Zori Noi, decembrie 1969 (Anul 22, nr. 6832-6857)

1969-12-03 / nr. 6833

SOSIREA LA MOSCOVA A DELEGAȚIILOR TARILOR SOCIALISTE CARE VOR PARTICIPA LA INTILNIREA CONDUCĂTORILOR DE PARTID SI DE STAT » MOSCOVA 2 (Agerpres). — La 2 decembrie au sosit la Moscova tovarășii : Todor Jivkov, prim - secretar al c.C. al P.C.R., președintele Consiliului de Miniștri al R. P. Bulgaria ; Gustav Husák, prim - secretar al C.C. al P.C. din Cehoslovacia; Oldrich Dentik, președintele guvernului cehoslovac ; Walter Ulbricht, primsecretar al C.C. al P.S.U.G., Willi Stoph, președintele Consiliului de Miniștri al R. D. Germane ; Wladislav Gomulka, prim - secretar al C.C. al P.M.U.P., Jozef Cyrankiewicz, președintele Consiliului de Miniștri al R. P. Polone , Janos Kadar, prim - secretar al C.C. al P.M.S.U., Jeno Fock, președintele guvernului revoluționar muncitoresc - țărănesc ungar, pentru a participa la întâlnirea conducătorilor de partid și de stat din R. P. Bulgaria, R. S. Cehoslovacă, R.D. Germană, R. P. Polonă, Republica Socialistă România, R. P. Ungară și U.R.S.S. La sosire, delegațiile au fost întâmpinate de Leonid Brejniev, secretar general al C.C. al P.C.U.S., Alexei Kosîghin, președintele Consiliului de Miniștri, Nikolai Podgornîi, președintele Prezidiului Sovietului Suprem al U.R.S.S., și de alți conducători de partid și de stat sovietici. C.A. E.R. Ședința Comisiei permanente pentru radiotehnică și electronică BUDAPESTA 2 (Agerpres). La Budapesta s-a desfășurat cea de-a 14-a ședință a Comisiei permanente CAER pentru radiotehnică și electronică. La ședință au participat delegații din R.P. Bulgaria, R.S. Cehoslovacă, R.D. Germană, R.P. Polonă, Republica Socialistă România, R.P. Ungară și URSS, precum și o delegație din Iugoslavia. La ședință s-a adoptat programul de coordonare a principalelor cercetări științifice și tehnice în domeniul radiotehnicii și electrotehnicii, care prezintă interes reciproc pentru țările membre ale CAER și Iugoslavia. Participanții au discutat, de asemenea, sarcinile în domeniul coordonării cercetărilor științifice și tehnice în radiotehnică și electronică pe anul 1970, precum și o serie de probleme legate de adâncirea specializării și cooperării în producție. La ședință s-au adoptat o serie de recomandări în domeniul standardizării și unificării. Ședința Comisiei permanente pentru construct BERLIN 2 (Agerpres). La Rostock a avut loc, între 24 și 29 noiembrie, cea de-a 27-a ședință a Comisiei permanente CAER pentru construcții, la care au participat delegații ale tuturor țărilor membre ale CAER. Comisia a examinat probleme care rezultă din hotărîrile celei de-a 23-a sesiuni extraordinare a CAER și a trasat măsuri în vederea adîncirii și perfecționării colaborării țărilor membre cu scopul de a spori eficiența construcțiilor. In legătură cu problemele coordonării planurilor de dezvoltare a industriei construcțiilor, materialelor de construcție, sticlăriei și ceramicii din țările membre ale CAER în perioada 1971—1975. Comisia s-a ocupat de unele probleme importante ale colaborării în producția de materiale de construcție și prefabricate. La ședință s-au discutat tendințele de dezvoltare ale automatizării în construcții, tendințele metodelor științifice de organizare a construcțiilor și lucrărilor de montaj, unele chestiuni legate de dezvoltarea colaborării în domeniul urbanismului și altele. Ședința s-a desfășurat într-o atmosferă de lucru, prietenească. HELSINKI 2 (Agerpres) La Ambasada sovietică din Helsinki a avut loc marți o nouă întâlnire între delegația Uniunii Sovietice, condusă de Vladimir Semionov, locțiitor al ministrului afacerilor externe, și delegația S.U.A., condusă de Gerard Smith, directorul Agenției pentru dezarmare și control asupra armamentelor. Delegațiile poartă convorbiri preliminarii în vederea limitării cursei înarmărilor strategice. ZORI NOI PAGINA 4 Amnistie în Argentina BUENOS AIRES 2 (Agerpres). Președintele Argentinei, Juan Carlos Ongania, a ordonat luni