Agenda Zilei, noiembrie 2004 (Anul 9, nr. 259-284)

2004-11-01 / nr. 259

COTIDIAN DE INFORMAȚII SI ■ 4l1039QE)^ \Viji# ___/ luni, 1 noiembrie 2004 \/ ^ ssmiNIbSw Numărul unic de urgență, 112, este operațional „112, ce urgență aveți?“, era întrebarea uneia din cele șase operatoare ale centralei. Sâmbătă, Timișul a fost cel de-al optulea județ din țară în care a devenit operațional sistemul bazat pe numărul 112, numărul european unic pentru anunțarea urgențelor. Costul implementării lui, la nivelul țării noastre, este de 40 milioane de euro. De-acum înainte, pentru intervenția Poliției, Pompierilor, Ambulanței, formați numărul 112! Sistemul - implementat de Serviciul de Telecomunicații Speciale - permite identificarea tuturor apelanților, inclusiv a celor cu numere secretizate, iar înregistrările se stochează zece ani. în fața operatoarelor sunt monitoare cu hărți detaliate, deoarece în perioada următoare, echipajele de intervenție vor fi dotate cu GPS-uri, pentru urmărirea lor prin satelit; în curând, sistemului îi vor fi „lipite“ Protecția Civilă, Jandarmeria, Antitero. Operatoarele cunosc limbi străine, fiindcă sistemul, care va fi util și cetățenilor străini ce tranzitează țara noastră, va fi conectat la țările UE. Sâmbătă, în fața unor șefi de instituții din domeniu, prefectul Ion Răducanu și generalul Corneliu Grigore, șeful proiectului 112, au tăiat panglica inaugurală la centrala timișeană. CĂLIN ȚENCHE Sâmbătă a fost inaugurat, în Timiș, acest performant sistem în Timișoara, pe urmele incașilor După cursurile universitare de antropologie, dar și după zile multe de muncă asiduă, Marc și Rosa, doi tineri spanioli, urmau să plece pe urmele incașilor, în Peru, pentru un studiu despre o comunitate religioasă, însă, pentru că și-au dorit și câteva zile de vacanță, au ales să petreacă un timp în România. Astfel că, în aceste zile, tinerii spanioli au colindat marile orașe ale țării, iar cea mai mare parte din vacanță au stat la Timișoara, unde, spun ei, au descoperit rădăcinile libertății românești. Interesați de discuțiile cu revoluționarii, de istoria țăranilor care stau o zi întreagă în piețe doar cu câteva legume pe tarabă, dar și de cum se distrau tinerii în vremuri comuniste, cei doi străini au strâns o mulțime de date și imagini inedite despre viața românilor, despre „o identitate care-și schimbă forma de manifestare, însă nu și tradiția“. Aceste documentări vor să le cuprindă într-o lucrare, un studiu ce va apărea în Spania. ADRIANA NICA Doi tineri din Spania vor să publice datele culese în România Premiile județene pentru promovarea calității în servicii Restaurantul Select a găzduit, ieri, între orele 11-13, în prezența reprezentanților patronatelor, decernarea premiilor la prima ediție a Campaniei Naționale de Promovare a Calității în Servicii 2004, desfășurată în 41 de județe, în perioada 1 iulie - 30 septembrie a.c. Astfel, la serviciile de alimentație publică în județ, pe primul loc s-a clasat Select, restaurant secondat de Tined și Terasa Bănățeană. La servicii hoteliere, în top sunt: SC Continental SA (primul loc în județ și cinci pe țară); Complex Perla (locul II) și Hotel Timișoara (locul III). Cele mai bune servicii de agrement le oferă, conform evaluării specialiștilor: SNP Petrom SA Valea lui Liman (care s-a clasat și pe locul III în România) și Stațiunea Balneară Buziaș. Criteriile de selecție au fost calitatea serviciilor în ansamblu și cu amănuntul. „Obiectivul permanent al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor din România este asigurarea unor servicii sigure și de cea mai bună calitate pentru întreaga populație“, a subliniat Vasile Rădulescu, directorul OJPC Timiș. „Se naște o competiție prin această campanie, în favoarea orașului“, a spus Emil Mateescu, președintele CCIAT. El a pus accent, la rândul său, pe necesitatea unei continue specializări, în special în domeniul turismului. Din juriu a făcut parte și Dușan Baiski, de la săptămânalul Agenda. L KRATOCHWILL Vasile Rădulescu (c), șeful OJPC Timiș, a subliniat importanța calității serviciilor oferite publicului Reportul e și mai mare Potul cel mare de la categoria I a jocului Loto 6/49 încă nu și-a găsit câștigătorul. Cele peste două milioane de euro aparțin tot Loteriei Române, însă împătimiții jocului mai au o șansă duminică, 7 noiembrie. Urmează poate o săptămână mai inspirată și cu mai mult noroc pentru jucători. Reprezentanții Loteriei Române spun că reportul mare atrage tot mai mulți oameni, dornici să câștige o grămadă de bani peste noapte. Fericiți sunt cei care au nimerit cinci sau măcar patru numere din cele șase norocoase. S-au înregistrat 70 de câștiguri la categoria a II-a, a câte 121 milioane de lei, și 3 795 la categoria a IlI-a, fiecare câștig fiind de 3,1 milioane de lei. Cele 1,3 miliarde de lei de la Noroc au intrat în posesia unui câștigător inspirat. Fondul de câștiguri cumulat la Loto 6/49 și Noroc se ridică la peste 108 miliarde de lei. S. BUCURESCU ediTM92# 7>#12 6 11 NOHOC: 5 3 I Poli a pierdut la Constanța Supliment Sport Petrecere dezlănțuită cu iz de Ibiza Sâmbătă noaptea, sute de tineri au asistat la o petrecere incendiară, dansând în hala Expovest până spre orele dimineții. Ingredientele care au făcut ca party-ul să fie unul de excepție au fost sutele de baloane colorate, luminile profi și sunetul Dynacord, completate de evoluția DJ-ilor Idris, Dusan și Pat Duff din Ungaria și a invitatului special Lucien Fort, supranumit Ruud Gullit al DJ-ilor. Zece dansatoare și doi dansatori profesioniști dintr-o echipă ce cutreieră prin party-urile house ale Europei, inclusiv în Ibiza, au dat startul la dans. „Rolul nostru e acela de a încălzi atmosfera. Cu toate acestea, chiar și când ne-am făcut treaba, adică oamenii au ieșit pe ring, rămânem pe baricade, pentru că ne place extrem de mult ceea ce facem. Suntem invitate în cele mai diverse locuri pentru a-i face pe oameni să danseze“, ne-au declarat tinerele, care au dat culoare primei petreceri organizate de Blush Events sub umbrela Funky & Sexy. ZOLTAN VARGA Candidații la Președinția României Animatorii de Ibiza au încălzit atmosfera