Agenda Zilei, ianuarie 2002 (Anul 7, nr. 1-25)

2002-01-15 / nr. 11

JR. ____ _____ ____ ___ 12 kAA FATA LEGII 15 ianuarie 2002 % \ Recurs eri, Curtea de Apel Timișoara a respins ca nefondat recursul declarat de parchet împotriva hotărârii prin care Tribunalul Timiș nu a mai prelungit arestarea preventivă a Lilianei Carmen Vue, de 33 de ani, din Făget, fostă contabilă la Hotelul Continental. Vue este acuzată ca în perioada 1998- 2001 a întocmit documente contabile false, a folosit cu rea-credință bunurile și creditele societății și a prezentat în bilanțul contabil datorii inexistente, prejudiciind S.C. Continental S.R.L. cu 17 miliarde de lei și bugetul statului cu 4 miliarde lei. (D. A. B.) Mandate Ieri, Parchetul de pe lângă Tribunalul Timiș a emis un mandat de arestare pe 5 zile pe numele Cristinei Cojocaru, de 23 de ani, din Pașcani, cercetată pentru infracțiunea de nerespectare a regimului armelor și munițiilor, în ziua de 11 ianuarie ea a fost depistată de organele de poliție având în geanta personală 57 de cartușe pentru arme militare. Tot pentru 5 zile a fost arestat și Arpad Tapalagă, de 23 de ani, din Timișoara acuzat de furt calificat în formă continuată. în perioada noiembrie-decembrie 2001 a sustras din două autoturisme diferite bunuri în valoare totală de aproape trei milioane de lei. Tot ieri a fost prelungită cu încă 25 de zile arestarea preventivă a lui Di Mercurio Antonio, cercetat pentru contrabandă, fals intelectual și uz de fals. (D. A. B.) Și-a terorizat soția gravidă Timp de două ore, a lovit-o cu pumnii și picioarele în abdomen Nelu Crișu, de 34 de ani, din Moldova Nouă a fost trimis în judecată pentru lipsire de libertate în mod ilegal și tentativă de omor deosebit de grav. în 12 mai 2001, pe fondul unor discuții contradictorii cu soția sa Renate Alice Crișu însărcinată în luna a V-a, a legat-o de un scaun și a lovit-o de mai multe ori cu pumnii și genunchii în abdomen, provocându-i întreruperea sarcinii și ruptură de spiirit cu punerea în primejdie a vieții. La începutul lui 2001 soția a rămas însărcinată pentru a treia oară, dar acest lucru în loc să aducă bucurie în casă, a adus numai scandaluri. Inculpatul nu avea încredere în Renate, bănuind-o că a rămas gravidă cu un alt bărbat și îi cerea tot timpul să renunțe la sarcină. Pe fondul acestor discuții, în luna aprilie, Crișu își alungă nevasta de acasă, dar nu înainte de a-i aplica o mică corecție: o dă cu capul de pereții din baie și o amenință că o taie cu cuțitul sau o aruncă în Bega dacă nu avortează. în ziua de 12 mai, inculpatul reușește să o ademenească în fosta locuință comună, a lovit-o în abdomen, după care a târât-o până în baie unde i-a spus să se dezbrace și să facă ceva să-și provoace avortul. Femeia a refuzat. Apoi a fost legată de un fotoliu. Timp de două ore, Crișu a lovit-o fără încetare cu pumnii și genunchii în abdomen. Nu s-a oprit decât atunci când victima a leșinat și a început să sângereze. D. A. BUDICI Bătălie în Complexul Studențesc Trei cetățeni moldoveni au fost amendați 9 9 seri, la primele ore ale dimineții, în Oxi Club din Complexul Studențesc, spiritele se încinseseră rău. Era cam 6:30 ora când scaunele începuseră să zboare, sticlele la fel și pumnii se împărțeau cu nemiluita. Venise DPIR-ul să calmeze situația: în urma „bătăliei“, polițiștii i-au reținut pe Alexandru Istrati, de 30 de ani, pe Ion Ciuchilan, de 29 de ani, și pe Sergiu Ambrosie, de 18 ani, pentru cercetări. Toți trei sunt cetățeni ai Republicii Moldova. Au fost chemați la audieri și Oxana Tcaci, de 21 de ani, tot din Republica Moldova, patroană a localului aproape distrus, și italianul Giuseppe Raccagno, de 43 de ani. Din primele declarații ale italianului, a rezultat că tot conflictul se iscase de la faptul că refuzase să plătească o taxă de protecție de 5 000 de dolari moldovenilor, cerere venită prin patroana clubului. Ulterior, Baccagna a retractat tot, răspunzând întrebărilor polițiștilor că nu-i cunoaște pe moldoveni, că ei erau doar clienți ai Oxi Club. în final, polițiștii i-au amendat pe cei trei scandalagii pentru tulburarea ordinii și liniștii publice cu câte două milioane de lei. Totuși, ei au rămas în atenția oamenilor legii. S. SAVA Polițiștii i-au amendat pe scandalagii Tâlhărie urmată de crimă Criminalul a fost prins Peisajul pe care l-a găsit șeful de post al comunei timișene Bethausen, când a intrat în locuința cu nr. 27, părea desprins din filmele cu strigoi: bătrânul Gheorghe Oprițescu, de 78 de ani, era întins pe podea, fără viață, în camera alăturată, într-o baltă de sânge, zăcea