eliberarea tuturor persoanelor condamnate de tribunalele militare sub acuzația de a fi participat la demonstrațiile antiguvernamentale ce au avut loc în orașul Cordoba, în cursul lunii mai. Printre cei cărora li se aplică decretul de amnistie se află Elpidio Torres, secretar general al sindicatului muncitorilor din transporturi din Cordoba, și Agustin Tosco, secretar general al sindicatului muncitorilor din serviciile de electricitate, ale aceluiași oraș. Cei doi fuseseră condamnați la 8 și respectiv 4 ani și jumătate închisoare. In cursul incidentelor ce au avut loc în orașul Cordoba, principalul centru al industriei constructoare de automobile din Argentina, au fost ucise un număr de 14 persoane. Vinerea trecută, în baza decretului de amnistie au fost eliberate din închisori alte 109 persoane condamnate în virtutea legii privind starea de urgență, ce a fost instituită la 30 iunie. PREZENTE ROMÂNEȘTI pop PARIS 2 — Corespondentul Agerpres, Alexandru Gheorghiu, transmite : La Palatul UNESCO din Paris au început marți lucrările Reuniunii experților guvernamentali în domeniul comunicațiilor spațiale. La reuniune participă experți guvernamentali din peste 50 de state membre ale UNESCO, precum și numeroși observatori din partea unor organizații internaționale, uniuni regionale de radiodifuziune și organisme internaționale de presă. România este reprezentată de ambasadorul Valentin Lipatti, delegatul permanent al țării noastre pe lingă UNESCO. Reuniunea, ale cărei lucrări vor continua pînă la 9 decembrie, își propune să elaboreze o serie de convenții și aranjamente internaționale, care să favorizeze dezvoltarea colaborării în domeniul comunicațiilor spațiale pentru știință, cultură, educație și informații. OOO ACCRA 2 (Agerpres). Ambasadorul Republicii Socialiste România în Ghana, Gheorghe Iasan, și-a prezentat scrisorile de acreditare șefului statului, generalul de brigadă A.A. Afrima, președintele Comisiei prezidențiale. La ceremonia prezentării scrisorilor au participat membri ai Comisiei prezidențiale și funcționari superiori din Ministerul Afacerilor Externe al Ghanei. După solemnitate, intre ambasadorul român și președintele Comisiei prezidențiale a avut loc o convorbire care s-a desfășurat într-o atmosferă cordială. ODO BUDAPESTA 2 — Corespondentul Agerpres, A. Pintea, transmite: Orașul Miskolc din R.P. Ungară a sărbătorit marți aniversarea a 25 de ani de la eliberare. Cu acest prilej, la monumentul Închinat ostașilor și ofițerilor români căzuți in luptele pentru eliberarea orașului au fost depuse coroane de flori din partea organelor locale de partid și de stat, precum și a unor organizații de masă. Au depus, de asemenea, o coroană de flori Dumitru Turcuș, ambasadorul Republicii Socialiste România la Budapesta, și membri ai ambasadei. OOO MONTEVIDEO 2 (Agerpres). Pianistul român Gheorghe Halmoș a susținut un recital în sala de concerte Lodre din Montevideo, care s-a bucurat de un binemeritat succes. Gheorghe Halmoș se află la Uruguay cu de-al doilea ocazia celui concurs de pian „Orașul Montevideo“ din al cărui juriu face parte. R.A.P. examinează medierea conflictului dintre R.P. a Yemenului de Sud și Arabia Saudită CAIRON (Agerpres). Președintele Republicii Arabe Unite, Gamal Abdel Nasser, examinează în prezent posibilitatea de a-și asuma un rol de mediator în conflictul care a reizbucnit recent între Republica Populară a Yemenului de Sud și Arabia Saudită, relatează agenția Associated Press, citind ziarul egiptean „Al Ahram“. Ziarul menționează totodată că oficialități ale RAU au inițiat o serie de contacte cu diverse capitale arabe, pentru a examina în ce măsură apropiata conferință la nivel înalt a statelor membre ale Ligii Arabe, programată la Maroc pentru 20 decembrie, va putea înscrie pe ordinea de zi problema acestui conflict. ★ După o pauză de aproape un an, ostilitățile dintre Republica Populară a Yemenului de Sud și Arabia Saudită au reînceput în cursul lunii trecute, ambele părți acuzîndu-se