Zori Noi, iulie-septembrie 1982 (Anul 35, nr. 10193-10270)

1982-07-01 / nr. 10193

Prol»i*r> dlo loji» )Sri!e, onljl-vi ncion organ al Comitetului județean Suceava al P.C.R. și ai Consiliului popular județean Hniul XXXVII Nr. 10193 oi 1 iulie 1982 4 pag. 50 bani TOVARĂȘULUI NICOLAE CEAUȘESCU i-a fost înmînată înalta distincție „OM AL ANULUI 1981“ conferită de Adunarea pentru Integrare Națională din India Tovarășului Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Socialiste România. Republicii i-a fost înmînată, miercuri, 30 iunie, în cadrul unei solemnități care a avut loc în stațiunea Neptun, înalta distincție „Om al anului 1981“. Prestigioasa distincție a fost conferită de un juriu al Adunării pentru Integrare Națională din India (N.I.A.) — organizație internațională pentru pacea mondială —pentru serviciile aduse omenirii securității internaționale, penitru faptul de a fi creat un puternic curent în rîndul conducătorilor lumii spre a da importanța cuvenită păcii a salva umanitatea de dezasstrul unei catastrofe nucleare. La solemnitate au participat tovarăși din conducerea de partid și de stat. Erau prezenți membrii delegației Adunării pentru Integrare Națională din India, sosiți în România pentru a înmîna înalta distincție. Pentru a omagia personalitatea președintelui Nicolae Ceaușescu și a releva semnificația înaltei distincții conferite, au luat cuvîntul Ramchandra Bharadwar, deputat (Continuare în pagina a IV-a) între cooperativele agricole producție de pe valea Șarului, cea din Preutești se tinge prin numărul mare ovine : 5.500, din care 1700 , rasa „Coridalle“, renumipentru lina lor bogată, de etate superioară. Desigur, az efectiv de oi solicită responsilitate prinde creșterea îngrijirea 1, mai ales oile în curs aclimatizasolicită, u;ori, condiții neclare de forjare. Cum abonează coopertorii din Pieuști pentru ca eforul zooinic al C.A.P. să se înscrie : rezultate tot mai bune ? ■î prim răspuns l-am primit la tovarășul ing. Pavelici, președintele coopera•i. Aș menționa, mai întîi, a realizări. Pentru anul ■ urs am livrat deja la fond6 stat 380 hi. de lapte rare, existînd posibilitatea depășim planul cu 50—60 sută, 16,2 tone carne de miel (cu aproape două tone mai mult decit prevederile inițiale) și 13,3 tone de lună, planul fiind de 13 tone. Cifrele sunt, cred, edificatoare și ele arată că oile au fost îngrijite corespunzător pe parcursul întregului an, lucru pe care nu-1 neglijăm nici acum, cînd ne străduim să asigurăm baza furajeră pentru iarnă. — Ceea ce voiam să vă și întrebăm. Deci, cum pregătiți „cămara” de iarnă a animalelor? — Pregătirea am început-o din primăvară, cînd toate suprafețele de pășune au fost fertilizate cu îngrășăminte chimice sau naturale. Ca urmare, în unele zone, cum ar fi „Muncel Cioate" (120 ha.), iarba este foarte frumoasă și sperăm să obținem o producție bună de fîn la hectar. Pînă în prezent am adunat în bază peste 160 tone de fîn și se lucrează în permanență la strînsul acestuia. Paralel, vom însiloza toată cantitatea păioase, cu de și guliile și sfecla furajeră de pe 40 ha. Am vizitat sectorul zootehnic, aria cu fîn, am discutat cu oamenii. Și ne-am convins că preuteștenii, conștienți de veniturile mari pe care cele 5.500 de oi le aduc cooperativei, știu să se îngrijească de ele, să le pregătească o bună furajare pentru iarnă. Astfel, în magazia cooperativei se află acum depozitate 10 tone de mazăre și 15 tone de S. MIRCEA SAVA DRENEA (Continuare In pagina a II-a) ------------LA C.A.P. PREUTEȘTI „CĂMARA“ DE IARNĂ pentru 5500 de ovine se pregătește de pe acum — Sărbătorirea— „Zilei învățătorului“ .Cu prilejul „Zilei învățătorii", ieri, în municipiul Sua, în toate orașele și cele județului au avut loc vități consacrate cinstirii ■ei activități a slujitorii colii, care cu abnegație pruiesc priceperea educări formării tinerelor genea unor oameni destoinici, mici constructori ai socio-socialiste și comuniste L a manifestări au luat partături de cadrele didactireprezentanți ai organelor ile de partid și de stat, ai sectoratului școlar județean unităților economice patronare de școli, membri ai a tetelor cetățenești de păli, pionieri și elevi,estivitățile au prilejuit predarea unui amplu bilanț privind realizările învățămîntului sucevean în anul școlar care se încheie în aceste zile, precum și sarcinile ce revin școlilor de toate gradele în lumina ideilor cuprinse în magistrala expunere a tovarășului Nicolae Ceaușescu, secretar general al partidului, la plenara lărgită a C.C. al P.C.R. din 1-2 iunie a.c. și în documentele celui de-al II-lea Congres al educației politice și culturii socialiste. După ce s-a dat citire salutului adresat cadrelor