Agenda Zilei, august 2001 (Anul 6, nr. 178-204)

2001-08-01 / nr. 178

Deși anunțat că va cânta de Ziua Timișoarei, în 3 august Ducu Bertzi concertează la Köln Aflat în drum spre Germania, unde va susține timp de două săptămâni un turneu, cantautorul Ducu Bertzi a aflat ieri, cu enormă stupoare, că Primăria Timișoara a anunțat oficial - și mediatic - prezența sa în concertul dedicat zilei orașului: „în 3 august, de Ziua Timișoarei, mă voi afla la Köln, unde voi susține un concert. Până în acest moment nu m-a sunat absolut nimeni de la Timișoara să mă invite la vreun concert. Am aflat astăzi (ieri, n.r.), din întâmplare, că organizatorii evenimentului m-au inclus în programul concertului, mai mult chiar, că numele meu a fost vehiculat în presa timișoreană și vreau să lămuresc lucrurile, să dezmint această știre falsă. Țin ca timișorenii să știe că nu am fost anunțat de acest concert, dacă aș fi fost invitat, aș fi putut să le comunic organizatorilor faptul că plec în turneu în Germania, și am fi evitat cu toții această situație supărătoare. Eu îmi respect angajamentele și promisiunile și nu vreau ca publicul meu din Timișoara să creadă că eu sunt cel care l-a amăgit. Nu țin la nici o reparație morală în partea celor care mi-au folosit numele, nu pretind nici un fel de daune, vreau doar să clarific faptul că nu am fost invitat de nimeni la Ziua Timișoarei. Altminteri, la Timișoara vin oricând cu plăcere să cânt, dacă sunt invitat“, ne-a declarat celebrul solist. Aseară, pe străzile Timișoarei, se lipeau deja afișele pe care numele lui Ducu Bertzi e trecut cu litere mari... SIMONA P. DONICI Ghinion Cargo La sfârșitul săptămânii trecute, grupul timișorean Cargo a fost invitat să susțină un recital în cadrul celei de-a cincea ediții a manifestării, „Crazy Bike“ de la Sibiu. Fiind pasionați de motociclete, membrii grupului au fost nerăbdători să testeze câteva din cele mai puternice asemenea vehicule prezente în tabăra de la Sibiu. Adrian Igrișan, unul dintre chitariști, a preferat să ocupe locul din spate al unei motociclete, pentru o plimbare scurtă, după probele de sunet. Ajuns pe șosea, într-o curbă periculoasă, Igrișan s-a dezechilibrat și a căzut de pe motocicletă. La impactul cu solul, el și-a pierdut cunoștința, iar piciorul drept i-a fost prins sub roata motocicletei. Adrian Igrișan a fost transportat la Spitalul Clinic Județean din Sibiu, unde i-a fost pus diagnosticul de fractură de tibie, osul fiind rupt în opt bucăți. Chitaristul urmează să fie operat săptămâna viitoare. Este pentru a doua oară când pasiunea pentru motoare a rockerilor de la Cargo se soldează cu un accident. în 1995, solistul trupei, Ovidiu Ioncu „Kempes“, a suferit un grav accident de motocicletă în Arad, recuperarea fiind una foarte îndelungată. Adrian Igrișari a căzut cu motocicleta COTIDIAN DE INFORMAȚII ȘI DIVERTISMENT miercuri, 1 AUgUST 2001 „Caracattița” Beraru Control CBZă aprovizionarea a 514 spitale! N-a fost de ajuns că Sorin Beraru, omul de afaceri româno-israelian aflat sub ancheta Guvernului, a Ministerului Sănătății și Familiei, a Cuții de Conturi și a Gărzii Financiare și-a făcut, ostentativ, aparția la seminarul de afaceri organizat la Ierusalim cu ocazia vizitei premierului Adrian Năstase, că iatăl coordonând o campanie de acaparare a sectorului sanitar românesc. Potrivit ministrului sănătății și familiei, Daniela Barton, firmele lui Beraru au câștigat licitații în 514 spitale din. România și s-au implicat în licitațiile organizate de prestigiosul Institut de boli cardiovasculare „Prof. Dr. C.C. Iliașcu” din București. „Anumite iformații apărute în presă, coroborate cu semnale care ni-au parvenit în mod direct prin intermediul structurilor abilitate, sunt de natură să conducă la îngrijorătoarea concluzie că rețeaua creată de