reciproc pentru declanșarea ciocnirilor. Cele mai intense lupte au avut loc în regiunea sud-yemenită de graniță Wadiah, în realitate obiectul disputei, întrucît este revendicată de Arabia Saudită. Interesul purtat de ambele părți acestei regiuni, afirmă presa cairotă, se explică prin imensele rezerve petrolifere care s-ar găsi în subsolul ei. Luptele dintre Republica Populară a Yemenului de Sud și Arabia Saudită au provocat o anumită neliniște în cadrul lumii arabe, apreciindu-se că ele sunt de natură să-i prejudicieze unitatea. In acest sens sunt interpretate și recentele eforturi depuse în vederea soluționării disputei pe cale diplomatică. E Opțiunea corpului electoral neozeelandez a fost exprimată . Partidul național, care s-a aflat la putere timp de 17 din ultimii 20 de ani, va putea rămîne și de acum înainte la conducerea țării. Aritmetica electorală este, însă, capricioasă. Victoria obținută de Partidul național, care a avut de înfruntat ceea ce observatorii politici numeau „uzura puterii“, este, desigur, un reconfortant pentru acesta. Nu însă pe deplin, deoarece o majoritate de numai patru voturi îi conferă superioritate în forul legislativ față de rivalul său redutabil — Partidul laburist. Deși deznodămîntul alegerilor ca atare nu a adus surprize pe scena politică a Noii Zeelande, efervescența deosebită ce a precedat și însoțit actualul scrutin a fost unanim remarcată. Ziarele neozeelandeze subliniau că aceasta a fost „una dintre cele mai încordate competiții electorale din istoria țării“, evidențiind interesul deosebit manifestat de populația față de evenimentul alegerilor, lucru demn de relevat în Noua Zeelandă, unde apatia corpului electoral devenise o tradiție. Accelerarea maximă a pulsului vieții politice se explică prin aceea că adevărata confruntare politică de profunzime nu s-a desfășurat numai între principalele două partide care și-au disputat întîietatea (între platformele lor există mai multe deosebiri de nuanțe decit de esență), ci la nivelul intregii națiuni. Departe de a trece în umbră, acum, cînd actul alegerilor s-a consumat, problemele majore ridicate în cursul campaniei electorale rămîn esențiale pentru evoluția politică a Noii Zeelande ; țara traversează în prezent dificila etapă a reevaluărilor, determinată de necesitatea de a-și defini propriul rol în lume în acest amurg al veacului al 20-lea. Una din principalele probleme dezbătute în timpul campaniei electorale a fost cea a angajării Noii Zeelande în războiul dus de S.U.A. în Vietnam. „Implicarea Noii Zeelande în războiul din Vietnam — scria ziarul „Times“ — a devenit obiectul unei controverse naționale“. Pretutindeni se aud voci care atrag atenția asupra pericolului pe care îl comportă trimiterea trupelor neozeelandeze în afara granițelor țării, pentru interese ce-i sunt cu totul străine. In cursul campaniei electorale, laburiștii au mizat în mod deosebit pe această problemă, subliniind cu fermitate că Noua Zeelandă trebuie să se dezangajeze din Vietnam și, totodată, să se distanțeze de blocurile militare SEATO și ANZUS. Concomitent cu pledoariile în vederea reaprecierii politicii externe, în întregul evantai politic neozeelandez este recunoscută — evident, cu diverse nuanțe — și necesitatea reorientării economiei. Sporirea bugetului militar, determinată de participarea Noii Zeelande la războiul din Vietnam, a avut drept consecință majorarea impozitelor și, implicit, a costului vieții. In același timp, unilateralitatea economiei neozeelandeze, prin excelență „pastorală“, precum și dependența de piețe străine, mai ales Anglia, s-au repercutat nefavorabil asupra barometrului economic. Pe de altă parte, au fost resimțite și consecințele stânjenitoare ale încercărilor Noii Zeelande de a pătrunde în orbita dolarului american, după exemplul Australiei. Speranța că ar putea beneficia de avantaje economice în schimbul sprijinului manifestat față de politica americană în sud-estul asiatic s-a dovedit amăgitoare la