informați că siderurgiștii reșițeni au îndeplinit planul producției globale în proporție de 101,87 la sută, cel al producției - marfă în proporție de 101,2 la sută, livrînd în plus economiei naționale zeci de mii de tone de produse siderurgice. Valoarea economiilor obținute la prețul de cost reprezintă 23,6 milioane lei, iar beneficiile peste plan echivalează cu 37,4 milioane lei. Se vizitează oțelăria Martin. Topitorii, turnătorii și ceilalți muncitori oțelari se opresc o clipă din lucru și aplaudă cu însuflețire. Tovarășul Nicolae Ceaușescu se interesează de preocupările colectivului de aici pentru îmbunătățirea calității producției de oțel, destinată consumului intern și exportului, pentru sporirea productivității. Salutați cu entuziasm de muncitori, tehnicieni, ingineri și funcționari, conducătorii de partid și de stat se îndreaptă apoi spre laminoare, unde le sunt prezentate lucrările de modernizare a liniilor de profile fine și mijlocii, menite să asigure în final sporirea producției de profile aliate la 45.000 tone. Se privind scurtarea dau indicații termenelor de intrare în producție a agregatelor și utilajelor în curs de montare, gospodărirea chibzuită a metalului și combustibilului, în legătură cu pregătirea profesională a laminatorilor. . . . Uralele siderurgiștilor sunt preluate cu și mai mare putere de mii de cetățeni orașului, care-i salută pe oașaspeți, ce se îndreaptă spre uzina constructoare de mașini, străbătînd noile cartiere reșițene din Lunca Pomostului. Această vatră a industriei noastre și-a legat numele, de-a lungul a multe decenii, de realizări care au reprezentat la vremea lor mîndrii ale tehnicii românești. Aici s-au fabricat primele locomotive cu aburi și tot aici se produc acum motoarele pentru locomotivele Diesel - electrice. Astăzi, această mare unitate industrială produce o gamă variată de turbine — inclusiv turbine gigantice de 175 MW, destinate viitoarei uzine electrice de la Porțile de Fier — compresoare de aer, turbosuflante, motoare electrice, poduri rulante și macarale portal, diferite utilaje pentru industriile chimică și siderurgică. . . . Platoul Mociur. Cel mai tînăr obiectiv al uzinelor reșițene oferă imaginea unor construcții industriale moderne : turnătorii de oțel, fontă și neferoase, turnătoria de precizie, forja, modelăria. La porțile noilor uzine, ministrul industriei construcțiilor de mașini, Mihai Marinescu, împreună cu conducătorii unității și numeroși muncitori, salută cu bucurie sosirea oaspeților. Conducătorii de partid și de stat au prilejul să aprecieze gradul înalt de tehnicitate al utilajelor cu care este dotat complexul. Turnătoria de oțel este una dintre secțiile de bază, unde se realizează anual o producție de peste 15.000 tone de piese — ceea ce o situează printre cele mai mari secții de acest fel din țară. Directorul general al uzinei, ing. Iosif Opriș, prezintă succint bilanțul realizărilor obținute de constructorii de mașini reșițeni, dă relații cu privire la organizarea producției în turnătoriile de oțel, la randamentul utilajelor de înalt nivel tehnic cu care secția a fost dotată. Este apreciat faptul că oțelăria specială din cadrul acestei secții a ajuns să elaboreze în mod curent 30—40 calități de oțeluri, majoritatea reprezentînd-o oțelurile aliate și cele speciale. Forja uzinei — vizitată în continuare — dispune, între altele, de cel mai mare ciocan de forjare liberă, de 8 tone forță, cu ajutorul căruia uzina poate să prelucreze piese gigantice. Gazdele informează pe conducătorii de partid și de stat că și în cadrul acestei secții noi capacitatea proiectată a fost atinsă și că în acest an se preconizează o depășire a ei cu peste 1.000 tone de piese. Continuîndu-și vizita, oaspeții trec prin sectorul de prelucrare primară a pieselor turnate și forjate. Tot aici se execută un control preventiv al calității pieselor — cu ajutorul ultrasunetelor și razelor Roentgen. Conducătorii de partid și de stat sunt informați că, în scopul continuării în bune condiții a fluxului tehnologic, anul trecut a intrat în funcțiune aici, o secție nouă de tratament termic, care dispune de cuptoare realizate la nivelul tehnicii înaintate pe plan mondial, prevăzute cu instalații de automatizare. După vizitarea acesteia, oaspeții se opresc în secția de mecanică grea. In momentul vizitei se prelucrau piese pentru turbina hidraulică de 175 MW, prima din seria celor destinate centralei hidroelectrice de la Porțile de Fier — expresie concretă a maturității tehnice a colectivului uzinelor. Diferitele