didactice, cu prilejul „Zilei învățătorului“, de către Ministerul Educației și Invățămîntului și Uniunea Sindicatelor din învățămînt, știință și cultură, an (Continuare in pagina a III a) O nouă serie de brigadieri participă la lucrările de pe Șantierul județean de muncă patriotică al tineretului din Călimani. Aceasta este formată din 42 de elevi de la Liceul industrial nr. 2 din Suceava, tinerii brigadieri urmînd să muncească acolo timp de trei săptămîni. La Casa de cultură a E9 sindicatelor din Cîmpulung Moldovenesc au fost lansate, recent, cărțile lui Onu Cazan „In fața ușii" „Confidență în parcul orașușilui“. Despre autor și lucrările sale au vorbit scriitorii cîmpulungeni George Bodea, Ion Filipciuc, Dragoș Nisioiu și Constantin Bărboi. Autorul a citit din propriile scrieri și a acordat autografe. /vXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX>AXXXXXXXXXXXX \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\w r Í Astăzi, transmisii directe la posturile noastre de radio și televiziune Cu prilejul vizitei de lucru în județul Botoșani a tovarășului Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, astăzi va avea loc în municipiul Botoșani o adunare populară pe care posturile de radio și televiziune o vor transmite direct în jurul orei 17.00. VXX>XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXVvXV£ VXXXXXXXXXXXXXAXXVVNXXXXXXVNXXXXXXXX« IN SPIRITUL ORIENTĂRILOR DIN EXPUNEREA TOVARĂȘULUI NICOLAE CEAUȘESCU LA PLENARA LĂRGITĂ A C.C. AL P.C.R. „Pentru ca spiritul revoluționar să ne caracterizeze întreaga activitate“ Rezultatele economice ale filaturii noastre sunt bune în perioada care a trecut din acest an. Aceasta înseamnă că noi, tinerii — ținînd seama de faptul că reprezentăm majoritatea în colectivul nostru —, ne-am adus o contribuție importantă la aceste realizări. Dar, dacă aceleași rezultate nu sînt, totuși, pe măsura posibilităților noastre reale, aceasta ni se datorează, în mod firesc,,și nouă, tinerilor, organizației U.T.C. Ceea ce ne putem reproșa in acest sens este lipsa de vigoare cu care acționăm uneori, cota redusă de inițiativă și consecvență în atacarea și rezolvarea unor necazuri in activitatea productivă și în cea cultural distractivă. Or, tocmai în acest sens trebuie să acționăm noi în viitor, pentru ca spiritul revoluționar să ne caracterizeze întreaga activitate pe care o desfășurăm, așa cum ne cerea secretarul general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, în magistrala expunere la plenara lărgită a C.C. al P.C.R. din 1—2 iunie 1982. Trebuie să luptăm cu mai multă vigoare împotriva stării de suficiență, de mediocritate în care se complac o parte dintre tinerii noștri. Iată, există încă unii dintre ei care, deși au experiența a opt ani de muncă aici, nu-și realizează nici în prezent normele de producție: Ana Weingard, Maria Bilan, Maria Niga, Doina Cîrțu, Viorica Caraciuc, Mariana Sututrașu, Veronica Paraliuc, GEORGETA MALANCA secretarul comitetului U.T.C. de la Filatura de bumbac Gura Humorului (Continuare în pagina a II-a) IN ACEST NUMĂR : • De la corespondenții ziarului • Cetățenești • Contrapunct • Daciada In pagina 3 • Universitatea cultural - științifică din Suceava, tribună a educației patriotice și științifice In pagina 3 Mioapte liniștită. Mijloc do Imn noapte. Multe dintre ferestrele Spitalului judetean din Suceava nu și-au stins luminile. Acolo, in spatele ferestrelor unde luminile nu se sting niciodată, semenii noștri n alb, cadrele medicale, fac te gardă la granița dintre vraă și moarte. Acolo garda înseamnă luptă pentru fiecare picătură de viață, pentru fiecare oră de lumină. Dar lucrurile acestea le știm. Le știam. Ceea ce nu știam și ne-a surprins intr-una din nopțile trecute tine de domeniul metaforei. Dincolo de oamenii în alb, sau dincoace de perimetrul bătăliei pentru viață am întîlnit o gardă foarte puțin obișnuită pentru mulți dintre noi. In fața spitalului, o mașină — un atelier mobil. Pe trotuar, umbrele tăcute ale unor oameni. Un șanț adinc de doi metri traversează trotuarul. mîniul răscolit se revarsă Păîn șoseaua liniștită la această oră. Se aud bufniturile înfundate ale târnăcopului. Din cînd Ia cînd, cu grijă să nu sune prea tare, vorbele oamenilor din umbră . — Săpăm aici și-l aducem mai dulce. — Cotitura. . . — Am terminat acolo tovarășe inginer. — Dați-vă puin la o parte, să vină telescopul. . . — Șuruburile, nea Vasile, șuruburile. . . Sar scintei din asfați. S-au schimbat umbrele la tîrnăcop. Cineva se urcă pe „telescopul” care-l ridică spre becul care se stinsese. — S-ar părea că trebuie să mă dau pleacă mai sus. . . OCTAVIAN NESTOR (Continuare in pagina a III al GARDA DE NOAPTE