Agenda Zilei, decembrie 2002 (Anul 7, nr. 283-305)

2002-12-02 / nr. 283

^ WggjgKHHgm ^. fkgi 3Rf 1 "'i4S ç 4 ^ ^p'1 fR al&.. « wț. COTIDIAN DE INEIJWIgl 4/. crații, 2 decembrie 2002 ISMENT 20 pagini 4202+798 tva=5 000 lei. Tot mai mulți minori sunt trimiși în stradă ca să muncească Am întâlnit pe străzile Timișoarei mulți copii care ofereau spre vânzare tot felul de lucruri, de la flori de câmp, la fotografii vechi și multe altele. Dar, sincer, pe cei de-o anumită culoare nu i-am băgat în seamă, fiind bine știut că aceștia cu asta se ocupă de când lumea, din tată-n fiu. Se mai ocup__ pă tuciumii și cu alte matrapazlâcuri (ca să nu spun furturi), dar asta e altă mâncare de pește. Am întâlnit însă și un minor care ne-a atras atenția prin felul cum își îmbia potențialii clienți să cumpere de la el niște mănunchiuri de flori uscate, de câmp. „Luați de la mine, că întârzii la școală, vă dau cu cinci mii, e nimica toată... “ le spunea copilul trecătorilor. Mulți s-au oprit în fața lui și, auzind că trebuie să-și termine mar’fa și să fugă la școală, au băgat mâna în buzunar și au cumpărat, fără să aibă de fapt nevoie de uscăturile cu pricina. Am stat și noi de vorbă cu Ionuț H. și am aflat câteva lucruri interesante: „Mama mea strânge din astea de pe câmp, iar eu și sora mea trebuie să le vindem. Dimineața la prima oră sunt pe stradă și numai dacă aduc banii acasă până la 11,30 ani timp să mai dau și pe la școală... Zilnic am de vândut 50 de buchete. Cam rar termin până la amiaz. O să rămân repetent. Ce-i pasă ei, numai bani să-i aduc... Iar tata e și mai rău, el mă bate dacă nu ascult“. . .VIORICA RUBANSCHI Ionuț își ajută părinții, dar în detrimentul lui Ni se deschid porțile spre München După ce a demonstrat că soluții la problemele județului pot veni de la partenerii nemți, vicepreședintele Consiliului Județean Timiș, Marius Popovici, vrea să lărgească aria colaborărilor; în acest sens, el i-a scris primarului general al Münchenului, Christian Ude, căruia i-a propus un parteneriat în domeniul edilitar, cu accente pe alimentări cu apă, canalizare, utilaje și dotări. Răspunsul edilului münchenez deschide drumul unui viitor parteneriat, după cum a subliniat Popovici. El a fost informat de primarul general că propunerea de parteneriat și sprijin pentru județul Timiș a fost deja discutată în cadrul Executivului primăriei din München, care și-a dat un acord de principiu; în acest context, a fost lansată și invitația de a vizita Timișul, Christian Ude urmând să stabilească data la care va veni însoțit de o delegație a consilierilor locali. Popovici a adus ca argument al parteneriatului bunele relații de colaborare cu orașul Rosenheim, vecin cu Münchenul. CAMELIA BOGDAN Avalanșă de decorații la Palatul Cotroceni Președintele Ion Iliescu i-a decorat, sâmbătă, la Palatul Cotroceni, pe președinții Senatului și Camerei Deputaților, pe primul-ministru, miniștrii, consilierii prezidențiali, șefii serviciilor speciale, șefii unor instituții autonome, parlamentari, academicieni. Președintele Iliescu a afirmat că a dorit să acorde o serie de distincții cu ocazia Zilei Naționale a României, care se sărbătorește la 1 decembrie, dar și pentru că anul 2002 a marcat un moment de normalitate în viața țării, eforturile societății românești fiind apreciate pe plan internațional, Iliescu a arătat că normalitatea este atunci când reprezentanții poporului se consideră slujbași în serviciul celor mulți, și nu stăpânii lumii. Printre parlamentarii decorați de șeful statului s-au numărat Petre Roman, Mona Muscă, Attila Verestóy, Valeriu Stoica. Cea mai înaltă distincție - Steaua României, în grad de Mare Cruce - i-a fost acordată premierului Adrian Năstase „pentru competența și abnegația dovedite în actul guvernării”. VIOREL BOTA Mona Muscă a fost decorată de șeful statului Preferate de americani De bună seamă că am fost invitați în NATO. Că reprezentăm interes, arată chiar statistica de la Serviciul Stare Civilă din cadrul Primăriei Timișoara, în acest an, o sută opt cetățeni străini s-au căsătorit în orașul nostru, cu timișorence, evident. Zicala „Tot Banatu-i fruncea!“ se adeverește din nou. Cei mai mulți cetățeni străini care își caută consoartă la Timișoara provin din SUA. Douăzeci și nouă s-au căsătorit numai în acest an! După ei urmează italienii - patrusprezece, unsprezece din Moldova, zece din Siria, șapte din Germania, șase din Iran, șase din Iugoslavia, trei din Austria, trei din Israel, trei din Turcia, doi din Australia, doi din Franța, doi din Canada și câte unul din Suedia, Macedonia, Olanda, Irlanda, Ucraina, Maroc, Grecia, Albania, Palestina și Portugalia. „Majoritatea sunt tineri. Ponderea cetățenilor străini care s-au cununat civil, la noi, se menține cam de doi ani încoace“, spune Vasile Tărdanu, șeful Serviciului Stare Civilă. Este de așteptat, astfel, aparțin unor noi minorități. LIZĂ KRATOCHWILL Vinuri pentru NATO Ziua Națională a României este un prilej de bucurie cu bătaie mai lungă pentru personalul din Ambasada României la Belgrad, care va celebra sărbătoarea în data de 4 decembrie. Și pentru că ambasadorul Ștefan Glăvan provine din Timișoara, excelența sa vrea să-și impresioneze oaspeții cu băuturile specifice zonei. Așa că i-a cerut sprijinul vicepreședintelui Consiliului Județean Timiș, Constantin Ostaficiuc, pentru a aproviziona ambasada cu bere de Timișoara și vinuri de Recaș. La recepție, vor fi invitați ambasadorii NATO și cei ai țărilor vecine, pe care Ștefan Glăvan vrea să-i aibă în juru-i la sărbătorirea Zilei Naționale a României. Prilejul va fi folosit și pentru închinarea unei cupe cu vin de Recaș în cinstea reușitei României, care a convins NATO că poate fi un partener de nădejde al Alianței. Iar calitatea vinului și a berii va putea fi un liant pentru discuțiile diplomatice și urările pe care România le merita cu prisosință inclusiv pentru relațiile cultivate cu vecinii. CAMELIA BOGDAN Poli AEK a fost învinsă de arbitru și de Dinamo Supliment Sport, pag-A LOTO SPECIAL 6 din 49 30 24 32 37 16 3 NOROC: 51 380 12