Zori Noi, aprilie-iunie 1987 (Anul 40, nr. 11664-11740)

1987-04-01 / nr. 11664

Organ al Comitetului județean Suceava al P.C.R. și al Consiliului popular județean anul XLI Nr 11664 miercuri 1 aprilie 1987 4 pag. So ban Rădăuți. Imagine din ansamblul de locuințe „Obor" Foto : ION MÍNDRESCU Vizita oficială de prietenie a tovarășului Nicolae Ceaușescu, împreună cu tovarășa Elena Ceaușescu, în Republica Zaii Marți, 31 martie, la bordul navei prezidențiale „Kokolo“ au avut loc convorbiri oficiale între tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, împreună cu tovarășa Elena Ceaușescu, și președintele fondator al Mișcării Populare a Revoluției, președintele Republicii Zair. Mobutu Sese Seko. Președintele Mobutu Sese Seko a salutat, încă o dată, cu căldură noua vizită în Republica Zair a președintelui Republicii Socialiste România, tovarășul Nicolae Ceaușescu, și a tovarășei Elena Ceaușescu, arătînd că aceasta constituie o expresie a bunelor raporturi de prietenie și colaborare dintre cele două țări și popoare, în același timp, șeful statului, zairez și-a manifestat satisfacția de a se reîntîlni cu președintele Nicolae Ceaușescu și de a avea împreună un schimb de păreri asupra evoluției relațiilor bilaterale, cît și în legătură cu probleme ale vieții internaționale actuale. Președintele Nicolae Ceaușescu, exprimînd satisfacția de a se afla din nou pe pământul zairez, a mulțumit președintelui Mobutu Sese Seko pentru primirea deosebit de călduroasă, prietenească, pentru ospitalitatea de care se bucură un Zair, subliniind că vede în aceasta o expresie a sentimentelor de stimă respect ce și le nutresc recișiproc popoarele noastre. Totodată, tovarășul Nicolae Ceaușescu a exprimat convingerea că înțelegerile la care se va ajunge cu prilejul actualelor convorbiri vor întări și mai mult conlucrarea dintre România și Zair, corespunzător voinței și aspirațiilor de pace și progres ale ambelor popoare. In timpul convorbirilor au fost analizate stadiul și perspectivele relațiilor românozaiceze, cei doi șefi de Stat subliniind progresele înregistrate în întărirea prieteniei și colaborării dintre România și Zair. In acest sens, a fost relevată buna conlucrare dintre cele două țări pe plan politic, economic și în alte sfere de activitate, apreciindu-se că există premise favorabile pentru intensificarea colaborării și cooperării româno-zaireze în numeroase domenii de interes comun. A fost evidențiată hotărârea comună de a se identifica noi căi și modalități care să ducă la intensificarea colaborării bilaterale, a cooperării in producție și a schimburilor comerciale, pe baze reciproc avantajoase. Cei doi președinți au convenit ca membrii celor două delegații participante la convorbiri să examineze și să stabilească, în cadrul unor întîlniri de lucru, modalitățile practice de intensificare a colaborării economice, industriale și tehnico-științifice între Republica Socialistă România și Republica Zair, potrivit orientărilor și înțelegerilor stabilite la nivel înalt. Convorbirile se desfășoară într-o atmosferă de stimă, prețuire și caldă prietenie, de înțelegere reciprocă.  Președintele Republicii Socialiste România, tovarășul Nicolae Ceaușescu, și tovarășa Elena Ceaușescu au avut în continuare, marți dimineața, după întîlnirea în plenul celor două delegații, convorbiri cu președintele Republicii Zair, Mobutu Sese Seko, împreună cu șeful statului Zairez se afla doamna Mobutu. Convorbirile purtate și în acest cadru au relevat dorința comună de a se acționa în direcția extinderii colaborării și cooperării în producție pe baze stabile și de lungă durată. (Continuare în pagina a Ii-a) ÎN SPIRITUL SARCINILOR FORMULATE DE TOVARĂȘUL NICOLAE CEAUȘESCU LA PLENARA C.C. AL P.C.R. din 24 - 25 MARTIE A.C. PLENARA COMITETULUI JUDEȚEAN DE PARTID In climatul de înaltă responsabilitate comunistă și puternică mobilizare pentru înfăptuirea hotărîrilor Congresului al XIII-lea al partidului, a sarcinilor ce revin sucevenilor din planul pe anul în curs și din angajamentele asumate , prin Chemarea la întrecere adresată de organizația județeană de partid tuturor organizațiilor județene de partid și a municipiului București, ieri a avut loc plenara comitetului județean de partid, ale cărei lucrări s-au desfășurat în spiritul exigențelor, orientărilor și indicațiilor formulate de tovarășul Nicolae Ceaușescu la recenta plenară a C.C. al P.C.R. La plenară au participat, ca invitați, aparatul comitetului județean de partid, secretari și secretari adjuncți ai comitetelor de partid municipal, orășenești, comunale și din unele unități economice, cadre din conducerea organizațiilor