Agenda Zilei, iulie 1997 (Anul 2, nr. 150-176)

1997-07-29 / nr. 174

10 € M € butm hM zilei SPORT 29 iulie 1997 fagul renunță la Ștefan. „Intenționăm să ajungem la o înțelegere cu CFR, dar dacă nu vom negocia favorabil, noi nu-l vom reprimi. Să-și caute altă echipă“, au declarat cei de la COMTIM Azur Șag, relativ la dezertarea lui Teodor Ștefanca spre divizionara B de la Gara Mare. După ce a părăsit cantonamentul ceferiștilor de la Valea lui Liman, alăturându-se trupei lui Octavian Roșea în pregătirile de la Șag. Ștefanca a pendulat din nou, după „Memorialul Lucian Ilcău“, și duminică a jucat pentru CFR, tocmai împotriva... Șagului. Mijlocașul băimărean, student la Sport, fusese împrumutat de Șag, în iarnă CFR-ului, pentru care a jucat 16 meciuri, înscriind un gol. Ieri. Ștefanca s-a antrenat cu CFR-ul. Varga vrea sâ râmânâ în „B" în urma neincluderii sale în lotul Politehnicii pentru viitorul sezon. Constantin Varga a făcut cale întoarsă spre Gara Mică, dar, surprinzător, nu s-a prezentat la Electrica, al cărui jucător este, ci la vecinii de la UMT. „Piticu“ s-a antrenat deja ieri cu proaspăta divizionară „B“, unde își regăsește astfel câțiva foști colegi de la Poli. Pascu și Diminescu asculta imnul galeriei Mircea Pascu, președintele Politehnicii, și Nicolae Diminescu, șeful Consiliului de Administrație al clubului, vor participa joi, de la ora 18, la întrunirea extraordinară a galeriei Commando Viola, care va fi găzduită, ca de obicei, de sala EA1 a Facultății de Electrotehnică („Electro vechi“), din Piața Horațiu. Noul președinte al clubului și-a exprimat intenția să-i cunoască pe membrii galeriei. Cu această ocazie se vor face înscrieri pentru noile legitimații pe 1997 - 1998 la Peluza Sud. Cupa „Pipatsch“ la handbal Ediția a 23-a se va desfășura la Biled Cupa „Pipatsch“ la handbal masculin, organizată în fiecare an de ziarul german din Banat, a ajuns la ediția cu numărul 23. în acest an, această reuniune handbalistică va avea loc în ziua de 3 august în comuna timișeană Biled. Cele opt participante au fost împărțite în urma tragerii la sorți în două grupe. Grupa A: Voința Biled, LPS CSS „Banatul“ Timișoara, Banat - JA Periam și Banat - JA Reșița. Grupa B: Aranca Veriag Sânnicolau Mare, Știința Lovrin, Liderul Jimbolia și o selecționată a minorității germane din Ungaria. Turneul va debuta duminică, 3 august, la ora 8,30, iar finala este programată în aceeași zi la ora 18,30, după care va avea loc festivitatea de premiere. Cupa „Pipatsch“ (în traducere macul roșu) a fost înființată în urmă cu aproape un sfert de secol de către redacția cotidianului german regional de atunci „Neue Banater Zeitung“. Scopul a fost unul de promovare a handbalului sătesc, dar și unul de întâlnire a prietenilor handbalului. Va organiza Timișoara și naționalele de culturism? Bucureștiul și Clujul doresc și ele organizarea competiției Timișoara a devenit recent favorita organizării campionatelor naționale de culturism pentru seniori și masters, în urma retragerii principalului sponsor care ar fi asigurat desfășurarea competiției la Brașov, între 26 și 28 septembrie. Deși prin abandonul celor de sub Tâmpa pe lista candidatelor au figurat București, Cluj și Timișoara, se pare că orașul nostru a căpătat un mare atu la organizare, prin găzduirea ireproșabilă a recentelor