Zori Noi, aprilie-iunie 1985 (Anul 38, nr. 11046-11122)

1985-04-02 / nr. 11046

Organ al Comitetului județean Suceava al P.C.R. și al Consiliului popular județean Anul XXXIX nr. 110461 marți 2 aprilie 1985 4 pag. 50 bani FIERBINTE OMAGIU STRĂLUCITULUI CONDUCĂTOR , AL PARTIDULUI ȘI STATULUI NOSTRU Telegrame adresate tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU „Acum cînd întreaga națiune română trăiește momente de Înălțătoare vibrație patriotică și profundă semnificație istorică, prilejuite de reînvestirea dumneavoastră, mult iubite și stimate tovarășe Nicolae Ceaușescu, în funcția supremă de președinte al Republicii Socialiste România, gîndurile și sentimentele de aleasă stimă și nețărmurită dragoste tuturor celor ce muncesc aleși trăiesc pe meleagurile fălticenene se îndreaptă către cel dinții bărbat al țării, omul de omenie, conducătorul încercat și luptătorul înflăcărat pentru afirmarea idealurilor de pace și progres în întreaga lume, diplomat de aleasă reputație mondială, se arată în telegrama transmisă de biroul Comitetului orășenesc de partid Fălticeni. Actul reînvestirii dumneavoastră în fruntea țării, înfăptuit acum cînd se împlinesc 20 de ani de cînd vă aflați la cîrma partidului, reprezintă garanția ridicării României pe trepte tot mai înalte de progres și civilizație, a înaintării ei victorioase pe drumul socialismului și comunismului, a realizării înaltelor aspirații de pace și colaborare ale poporului nostru. Mîndri de a fi contemporani cu ctitorul mărețelor înfăptuiri din cea mai fertilă etapă a dezvoltării noastre, etapă pe care cu deosebită satisfacție o numim ne angajăm“Epoca Ceaușescu", și în acest moment solemn că vom depune toate eforturile pentru îndeplinirea exemplară a sarcinilor ce ne revin din istoricele documente adoptate de cel de-al XIII-lea Congres al partidului, spre binele și prosperitatea urbei noastre, a întregii țări“. Din telegrama colectivului de oameni ai muncii de la întreprinderea de utilaje și piese de schimb din Suceava, în care bucuria generată de realegerea tovarășului Nicolae Ceaușescu în suprema funcție de președinte al Republicii Socialiste România e asociată cu satisfacția că acest act coincide cu împlinirea a 20 de ani de cînd ilustrul nostru conducător a fost ales în fruntea partidului, reproducem : „Realizările din această rodnică perioadă, fără precedent în istoria patriei noastre, pe care, în semn de profundă recunoștință, o denumim “Epoca Ceaușescu", și-au pus amprenta și asupra județului Suceava prin construirea de noi unități industriale, între care se. (Continuare in pagina a Ill-a) orientărilor și Indicațiilor tovarășului Nicolae Ceaușescu PLENARA COMITETULUI JUDEȚEAN DE PARTID In climatul de puternică însuflețire și vibrație patriotică prilejuit de realegerea tovarășului Nicolae Ceaușescu, eroul nostru național, ctitorul României socialiste moderne, în suprema funcție de președinte al Republicii Socialiste România și de împlinirea a 20 de ani de cînd iubitul nostru conducător a fost ales în fruntea partidului și s-a inaugurat epoca pe care, în semn de profundă stimă și recunoștință, o denumim „Epoca Nicolae Ceaușescu“ și de intensă mobilizare a energiilor creatoare pentru înfăptuirea hotărîrilor Congresului al XIII-lea al partidului, a măsurilor adoptate recent de plenara C.C. al P.C.R. și de sesiunea Marii Adunări Naționale și a orientărilor și indicațiilor formulate de tovarășul Nicolae Ceaușescu, ieri a avut loc plenara comitetului județean de partid. Au participat, ca invitați, secretarii și secretarii adjuncți ai comitetelor municipal, orășenești și comunale de partid, aparatul comitetului județean de partid. Cadre din conducerile organizațiilor de masă și obștești și din organele de stat județene, alte cadre din activul de partid din economie și din domeniile activității organizatorice. Lucrările plenarei au fost deschise de tovarășul Traian Gîrlea, prim - secretar al comitetului județean de partid, care a supus aprobării următoarea ordine de zi, adoptată în unanimitate : 1. Raport privind principalele concluzii rezultate din adunările generale ale oamenilor muncii, desfășurate în perioada ianuarie-februarie 1985; îndeplinirea planului de dezvoltare economico - socială pe trimestrul I a.c. ; aprobarea angajamentului organizației județene de partid pe anul 1985 ; 2. Raport cu privire la efectivul, compoziția și structura organizației județene de partid la 31 decembrie 1984 ; 3. Raport privind activitatea desfășurată de organele și organizațiile de partid, de stat, de masă și obștești pentru înfăptuirea politicii de cadre a partidului în cursul anului 1984. Unele modificări în nomenclatura de cadre . 