Wellington, mai ales după ce SUA au instituit restricții la mărfurile neozeelandeze. In ultimul timp se pledează atât pentru dezvoltarea multilaterală și echilibrată a economiei cât și pentru extinderea sferei schimburilor comerciale ale Noii Zeelande, prin stabilirea unor relații bazate pe avantajul reciproc cu țările din zona geografică respectivă și cu cele de pe alte continente, între care și statele socialiste. Concretizarea tendințelor ce se manifestă actualmente în viața politică neozeelandeză, depășirea tradiționalului imobilism și reorientările impuse de revitalizarea sentimentelor naționale cer timp, iar pronosticuri temeinice în legătură cu evoluția procesului în curs de desfășurare sunt încă premature. Evident, deocamdată nu sunt de așteptat schimbări de amploare în politica externă și internă a noului guvern ce va fi format de Partidul Național după recentele alegeri. Dar el nu va putea, în orice caz, să eludeze problemele majore ce frămîntă actualmente opinia publică neozeelandeză. SABINA BONDOC COMENTARIU Semnificații electorale din Noua Zeelandă r~ Democrații creștini cer guvernului să adopte măsuri noi Rodriguez de Valcarcel a preluat funcția de președinte al Cortesurilor reînnoind „adeziunea sa față de Franco și prințul de Spania“. Este pentru a doua oară într-o săptămînă că un conducător al Falangei exprimă în public atașamentul său pentru Juan Carlos. Cu numai două zile înainte, Torcuato Fernandez de Miranda, ministru, secretar general al Falangei, declarase în fața noilor șefi provinciali : „Noi suntem loiali Spaniei, lui 18 iulie, lui Franco și prințului de Spania“. Se știe că Juan Carlos a fost numit succesor al lui Franco la 22 iulie a.c., dar pînă acum nici un înalt funcționar de stat nu-și proclamase loialitatea față de el. Presa apreciază că numirea lui Rodriguez de Valcarces, falangist cunoscut, echilibrează intr-un anumit fel puterea deținută de „tehnocrați“ în cadrul noului cabinet. rea In mod teoretic, mișcara longistă ar trebui, deci, să poată juca în continuare un rol important alături de prințul Juan Carlos, cînd acesta îi va succeda lui Franco, într- Din presa străină adevăr. Comisia permanentă a Cortesurilor este formată în majoritate din oameni care, foarte recent, nu-și ascundeau ostilitatea față de actuala echipă conducătoare. Rodriguez de Valcarces are, se pare, o autoritate suficientă pentru a depăși dificultățile care ar putea interveni între Comisia permanentă și guvern. Forțele de opoziție trag de aici concluzia că nimic nu s-a schimbat în Spania. Democrații creștini, partizani ai lui Ruiz Jimenez, fost ministru și președinte internațional al organizației Pax Romana, cer guvernului să adopte măsuri care să dovedească afirmațiile că regimul a intrat într-o fază nouă. Această grupare cere ca guvernul să retragă din Cortesuri proiectul de lege privind sindicatele, să suprime consiliile de război și tribunalul ordinei publice, să permită asociațiile politice, să amnistieze pe deținuții politici. (LE MONDE“) Scandalul declanșat prin dezvăluirea publică a masacrelor din Vietnam WASHINGTON 2 (Agerpres). Scandalul declanșat prin dezvăluirea publică a masacrelor comise de trupele americane împotriva populației civile din Vietnamul de sud preocupă în cel mai înalt grad cercurile politice din Washington, unde se exprimă temeri față de o reacție fățișă din partea opiniei publice americane. Agenția France Presse consideră că „sentimentul de oroare resimțit de marea masă a poporului american ar putea să ducă la o schimbare de atitudine din partea acelor sectoare ale opiniei publice care l-au sprijinit pe președintele Nixon“. La Washington s-a anunțat că președintele SUA a hotărît să examineze săptămîna aceasta „problemele vietnameze“ cu un număr de înalte personalități, convocate în acest scop la Casa Albă. Printre acestea se va afla și Robert Thompson, „specialist britanic în lupta împotriva guerilelor“, care a făcut recent „o vizită de informare“ în Vietnamul de