Zori Noi, iulie-septembrie 1988 (Anul 41, nr. 12053-12130)

1988-07-01 / nr. 12053

Anul XLII Nr. 120531 vineri 1 iulie 1988 , pag. 50 bani Suceava. Secvență arhitecturală SESIUNEA CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN In climatul de puternică efervescență creatoare generat de profundele semnificații, orientări și îndemnuri cuprinse în magistralele cuvîntări ale secretarului general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, rostite în forumurile ce s-au desfășurat la nivel național în ultima perioadă, ieri a avut loc sesiunea consiliului popular al județului, la care au luat parte, ca invitați, deputații M.A.N. domiciliați în județul nostru, conducătorii unor întreprinderi și instituțiiudețene, președinții C.U.A.S.C., primarii orașelor și comunelor. Sesiunea a avut următoarea ordine de zi ! 1. Raport privind realizarea investițiilor cuprinse în planul Consiliului popular al județului Suceava pe anul 1988. 2. Raport al comisiei permanente pentru construcții, sisematizare, gospodărie comunală și drumuri cu privire la adepănirea sarcinilor ,care la adoptarea unor referind soluții în proiectare pentru aplicarea programelor de modernizare și creștere a productivității muncii în construcții . 3. Raport privind activitatea de soluționare a scrisorilor și a problemelor ridicate de oamenii muncii la audiențe în semestrul I 1988 ; 4. Proiect de hotărîre priviid eliberarea din funcție și alegerea unui judecător. Raportul la proiectul de hotărîre de la primul punct al ordinii de zi a fost prezentat de tovarășul deputat Nicolae Morariu, vicepreședinte al comitetului executiv al consiliului popular al județului, după care tovarășul deputat Petrea Fasolă, vicepreședintele comisiei permanente pentru construcții, sistematizare, gospodărie comunală și drumuri, a prezentat raportul cu privire la avizarea proiectului de hotărîre supus dezbaterii și adoptării. Tovarășul Grigore Manolache, președintele comisiei permanente enunțate mai sus, a prezentat raportul prevăzut la punctul al doilea din ordinea de zi; în continuare, tovarășul deputat Gheorghe Florescu, secretarul comitetului executiv al consiliului popular al județului, prezentat raportul privitor la a soluționarea problemelor din scrisori și audiențe. La dezbaterile în legătură cu problematica ce a făcut obiectul materialelor prezentate au participat tovarășii Mihai Găinariu, Nicanor Strugaru, Grigore Manolache, Mihai Moroșan, Mihai Oberschi, Filaret Poenaru, Constantin Rotariu, Doina Gafencu și Constantin Macovei. Din documentele prezentate și luările de cuvînt a reieșit că, pentru anul în curs, în județul nostru au fost alocate importante fonduri de investiții, în scopul executării și dării în folosință a 2 700 apartamente, continuării consolidării unor versanți, apărării de maluri, dotării unor unități subordonate consiliului popular județean cu mașini și utilaje, terminării obiectivelor restante din anii trecuți, deschiderii frontului de lucru pentru 1500 apartamente pentru anul viitor etc. în primele 6 luni din 1988, planul valoric de investiții și construcțiimontaj a fost depășit, s-au dat în folosință 1020 apartamente, au fost realizate importante lucrări tehenico-edilitare. S-au manifestat, în această perioadă, și o serie de neajunsuri, constând în nefinalizarea unor obiective restante, slaba organizare a producției și a muncii, insuficienta preocupare pentru aplicarea programelor de perfecționare și modernizare a activității și de creștere a productivității muncii, pentru extinderea mecanizării și industrializării unor lucrări de construcții, în neasigurarea forței de muncă calificate, acestora adăugîndu-li-se unele greutăți în aprovizionarea cu materiale. Vorbitorii au formulat propuneri ce vizează (Continuare în pagina a II-a) SĂRBĂTORIREA „ZILEI ÎNVĂȚĂTORULUI“ Intr-o atmosferă cald însuflețită de prezența a numeroși elevi cu brațele încărcate de flori, pe care le-au oferit dascălilor participanți la sărbătoreasca reuniune, ieri a avut loc, la Casa de cultură a sindicatelor din Suceava, tradiționala festivitate consacrată „Zilei învățătorului". Ea manifestare — unde au fost prezenți delegați ai colectivelor didactice din unitățile de învățămînt ale municipiului și comunelor subordonate, oameni ai școlii din toate zonele județului, distinși anul acesta cu titlul de „Evidențiat" — au luat parte membri ai birourilor comitetelor județean și municipal de partid și ai comitetelor executive ale consiliilor județean și municipal, popularezentanți ai Ministerului reproducației și învățămîntului, organizațiilor de masă, de tineret și copii din județ, ai unor întreprinderi patronatoare de școli, alți invitați. Prefațată succint de cuvîntul tovarășului Gh. Gafencu, inspector