4. Raport cu privire la activitatea desfășurată în anul 1984 pentru rezolvarea scrisorilor, sesizărilor, reclamațiilor și cererilor oamenilor muncii. In legătură cu problematica supusă dezbaterii au luat cuvîntul tovarășii Mihai Găinariu, Tudor Done, Mircea Dobre, Costică Arteni, Dimitrie Hreciuc, Ioan Popescu, Nicolae Morariu, Laura Niculăică, Mariana Șerbănescu, Doina Dirja, Geta Gemănar, Petrea Fasolă, Dumitru Parfene, Gheorghe Gafencu, Ioan Nemțișor, Gheorghe Miron, Dumitru Ciobanu, Toader Constantin, Iordache Apetrei, Petru Țăranu, Vasile Panteliuc, Emilian Petrescu, Adela Ivașcu, Petru Știrbu, Mihai Axinte, Felician Verzeș și Emil Urîtu. Prin rapoartele prezentate și discuțiile purtate s-a pus cu pregnanță în evidență puternicul ecou al aprecierilor, orientărilor și indicațiilor de excepțională valoare principială și practică cuprinse în cuvîntările tovarășului Nicolae Ceaușescu la plenara recentă a C.C. al P.fc.R., plenara Consiliului Național al F.D.U.S., precum și în discursul solemn rostit în fața Marii Adunări Naționale, a întregii țări cu prilejul reînvestirii sale în suprema funcție de președinte al Republicii Socialiste România, act de excepțională însemnătate, care, printr-o fericită coincidență, s-a înscris în istoria (Continuare în pagina a III a) DIN ANGAJAMENTUL ORGANIZAȚIEI JUDEȚENE DE PARTID IN ÎNTRECEREA SOCIALISTA PE ANUL 19B5 IN INDUSTRIE: • Depășirea valorii producției marfă cu 180 milioane lei • Depășirea Valorii producției marfă vîndută și încasată cu 60 milioane lei. • Depășirea planului la producția fizică cu 15.000 t. minereu de mangan, 1.500 t. barită preparată, 100 t. plumb în concentrate, 20 t. zinc în concentrate, 100 t. cupru în concentrate, 3.500 t. dolomită, 1.000 t. calcar, produse de mecanică fină în valoare de un milion lei, 170 t. utilaje tehnologice pentru industria de exploatare și prelucrare a lemnului, 500 t. produse din beton armat, 6.000 m.c. cherestea total, 5.000 m.c. lemn pentru celuloză, 9.000 m.c. bușteni de rășinoase, 2.000 m.c. bușteni de fag, 120.000 m.p. plăci înnobilate, 100 t. celuloză, 100 t. hîrtie, 100 t. fibră de in, 50 t. fibră de cînepă, confecții textile și din înlocuitori în valoare de 10 milioane lei. • Creșterea productivității muncii calculată pe baza producției marfă cu 303 lei pe persoană. • Obținerea de economii, prin reducerea consumurilor normate, de 370 t. metal, 9.300 t. combustibil convențional, 6.800 MWh energie electrică, 400 m.c. cherestea total, 129.000 m.p. țesături de bumbac și tip bumbac. • Punerea în fabricație a 144 produse noi și modernizate. • Creșterea ponderii produselor noi și modernizate în valoarea totală a producției marfă cu 0,8 la sută. • Depășirea planului de beneficii cu 10 milioane lei. IN INVESTIȚII - CONSTRUCȚII: • Depășirea planului la producția de construcții - montaj în antrepriză cu 5 milioane lei. • Obținerea de economii, prin reducerea consumurilor normate, de 40 t. metal, 100 t. ciment, 35 t. combustibil convențional. • Creșterea productivității muncii în activitatea de construcții - montaj cu 410 lei pe persoană. • Reducerea cheltuielilor la 1.000 lei producție de construcții - montaj cu 010 lei la total și cu 0,2 lei la materiale. • Realizarea în devans a următoarelor lucrări: punerea în funcțiune a Fabricii de scula din Rădăuți cu un an mai devreme, terminarea lucrărilor la fabrica de oxigen I.M.U. Suceava și a lucrărilor la fabrica de a pîine din Suceava cu 15 zile mai devreme, punerea în funcțiune a investiției „Teleconducerea stațiilor de transformare“ la I.R.E Suceava cu 90 de zile mai devreme. IN ALTE DOMENII : • Economisirea a 264 tone combustibil convențional și depășirea indicelui de utilizare a unei tone capacitate la transportul de marfă cu 1 la sută — în transporturile auto. « Depășirea planului de livrări către fondul pieții cu 20 milioane lei și a planului de desfacere de mărfuri cu amănuntul prin comerțul socialist cu 7 milioane lei — în circulația mărfurilor. Certitudini ale primăverii la un liceu agroindustrial Mîini harnice de tineri, mîini pricemaeștri în pute și sigure de arta cultivării grădinilor și ogoarelor, mîini pline de har și-au adus primăvara mai aproape. I se simte respirația proaspătă peste tot : în seră și laboratoare, unde zeci de cutii cu răsaduri de legume și flori așteaptă momentul repicării; în magazie, unde se află semințe de tot felul, alese și tratate împotriva dăunătorilor ; în livada unde pomii, în toaletă de nou sezon, își presimt înmugurirea ; în cîmpul didactic, hrănit deja cu toate îngrășămintele necesare , in parcul neclasa9 de mașini agricole, aliniate „la start“ pentru marele semnal al anotimpului. . . O febră specifică, o nerăbdare plină de optimism se fac simțite și în clase, în rîndurile elevilor și cadrelor didactice, căci mulți își leagă importante proiecte de declanșarea propriu-zisă a campaniei de primăvară , unii pentru a-și definitiva lucrările practice de bacalaureat, alții spre a începe, a continua sau finaliza cercetări științifice... împreună cu inginerul agronom Aurelia Toma, OLTEA TANASE (Continuare în pagina a H a) Unul dintre fruntașii muncii de la S.I. Fălticeni (atelierul de binale) : Costică Constanțin