Agenda Zilei, mai 2005 (Anul 10, nr. 103-127)

2005-05-03 / nr. 103

. . . . . , V  Ziariștii răpiți sunt „cu certitudine in viață” Președintele Traian Băsescu a declarat, ieri, că jurnaliștii români răpiți în Irak sunt „cu certitudine în viață” și că se fac toate eforturile posibile ca aceștia să se întoarcă acasă „teferi”. „Pentru mine nu sunt trei colegi de-ai dumneavoastră, pentru mine sunt trei cetățeni români față pe care statul român are obligația să-i protejeze”, le-a spus președintele jurnaliștilor prezenți. Reamintim că într-o înregistrare difuzată marți, de postul de televiziune Al-Jazeera, gruparea intitulată Brigada Muadh Ibn Jabal a stabilit un termen de 24 de ore pentru ca România să își retragă cei circa 800 de militari din Irak, amenințând că, în caz contrar, va executa ostaticii. Autoritățile române au solicitat, în 27 aprilie, prelungirea termenului limită, iar în 28 aprilie au cerut să fie eliberată necondiționat Marie Jeanne Ion, pentru continuarea discuțiilor. Un lider religios saudit, șeicul Salman al-Awdeb, a făcut apel, sâmbătă, la eliberarea ziariștilor. „Fac apel către oricine poate face ceva pentru eliberarea lor, să nu ezite să o facă”, se arată în comunicatul șeicului. „Mai întâi de toate, acești ostatici lucrează în domeniul jurnalismului și nu iau parte la operațiunile militare”, continuă șeicul. „In al doilea rând, în România se află un mare număr de musulmani”, adaugă demnitarul religios. El afirmă că a fost contactat de numeroși musulmani care i-au cerut să îi susțină pe ziariști: „în ultimul rând, mesajul, adică cererea de retragere a trupelor românești din Irak, a ajuns la destinație. Acum, acești ostatici aflați în captivitate nu contribuie la claritatea mesajului”, conchide șeicul Awdeh. Regele Mihai a declarat, ieri, că este îngrijorat de soarta românilor răpiți în Irak și că este alături de familiile acestora. DANIELA BARANGA Paginile 2, 3, 4 și 5 libertate FREEDOM Se fac tot mai multe apeluri pentru eliberarea celor trei jurnaliști marți, 3 mai 2005 li 16 pagini 5 505+495 tva= 6 000 lei/ 60 bani Loto Show cu multe premii Nimeni nu a câștigat premiul cel mare de la categoria I a jocului Loto 6/49, la tragerea specială a Sărbătorilor de Paște, care a fost transmisă în direct pe TVR 1, duminică, 1 mai, în cadrul unei emisiuni Loto Show. Astfel că suma de 51,28 miliarde de lei a fost reportată pentru următoarea extragere. Variante câștigătoare au fost la categoria a II-a, în număr de 29, fiecare de câte 206,1 milioane de lei. 1 423 de câștiguri au fost la categoria a 111-a, a câte 6,3 milioane de lei. Nici la Noroc, la categoria I și a II-a, nu au fost câștigători, înregistrânduse un report de 8,9 miliarde de lei, respectiv, 764,44 milioane de lei. Loto Show a fost un spectacol organizat de Loteria Română cu scopul de a promova produsele sale loteristice, dar și pentru a acorda premii suplimentare jucătorilor de la 6/49. Au fost șase concursuri pentru participanții din studioul TVR1 în care a plouat cu premii în bani, de la 140 milioane de lei la 600 milioane de lei, acordânduse și un autoturism Skoda Octavia. Premiul în concursul pentru telespectatori a constat tot într-un autoturism Skoda Octavia. Loteria Română ne pregătește, pentru luna mai, mai multe trageri speciale, care vor beneficia, săptămânal, de suplimentări masive de fonduri SORINA BUCURESCU LOTO 6 din 49 NOROC: 9806 Președintele Băsescu a renunțat la știință Președintele Traian Băsescu și-a schimbat frizura, el apărând, ieri, cu o altă tunsoare și declarând că și-a tăiat „moțul“ la îndemnul soției. Președintele a vizitat fregata Köln a marinei militare germane, acostată în dana „pasageri“ a Portului Constanța, ocazie cu care publicul a constatat că Băsescu avea o altă tunsoare, din care lipsea cunoscuta șuviță. Tunsoarea președintelui este, de mai mult timp, subiectul unor discuții și dispute; în țară și în vizitele oficiale în străinătate, președintele s-a aflat în numeroase situații când vântul i-a răvășit părul, stârnind zâmbete amuzate printre cei din jur; întrebat despre noua sa înfățișare, Traian Băsescu a declarat: „Am zis că o să poarte noroc ziariștilor din Irak dacă îmi tai moțul și s-a rezolvat într-o secundă“. El a adăugat că și-a tăiat „șuvița“ fiind convins de soția sa. La finalul vizitei de pe fregata Köln, președintele Traian Băsescu a mai spus că va mai rămâne pentru puțin timp la Constanța pentru a-și vizita mama și pentru a merge la cimitir. DANIELA BARANGA Astăzi, Supliment Băsescu a fost convins de soție să-și taie „moțul“