Agenda Zilei, iulie 2004 (Anul 9, nr. 154-180)

2004-07-01 / nr. 154

Fuego ajută Maternitatea Bega Acolo unde responsabilii din sistemul de sănătate nu pot, reușesc cântăreții și oamenii de afaceri. Cunoscutul cântăreț Paul Surugiu, cunoscut ca Fuego, s-a întors, recent, din Italia, cu o veste bună, nu numai pentru fanii săi. El a susținut, la Florența, un concert de binefacere... pentru mămici și nounăscuți din Timișoara. Asta pentru că fondurile adunate de pe urma vânzării biletelor vor fi donate Clinicii Universitare de Obstetrică-Ginecologie Bega, pentru îmbunătățirea condițiilor de spitalizare. „Actul de caritate este inițiativa unui om de afaceri din Italia, care dorește să-și păstreze anonimatul. A avut soția internată aici, în urmă cu câteva luni. Nu știu când va fi făcut gestul și nici suma care urmează să fie donată, dar este cert că avem nevoie de acest ajutor. Spălătoria, de exemplu, are un secol vechime, lucrări de reparații și reamenajări nu s-au făcut de mult timp“, ne-a declarat prof. univ. dr. Ioan Munteanu, directorul Maternității BegaLIZA KRATOCHWILL Fuego vine în sprijinul viitoarelor mămici COTIDIAN DE INFORMAȚII ȘI DIVERTISMENT ^ / 1/ £ x ^ -1^ joi, 1 iULIe 2004 Combaterea furtului proprietății intelectuale Sala de consiliu a Primăriei a găzduit prima întâlnire a comitetului de inițiativă și lansarea oficială în Timișoara a proiectului Coaliția prointelect, o inițiativă care își propune să ajute la eliminarea furtului proprietății intelectuale și a educării oamenilor în sensul protejării acestor drepturi. Inițiativa aparține Agenției Oameni și Companii, a fost pornită din Iași și are în vedere înființarea în mai multe orașe de asemenea Coaliții. La prima întâlnire a comitetului de inițiativă au luat parte viceprimarul Adrian Orza, Zoltan Kovacs, directorul Trustului de Presă Agenda, Carmen Cazan, conducătorul UGIR 1903 Timiș, Liviu Rămneanțu, conducătorul Asociației regionale pentru Drepturi de Autor din cadrul Uniunii Compozitorilor, reprezentanți ai unor societăți de renume din județ: Alcatel, Siemens, Eta2UI, Mondial Lugoj. Organizația își propune promovarea avantajelor obținute prin înlăturarea riscurile utilizării fără licență a proprietății intelectuale, informarea asupra riscurilor pirateriei și a gravității fenomenului de furt în acest domeniu, asigurarea aplicării legislației, întâlnirile Coaliției vor fi lunare, urmând a fi publicat și un buletin informativ lunar, axat mai mult pe problemele locale din acest sector. MARCEL HOSTER Inițiatorii organizației doresc luarea unor măsuri concrete Atac frontal la blatiștii de pe căile ferate Zeci de polițiști, jandarmi (cu câini!) și inspectori ai Căilor Ferate au luat cu asalt, ieri, de când se crăpa de ziuă, trenurile despre care se știa că sunt pline de blatiști. Sânandrei. Trenul Periam-Timișoara, format din patru vagoane, a fost împresurat, iar organele de control s-au urcat în viteză. Nu mai puțin de cincizeci de persoane fără bilet au fost date jos. Vociferăm: „De unde să cumpărăm bilete? Nu e casă de bilete. De ce nu ne dă bilete pe tren? Nu a ajuns nașul până la noi. De obicei, îi dăm 20 000 lei“. Discutăm cu Valentin Pârvu, șef Serviciul Control Trenuri. Numărul blatiștilor este în funcție de multe variabile: ziua, trenul, dacă e sărbătoare legală ș.a. Lunar, sunt descoperiți, pe raza regionalei, 5 000 de călători frauduloși care provoacă o pagubă de circa 200 milioane de lei. Căile Ferate au de furcă și cu propriii angajați; în același interval, cam o sută se aleg cu salariul diminuat, iar 40-50 sunt retrogradați sau scoși temporar din funcție. Acțiunea de ieri a continuat până la ora 11. Au fost depistați, în total, 127 călători frauduloși, sancționați cu 8,3 milioane de lei (polițiștii au aplicat și ei 14 amenzi pentru diverse încălcări ale legii, însumând 8,6 milioane de lei) CĂLIN TENCHE Oamenii legii au intrat în acțiune când se crăpa de ziuă Portugalia, in finală Pagina 8 Ne răzbună englezii Rememorăm. 10 septembrie 2003, stadionul Parken din Copenhaga, meciul Danemarca - România. Arbitru: elvețianul Urs Meier. Scor final 2-2 și România a rămas acasă. Concluzie: Urs Meier a prelungit meciul până gazdele au egalat și a fost „gratulat“ telefonic și prin e-mail de peste 30 000 de români. Rezultatul? A fost delegat în Champions League și la Euro 2004. A comis-o din nou. E omul la final de carieră. Victimele au fost acum englezii. Cavalerii Albionului au uitat de curtoazie și l-au luat cu asalt pe același Urs. 16 000 de mesaje au traversat Canalul cu „urări de bine“ și... amenințări cu moartea. „Inamicul public nr. 1“ în Anglia, Urs se află acum sub protecția poliției și stă pitit în bârlog (a se citi casă). Și, la fel ca în cazul românilor, nu are nici o remușcare. E convins 100% că nu a greșit. Frații noștri de dincolo de Canal sunt de altă părere. LIVIAN HOTICO Surdhment Programe TV Cooperare regională împotriva traficului de persoane La Timișoara s-a desfășurat, zilele acestea, o conferință regională privind traficul de persoane la care au participat 60 de polițiști din nouă țări membre ale SECI (Inițiativa de Cooperare în Europa de Sud-Est): România, Moldova, Ungaria, Albania și toate țările din spațiul ex-iugoslav. Timișoara a fost aleasă nu întâmplător, ci datorită faptului că reprezintă un punct de reper pe ruta vestică a persoanelor traficate și datorită rezultatelor foarte bune înregistrate de Centrul Zonal de Combatere a Crimei Organizate și Antidrog (luna trecută a fost anihilată o rețea, fiind arestate nouă persoane - racolatori, transportatori, călăuze). Steven Grantham, agent special FBI, consilier la Centrul SECI București, ne-a vorbit despre acest flagel: „De pildă, femeile sunt ademenite cu promisiunea unei vieți mai bune. Multe răspund la niște oferte de muncă, în restaurante, cluburi, baruri. Până la urmă ajung să lucreze în industria sexului, li se iau documentele, sunt vândute, se ajunge la sclavie“. Cristian Duță, managerul grupului de acțiune pentru traficul de persoane, spunea despre participanții la întâlnire: „Nu sunt șefi, sunt ofițeri operativi, de teren, care au venit cu diverse cazuri în geantă să le discute. Astfel se cunosc între ei, iar cooperarea este mult îmbunătățită față de schimbul unor hârtii“. C.TENCHE Polițiști din nouă țări au venit la Timișoara pentru a schimba informații între ei