Agenda Zilei, iulie 2002 (Anul 7, nr. 151-177)

2002-07-01 / nr. 151

I Cupa Mondială, Brazilia a câștigat tot ce se putea După disputarea unui număr de 64 de partide, programate pe parcursul unei luni, naționala de fotbal a Braziliei a câștigat cea de-a 17-a ediție a Campionatului Mondial de fotbal, organizată de Japonia și Coreea de Sud, în finala desfășurată ieri la Yokohama, jucătorii antrenați de Luis Felipe Scolari au câștigat cu 2-0 în fața reprezentativei Germaniei. Ambele goluri au fost reușite de Ronaldo, atacantul brazilian înscriind la acest turneu final un total de opt goluri, cu care a devenit cel mai bun marcator al competiției. „Il fenomeno“, cum este supranumit Ronaldo, a fost desemnat jucătorul numărul unu al turneului final. De remarcat că titlul de cel mai bun portar al actualei ediții a Cupei Mondiale i-a revenit lui Oliver Kahn, căpitanul naționalei Germaniei, cel care s-a făcut vinovat de prirpul^^din fînala de ieri; după ce a respins^fc^c.n do^.0 mînge șutată de Rivaldo, Ronaldo a marcat din apropiere. Pe lângă cucerirea pentru a cincea oară a mult râvnitului trofeu, Brazilia a mai doborât un record prin câștigarea tuturor celor șapte jocuri susținute la această ediție. După debutul modest cu Turcia, când au învins cu 2-1, cu un penalty gratuit, transformat de Rivaldo în minutul 89, brazilienii au câștigat în fața Chinei cu 4-0, apoi, în disputa considerată drept cea mai frumoasă a competiției, cu 5-2 împotriva statului Costa Rica, în optimile de finală, sud-americanii au trecut cu 2-0 de Belgia, pentru ca în sferturi, într-o partidă pe care mulți o considerau adevărata finală, să treacă de Anglia cu 2-1; în sfârșit, semifinala disputată în compania Turciei a fost adjudecată la limită, 1-0, reușita aparținându-i aceluiași Ronaldo. D.AGA Supliment Sport, pagina B Brazilienii au cucerit cel de-al cincilea titlu mondial COTIDIAN DE INFORMAȚII ȘI DIVERTISMENT fJJTJ luni, 1 iulie 2002 20 pagini | 3 361+639 TVA=4 000 lei Sighișoara a scăpat, totuși, de Dracula Park Unul dintre cele mai controversate proiecte demarate de actualul om a fost Dracula Park. De luni bune sunt formulate păreri pro -entra pe această temă, iar în presă au fost publicate zeci de ore pe subiectul Dracula Park. Jessica Douglas Home, director utiv al Mihai Eminescu Trust, organizație aflată sub patronajul țului Charles al Marii Britanii, a prezentat, în cadrul sesiunii nntetului Patrimoniului Mondial, care a avut loc în perioada 28 iunie la Budapesta, o scrisoare din partea ministrului ismului Dan Matei Agathon, în care acesta anunța că renunță amplasarea Dracula Park lângă Sighișoara, a informat, ieri, Anaaria Zahariade, reprezentanta Uniunii Arhitecților din România reuniunea de la Budapesta. Membrii Comitetului Patrimoniului ondial (din care fac parte 172 de state) au primit cu isfacție decizia ministrului român al turismului, a ales că își exprimaseră în repetate rânduri doiala cu privire la viabilitatea proiectului Dracula Park, atât din punct dedere al dezavantajelor ce ar putea fi puse patrimoniului cultural și istoric din zona Sighișoara, cât și în ceea ce tivește partea economică a unui semenea proiect, a mai spus Anastaria Zaharia de la un seminar de la Mogoșoaia, privind monumentele torice, desfășurat recent. Știrea ivind poziția exprimată de ministrul turismului a fost preluată și de presa rărnă. VIOREL BOTA Pagina 2 Dan Matei Agathon este acum într-o postură ingrată Andea o acuză pe Otiman de plagiat Deputatul PSD de Timiș Petru Andea a constatat cu surpriză că scrisoarea pe care a redactat-o în calitate de secretar al Comisiei pentru învățământ din Camera Deputaților, prin care îi cerea premierului Adrian Năstase să accepte amendamentele la Legea finanțelor publice, pentru a nu periclita autonomia universitară, a fost citată ad litteram în Senat de... senatorul liberal Păun Ion Otiman. „Se vede că plagiatul e o boală în PNL“, afirmă Andea, făcând aluzie la președintele PNL Timișoara, Dan Lacrămă, implicat într-un scandal de plagiat, dar nu în domeniul politic, ci în cel profesional. Singurele diferențe dintre cele două texte - Andea, respectiv Otiman - se rezumă la o frază. Acest text lipsește din varianta senatorului Otiman, în schimb este adăugată referirea la Conferința rectorilor de la Timișoara. Andea a mai indicat faptul că în varianta senatorială anexa cu amendamente poartă ștampila Camerei Deputaților. „Nu mă supără că Senatul s-a raliat la propunerea noastră. Dimpotrivă. Dar frumos era să facă referire la propunerea noastră“. Senatorul liberal respinge această acuzație, afirmând că a existat o înțelegere cu Comisia din Camera Deputaților să se accepte același text, intervenția sa în plen fiind o contribuție originală, pe care o poate dovedi în scris. M. CERNICOVA, R. ȚOANCĂ Deputatul PSD și senatorul PNL își dispută un gen de... paternitate Arsenalul lui Leka I Reprezentanții Poliției albaneze au declarat sâmbătă că a fost necesară confiscarea întregului arsenal cu care se întorsese acasă regele Leka I, după ce stătuse 63 de ani în exil. Armele între care figurau lansatoare de rachete antitanc, cu muniția aferentă, și mitraliere grele au fost confiscate după inventarul făcut pe Aeroportul Maica Tereza din Tirana; în cele 11 lăzi au fost găsite și relicve, arme de colecție. Poliția albaneză i-a reținut, pentru scurt timp, pe cei doi bodyguarzi zuluși ai lui Leka, deoarece nu-și declaraseră armele avute asupra lor. SILVIU GENESCU Jimbolia e rău în UE Câțiva cetățeni din Jimbolia s-au adresat Prefecturii județului, după cum vă informam la vremea respectivă, nemulțumiți că de la liberalizarea frontierelor nu mai sunt lăsați să treacă granița nici pe jos, nici cu bicicleta, înainte de ’89, când securizarea granițelor era cu mult mai teribilă, cetățenii din zona frontierei vestice erau lăsați să treacă la sârbi. Pentru locuitorii orașului, să lucreze dincolo cu ziua sau să facă mic trafic sunt uneori singurele surse de existență. Prefectura nu a reușit să rezolve această problemă. Așa că, avându-i la îndemână pe senatorii din comisia de apărare, i-am întrebat de ce nu-i trag de mânecă pe cei de la Poliția de Frontieră pentru încălcarea unui drept fundamental al omului, libera circulație. Senatorul Marius Tudor Munteanu ne-a răspuns că astea sunt cerințele UE și nu e nimic de făcut, jimbolienii putând trece la pas sau cu bicicleta frontiera doar atunci când o vor putea face și francezii. L. CONDEA LOTO SPECIAL 6 din 49 3* 0 33 4$ 0 49 Coșmarul de la marginea orașului Pagina 12