de masă și obștești și a unor instituții județene și din alte domenii de activitate. Plenara a analizat: 1. Raportul privind realizarea planului de dezvoltare economico-socială a județului în profil teritorial pe trimestrul I; măsurile ce se impun pentru îndeplinirea planului pe trimestrul II și pe întregul an 1987, precum și în vederea desfășurării în bune condiții lucrărilor agricole de primavară ; 2. Raportul privind activitatea politico-organizatorică desfășurată de organele și organizațiile de partid pentru înfăptuirea directivelor și hotărîrilor partidului , efectivul, compoziția și structura organizației de partid a județului Suceava la 31 decembrie 1986 ; 3. Raportul privind activitatea desfășurată în anul 1986 de comitetul județean de partid, de organele de stat și organizațiile de masă pentru înfăptuirea politicii de cadre a partidului ; 4. Raportul privind activitatea de rezolvare a propunerilor, sesizărilor, reclamațiilor și cererilor oamenilor muncii în anul 1986, în legătură cu problematica abordată prin rapoartele prezentate au luat cuvântul tovarășii Vasile Sava, Nicolae Morariu, Ioan Filip, Adriana-Mariana Bejan, Gheorghe Miron, Mihai Frunză, Borea Cașcaval, Petrea Cojocaru, Dimitrie Șesurschi și Vasile Cristea. Avînd drept călăuză aprecierile, orientările și sarcinile cuprinse în cuvîntarea tovarășului Nicolae Ceaușescu la încheierea plenarei C.C. al P.C.R. din 24—25 martie a.c., atît rapoartele, cît și participanții la dezbateri au făcut o temeinică analiză a activității organelor și organizațiilor de partid, au reliefat principalele realizări obținute, dar și neajunsurile (Continuare în pagina a II-a) Specialiștii din domeniul proiectării de la nivelul județului lucrează la definitivarea schițelor de Sistematizare a municipiului și orașelor și la întocmirea machetelor acestor localități, în lumina sarcinilor reieșite din documentele plenarei C.C. al P.C.R. din iunie anul trecut. Se reactualizează schițele și pentru mediul rural, care în acest an vor fi terminate, prioritate dîndu-se localităților unde se află sedii de C.U.A.S.C. La sfirșitul săptămînii fug trecute, în fața unui public format din săteni, intelectuali și elevi din Frătăuții Vechi, la căminul cultural din această localitate a fost lansată cartea rădăuțeanului Dragoș Luchian „Un sat de pe Valea Sucevei : Frătăuții Vechi“. Volumul a fost prezentat de către autor. PRODUCTIVITATE SPORITA In ansamblul măsurilor întreprinse în ultimul timp la Secția de scule din Rădăuți (aparținînd I.S.S.A. din localitate) în scopul intensificării ritmului productiv notăm prelucrarea simultană, pe mașinile de frezat, a cite 8 cuțite de mină, în loc de 4 cîte se executau pînă în prezent. Dispozitivul special creat în acest scop, ca și folosirea frezei ROMASCON de mare randament asigură condiții pentru creșterea de aproape două ori a productivității muncii la operația respectivă. METALUL, UTILIZAT CU CHIBZUINȚĂ Utilizarea în producția curentă a unor cantități sporite de materiale refolosibile ocupă un loc important în activitatea colectivului de muncă al întreprinderii de utilaje și piese de schimb din Suceava. Dezvoltînd experiența dobîndită în 1986, colectivul și-a propus să utilizeze, în acest an, la execuția produselor de bază, 40 tone de metale reprezentînd materiale refolosibile. în clasamentul priceperii și hărniciei pe anul trecut, la nivelul întreprinderii de reparații auto din Suceava, lăcătușulmecanic Vasile Curie, șef de echipă în secția de fabricație, a ocupat locul I, confirmarea acestei onorante poziții făcîndu-se în adunarea generală a reprezentanților oamenilor muncii. Vorbindu-ne despre el, tovarășul ing. Gheorghe To exi muncii ma, directorul unității, menționa că de mai mulți ani este mereu prezent pe lista fruntașilor în întrecerea socialistă, ceea ce-i atestă seriozitatea, interesul activ pentru desăvîrșirea pregătirii profesionale. Cum aveam să aflăm discutind cu Vasile Curie, în cadrul aceleiași adunări generale, cei prezenți i-au încredințat mandatul de cinste, de membru al consiliului oamenilor muncii pe întreprindere. „Fruntaș pe secție am fost de multe ori, locuri bune ocupînd și în întrecerea pe uzuă — preciza interlocutorul. Este însă pentru prima dată cînd urc pe treapta cea mai înaltă în competiția individuală. Acum ambiția mea cea mai mare este să realizez, cu întreaga echipă, rezultate superioare, pentru ca și aceasta fruntașilor să intre la rîndul pe întreprindere, împreună cu doi colegi încerc realizarea unui multifuncțional care automodul urmează să echipeze diferite multicare. Sperăm să ne bucurăm de reușită și în această privință“ GH. P.