campionate naționale de gimnastică. Prezent cu ocazia retragerii Laviniei Miloșovici din activitate, Sorin Stănescu, ministrul tineretului și sportului, a fost mulțumit de organizare și ambianța Sălii Olimpia, ceea ce probabil va conta în aducerea cremei culturismului românesc la începutul lunii octombrie la Timișoara. Noua conducere a D.J.T.S. Timiș începe să strângă „bile albe“... F. V. AUTOMOBILISM Dacia Nova va „zbura“ în weekend la Raliul Clujului Echipajele timișorene vor încerca să cucerească locuri fruntașe Cel puțin două echipaje timișorene se vor alinia în primul weekend al lunii august la Raliul Clujului, etapă în campionatul național de raliuri. Bogdan Stanoiev și Dănuț Plațigan (Dacia Nova), medaliați cu bronz la Raliul României MOL, etapă în C.E., disputată în urmă cu câteva săptămâni la Baia Mare, speră într-o reeditare a parcursului bun din Maramureș și pe cei 430 kilometri de concurs care nu se va depărta în mai mult de 25 kilometri de Cluj, gazda raliului, ce se va desfășura în totalitate pe macadam. Sâmbătă și duminică se va rula și în 3 probe speciale care se vor repeta, totalul acestora ridicându-se la 14, pe distanța de 213 kilometri, adică jumătate din concurs. Timișorenii Gheorghe Cova și Valentin Honiges vor concura și ei pe Dacia Nova, cele două echipaje de pe Bega luptând atât pentru o clasare cât mai bună în Campionatul Național, cât și pentru puncte în competiția rezervată special Daciei Nova. Alte echipaje din orașul nostru care se vor alinia la start la Cluj sunt Manfred Bărbi - Corneliu Țiț (Audi 80), respectiv Dejan Jivoin (VW Golf) și Alexandru Borlovan (Peugeot 205). Ultimii doi doar dacă vor reuși să se descurce în actuala criză de copiloți. Plecarea spre Cluj, unde se vor confrunta aproximativ cu aceiași adversari de la Raliul României, este programată pentru astăzi. F. V. Paul Barna: „Era mai bine să fi plecat mai repede de la Politehnica“ Paul Vasile Barna a îmbrăcat duminică în premieră tricoul echipei CFR Timișoara, cu ocazia amicalului cu Șagul. Deși în această vară a coborât practic două divizii, prețul mijlocaș care mai are un an de contract cu Poli este mulțumit pentru simplul fapt că va avea șansa să joace: „N-am 25 sau 26 de ani, ci doar 20, așa că vreau neapărat să fiu acolo, în teren“. De fapt, de mâine în două săptămâni, jucătorul adus în august ’95 de la Armătura Zalău va împlini 21 Tânărul fotbalist dorește o relansare în forță ani. „E un băiat talentat și dacă va prinde prima echipă, va avea un an bun la CFR“, ne-a spus Petre Mușat. Barna se reunește astfel la Gara Mare cu antrenorul Gheorghe Chimiac, care l-a folosit doar 8 minute, în finalul meciului cu Jiul, în cele 6 etape cât a fost la cârma Politehnicii în martie. „Cum nea Ghiță vrea să vin aici și cum nu pot pleca oriunde, fiind încă sub contract cu Poli, am ales gruparea feroviară, pentru că nu-i o rușine să joci la CFR sau în Divizia B. Dacă trecerea mea va fi finalizată, voi juca mijlocaș central, sau pe dreapta, sau chiar stânga, după nevoi,“ ne-a declarat Barna. Reamintindu-i că în retur a adunat doar 6 apariții pentru albvioleți, deși în amicalul din iarnă cu Békéscsaba marcase două „boabe“ din postura de rezervă, nou ceferist ne-a spus că „ungurii n-aveau nu știu ce echipă și antrenorii s-au gândit că, fiind prea tânăr și neavând meciuri în picioare din tur, n-o să fac față.