Agenda Zilei, februarie 2002 (Anul 7, nr. 26-49)

2002-02-01 / nr. 26

De ani de zDe, Cosa Nostra spală bani în România { : V.”-' i-'■- : ^y - ' "S JF «gl» • s M ^ / > / ' // MHHB P^ISI |F^ Anul M 16 pagini 3361+L,9TVA=4000 lei Filmele aleșilor locali nu mai pot face afaceri cu instituțiile statului Executivul a luat o măsură concretă în direcția combaterii corupției. Guvernul a aprobat o ordonanță de urgență prin care societățile comerciale la care aleșii locali sunt manageri, acționari semnificativi, asociați, cenzori sau membri în Consiliul de Administrație să nu poată încheia contracte comerciale cu autoritățile administrației publice locale, a anunțat, ieri, premierul Adrian Năstase. Năstase a afirmat că firmele în care primarii, viceprimarii, consilierii locali și județeni, președinții și vicepreședinții de consilii județene sunt acționari sau au funcții de conducere, nu vor mai putea încheia contracte comerciale cu primăriile, consiliile locale și județene respective. Interdicția se aplică și soțului, soției și rudelor de gradul doi inclusiv ale aleșilor locali, ca și funcționarilor publici și persoanelor încadrate cu contract individual de muncă în aparatul propriu al consiliilor locale sau județene, al regiilor autonome aflate sub autoritatea consiliilor respective sau al societăților comerciale înființate de consiliile locale și județene. Ordonanța se referă și la încheierea unor contracte cu regiile autonome de interes local aflate sub autoritatea consiliilor județene, ori la societățile comerciale înființate de consilii. V. BOTA S PdCJMB 2 Năstase a dat vești proaste aleșilor locali Prefectul nu se teme Guvernul a aprobat un proiect de lege referitor la declarațiile de avere, care se reînnoiesc anual și se publică în Monitorul Oficial și care va fi trimis spre dezbatere și aprobare Parlamentului. S-a precizat că a fost extinsă aria celor care trebuie sâ își declare averile și la prefecți, subprefecți și alte persoane cu funcții de conducere și control. Despre noul proiect, Horia Ciocârlie apreciază că e un lucru bun. „Cred că nu este cazul să ne fie rușine de ceea de dobândim pe căi licite“, spune prefectul de Timiș, despre care toată lumea știe că are o avere modestă. Cât despre cât de eficientă va fi noua lege în a-i opri pe cei puși pe căpătuială, Horia Ciocârlie a auzit că sunt suficiente metode practicate la unele nivele și instituții pentru ca unele averi ilicite să fie dosite și scoase de la ciorap după sfârșitul mandatului, dar crede că totuși legea i-ar mai putea îngrădi. Nici subprefectul de Timiș nu este deranjat de declarația de avere, căci atunci când a acceptat funcția știa ce îl așteaptă. LĂCRĂMIOARA CONDEA Horia Ciocârlie poate sta liniștit încă o săptămână de primăvară Ați crezut că a plecat iarna de la noi? Nici gând! Dana Găvruță, meteorologul de serviciu din cadrul Serviciului Regional de Prevedere a Vremii Arad spune că încălzirea excesivă din această perioadă este urmarea formării unei mase calde de aer în nordul Africii care se extinde peste Marea Mediterană până în Europa Centrală. Masele de aer tropical se află deasupra țării noastre din 22 ianuarie și vor mai poposi aici până în 7 februarie. Totuși, astăzi și mâine se va înregistra o ușoară răcire a vremii. De duminică însă vremea se va încălzi din nou, dar, din 7 februarie, temperaturile vor atinge din nou cote normale pentru perioada aceasta a anului, în aceste condiții, dacă și în 2 februarie soarele își va arăta fața și ursul își va vedea umbra, iarna nu va pleca de la noi încă patruzeci de zile. Astăzi temperaturile maxime se vor situa între 9 și 14 grade Celsius, iar cele de la noapte între 3 și 2 grade Celsius. A. ȚOANCĂ Romomic Timișoara București Constanța Craiova Galați [ași Piatra Neamț Ploiești Tei; 056-242,205 Propunerile Timișoarei devin legi. Primarul țărănist al Timișoarei, Gheorghe Ciuhandu, accede mai greu în structurile guvernamentale actuale, fată fiind culoarea politică pe care o are. Totuși, puterea de la București ține cont de propunerile sale, unele devenind chiar legi naționale. Aflat de mai multe ori la întâlnirea Corpului Directorilor Economici din cadrul Asociației Municipiilor din România, șeful Direcției Economice de la Primăria Timișoara, Adrian Bodo, a ridicat problema rigidității Legii 27/1994 (a administrației publice locale) care nu dădea posibilitatea modificării taxelor și impozitelor locale pe categorii sociale bine definite. Mai exact, nu puteau fi create facilități familiilor defavorizate. Sugestiile lui Bodo nu prea au fost băgate în seamă, dar s-a întâmplat ca primarul Gheorghe Ciuhandu să-i pună în mână primuluiministru Adrian Năstase cu prilejul vizitei la Timișoara, un dosar care cuprindea și aceste probleme. Ecoul a ajuns unde trebuie și iată că printre amendamentele legii administrației publice locale se regăsesc inițiativele Timișoarei. D. FOLTEAN 71000 de somații pentru datornici Direcția Economică a Primăriei Timișoara a emis în aceste zile nu mai puțin de 71 000 de somații pentru contribuabilii care nu și-au achitat datoriile față de municipalitate în ultimii trei ani. E vorba de persoane fizice care, deși au mai fost atenționate în mod repetat, au ignorat mesajele Primăriei. Cei în cauză se pot prezenta la sediul Primăriei ca să-și plătească impozitele, conform precizărilor din somația primită, în termen de 15 zile. Evident că în sumele datorate sunt incluse și penalizările de rigoare. Acestea sunt ultimele somații, spune directorul economic, Adrian Bodo, înaintea executării silite, începând din anul 2000 se poate face sechestru asigurător, dar Primăria Timișoara nu a procedat la astfel de acte până acum. „Dimpotrivă, spune Bodo, am încercat să creăm facilități pentru cei care aveau restanțe la plata impozitelor și în acest sens, le-am acordat scutiri de la penalizări anul trecut, celor care și-au achitat datoriile până la 31 octombrie“. D. F. Război găinilor din apartamente Viceprimarul Dorel Borza a primit numeroase plângeri de la timișoreni din care rezultă că unii locatari de la bloc își cazează în locuințe tot felul de animale de companie, dar au ajuns până acolo încât și-au transformat apartamentele în microferme pentru găini ouătoare sau pui de carne. Borza e nevoit acum să declare război găinilor cazate la bloc, nu de alta, dar apare pericolul poluării locuințelor vecinilor. Au fost depistate cazuri de acest gen pe str. Deliblata, Intrarea Munților nr. 3 (porumbei), str. Bogdăneștilor nr. 2, str. Ripensia nr. 19, str. 3 August 1919 (câini), pe strada Mureș nr. 30 se cresc porci, iar pe str. Avântul nr. 8 există cai. Viceprimarul spune că e absolut interzisă creșterea animalelor și păsărilor în locuințe, în cazul celor de companie fiind necesar acordul colocatarilor. Cei găsiți în culpă vor fi sancționați contravențional cu amenzi între 1 500 000 - 4 500.000 lei. DELIA FOLTEAN iunea care a rulotelor continuă Pagina 4 Proxenet interceptat de Poliție Pagina 16