în comă soția lui Elena, de 74 de ani. Era duminică dimineața. „Am omorât un om“, sunt primele cuvinte pe care le-a spus, ieri, după ce a fost prins, Bogdan Florin Dobrescu, de 18 ani, din Lugoj. Puțin după miezul nopții, înspre duminică, venise, cu încă doi prieteni, la prădat. Un radiocasetofon, două tablouri și actele victimelor - acesta a fost prețul unei vieți. Ioan-Mirel Verșan și Valentin Călin Vînătu, ambii de 18 ani, din Lugoj, studenți în anul I la Politehnica timișoreană, au fost reținuți de polițiști pentru complicitate la furt. Dobrescu, creierul omuciderii, riscă între 15 și 25 de ani închisoare. L. S. Tânărul Dobrescu venise la prădat Primul înecat în Bega, pe 2002 Pompierii au readus corpul neînsuflețit pe mal în seara zilei de ieri, în jurul orei 22:00, o femeie a fost găsită în apele Begăi. Cu douăzeci de minute înaintea tragediei, un trecător observase că o femeie se plimbă suspect de aproape de apă, pe malul râului. Când a revenit în zonă, nu și-a crezut ochilor: o echipă a pompierilor de la descarcerare căuta să o scoată pe nefericită de sub sloiuri. Eforturile de a scoate cadavrul la suprafață, folosind o barcă, nu au fost în zadar. După mai puțin de jumătate de oră, femeia fusese readusă pe mal. Nu se cunoaște, până în prezent, identitatea cadavrului. Nici nu e cert dacă s-a aruncat sau pur și simplu a căzut. Dar, prima variantă e cea mai probabilă. Șoferului de pe ambulanța sosită la tragedie i se părea cunoscută femeia, care, s-a stabilit după primele cercetări, are în jur de 50 de ani. Se crede că locuia prin apropiere. L. SAVA La vânătoare de... vânători ... Trei braconieri s-au ales cu dosar penal La sfârșitul săptămânii trecute, ofițeri ai Biroului Arme, Explozivi și Substanțe toxice, împreună cu inspectori de vânătoare ai Asociației Vânătorilor și Pescarilor Sportivi din Timiș (AVPS) au organizat o vânătoare de... vânători braconieri în fondul de vânătoare 22, în zona Lugojului. „Trofeele“ acțiunii au fost trei dosare penale pentru comiterea infracțiunii de braconaj. Fără autorizație, a fost prins la vânătoare de mistreți Viorel Străin, de 36 de ani, muncitor, membru al asociației de vânătoare din Făget și posesor al unui permis de vânătoare emis în martie 1994, împreună cu Străin, mai vânau ilegal Sergiu Baranga, de 27 de ani, din Lugoj, vânător cu permis de armă emis în noiembrie 1999, și Constantin Oprescu, de 48 de ani, din Ohaba Lungă, vânător cu permis de peste 10 ani. Cei trei au cauzat o pagubă de aproximativ 40 de milioane de lei. Evenimentele de acest fel, înregistrate anul trecut, pe întreg teritoriul județului Timiș, s-au soldat cu retragerea a 18 permise de portarmă pentru braconaj, iar 89 de arme au fost confiscate. Numărul celor care dețin arme de vânătoare cu alice este de 2 506. L. S. Arme și trofee de vânătoare dobândite ilicit SC SUPRIM IMPCX SRL distribuitor Jacobs , Nova Brasilia, Primora, Nova Nuts, angajează: 1. MERCHANDISER; 2. ȘOFERI DISTRIBUITORI; - garanție imobiliară; domiciliul stabil în Timișoara; 3. MECANIC AUTO; 4. AGENT VÂNZĂRI PENTRU JUDEȚUL ARAD - domiciliul în Arad; mașina personală constituie avantaj. Persoanele interesate sunt rugate să trimită CV la tel./fax 056/285 477, sau la sediul firmei, str. Emil Zola nr. 61 A, Timișoara. s.c. "modul "aIF S.R.L. Timișoara, Complexul Comercial, Bd. Take Ionescu nr. 51, tel. 293 516, 434 142 ANGAJEAZĂ: - FRIGOTEHNIȘTI: - ELECTRICIENI: OFERIM CONDIȚII AVANTAJOASE DE SALARIZARE! C.V.-urile se primesc până la sfârșitul lunii ■ ianuarie, iar interviurile se vor ține în data de 19.02.2002, la sediul firmei. SC INTERSTAR CHIM BUCUREȘTI Producător și distribuitor de produse cosmetice și chimice ANGAJEAZĂ: Operatoare calculator Condiții: - experiență minimum 1 an în domeniul distribuției; - disponibilitate la program prelungit; - aspect fizic plăcut. Informații la telefon 056/222 978. Administratorul unic al S.C. AGROSUPERTIM S.A. Timișoara, cu sediul în Timișoara, Calea Șagului nr. 134/A, convoacă Adunarea Generală ordinară a Acționarilor pentru data de 1.02.2002, cu începere de la ora 10, la sediul societății, pentru toți acționarii înregistrați la Registrul Independent al Acționarilor RIAVEST S.A. Timișoara, la data de 24.01.2002, cu următoarea ordine de zi: 1. - Alegerea comisiei de cenzori și stabilirea indemnizației acestora. 2. Diverse, în cazul în care nu se va întruni cvorumul necesar pentru deliberări și luări de hotărâri, adunarea se convoacă pentru ziua de 2.02.2002, la aceeași oră și în același loc. Informații suplimentare se pot obține la telefonul 217 032.