Agenda Zilei, octombrie 2000 (Anul 5, nr. 233-258)

2000-10-02 / nr. 233

De ieri, Olimpiada Sydney 2000 a intrat în istorie Ieri, la Sydney, după mai bine de două săptămâni de întreceri, s-a pus punct celei de-a XXVII-a ediții a Jocurilor Olimpice de vară. „Au fost cele mai bune Jocuri Olimpice din istorie“, a ținut să precizeze, în cuvântarea sa de încheiere, Juan Antonio Samaranch, președintele Comitetului Internațional Olimpic. Dar asta contează deja mai puțin, pentru că încă de pe acum întreaga lume va fi cu ochii pe Atena, gazda primei ediții a noului mileniu, cea din 2004. în ceea ce ne privește, delegația olimpică română a înregistrat la Sydney un bilanț de excepție, cu un total de 26 de medalii, dintre care nu mai puțin de 11 de aur. România s-a clasat, la final, pe un onorant loc 11. E. D. Supliment Sport O imensă coroană de artificii multicolore a luminat orașul Sydney i ^ 2 •6 orl. 200. jglfSaS J Premierul Mugur Isărescu a deschis aucul universitar la Timișoara Sâmbătă, premierul Mugur Isărescu și ministrul educației naționale, Andrei Marga, au deschis oficial anul universitar 2000- 2001, la Timișoara. Premierul a realizat un adevărat tur de forță, vizitând toate cele patru instituții de învățământ superior din orașul nostru. Premierul, care și-a început cariera profesională la ISE din Timișoara, a avut numai cuvinte de laudă vizavi de performanțele și ■ prestigiul învățământului superior din orașul nostru și și-a manifestat intenția de a reveni la Timișoara în 20 octombrie, în viziunea lui Isărescu, Timișoara putuc deveni, un motor al modernizării economiei românești și un promotor decisiv la integrarea țării noastre în UE. Familiarizat cu modelele vestice, premierul a spus că este convins că provincia - cum o numeau bucureștenii - poate contribui mai mult decât Capitala la apropierea României de standardele europene. R. ȚOANCĂ Pagina 3 La USAMVB, Isărescu a primit un semnificativ buchet de floarea-soarelui Stolojan va vizita județul Timiș Nemaiașteptând declanșarea oficială a campaniei electorale, partidele care dispun de candidați puternici la alegerile din noiembrie le-au organizat acestora vizite în județul Timiș, știind prea bine că începerea dezbaterilor televizate și scurtarea campaniei,la 45 de zile nu sunt în avantajul contactelor „de la om la om”. Liberalii îl aduc în Timiș pe Theodor Stolojan la sfârșitul săptămânii, planificându-i, pentru vineri, un maraton care include vizitarea întreprinderilor „Continental” și „Solectron”, întâlniri cu oamenii de afaceri, o întâlnire cu studenții de la Facultatea de Științe Economice, vizitarea Casei de Copii de la Recaș și un tur al Lugojului, în forma actuală a programului - care ar mai putea suferi modificări - Stolojan ar trebui să vină joi seara la Timișoara și să „intre în program” cu participare la emisiuni ale posturilor locale de televiziune. M. C. Consiliul Local a eliminat autorizația de funcționare în ideea de a se prezenta în fața Agenției Statelor Unite pentru Dezvoltare Internațională (USAID) cu fapte concrete. Primăria Timișoara și Consiliul Local au decis abrogarea HCL 193/ 1996 privind emiterea autorizațiilor de funcționare pentru activitățile comerciale și prestări servicii. Potrivit acestei hotărâri, legislativul precedent instituia de la data 1.06.1996 obligativitatea desfășurării activităților de comerț sau prestări servicii, pe raza municipiului Timișoara, numai în baza autorizației de funcționare emise și eliberate de CL. Cum Timișoara a intrat de curând în programul „Orașe de cinci stele“, care implică reducerea birocrației, consilierii locali au hotărât joi seara să renunțe deci la autorizația impusă de această hotărâre. D. F. De la 1 noiembrie, vom beneficia de maxi-taxi în cadrul unei ședințe de negocieri desfășurată la Primăria Timișoara s-a definitivat concesionarea către firma Ruta Rizia a activității de maxi-taxi pe raza municipiului. Noul tip de transport în comun, ce constituie o completare a celui practicat de RATT, va demara în 1 noiembrie 2000, ne-a declarat viceprimarul Adrian Orza. Firma pune la dispoziție, pentru început, cinci microbuze IVECO, fiecare cu câte 16 locuri, ce vor circula pe cele cinci trasee stabilite de Primărie și aprobate printr-o hotărâre de CL emisă în 1999. Prețul unui bilet nu va depăși 3 500 de lei, spune Orza, iar dacă sistemul se dovedește a fi util, numărul mașinilor se poate majora. Sunt orașe, precum Pitești, în care circulă peste o sută de microbuze în regim maxi-taxi. D. F. Rezultatele concursului „ O vară incendiară“ LOTO SPECIAL: 6 din 49 15 23 47 33 9 24 NOROC: 54 439 79