utilaje realizate de uzină, puternice turboagregate, compresoare, poduri rulante, macarale industriale de mare forță, utilaje chimice și siderurgice — sunt prezentate oaspeților în cadrul unei expoziții a produselor asimilate în ultimii ani. Atrag atenția în această expoziție și motoarele electrice cu puteri cuprinse între 500 și 4.000 kilowați, care echipează diferite instalații tehnologice pentru industriile siderurgică, chimică, energetică. Conducătorii de partid și de stat subliniază necesitatea creșterii ponderii produselor complexe de mare tehnicitate, a ridicării calificării și specializării cadrelor și valorificării mai bune a experienței lor. Ajunși în secția unde se produc motoarele Diesel, oaspeții sunt informați asupra dinamicii producției și a perfecționărilor tehnice care au fost aduse produselor de către specialiștii întreprinderii. A fost asimilată în bune condiții fabricația de serie a motoarelor de 2.300 CP și a celor pentru locomotive de 1.250 CP ; încă din anul viitor, producția va ajunge la 200 motoare Diesel anual, urmărindu-se, totodată, diversificarea acestor motoare, în puteri diferite. Pretutindeni, în secțiile vizitate, conducătorii partidului și statului s-au întreținut cu muncitori, tehnicieni, ingineri, s-au interesat de preocupările lor privind metodele de lucru folosite, felicitîndu-i pentru succesele obținute. Numeroși muncitori îi conduc pe oaspeții dragi pînă la porțile uzinei, exprimîndu-și sentimentele de profundă dragoste, de atașament față de partid. Sunt clipe care dau expresie vibrantă hotărîrii oamenilor muncii de a face totul pentru înfăptuirea politicii partidului, izvorîtă din aspirațiile cele mai arzătoare ale maselor și îndreptată spre înflorirea patriei noastre dragi, România socialistă, în ritmul trepidant al Reșiței socialiste CUVÎNTAREA TOVARĂȘULUI NICOLAE CEAUȘESCU LA MITINGUL DE LA REȘIȚA Marea adunare populară din orașul Reșița La amiază, într-o atmosferă de puternic entuziasm, are loc o mare adunare populară a oamenilor muncii din Reșița. Au luat cuvîntul tovarășii Ilie Făsui, prim - secretar al comitetului județean de partid, președintele consiliului popular județean, Lupșan Mihai, prim - maistru oțelar la combinatul siderurgic, Chincea Grigore, președintele din comuna Berzovia, C.A.P. Hanz Friedrich Milim, inginer la uzina constructoare de mașini. Întîmpinat cu vii și puternice aplauze și urale a luat cuvîntul tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU. Miile de reșițeni urmăresc cu însuflețire cuvîntarea secretarului general al Comitetului Central al partidului, subliniind-o cu repetate și îndelungi aplauze, cu urale și ovații. Uniți în gînduri, uniți în fapte, uniți prin același ideal, oamenii muncii din Reșița dau glas dragostei lor unanime pentru Partidul Comunist Român și pentru conducerea sa încercată, în frunte cu tovarășul Nicolae Ceaușescu, însoțiți de uralele mulțimii, conducătorii de partid și de stat își iau apoi rămas bun de la oamenii muncii din Reșița, îndreptîndu-se spre județul Timiș. știrile zilei LUCRĂRI DE MONTAJ ÎNCEPUTE ÎNAINTE DE TERMEN La fabrica de înnobilare a p.s.l., ce se construiește în cadrul Combinatului de industrializare a lemnului din Suceava, au început, cu patru luni mai devreme de termenul prevăzut, lucrările de montaj a utilajelor. Ca urmare a avansului creat și la lucrările de construcții există posibilitatea scurtării termenului de intrare în producție. Prin construirea noii fabrici la C.I.L. Suceava, începînd de anul viitor, se vor produce plăci înnobilate cu melamină în diferite modele și culori, care au o largă utilizare în confecționarea mobilierului și în finisajele interioare. Anual se vor produce 10 mii tone plăci melaminate. Noua fabrică contribuie la diversificarea producției, plăcile melaminate fiind al șaselea sortiment de p.s.l. produs la C.I.L. Suceava. SECJIE DE PRODUS TALAJ La I. F. Iacobeni, într-un spațiu al fostei fabrici de cherestea, funcționează o secție pentru produs talaj. Utilajele moderne asigură lunar o producție de cîteva zeci de tone. Astfel, importante cantități de lemn, folosite pînă nu de mult pentru foc, ori avînd alte utilizări inferioare sunt transformate într-un sortiment superior, solicitat r mulți beneficiari. NOI PROTOTIPURI DE CĂRUCIOARE PENTRU COPII întreprinderea metalurgică de industrie locală din Rădăuți a realizat două noi prototipuri de cărucioare pentru copii. Un prototip a primit denumirea de „sport“, cel de al doilea fiind o combinație dintre cărucioarele „sport“ și „landou".