Agenda Zilei, martie 2000 (Anul 5, nr. 50-76)

2000-03-09 / nr. 57

9 martie 2000 CULTURĂ - MASS-MEDIA «»Off«« zilei 13 Diodor Nicoară visează de ani la realizarea acestui album Sursum Corda a înregistrat unicul album coral Eminescu Intitulat „La steaua“, el va fi lansat întâi la Timișoara, apoi la București Din tot tam-tam-ul cu anul Eminescu, puține lucruri rămân și rezistă în timp. Puține, dar de valoare, dacă judecăm după evenimentul discografic pregătit de Corul Sursum Corda al lui Diodor Nicoară, care a înregistrat primul album coral Eminescu. Și, deocamdată, singurul. Editat pe CD și casetă audio la o casă de discuri din Germania, albumul conține piese corale pe versuri exclusiv eminesciene, înregistrate în studiourile Radio București, în luna septembrie, după o selecție realizată de Diodor Nicoară. „Noi, cu Filarmonica Banatul, l-am sărbătorit întotdeauna pe Mihai Eminescu, încă din anul 1980, pe scena Teatrului Național Timișoara, a cărui directoare era Lucia Nicoară. Ni s-a părut normal să facem acest gest, care a devenit posibil prin bunăvoința BRD“, ne-a mărturisit maestrul Nicoară. La sfârșitul acestei săptămâni, albumul (a cărui copertă a fost realizată după o idee a lui Ioan Tomni) va ajunge din Germania la București. Lansarea în premieră absolută va avea loc însă la Timișoara, la Librăria „Mihai Eminescu“, promite Nicoară, abia apoi urmând a fi ceremonios prezentat la Magazinul „Muzica“ din Capitală. Intitulat „La steaua“, albumul cuprinde câteva dintre cele mai frumoase piese interpretate și în spectacolul omonim, care va fi reluat de câteva ori în acest an de către Fundația Artmedia, cu câte un invitat celebru precum Florin Piersic sau Ovidiu Iuliu Moldovan. S. P. DONICI Complexele probleme ale regionalismului și ale multiculturalității Au fost lansate două volume apărute sub egida Fundației Diaspora Ieri. Librăria „Libris“ din Timișoara a găzduit lansarea volumelor 6 și 7 din seria „Caiete Diaspora“, apărute sub titlurile „Multiculturalism și ecumenism“ și „Regiune și sfera civică“ la Editura Mirton, sub egida Fundației Diaspora din Timișoara. La manifestarea moderată de Graur János, redactor șef al săptămânalului „Hell Uj Szó“, au rostit scurte cuvântări Tőkés László, episcop al Eparhiei Reformate de pe lângă Piatra Craiului, și consilierul județean Bodo Barna, președintele Fundației Diaspora. Valoarea științifică și culturală a celor două cărți a fost reliefată de sociologul prof. univ. Albert Ferenc, care a scos în evidență, printre altele, faptul că problemele abordate de autorii studiilor, conferințelor și expunerilor din cele două volume abordează subiecte și aspecte de o pronunțată actualitate, cum sunt regionalismul, perspectiva colaborărilor transfrontaliere, șansele integrării în structurile Uniunii Europene, multiculturalismul, plurilingvismul, toleranța și ecumenismul. I. S. Bodo Barna a pledat pentru ecumenism Concert Astăzi, la ora 19, în sala Palatului Cultural din Arad orchestra și corul Filarmonicii de Stat Arad susțin un concert vocalsimfonic extraordinar dedicat împlinirii a 250 de ani de la moartea lui J.S. Bach. (I. S.) I Anotimpurile Solistul concertului simfonic susținut de orchestra Filarmonicii de Stat „Banatul“ mâine, de la ora 18, în sala Liceului „Ion Vidu“ va fi violonistul Ștefan Ruha, care va interpreta „Anotimpurile“ de A. Vivaldi. (I. S.)  „Se caută un Othello" Teatrul Maghiar de Stat „Csiky Gergely“ prezintă duminică, ora 18, pe scena Teatrului Municipal „Traian Grozăvescu“ din Lugoj, comedia „Se caută un Othello“, de Ken Ludwig. Pentru spectatorii români, spectacolul se traduce la cască. (T. B.) Adrian Bodnaru, la al treilea volum de poeme Ieri au ieșit din teascurile „Brumarului“ primele zece exemplare din cele cinci sute pentru colecția de lux Ieri, la ora 12,00, au ieșit de sub tiparul Editurii Brumar primele zece (din toate cinci sute) exemplare ale celui de-al șaptelea volum de poeme din colecția de lux. A trăit, cu emoție, momentul Adrian Bodnaru, director editorial la „Brumar“ și autor al versurilor din „toate drepturile rezervate, inclusiv Suedia și norvegia“. „Este cea de-a treia carte pe care o public, ne-a spus scriitorul, și un mai vechi vis de-al meu a fost să lucrez la ea, cum am facut-o, cu Dan Ursachi, grafician și prieten“. După „a bodnarii și alte verbe“ (Editura Marineasa, 1994), „noi și purtate“ (Editura Marineasa, 1996), poetul vine la Brumar cu toate drepturile asupra... celor 36 de „piese“ ale cărții în șase cicluri: „Un poem (singurul, poate)“, „Trei elipse“, „Cinci romane (de dragoste) aproape rusești“, „O săptămână în lumina cartofului“, „Nouă nopți cu Tremens“, „Unsprezece Addenda“. Cum fiecare carte are propriul destin, și aceasta, nou-nouță, semnată de Adrian Bodnaru, cunoaște o soartă cu meandre ciudate. Nu s-a stabilit data lansării volumului la Timișoara. Se știe doar că el se va întâlni cu cititorii la Arad în 24 martie și la Iași, în 31. C. D. T. Poetul propune 36 de „piese“ nou-nouțe Ioan Ieremia e convins că vine soarele pe strada lui El amintește că Teatrul Național Timișoara se numește încă „Mihai Eminescu“ Devenită subiect de foileton în presă, drama Teatrului Național Timișoara, aflat la vremuri de izbeliște, va continua cu un nou episod, care se anunță plin de suspans: mâine, la ora 11, regizorul Ioan Ieremia, fost director al TNT, îi invită pe toți semnatarii Apelului pentru Demnitatea TNT (prin care s-a cerut demiterea sa) și pe toți gazetarii la cofetăria Opera: „la trei ani de la mineriada prin care am fost înlăturat, Teatrul se află în cea mai profundă criză a existenței sale, îmi voi anunța intenția de a reveni în fotoliul de director. Mai mult chiar, sunt convins că voi fi din nou directorul TNT. Procesul meu cu ministrul Caramitru este adormit. El poate fi reactivat oricând“. Pentru că proiectul său de la Arad cu spectacolul „Eminescu la Viena“ a fost amânat, el l-a propus Naționalului timișorean; s-a arătat, de asemenea, dispus să-și finalizeze proiectul cu „Meșterul Manole“, pentru care există decorurile. Și, cum ne aflăm în Anul Eminescu, iar TNT încă se mai numește „Mihai Eminescu“ (conform Hotărârii de Guvern nr. 694/1995), leremia își declară disponibilitatea de a „sponsoriza“ rescrierea numelui lui Eminescu pe vitrina TNT. S. P. D. leremia vrea din nou fotoliul de director ALCATE L „ALCATEL NETWORK SYSTEMS ROMANIA" recruits within Technical Department of Radio Communication Division for the following jobs (based in Timisoara): 1. Test engineer as a part of the BSS integration team (testing the product and validating the system behaviour on a platform) for new releases of radio mobile system. 2. Procedures designer as part of procedures development team (as a complete project from the analysis till the test with customers on site) for GSM products. 3. Platform engineer - integration platform management. 4. SW developer/tester - as a part of SW development team for radio mobile operation and maintenance system. Knowledge: Main knowledge in software technology: basic tools on UNIX, PC, C++, C, TMN domain (Compulsory for job 2 and 4). Knowledge on communication protocols, IP, ATM. Telecom and radio systems (GSM) as an advantage, Good English skills; French is an advantage. Good communication and team working spirit in a world-wide environment, good involvement and initiatives. The application has to include: 1. Curriculum Vitae (English); 2. Intention Letters (In English and Romanian); 3. English official evaluation; 4. Two photos. The dead line is end of Week 11. Our address is: Gh. Lazăr No. 9, Timișoara, 1900, or fax: 056/191225. The selection test will be in Week 13 to ALCATEL