Agenda Zilei, august 2005 (Anul 10, nr. 180-205)

2005-08-01 / nr. 180

Și românii perseverenți pot câștiga două milioane de euro Câștig fabulos de peste 115 milioane de euro la loto Din nou nu s-a câștigat premiul cel mare la Loto 6/49, reportul ajungând la 5 850 716 lei, spre dezamăgirea oamenilor care au jucat săptămâna trecută la Loterie. Puține câștiguri s-au înregistrat la categoria a II-a, doar zece a câte 38 010,14 lei, și multe la categoria a IlI-a, 995, fiecare de 573,01 lei. Report este și la categoria I a jocului Noroc, de 216 303,84 lei, dar și la categoria a II-a, de 32 959,56. Fondul de câștiguri cumulat la Loto 6/ 49 și Noroc depășește 7 milioane de lei. în schimb, Euro Milioane, prima loterie europeană, are un câștigător. O irlandeză, pe nume Dolores McNamara, a fost cea care a câștigat suma record de 115 436 126 euro, cea mai mare plătită vreodată în Europa la Euro Milioane, spulberând astfel precedentul record, de 64 040 749 euro, deținut de un elvețian. Euro Milioane a fost lansată la 13 februarie 2004 de către Franța, Spania și Marea Britanie, cărora, din 8 octombrie a aceluiași an, li s-a alăturat Luxemburg, Belgia, Elveția, Portugalia, Irlanda și Austria. La tragerea de vineri, 29 iulie, probabilitatea de câștigare a marelui premiu era de 1 la 76 de milioane. S. BUCURESCU loto 6 din 40 ^ Æ) penob%c * 6 Și DIVERTISMENTul D [y^ ^ luni, 1 august 2005 ' 60 bani (6 pre iei) Ambulanțe în locuri strategice pentru a înfrânge canicula Pentru mulți români, 961 s-a dovedit numărul de nădejde, în ultimele zile. Canicula nu i-a făcut nici pe timișoreni să ezite, nu puțini dintre ei formând codul de apel al ambulanței. „Clar, solicitările noastre s-au înmulțit în ultimele zile. Numai astăzi (duminică, n.r.), am avut peste o sută, dintre care peste 20 au fost ale unor persoane afectate de caniculă, pe stradă”, a afirmat Adriana Diaconu, dispecer de serviciu la Salvare, în Piața Victoriei și în zona Gării de Nord au fost amplasate, sâmbătă, două ambulanțe, care urmează să rămână la locurile cu pricina, zilnic, între orele 11 și 17. Pe spațiul verde de lângă Restaurantul McDonald’s, Inspectoratul pentru Situații de Urgență a ridicat, tot sâmbătă, un cort la care să se reconforteze cei afectați de căldură. Nici o persoană, până ieri spre seară, nu a necesitat intervenția de urgență a salvărilor amplasate ad-hoc. Mai mulți oameni în vârstă care treceau prin centru s-au oprit, însă, să li se ia tensiunea și să bea un pahar cu apă distribuită de personalul ambulanței. în Timișoara, nici o persoană nu a murit din cauza caniculei, în timp ce în județul Dolj căldura a făcut cinci victime. în Capitală, temperatura ridicată a cauzat, ieri, moartea a două persoane, decese fiind înregistrate și în alte localități ale țării. OANA MONORAN Ambulanța din Piața Victoriei tace, zilnic, de gardă Supliment Sport A zecea planetă de la Soare Astronomii au descoperit cea de-a zecea planetă a sistemului solar, al cărei nume temporar este 2003 UB313. Este o planetă de câteva ori mai mare ca Pluto și este cel mai îndepărtat obiect cosmic din sistemul solar, orbitând în cadrul centurii Kuiper, dincolo de orbita planetei Neptun. Până în 1992, singurul obiect cosmic din centura Kuiper era Pluto. 2003 UB313 este acoperită cu metan sub formă de gheață, la o temperatură de numai 30 de grade peste zero absolut. în urmă cu cinci ani, o echipă de atronomi americani s-a apucat să facă o inventariere sistematică a obiectelor cosmice din centura Kuiper, efort care a dus la descoperirea celei de-a zecea planete, precum și a altor două obiecte cosmice doar cu ceva mai mici decât Pluto. Planeta a fost descoperită în octombrie 2003, însă echipa de astronomi condusă de Mike Brown a ținut informația secretă, decizând să facă toate verificările necesare. Lin apel telefonic la Caltech i-a pus pe gânduri, obligându-i să facă publice informațiile.Un hacker a furat datele din arhivele computerizate ale echipei de studiu amenințând cu publicarea lor. I. GENESCU Nonstop pentru romantici întârziați Maria Antal mănâncă o pâine amară. Femeia vinde flori și se războiește cu autoritățile locale pentru locul în care și-a găsit vad, stația Cluj. Ea stă și ziua, și noaptea lângă buchetele de crini, trandafiri, flori de câmp, gerbere. O ajută soțul ei. „Vrem să ne facem sera noastră. Ne chinuim. Ne-am luat pământ anul ăsta, dar l-am avut plin cu apă, de la inundații. E greu. Am băgat flori de șaptezeci de milioane pe el și pe toate mi le-a stricat apa“, ne-a spus femeia. Ea stă toată noaptea lângă flori, în speranța că va vinde ceva mai mult, în acest fel, economisește bani cu transportul zilnic dus-întors al florilor. Doarme acolo, în așteptarea clienților romantici și întârziați. „Ei, mai mult picotesc decât dorm“, ne zice Maria. Ea își aduce aminte cu încrâncenare un episod deloc plăcut: „Au venit de la consiliu și mi-au confiscat florile. Le-au împărțit între ei. Eu am autorizație, plătesc pentru locul ăsta“. Cu bani din florile pe care le vinde și ziua, și noaptea. LUCIAN SAVA Maria Antal stă noaptea lângă florile sale, în așteptarea clienților Inteligența ciobănescului german Pagina 4 Zilele toride ale Timișoarei au fost răcorite la triatlon lau au fost premiați de organizatori, Atletic Club Maraton, Primăria Timișoara și Consiliul Local Timișoara, cu premii în bani, cei clasați pe locurile 5-6 fiind recompensați în echipament sportiv. La feminin primele patru au fost Mariana Cristina Ignat, Laura Dumbravă, Cătălina Ganța (toate Steaua) și Cristina Bobocea (Timișoara). La masculin victoria a revenit elvețianului de 4Ș de ani, Reto Schwalder, care a trecut linia de sosire cu un avans de patru minute față de următorul clasat, Ciprian Bălănescu (Steaua). Pe locurile trei și patru au terminat cursa Levente Racz (Sf. Gheorghe) și respectiv Iosif Crișan (Cluj). LMVAN HOTICO Desfășurat în cadrul Zilelor Timișoarei, Triatlonul Helvetica Profarm a ajuns la cea de-a patra ediție, la care au participat sportivi din Germania, Elveția, Anglia și România. Țara noastră a fost reprezentată de atleți din Alba Iulia, Arad, Brașov, Baia Mare, București, Cluj, Hunedoara, Sibiu, Sf. Gheorghe și Timișoara. La startul competiției s-au aliniat 31 de concurenți și șase concurente. Competiția a debutat cu proba de înot, între Pasarela de la Parcul Copiilor și Terasa Flora, urmată de cursa ciclistă pe distanța de 40 km și o probă de alergare pe distanța de 10 km. Primii patru clasați atât la feminin, cât și la masca Canalul Bega nu este recomandat pentru scăldat, dar găzduiește o competiție sportivă