sud. Observatorii nu pun la îndoială că aceste reuniuni vor aborda și problema comportării trupelor americane față de populația civilă sud-vietnameză. Invitat de ziariști să răspundă la o serie de întrebări, ministrul apărării al SUA, Melvin Laird, a căutat să nege efectele negative ale acestui scandal asupra politicii vietnameze a Administrației, declarînd că „incidentul nu va lovi în programul președintelui“. „Dar nu vreau să spun că cele ce s-au întâmplat vor ajuta acestui program“ — a adăugat el. In ce privește politica SUA în Vietnam, Laird a menționat că „nu poate să elimine complet posibilitatea unei noi escaladări a războiului dacă „vietnamizarea“ sau tratativele de la Paris se vor solda cu un eșec“. Intre timp, abundența de amănunte privind comportarea inumană a militarilor americani față de civilii sud-vietnamezi a determinat o activitate extrem de vie în Congres. Intervenția a trei senatori care au criticat presa pentru faptul că a publicat ample relatări consacrate acestor masacre a avut un rezultat contrar celui scontat . Camera Reprezentanților afirma a respins o moțiune ce sprijinul față de trupele americane aflate în Vietnam. Senatorul William Fulbright a anunțat, la rîndul său, că luna viitoare Comisia senatorială pentru problemele externe, pe care o conduce, va examina aceste prilejul audierilor masacre cu consacrate situației din Vietnam. Henry Reuss, membru al Camerei Reprezentanților, a propus înființarea unei comisii, alcătuită în principal din civili, care să ancheteze despre cele petrecute în Vietnamul de sud. „Această comisie este necesară — a declarat Reuss — nu numai pentru a stabili cinefilit vinovați, dar pentru a s’ve ușura inimile noastre“. O rezoluție prin care se cere convocarea unei comisii de anchetă a Camerei Reprezentanților a fost prezentată de Joel Broghill. , Pe de altă parte, presiunile exercitate în vederea impunerii unei tăceri organelor de presă în legătură cu acest caz s-au soldat cu un eșec. Un tribunal militar din Washington a refuzat să dea un răspuns imediat cererii prezentate de maiorul Kenneth Raby, apărătorul locotenentului Calley, acuzat de a fi organizat masacrul din satul Song My, de a se interzice publicarea în presă de amănunte legate de acest caz. Potrivit agenției Reuter, la Washington se consideră că, în orice caz, acest răspuns va fi negativ. LONDRA . Ca urmare a grevelor salariaților, Industria britanică a pierdut în perioada septembrie 1968 — septembrie 1969 aproximativ 4,7 milioane zile - muncă. Această cifră a fost depășită doar în anul 1963 în timpul guvernării conservatoare, cînd numărul zilelor muncă pierdute din cauza grevelor a atins 5 milioane. SOFIA . Corespondentul Agerpres, Gh.leva, transmite : La Sofia au fost aprobate planurile tehnice pentru construirea primei conducte de petrol din Bulgaria. Ea va lega combinatul petrochimic din Burgas, trecînd prin orașele Karnabat și Stara Zagora, de orașul Plovdiv. Se prevede ca la începutul anului 1971, porțiunea Burgas-Karnabat, lungă de 40 km,, să fie complet terminată. • • • AMMAN — După cum anunță agenția Reuter, un purtător de cuvînt de la Amman a declarat că marți dimineață, două avioane israeliene au atacat pozițiile iordaniene, situate in regiunea El A dassib, în partea de nord a rîiului Iordan. Purtătorul de cuvînt a precizat că în urma raidului nu au fost înregistrate pierderi die partea iordaniană. ★ TEL AVIV — Intr-un comunicat militar israelian — reluat de agenția France Presse — se arată că marii, avioane israeliene au bombardat și mitraliat o bază a forțelor palestiniene aflată pe teritoriul iordanian, în apropiere de Adassije. Comunicatul precizează că raidul aerian a fost lansat în urma unui atac cu mortiere al forțelor palestiniene de la Adassise împotriva teritoriului israelian. • • • NICOSIA — Participanții la convorbirile intercomunitare desfășurate în capitala Ciprului au hotârit o pauză a discuțiilor referitoare la forma de guvernământ din Cipru, cea mai controversată