Sorin Beraru, în perioada 1996-2000, încearcă să exercite în continuare presiuni pentru câștigarea unor licitații organizate de spitale din România“, a declarat, ieri, Daniela Bartoș, solicitând insistent conducerii Institutului „C.C.Iliescu” să întrerupă orice legătură cu firmele Phoenixmed, Roland și Intragent. Ministerul Sănătății și Familiei nu are competențe legate de desfășurarea licitațiilor în spitale pentru achiziționarea de materiale și consumabile, fondurile cu care se realizează acestea provenind de la Casa Națională de Asigurări de Sănătate, pentru achiziții existând norme specifice. MARIANA CERNICOVA Pagina 2 Sorin Beraru a sărit rău calul... Post Unul dintre marile posturi creștinești care intră în tradiția Bisericii Ortodoxe Române este cel al Adormirii Maicii Domnului și începe în 1 august. De azi, creștinii ortodocși își vor înfrâna poftele lumești, până în 15 august, când este sărbătorită „Adormirea Maicii Domnului“. Pe parcursul acestui post nu se fac nunți, dar există o dezlegare la pește, cu prilejul sărbătorii „Schimbarea la Față“, din 6 august. DELIA FOLTEAN Start pentru firme inovative Strategia regională de inovare, care pune alături Regiunea de Dezvoltare V Vest - în România, Marea Câmpie de Sud - în Ungaria, Moravia - în Polonia și Silezia-Moravia - în Cehia, a reunit la Szeged, la începutul săptămânii, reprezentanți ai agențiilor de dezvoltare corespunzătoare. Raluca Cibu-Buzac și Cristian Cistelecan, de la ADR V Vest, au pledat pentru județele românești care să se ocupe de implementarea proiectului și să înființeze firme inovative, cu susținerea programului european. în context, ADR V Vest , agenția ce reunește județele maghiare din colaborarea DKMT au solicitat biroului etroregional de la Szeged să pună la dispoziție o informație actualizată privind starea economică și socială a Voivodinei, partener cu care nici județele românești, nici cele maghiare nu au proiecte importante în derulare. în septembrie, Voivodina va fi „ținta” unei delegații româno-maghiare. M. CERNICOVA Dolari împotriva criminalității Centrul regional de la București, înființat în 1999 sub egida Inițiativei de Cooperare a Statelor din Sud-Estul Europei (SECI), va primi un milion de dolari din partea Statelor Unite ale Americii, pentru a operaționaliza programele de combatere a criminalității transfrontaliere. SECI este o inițiativă sprijinită de SUA, Italia, Interpol, Organizația Mondială a Vămilor, Banca Mondială și BERD. Inițiativa a aparținut senatorului Ben Nighthorse Campbell (Colorado), care este și președintele Comisiei americane pentru Securitate și Cooperare în Europa. Propunerea sa a întrunit adeziunea Comisiei pentru alocații bugetare a Senatului SUA, care a dedicat importantele resurse financiare Centrului SECI din București, instituție menită să lupte împotriva crimei organizate și să creeze un climat propice pentru afaceri. MARIANA CERNICOVA De astăzi, carburanții sunt mai scumpi Societatea Națională a Petrolului (SNP Petrom) a decis majorarea carburanților auto începând cu ziua de azi, motivându-și hotărârea prin necesitatea de a compensa deprecierea monedei naționale în raport cu euro. De azi, atât la depozite, cât și la stațiile de distribuire, benzinele cu plumb costă cu 350 de lei mai mult pe litru, cele fără plumb cu 300 de lei, iar litrul de motorină va fi cu 200 de lei mai scump. Un litru de benzină Premium cu plumb costă 15 360 de lei, Premium fără plub - 15 1000 lei/litru, Super Plus - 15 750 lei/litru, motorina cu conținut de sulf de 0,2% - 13 100 lei/litru. Benzina Euro 3 de la SNP costă 19 100 lei, iar un litru de motorină Euro 3 costă 15 800 lei. Prețurile includ acciza și taxa pentru Fondul special al drumurilor publice. Precedenta majorare a prețurilor Petrom a avut loc în luna mai. M. C.