“ La sosirea sa la Poli, în ’95, Barna n-a jucat deloc sub Costică Rădulescu, fiind aruncat în focurile primei ligi de Emi Dembrovschi, înlocuindu-l pe Vlaicu în minutul 74 al meciului de la Brașov, unde studenții au smuls un 1-1 în noiembrie: „Una era la antrenamente și alta pe puncte și probabil că nici eu nu m-am integrat așa cum trebuie, dar nici nu mi s-au prea oferit multe șanse. Am fost titularizat abia în etapa a 31-a, la Ceahlăul Piatra Neamț, unde am pierdut cu 1-0 din golul etapei și eu n-am jucat deloc rău. Dacă aș fi fost titularizat douătrei meciuri și n-aș fi corespuns, era altă problemă, dar n-a fost cazul. N-aș putea spune nici că nu a fost o perioadă benefică pentru instruirea mea, având ce învăța de la câțiva jucători valoroși, în special de la Rotariu și Vlaicu, dar eu spun că era mai bine să fi plecat mai repede de la Poli. Am venit la CFR cu gândul să joc, pentru că e foarte important să nu rămâi pe margine“. Antrenorul Ghiță Chimiac se va hotărî probabil astăzi în privința celor 22 de „ceferiști“ pentru viitorul sezon, dintre cei 29 pe care îi are la dispoziție. In contul relațiilor dintre CFR și Poli se pare că se va conveni ca în viitorul sezon Stoican și Foaie să evolueze la alb-violeți, iar Barna, Solomon, Dima și Simedru, la alb-vișinii. Cât despre ultimul, trecut săptămânile trecute și pe la UTA, arădenii dorind să-l transfere definitiv, în viziunea noii politici lansată de președintele Domide, fostul UMT-ist va figura probabil pe lista lui Chimiac, deși este jucătorul lui Poli. Ieri s-a prezentat la Gara Mare pentru a da probă de joc Gheorghe Mihali (19 ani și jumătate, mijlocaș, Minerul Baia Borșa și CSȘ Bistrița), candidat în toamnă la Facultatea de Sport. F. V. Neinclus de Poli în lotul de „22“, Paul Barna a poposit în aceste zile la CFR Adrian Cruciat, „bronz“ european El a pierdut greu în semifinale La San Remo (Italia) s-a desfășurat Campionatul european de tenis pentru juniorii de 13-14 ani. Timișoreanul Adrian Cruciat a avut un parcurs foarte bun, calificându-se în semifinale, după ce a trecut în sferturi cu 6-3, 6-2 de spaniolul Merchan. In faza următoare, însă, Adrian a pierdut în trei seturi, 6-4, 4-6, 4-6 în fața germanului Stadler. Performanța jucătorului, care deși locuiește și se pregătește la Timișoara, evoluează pentru Dinamo București este meritorie dacă avem în vedere că la startul turneului s-au aliniat 74 de jucători din 39 de țări de pe bătrânul continent. 1). A. Maria Sava, campioană La sfârșit de săptămână, pe apele lacului Bascov au avut loc Campionatele naționale de canotaj pentru seniori, și tineret. O foarte bună performanță pentru sportul timișorean a reușit Maria Sava. Sora campioanei olimpice, Camelia Macoviciuc, a câștigat proba de simplu la categoria ușoară. Campioana națională se pregătește la clubul Voința Timișoara. D.AGA Sport la TV Marti, 29 iulier 1 9.00 Sport la minut PRO TV 10.15 Sportul lumii CSF 11.00 Motosport EUROSPORT 15.00 Tiatlon EUROSPORT 15.30 CălăriensF 15.50 Sport pe plajă 16.00 Ciclism 16.20 Sport 18.15 Sport la minut 19.20 Sport 19.30 Panoramic sportiv 20.00 Tenis 20.00 Fotbal 21.00 Ultimul minut 22.00 Mozaic sportiv 22.00 Fotbal 23.00 Automania PRO TV EUROSPORT RAITRE PRO TV RAIDUE TEN EUROSPORT BUDAPESTA 2 ANALOG TVR 2 DSF TVT '89