Agenda Zilei, noiembrie 2000 (Anul 5, nr. 259-284)

2000-11-01 / nr. 259

* IV_ ULI *7IT ; Vw. Alexandra Cosmoiu este Miss România World 2000 Ieri seară, pe scena Operei Naționale Române din București s-a desfășurat finala pe țară a competiției Miss România World. Au participat 36 de concurente, printre care s-au aflat și trei timișorence: Roxana Filip, Sancița Danilov și Ana Maria Croitoru, toate de la agenția „Diego Arzani“. Fetele au avut „de suportat“ trei probe - ținută de zi, costum de baie, ținută de seară și să răspundă la întrebările adresate de membrii juriului, președinte fiind Jay Judge, producător pentru Formula 1 la Ferrari, în urma departajării, între primele finaliste, din care urma să se decidă marea câștigătoare, s-au aflat și timișorencele Roxana Filip și Sancița Danilov. în cele din urmă, Miss România World 2000 a fost desemnată Alexandra Cosmoiu, de 20 de ani, din Ploiești, o brunetă cu ochi albaștri și cu o înălțime de 1,77 m. Ea a primit o mașină „Matiz“ și dreptul de participare la finala internațională, când va concura, alături de tinere din toată lumea, pentru trofeul Miss World. Locul doi a fost ocupat de Anca Serea, din Tecuci, care va semna un contract de colaborare cu agenția „Why Not“ din Milano, iar locul al treilea i-a revenit Sidoniei Badic, din București, care va merge la concursul internațional „Queen of the Year“ din Malaezia. MIHAELA POPESCU Bruneta ploieșteanică a primit un Matiz IJlBil 's WIN I Wi BI Pagina 4 2520+48 ft 16 pagini ITVA=3000 lei COTIDIAN DE INFORMAȚII ȘI DIVERTISMENT miercuri, 1 noiembrie 2000 m mm ■Min ira ■ njrm M 1 Demisie cu cântec... armat Șeful Statului Major General al Armatei, generalul de corp de armată Mircea Chelaru, a demisionat, ieri, din funcție. Ministrul apărării, Sorin Frunzăverde, a declarat că demisia din funcție a generalului Mircea Chelaru a fost cauzată de apariția în mass-media a unei declarații făcute de acesta, care ar fi incompatibilă cu funcția de șef al Statului Major General. Generalul Chelaru ar fi afirmat, recent, că „există grupări de tip mafiot“ în România, care generează crima organizată și sunt „interesate să avem un stat slab”, pentru ca aceste forțe să „poată opera”. VIOREL BOTA Generalul Mircea Chelaru dă naștere la controverse Pagina 3 Județului Timiș i-au fost alocate nouă miliarde de lei pentru subvenționarea energiei termice Din sumele defalcate din impozitul pe venit pentru subvenționarea energiei termice, județului Timiș i-au revenit din bugetul național 9,1 miliarde lei. Consiliul Județean Timiș a împărțit suma după cum urmează: Timișoarei - 6 miliarde lei, Lugojului - 1,5 miliarde lei, pentru Buziaș și Sânnicolau Mare - câte 560 milioane lei, pentru Jimbolia și Deta câte 200 milioane lei, la Lovrin - 80 milioane lei și la Dumbrăvița - 5 milioane. Au fost luate în considerare doar localitățile care au sisteme de termoficare. Suma venită de la bugetul național pentru subvenționarea energiei termice nu poate fi folosită și nici repartizată de Consiliul Județean Timiș în alte scopuri. „La împărțirea celorlalte sume au fost alocate și 11,6 miliarde de lei pentru repararea, întreținerea și funcționarea normală a școlilor din județ, asigurându-se procesului educativ condiții corespunzătoare pentru această iarnă“, a spus Constantin Ostaficiuc, vicepreședintele Consiliului Județean Timiș. LĂCRĂMIOARA CONDEA Vizită Vineri, Primăria din Lenauheim organizează o serie de festivități pentru a marca inaugurarea sistemului de alimentare cu apă, care va fi pus în funcțiune cu sprijin austriac. Primarul Alinei Narița ne-a anunțat că la eveniment vor lua parte și oficiali de la Ambasada Austriei din București, în frunte cu Excelența Sa, dr. Karl Veter von der Lilie, ambasadorul austriac în România. L. CONDEA Drăgulescu nu mai poate ataca, juridic, PNȚCD Ajuns la Curtea de Apel Timișoara, recursul formulat de senatorul Iosif Ștefan Drăgulescu împotriva pronunțării date vineri de Tribunalul Timiș (care a respins contestația împotriva PNȚCD Timiș) a fost judecat ieri în Camera de consiliu. Dosarul a fost analizat de judecătorii Lidia Barac, președinta completului, Florin Luru și Cristian Pop. Și această instanță a respins ca neîntemeiat recursul, sentința devenind definitivă și irevocabilă. Aceeași soluție s-a pronunțat și la recursul formulat de Partidul Pensionarilor din România, filiala Timiș, partea reclamată fiind Partidul Social Agrar. Surprinzător, reprezentanții pensionarilor prezenți în sală nu au știut că nu mai pot formula alt recurs pentru judecarea cauzei la Curtea Supremă de Justiție, știrea fiind primită cu dezamăgire. C. B. Isărescu, fără presă Aseară târziu, premierul Mugur Isărescu a sosit pe Aeroportul Internațional din Timișoara - cu un elicopter - venind dintr-un turneu efectuat în județul Caraș- Severin. Primul-ministru s-a îmbarcat întrun avion care a decolat în direcția București. Deși purtătorul de cuvânt al Guvernului, Gabriela Vrânceanu Firea, a dorit ca anumiți jurnaliști să fie prezenți la acest scurt popas în Timișoara, pentru a avea un scurt dialog cu Mugur Isărescu, comandantul Aeroportului Internațional din Timișoara n-a fost de aceeași părere. El a dat dispoziții stricte ca presa să aștepte afară, într-un țarc special amenajat pentru astfel de ocazii, deși numărul jurnaliștilor prezenți aseară pe aeroport a fost extrem de mic. Nemulțumiți de tratamentul aplicat la aeroport, ziariștii au plecat, fără să-l mai aștepte pe primul-ministru. R. ȚOANCĂ PDSR ar putea guverna și cu UDMR Pagina 2 „Omul cu barda“ era in legitimă apărare? Pagina 12