Agenda Zilei, decembrie 2001 (Anul 6, nr. 283-306)

2001-12-01 / nr. 283

IV^^VT Decembrie, ziua unirii tuturor fi provinciilor românești ( COTIDIAN DE INFORMAȚII ȘI DIVERTISMENT |I sâmbătă, 1 decembrie 2001 ssti.essniÂîeJ Bush l-a felicitat pe Hiescu cu ocazia Zilei Naționale Președintele Ion Iliescu a susținut, aseară, la Palatul Cotroceni, cu prilejul unei recepții dedicate sărbătoririi Zilei Naționale a României, un scurt discurs. Șeful statului îi îndeamnă pe cetățenii români, de Ziua Națională, la unitate pentru îndeplinirea obiectivelor țării de integrare europeană și euroatlantică și la reconciliere națională. „Avem datoria morală față de cei care, cu sudoare și sânge, au făurit statul național unitar român, ca și față de cei care s-au jertfit pentru cauza Revoluției din Decembrie 1989, să trecem peste ceea ce ne dezbină și să lucrăm împreună pentru apărarea și promovarea interesului național”, a afirmat președintele Iliescu. Șeful statului a apreciat că România se află „într-un moment fast”. Președintele Statelor Unite, George W. Bush, i-a trimis, ieri, o telegramă președintelui Iliescu, în care îi transmite felicitări cu ocazia Zilei Naționale a României. Bush apreciază că legăturile dintre SUA și România s-au consolidat în ultima perioadă, „în special datorită sprijinului pe care l-au primit SUA după 11 septembrie”. VIOREL BOTA Președintele Ion Iliescu îi îndeamnă pe cetățenii români la unitate . La întrunirea de ieri au participat numeroși invitați Ședință solemnă la Consiliul Local Ca să nu mai piardă vremea azi, când programul este atât de încărcat, edilii Timișoarei au hotărât ca ședința extraordinară a Consiliului Local să aibă loc ieri, de dimineață, în prezența unor personalități din domeniul administrativ, al cultelor, al armatei etc., mult mai puține ca în alți ani. Ce-i drept, unii conducători de instituții au răspuns invitației Primăriei la acest eveniment, evidențiindu-se episcopul romanocatolic, PS Martin Roos, și vicarul general Laszlo Böcskei, primrabinul Ernest Neumann, vicarul sârb Vladimir Marcovici, dar și preotul ortodox Aurel Popescu, conducători ai armatei, parlamentarii Viorel Coifan, Viorel Matei și Petru Andea; în prezidiul adunării au luat loc președintele de ședință, consilierul PNȚCD Radu Străin, prefectul de Timiș, Horia Ciocârlie, primarul Gheorghe Ciuhandu și istoricul Ioan Munteanu. Cu puține absențe, consilierii au răspuns prezent la această ședință și au avut chiar ambiția de a rămâne în poziție de drepți pe tot parcursul intonării imnului de stat al României. S-a putut remarca o schimbare în discursurile celor trei reprezentanți din administrație, prefectul, primarul și consilierul Radu Străin, care, orientându-se după tendințele europene, au reușit să nu fie deloc plictisitori, rezumânduse la intervenții scurte și concise. Nu același lucru se poate spune despre profesorul Munteanu, care, cu toată considerația, nu a reușit să capteze atenția tuturor auditorilor, unii ajungând să dea semne de nerăbdare, să se uite pe pereți sau să vorbească între ei. DELIA FOLTEAN Comisie pentru disciplina funcționarilor în cadrul Prefecturii Timiș au fost înființate, în baza HG 1086 și HG 1083, ambele din 25 octombrie 2001, Comisia paritară și Comisia de disciplină. Comisia paritară s-a constituit în cadrul autorităților și instituțiilor publice, în scopul participării la stabilirea măsurilor privind condițiile de muncă ale funcționarilor publici și buna desfășurare a activității autorităților și instituțiilor publice. Comisia paritară este compusă din șase membri, funcționari publici, angajați ai Prefecturii. Jumătate dintre aceștia au fost aleși de funcționarii publici din instituție, ceilalți fiind numiți de conducerea Prefecturii. Comisia de disciplină are ca obiectiv analizarea faptelor sesizate ca abateri disciplinare și propune sancțiunile aplicabile funcționarilor publici. Comisia de disciplină este compusă dintr-un președinte, doi membri titulari și un supleant, în timp ce Comisia paritară are doi membri supleanți; în ceea ce privește sesizarea Comisiei de disciplină, orice persoană care se consideră vătămată prin fapta unui funcționar public poate să se adreseze noului organism constituit, care este obligat să ia măsurile corespunzătoare. CAMELIA BOGDAN S-a rezolvat problema gazului metan La videoconferințele cu prefecții din ultimele două săptămâni, Prefectura Timiș a atras atenția că Distrigaz a redus cota de gaze pentru Timiș, de la 15 000 Nmc/oră, cât prevedea contractul, la numai 8 000 Nmc/oră, existând pericolul ca parametrii să ajungă la cota de avarie. După cum a precizat ieri prefectul Horia Ciocârlie, ca urmare a demersurilor inițiate s-a obținut creșterea presiunii la gazul metan în municipiul Timișoara. Prefectul a precizat că s-a îmbunătățit și ritmul de aprovizionare cu păcură, măsură ce va reduce riscurile perturbării furnizării energiei termice pentru populație. Alarmante rămân datoriile unor agenți economici, inclusiv Sucursala Termoelectrica, restantă cu peste 100 de miliarde de lei la Distrigaz, care vor pune în continuare semne de întrebare legate de reacția Distrigaz, obligată de lipsa lichidităților să mai recurgă la reduceri de presiune și, implicit, de debit la gazul furnizat. C. BOGDAN Județul Timiș a fost premiat La Adunarea Generală ARE de la Sopron- Ungaria (28-29 noiembrie) s-a comunicat că județul Timiș a fost al treilea ca regiune europeană care oferă cele mai multe facilități pentru tineri. Premiul înmânat președintelui CJT, Ioan Șipoș, constă dintr-o plachetă, o medalie și o diplomă. Trei tineri din Timiș vor beneficia, tot că premiu, de un tur al Europei pentru o săptămână, în cadrul adunării, s-a decis constituirea unui comitet de lucru din care fac parte Ion Mihăilescu, președintele Uniunii Naționale a Consiliilor Județene, Ioan Șipoș, președintele CJT, și Augustin Presecan, omologul său de la Alba, în cadrul întâlnirii, Șipoș a propus ca următoarea adunare generală ARE să se desfășoare la Timișoara. Un răspuns în acest sens va fi comunicat până la sfârșitul lui februarie, c. Ț. Deputat implicat într-un accident Slavomir Gvozdenovici, deputat din partea Uniunii Sârbilor în Parlamentul României, a fost implicat, aseară, într-un accident de circulație petrecut pe raza localității Stamora Moravița. Polițiștii care s-au ocupat de acest eveniment au apreciat că, din cauza neatenției, el a pierdut controlul asupra Daciei Supernova cu numărul de înmatriculare B-65-DTP, aparținând Camerei Deputaților. Mașina s-a răsturnat într-un șanț. Accidentul a avut loc în jurul orei 18:30, în apropierea unei benzinării. Autoturismul a fost avariat în proporție de 60%, dar, din fericire, nu s-a soldat cu victime omenești. Gvozdenovici conducea, în acel moment, o delegație formată din patru membri ai Uniunii Scriitorilor din Iugoslavia. C. Ț. Expoziție culinară de succes Pagina 6 Copii bătuți și înfometați Pagina 12