general al inspectoratului școlar județean, festivitatea a debutat cu prezentarea, de către prof. V. Monacu, inspector școlar, a tradiționalului raport-bilanț înfățișînd eforturile depuse de școala suceveana în anul școlar ce se încheie în curind, pentru transpunerea cu succes în viață politicii partidului în domeniul a învățămîntului. Cu vie satisfacție, participanții au ascultat mesajul adresat cadrelor didactice, cu prilejul „Zilei învățătorului”, de către M.E.I., C.G. al U.T.G., C.N.O.P. și Uniunea sindicatelor din ramură, prezentat de tovarășul Gh. Smarandache. (Continuare în pagina a III-a) Valorificare rațională a importantelor resurse ale pădurii Detașamentul silvicultorilor suceveni — distins, pentru bilanțul rodnic din anul trecut, cu „Ordinul Muncii“ clasa I — desfășoară și în acest al treilea an al cincinalului activitate fructuoasă pentru a o înscrie în cronica muncii noi fapte remarcabile și a se menține pe poziția de frunte cucerită prin competență și hărnicie. Concomitent cu preocupările pentru îngrijrea și crește ....—1rea productivității pădurilor, o atenție deosebită este acordată realizării exemplare a exportului, prin Valorificarea rațională, la un nivel superior, a importante resurse oferite de fondul forestier, potrivit cerințelor subliniate de tovarășul Nicolae Ceaușescu în expunerile la ședința Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R. din 29 aprilie a.c. și la ședința comună a Consiliului Național al Oamenilor Muncii și a Consiliului Național al Agriculturii. Acum, după încheierea primului semestru al anului, bilanțul este îmbucurător. De fapt, bazele lui au fost puse încă în primele luni, cînd s-au consemnat întîile sporuri productive, acestea situîndu-se permanent la cote ridicate. „Preliminăm încheierea celui dinții semestru cu o depășire a exportului în valoare de 1,9 milioane lei — preciza economistul Costache Enache. Ponderea, în ansamblul mărfurilor livrate, o dețin împletiturile din nuiele, produs la care depășim planul cu peste 70 la sută. Aș ......... .....'............vrea să menționez că ținem o permanentă legătură cu beneficiarii noștri, ......----.. că venim în întâmpinarea solicitărilor acestora, spre a menține și extinde piața de desfacere, lucru reflectat, de altfel, de faptul că producția de împletituri din prima jumătate a acestui an este aproximativ egală cu cea pe care am obținut-o în întreg anul 1985. Numai în 1988 am pus la dispoziția partenerilor peste 100 de repere noi s mobilier din împletituri, geamantane, o gamă largă de coșuri“. Aflăm, totodată, că unul dintre factorii care dau impuls ritmului realizării exportului (Continuare în pagina a 6-a) EXPORTUL Controlul parametrilor pe flux la uzinele de preparare ale Combinatului minier Gura Humorului se realizează cu mijloace moderne de înaltă precizie Foto: D. IANOVICI DEFINITORII PENTRU ACTIVITATEA MECANIZATORILOR ÎN APROPIATA CAMPANIE PE SECERIȘ : Operativitatea și calitatea — Tovarășe director, campania de seceriș „bate la ușă" și în județul nostru. Ce volum de lucrări vor avea de executat mecanizatorii ? — Urmează să recolteze orzul de pe 3 500 ha și griul de pe 31 500 ha. Pe 18 000 ha se vor efectua arături și însămînțarea celei de a doua culturi. — Ce forțe mecanice participa la aceste acțiuni vor și cum sunt ele pregătite ? — Sunt reparate și puse , în stare de funcționare 716 combine, 220 prese de balotat paie și întregul necesar de pluguri și semănători. La transportul producției din cîmp vom folosi remorci ale noastre, autocamioane de la C.A.P. și I.T.S.A.I.A. și un număr mic de mijloace de transport de la I.T.A. Capacitatea totală va fi de peste 14 000 tone de cereale pe zi, ea fiind strict corelată cu suprafața recoltată. — Referiți-vă, mai pe larg, la modul de organizare a mui—Interviu cu tovarășul ing. CONSTANTIN BAHRINCEANU, directorul Trustului județean al S.M.A. Suceava — cri pe durata campaniei de recoltare a cerealelor păioase. — Ne-am propus să finalizăm recoltatul orzului în 2 zile, iar al griului în 10 zile, așa cum a cerut conducerea superioară a partidului și statului. Au fost organizate, în întreg județul, 85 de formații de lucru, combinele, presele de balotat fiind deja scoase în cîmp în tabere. Acestea vor fi deservite de 89 de te tehnice, pe lingă cei asistenți de mecanici de întreținere urmînd să participe efectiv la efectuarea eventualelor reparații la utilaje încă 160 de mecanici din atelierele și centrele de reparații ale S.M.A. deosebire de anii trecuți. Spre în actuala campanie toate mijloacele de transport ale S.M.A., I.T.S.A.I.A. și C.A.P. vor face parte integrantă din tabăra de cîmp, aceasta pentru evitarea unor deplasări inutile. Masa Interviu realizat de ȘTEFAN URSACHI (Continuare în pagina a H-a)