dintre problemele abordate. Liderul delegației ciprioților greci la convorbirile intercomunitare, Glafkos Cletides, și cel al delegației ciprioților turci, Rauf Denktash, au subliniat că în prezent există prea puține speranțe de a se ajunge la un acord în această problemă. Congresul cu privire la proiectul spațial „Europa-3“ PARIS 2 (Agerpres). Un congres internațional cu privire la proiectul spațial „Europa- 3“, a avut loc la Paris. In cuvintul rostit la congres, J. P. Causse, secretar general adjunct al ELDO (Organizația vest - europeană pentru lansarea sateliților), a exprimat părerea că Europa apuseană ar fi în prezent în măsură, pe plan tehnic, să treacă la realizarea unor proiecte spațiale foarte importante, cum ar fi plasarea pe o orbită coborîtă a unor sateliți în greutate de mai multe tone. Totul depinde, a spus Causse, de hotărirea pe care o vor lua guvernele în domeniul finanțării și programelor economice. Costul proiectului „Europa - 3“ ar fi de ordinul a 400—500 milioane dolari. In ce privește posibilitatea fuziunii între diferitele organizații vest - europene de cercetări spațiale. (ELDO, ELDO, CETS), vorbitorul a spus că ea este în studiu. S-a a nsumițat că următoarele lansări de sateliți de către ELDO vor avea loc în aprilie 1970 de la baza Voomera din Australia și în prima jumătate a anului 1971 de la baza Kourou din Guyana. In ambele cazuri, este vorba de lansări cu ajutorul rachetei „Europa - 2“. La închiderea ediției întorsătură spectaculoasă în cazul asasinării actriței Sharon Tate LOS ANGELES 2 (Agerpres). Cercetările în problema crimei de la Los Angeles din noaptea de 9 spre 10 august, cînd au fost asasinate cinci persoane, printre care actrița de cinema Sharon Tate, soția regizorului Roman Polanski, au luat luni o nouă întorsătură. In momentul în care dosarul acestei afaceri criminale risca să fie trecut la arhivă, poliția criminală din Los Angeles a anunțat că a emis trei mandate de arestare împotriva a două femei și unui bărbat implicați în această crimă. Șeful poliției, Edward Davis,a declarat că alte patru sau cinci persoane vor fi citate să compară în fața marelui juriu din Los Angeles. In aceeași zi au fost arestați Charles Watson (24 de ani),Patricia Kernwinkel, (21 de ani), și Linda Louise Kiasabiam (19 ani). Șeful poliției din Los Angeles a precizat că asasinii lui Sharon Tate, Jay Sebring, Abigail Folger, Voitech Frokowski și Stephen Parent sînt implicați și în uciderea, cu 24 de ore mai tîrziu, a unui cuplu de pensionari, soții Lablanca. Cele două crime prezentau asemănări foarte mari. Victimele au fost mutilate, strangulate și ciopârțite cu cuțitul. Edward Davis a relevat că asasinii fuseseră în mai multe rînduri la vila Polanski înainte ca aceasta să fi fost cumpărată de regizor. Șeful poliției precizat că este în măsură să dezavăluie ora exactă a crimei și cronologia evenimentelor. Aceste detalii vor fi arătate în timpul procesului. Cei trei suspecți sunt un fel de „hippy“ vagabonzi. In momentul crimei, ei locuiau într-un sat de hippy la „Swan Movie Ranch West“, în apropiere de Chatsworth (California). După multiplul asasinat, ei s-au mutat la „Barker Ranch“, din apropierea Văii Morții, tot în California. Se pare că poliția însărcinată cu elucidarea cazurilor Polanski și Lablanca nu a stabilit încă mobilul crimei. în cadrul unei conferințe de presă, șeful poliției din Los Angeles, Edward Davis, menționat că în mandatele de a arestare ale celor trei este menționată expresia „ucidere rituală“, fără a preciza care este semnificația acestor cuvinte. REDACȚIA ȘI ADMINISTRAȚIA : Suceava, str. Tipografiei nr. 1; telefoane s redactor sef - 10766{ redactor șef adjunct - 11998 } secretariatul de redacție -11692; Industrie, viață de partid - 10765 ; cultură, Informații - 10764 ; agrară, administrație - 11995; construcție de stat, scrisori și corespondenți - 11696. Tiparul 9 întreprinderea Poligrafică Suceava, telefon serv, producție, expediție - 11914 t 40.491 f {