Agenda Zilei, iunie 2002 (Anul 7, nr. 126-150)

2002-06-01 / nr. 126

I !”"—1 „Leul“ Doroftei a convins: el e campionul! Disputa dintre Leonard Doroftei și Raul Barbi a ținut capul de afiș al acestei săptămâni, concurând cu debutul Cupei Mondiale la fotbal, pentru români o victorie a Moșului fiind infinit mai importantă. Miile de spectatori ce au umplut Sala Polivalentă din București și alte milioane ce s-au aflat în fața micilor ecrane i-au transmis lui Doroftei o puternică dorință de victorie, cu atât mai mult cu cât argentinianul contestase victoria obținută de român în urmă cu cinci luni la San Antonio. Doroftei a avut inteligența să nu se arunce peste adversar, Baibi având mai multă „vechime“ în boxul profesionist și fiind capabil să speculeze oricând o greșeală a campionului. Tactica adoptată de Doroftei, cu directe peste umăr și croșee, alternate cu apercuturi la ficat, l-au zdruncinat pe Baibi, practic doar în două reprize Moșul fiind în dificultate, mai ales după ce Baibi a lovit sub centură. în restul timpului, loviturile românului i-au convins pe cei trei arbitri. Scor: 118-111,117-112,118-110 și centura a rămas în România! LIVIAN HOTICO Croșeul nimicitor al Moșului l-a zdruncinat pe Baibi, în repriza a 11 -a mai, 3 [ sâmbătă, 1 iunie 2002 ‘ U ml 3 361+639 România își va intensifica relațiile economice cu Ungaria Șaisprezece șefi de stat din Europa centrală s-au reunit, ieri, la castelul Brdo din Bled, în nordvestul Sloveniei, pentru a discuta despre viitorul Europei. România a fost reprezentată de președintele Ion Iliescu. Președintele sloven, Milan Kucean, i-a invitat pe participanți să reflecteze la rolul pe care l-ar putea juca țările din centrul Europei în extinderea vizată de UE și Alianța Nord- Atlantică. Președinții României și Ungariei, Ion Iliescu și Ferenc Mádl, au discutat, la Bled, despre necesitatea deschiderii unor noi puncte de frontieră între cele două țări, pentru a facilita schimburile economice bilaterale. Purtătorul de cuvânt al președintelui Iliescu, consilierul prezidențial Corina Crețu, a precizat că noile puncte de frontieră ar putea fi deschise în zona Satu Mare și în zona Banatului. Potrivit Corinei Crețu, cei doi președinți nu consideră prioritar subiectul Legii statutului. VIOREL BOTA Ion Iliescu și Ferenc Mádl vor noi puncte de frontieră Diplomă de Excelență pentru Dan Bedros Primarul Timișoarei a hotărât să acorde din proprie inițiativă, fără a mai avea nevoie de acceptul Consiliului Local, diplome de excelență pentru personalitățile care contribuie la ridicarea prestigiului orașului în țară sau în străinătate. Este și cazul directorului general al Alcatel, Dan Bedros, căruia Ciuhandu i-a decernat ieri o astfel de diplomă. Primarul a ținut să cinstească intr-un fel activitatea lui Bedros, după ce acesta fusese declarat, anul trecut, omul de afaceri al anului. Deși este timișorean prin adopțiune, rămânând aici după terminarea facultății, în 1965, el a dovedit atașament pentru oraș și o mare capacitate de a convinge investitorii francezi să vină în municipiu. Aceasta se întâmpla la începutul anilor ’90, când pentru străini credibilitatea o reprezenta doar Bucureștiul. DELIA FOLTEAN Directorul Alcatel, apreciat de primar O mie de miliarde de lei în plus Ministrul administrației publice locale, Octav Cozmâncă, a cerut ieri, în videoconferință, să se prezinte situația la zi a realizării veniturilor la bugetul statului, cel local și al asigurărilor sociale. Horia Ciocârlie, reprezentantul Guvernului în județ, a declarat că veniturile încasate la bugetul de stat au fost realizate în proporție de 105%, la asigurările sociale de 97% și la bugetele locale de 80,5%. Raportările s-au referit la primele cinci luni ale anului acesta, comparativ cu sumele colectate anul trecut și cu estimările de la începutul lui 2002. Prefectul de Timiș a mai semnalat faptul că s-au înregistrat creșteri ale sumelor colectate din taxe și impozite în Timiș în valoare absolută de 141%, iar dacă se scade inflația, majorarea este de 111%. S-a anunțat și un excedent de o mie de miliarde la bugetul statului. Deci s-au adunat mai mulți bani - cele o mie de miliarde - la bugetul național din taxele și impozitele timișenilor. LĂCRĂMIOARA CONDEA, CAMELIA BOGDAN Ramona Sturz este Miss Banat 2002 Joi seara, pe scena Operei Române din Timișoara s-a desfășurat o nouă ediție a competiției Miss Banat, organizată de Daniela Gorovei. în finală au ajuns 22 de fete, iar pentru ca alegerea câștigătoarelor să fie cât mai corectă, au fost desemnate două jurii: unul al specialiștilor, condus de Elena Lăslean (Casa de Modă Ellis), și altul al massmedia, prezidat de Zoltan Kovacs, directorul Trustului de presă Agenda. Fetele au avut de trecut trei probe - cea de costum de baie, o probă tematică intitulată „Galaxii“, unde au jucat rolul unor extratereștri, și rochie de seară, în programul artistic au evoluat copii de la Grădinița New Life, trupa Sistem și copiii de la Trampy etc. Clasamentul final a arătat astfel: Oana Ștefanescu - locul trei, Simona Murariu - locul doi, Ramona Sturz - locul întâi și Miss Banat. Ramona are 19 ani, este elevă la Liceul de Informatică și își dorește să ajungă studentă la Politehnică. MIHAELA POPESCU Ramona, cea mai frumoasă bănățeancă Coloana oficială a președintelui Putin a fost implicată într-un grav accident rutier Pagina 11