Agenda Zilei, martie 2002 (Anul 7, nr. 51-75)

2002-03-09 / nr. 57

IX I ■mii / ! ! Liv Tyler, „stăpâna ineielor“ „Mă simt onorată că am luat parte la realizarea unui film de asemenea succes " spune actrița Cu frumusețea ei neobișnuită, datorată poate buzelor sale cărnoase și perfect desenate, moștenite de la tatăl său, Steven Tyler, nu surprinde că Liv Tyler a trecut cu atâta ușurință din lumea modei în cea a cinematografului. De la debutul său, drumul i se deschide larg, impresionând producătorii ,cu talentul dramatic. Liv, născută la Portland, în iulie 1977, fiica unei femei frumoase - modelul Bebe Buell - a trăit aproape toată copilăria cu convingerea că e fiica rockerului Todd Rundgren. Mai târziu și-a dat seama că asemănarea izbitoare cu Steven Tyler, liderul celor de la „Aerosmith“ (un bun prieten de familie), nu era întâmplătoare. La 12 ani află cine este tatăl său biologic, dorind imediat să-i poarte numele. Trecând de prima parte a adolescenței, când aspectul ei era marcat de multe kilograme în plus și de un inestetic aparat dentar, la 14 ani a devenit dintr-o dată o fată înaltă și frumoasă, îndemnată de prietenele ei să-și încerce șansele pentru a deveni model, pleacă împreună cu mama ei la New York, unde norocul îi surâde, apare pe prima pagină a unor jurnale și devine protagonista unui spot publicitar. Debutează în 1994 în „Roșu de toamnă“ și, apoi, peste un an, excelează în „Dansez singură“, în regia lui Bertolucci. Apare în continuare pe coperta revistelor și, pe neașteptate, devine noua stea în ascensiune la Hollywood. în 1997 apare în grupul celor %,50 cele mai frumoase femei din lume“, clasament constituit de revista „People“. Joacă în filme cu casa închisă, cum ar fi „Armageddon“, alături de Bruce Willis și Ben Affleck, în 1998, sau, acum, în „Stăpânul inelelor“, o grandioasă trilogie, ecranizarea cărții lui John Ronald Reuel Tolkien, în regia lui Peter Jackson. „Pentru a turna în acest film, am stat întreaga echipă peste doi ani în Noua Zeelandă. Am muncit până la extenuare. Lucram în același timp la trei pelicule. Dar când am văzut ce am realizat, m-am simțit onorată că am luat parte la un asemenea film, cu un succes atât de răsunător“, afirmă actrița. D. M. Liv Tyler (24 ani), protagonista din „Stăpânul inelelor“ lorii de prostituată Pentru „Strada plăcerilor“, Laetitia și-a sacrificat părul, vopsindu-l De o vreme, Laetitia Casta își împarte timpul între Franța și New York, unde are un apartament în East End Village. Fostul top model mărturisește că îi place la New York pentru că „nimeni nu mă recunoaște aici“. Vorbește engleza aproape perfect, fără accent, performanță la care a ajuns după opt ani de muncă: „Am învățat pe loc, grație ședințelor foto, nu la școală“ și știe și puțină spaniolă. La 23 de ani, are o experiență umană de invidiat. De la 16 ani, frumoasa blondă a apărut pe copertele marilor reviste din lumea întreagă, a prezentat modă pentru Yves Saint Laurent și Jean-Paul Gaultier, apoi a atras atenția regizorilor de filme. Prima dată a jucat într-un film pentru televiziune, „Bicicleta albastră“, apoi în lungmetrajul „Asterix și Obelix‘ mai târziu în „Ames fortes“. Cea mai recentă apariție a sa este în „Strada plăcerilor“, filmul lui Patrice Leconte. Deși frumoasă și celebră, Casta preferă să-și minimalizeze succesul. ..M-am schimbat. Toată lumea se mișcă. Nu sunt nici diferită de alții, nici mai interesantă. Brutăreasă, manechin, actriță - important este să fii cinstit, să faci lucrurile în proporție de 200%, mai ales cele care n-au mai fost făcute înaintea ta. Necunoscutul este întotdeauna mai excitant decât ceea ce știi să controlezi“. Jumătate normandă și jumătate corsicană, Casta are un principiu clar: nimic nu-ți vine de-a gata, totul se câștigă. Dacă la primul film, mărturisește ea, până și mașiniștii așteptau să se încurce, să greșească, acum lumea cinematografiei o privește ca pe o actriță în toată puterea cuvântului. Pentru a juca rolul Marion, prostituata din „Strada plăcerilor“, Laetitia și-a sacrificat părul, vopsindu-l șaten: „Fata asta e întunecată. N-o vedeam cu păr lung, blond“. Pe platourile de filmare, și-a dat cu o pudră și un parfum ieftine: „Asta m-a ajutat s-o înțeleg mai bine. Astăzi, dacă aș mirosi parfumul acela, cred că aș voma“. Despre faptul că a fost comparată cu Brigitte Bardot, Casta spune cu ironie: „De ce nu Jeanne d’Arc!? Nu e decât o singură Bardot, și nici nu e generația mea“, iar despre cei care spun că e cea mai frumoasă femeie din lume crede că „sunt oameni care au au călătorit prea mult“. Exmanechinul devenit actriță este supărată pe invidioșii care susțin că a reușit pentru că e frumoasă: „Ce știu oamenii ăștia de aceste meserii? Știu că nu-i de ajuns să fii frumoasă pentru a obține o fotografie frumoasă, ci că trebuie să dai, și încă mult?“ M. G. La 23 de ani, Laetitia are o experiență de invidiat Comentate, dar... aplaudate „Andrelele“ dețin recordul vânzărilor în România Trupa André, care a luat ființă în anul 1998, a reușit, grație celor două membre ale sale, Andreea Antonescu și Andreea Bălan, ceea ce nimeni nu-și închipuia la acea vreme. Cu șase albume vândute în peste un milion două sute de exemplare, blonda și roșcata dețin recordul de vânzări din muzica românească. In palmaresul celor două figurează, pe lângă premiul obținut în anul 1999 la Mamaia, premiul Bravo pe 2000 de cea mai bună trupă popdance din România, cele mai mari vânzări din 2000 și clasarea, la numai trei săptămâni de la lansare, a melodiei „O noapte și o zi“ în topul canalului Atomic. Cu toate disputele și controversele puse pe seama lor, cele două membre au dovedit că știu să se facă plăcute, să-și cucerească publicul și, nu în ultimul rând, să facă bani, vânzându-și imaginea. După muzică, linia vestimentară care le poartă numele le aduce venituri importante. André, două fete de succes