Agenda Zilei, decembrie 2005 (Anul 10, nr. 285-309)

2005-12-02 / nr. 285

ȘI DIVERTISMENT • af Ærta laLl^^^ vineri, 2 decembrie 2005 Mbannieoo^ Timișorenii au participat cam cu rândul la manifestările dedicate Zilei Naționale 1 Decembrie a fost o zi plină de manifestări în toată țara, la București fiind prezent șeful statului, Traian Băsescu, iar la Alba Iulia, primul-ministru Călin Popescu Tăriceanu. Ziua Națională a României a fost sărbătorită, evident, și la Timișoara, printr-o serie de manifestări care, în ciuda timpului ploios, au scos din casă mulți timișoreni, în mai multe valuri, unii fiind prezenți la anumite momente, alții la altele. Au fost depuneri de coroane la mai multe monumette p^ițbe și discursuri. Prefectul Ovidiu Drăgănescu a precizat că pentru prima oară s-au depus coroane de flori și la monumentele ostașilor străini care au căzut la datorie pe teritoriul țării noastre. Defilarea Gărzii de onoare, marșul cu torțe și focurile de artificii au fost manifestările cele mai pe placul cetățenilor urbei. Cam pe la lăsarea serii, la ora 17, pentru prima oară, primarul orașului, Gheorghe Ciuhandu, a apăsat butornul prin care s-a aprins întregul iluminat special de Sărbători, după numărătoarea inversă făcută împreună cu timișorenii prezenți. Trebuie să mai spunem că a fost plin de copii la toate manifestările. Au fost și spectacole folclorice, dar mulți dintre cei care au umplut aseară Piața Victoriei au fost cam dezamăgiți, pentru că așteptau și altceva pe lângă muzică populară. Mai ales că în centrul civic veniseră foarte mulți tineri. Pentru sinistrați, însă, Ziua Națională a însemnat frig și vizită oficială cu ecouri: ministrul delegat de stat Laszlo Borbély l-a destituit ieri pe șeful Agenției Naționale a Locuințelor Timiș, Ionel Laichici. „Am fost păcălit, așa că am trecut la măsuri urgente“, ne-a declarat Borbély, ca explicație a gestului său. Ministrul a primit „cu surprindere“ vestea că nu 46 sunt casele care mai trebuie finalizate, așa cum eronat anunțase săptămâna trecută, ci 182. „Toată vara ne-ați mințit“, i-a spus verde în față Vasile Asofiei, sinistrat din Foeni, care încă locuiește în cort, ministrului care, totuși, a fost singurul din Guvern care a venit la sinistrați de Ziua tuturor românilor. De altfel, ministrul László Borbély își anunțase, se pare intenționat, vizita pentru 7 decembrie, și i-a luat prin surprindere pe toți. L. CONDEA Paginile 2 și 3 în mod îmbucurător, la sărbătorile de acest gen apar tot mai des copii care poartă stegulețe tricolore . Artificiile au dat strălucire Zilei de 1 Decembrie De Ziua Națională, tricolorul a fost arborat și pe una din casele în reconstrucție din Foeni Victorii românești pe linie Pagina 9 SUPER LOTO 5 din 40 m JOKER: 36 4 3 26 1 ki Porți deschise spre fotoliul de primar Ziua Porților Deschise a lăsat intrările libere în Primărie, miercuri, între orele 9 și 13, ca în fiecare 30 noiembrie al ultimilor ani, timișorenii au avut acces necondiționat în birourile funcționarilor publici, îndemnați fiind să viziteze instituția primarului, să adreseze întrebări, să facă sugestii. Primii care și-au făcut apariția pe holurile Primăriei au fost copiii de la Grădinița nr. 12, un grup de vreo 20 de micuți din grupa mare, ajunși la timp pentru a-l surprinde pe primarul Gheorghe Ciuhandu în birou și pentru a-l întreba și când le repară Parcul Copiilor. Pe picior de plecare, Ciuhandu le-a arătat celor mici sala de ședințe, s-a lăsat fotografiat cu ei și i-a invitat, apoi, să se pozeze pe scaunul primarului. „Vedeți că de mici țin la scaun”, a apreciat edilul, văzând că îndemnul îi este urmat cu repeziciune. Cel care a condus în continuare grupul de vizitatori prin birourile funcționarilor a fost Adi Bengea, șeful Biroului de Relații Publice. „îi preluăm pe toți cei care vin în grupuri, pentru că nu am reușit să facem programări, și le arătăm cum ce ar fi curioși să vadă”, a precizat el. La intrarea în Primărie a fost plasată o urnă în care cetățenii și-au putut depune, în scris, sugestiile și eventualele probleme. Iar dacă timișorenii nu prea s-au înghesuit să facă turul clădirii, în urna transparentă s-au adăugat, încet, hârtii scrise. Cele mai interesante patru sesizări vor fi anunțate în presă, premiul pus la bătaie de Primărie fiind o zi alături de un membru al executivului local. O ANA MONORAN Captură-record de petarde și artificii La nivelul Poliției timișorene a fost creată, în aceste zile, o echipă formată din cinci persoane care vizează, în special, problematica petardelor. Era nevoie de așa ceva, având în vedere că, de prin noiembrie și până în ianuarie, sunt aruncate pe piață, în condiții ilegale, cantități enorme de obiecte pirotehnice de distracție, care transformă cartierele orașului într-un adevărat câmp de bătălie, rănindu-i pe mulți dintre cei care le folosesc, tulburând, la orice oră din zi și din noapte, liniștea publică. Acționând în civil, membrii echipei au realizat, deja, o captură-record în perimetrul autogării. Două persoane au fost surprinse în timp ce încărcau într-un autoturism mai multe genți voluminoase, care băteau la ochi, în bagaje au fost descoperite nu mai puțin de 137 000 de petarde și 25 872 de artificii. O cameră de la sediul Poliției a fost umplută în întregime cu această marfa pentru care nu existau acte de proveniență. Cei doi au explicat polițiștilor că au procurat-o ca „să facă un leu de Sărbători“. Oamenii legii cred că petardele și artificiile urmau să ajungă în zona Moldova Nouă și să fie trecute în Uniunea Serbia și Muntenegru. Se întreprind în acest sens cercetări. Paguba celor doi se referă doar la marfa, căci amenda prevăzută de lege, în acest caz, este simbolică: numai 15 lei! CALIN ȚENCHE Acționând în civil, polițiștii au umplut, dintr-un foc, o cameră cu marfa confiscată A apărut Almanahul Agenda 2006! începând de astăzi, la punctele de difuzare a presei poate fi găsit Almanahul Agenda 2006, cea de-a șaisprezecea ediție a unei publicații pe care, de-a lungul timpului, cititorii s-au obișnuit s-o aștepte cu interes. în cele peste 200 de pagini ale noului Almanah Agenda, tipărite full-color, veți descoperi informații interesante, articole de divertisment, concursuri cu premii, așezate în capitole destinate tuturor membrilor unei familii și, ca în fiecare an, talonul Jolly Joker ce poate înlocui unul din cupoanele pentru concursul Agenda vă face miliardar, care se desfășoară pe parcursul acestui an. Almanahul Agenda se difuzează în întreaga țară și poate fi achiziționat contra sumei de 6 lei noi. CODRINA D. TOMOV CÂȘTIGAȚI ZECI DE PREMII TENTANTE sa