Agenda Zilei, decembrie 2005 (Anul 10, nr. 285-309)

2005-12-15 / nr. 296

15 decembrie 2005 M/V P A M O IM ö »«1« gîui 19 l * Boeing a dat lovitura Gigantul industriei aviatice american a semnat un contract spectaculos cu compania aeriană australiană Quantas în lupta pentru clienți capabili să lanseze comenzi serioase. Boeing și Airbus nu fac economie de mijloace de a-și convinge potențialii cumpărători că avioanele lor din ultima generație sunt cele mai bune. Anul 2005 este unul record în materie de contracte disputate între Boeing și Airbus, ambele companii înregistrând comenzi de peste 100 de miliarde de dolari. Dacă gigantul european a cucerit o bună parte din piața asiatică și cea din Orientul Mijlociu, ultimul contract fiind cel de 10 miliarde de dolari semnat cu China. Boeing nu putea pierde cursa. Ieri, corporația americană a semnat contractul pentru livrarea a 65 de aparate Boeing 787 Dreamliner către compania aeriană australiană Quantas, în valoare de 10 miliarde de dolari. Este o lovitură dată concurenței europene și plasează gigantul american înaintea Airbusului ca număr de contracte încheiate pe anul 2005. în plus, există opțiunea pentru o comandă suplimentară de alte 50 de aparate pentru Quantas. Compania australiană este cotată drept a opta în lume în ceea ce privește valoarea sa de piață. „Considerăm că această comandă și opțiunea stabilită sunt, practic, o afacere deja încheiată“, a declarat, ieri, președintele consiliului de administrație al Quantas, Geoff Dixon. Quantas a cumpărat 65 de avioane Boeing 787 Dreamliner și vrea să mai ia 50 Bob Dylan devine și DJ Baladistul va putea fi auzit la XM Satellite Radio din New York Este clar că The Times They Are A-Changin’ chiar și pentru Bob Dylan. După ce și-a lansat autobiografia, volum care se bucură de mare succes de piață, era de așteptat ca faimosul baladist să se dea din nou la fund, dar pentru el vârsta (64 de ani) nu constituie o problemă când este vorba de o nouă schimbare de macaz. El va prezenta o emisiune radio la postul XM Satellite Radio din New York, începând cu luna martie, unde va prezenta muzică, va face comentarii critice și va avea invitați în studio. Postul de radio a comunicat marți că emisiunea va conține numai muzică aleasă de Bob Dylan; în plus, el va accepta și e-mail-uri de la abonații postului de radio. XM Satellite, cu peste cinci milioane de abonați, își dispută piața radioului pe abonament cu rivalul său, Sirius Satellite Radio Inc. „Cântecele și muzica au fost întotdeauna sursa mea de inspirație. Multe din compozițiile mele au fost auzite la radio, dar este pentru prima dată când sunt de partea aceasta a microfonului“, a declarat Bob Dylan. Răfuială în ritm de rap La Boston, patru persoane au fost găsite ucise într-un studio de muzică Cartierul Dorchester din Boston, unul cu destule probleme în materie de criminalitate, a dobândit, marți noapte, titlul de cel mai periculos din oraș, cu cele mai multe incidente pe cap de locuitor, după ce într-un studio de muzică rap, amenajat într-un demisol, au fost găsite cadavrele a patru bărbați. Victimele au fost ciuruite de gloanțe și poliția crede că este vorba de o răfuială între bandele de cartier. Crimele au ridicat criminalitatea din oraș la cea mai înaltă cotă din 1995 încoace. Două dintre victime erau albi, iar celelalte două, bărbați de culoare. Bostonul a fost zguduit în ultima vreme de un val de violențe; incidentele armate au crescut cu 34% față de anul trecut, iar arestările pe motiv de deținere de arme, cu 38%. își cercetează trecutul Jennifer Aniston se duce în Grecia, de unde este originară familia sa Puțini știu că numele real de familie al lui Jennifer Aniston este Anastasiakis. Pentru ea, o pauză de la filmări ar fi un prilej binevenit pentru a încerca să-și redescopere legăturile cu Elada. Actrița a declarat că dorește să se reîntoarcă în Creta, unde s-a născut tatăl ei, John, relatează cotidianul The Mirror, din Marea Britanie. Jennifer a declarat că „este un lucru sigur că-mi voi lua ceva timp liber pentru a călători. Vreau să plec în Grecia și în alte țări“. Cât despre trecutul ei grecesc, ea explică: „Am trăit acolo un an, când aveam cinci sau șase ani“. Actrița a relatat că a locuit la Atena șase luni, apoi în Creta, unde familia ei avea o fermă „foarte frumoasă“. A revenit acolo doar o singură dată după aceea, Deficiența Corporația Microsoft a anunțat, marți, că a fost detectată o deficiență gravă de securitate în sistemele sale de operare Windows, care permite unui hacker să preia controlul total al computerului utilizatorului. Microsoft oferă un patch special pentru corectarea acestei deficiențe descoperite în browserul său Internet Explorer. Experții în securitatea calculatoarelor îi sfătuiesc pe utilizatorii de Windows să descarce patch-ul gratuit de la site-ul Microsoft, www.microsoft.com/ security  Scrisori între Dumnezeu Alături de alte obligații obișnuite, poștașii israelieni oferă servicii destul de „exotice“ în opinia celor neavizați: ei distribuie scrisori adresate lui Dumnezeu însuși. Ieri, funcționarii poștei din Israel au adus sute de astfel de scrisori la Zidul Plângerii, plasând corespondența cu cea mai mare grijă alături de cel mai sfânt loc al lumii iudaice. Israelienii cred că toate scrisorile puse la Zidul Plângerii ajung la Cel de Sus. Expo Arad Internațional un complex expozițional pentru întreaga regiune EXPO ARAD INTERNAȚIONAL - Direcția Târguri și Expoziții a Camerei de Comerț, Industrie și Agricultură a județului Arad este primul complex expozițional construit în România după 1989; este singurul complex expozițional construit în întregime din resurse private și al doilea din țară ca mărime și dotări; este imaginea vie a unui mediu de afaceri alert, competitiv, inovativ, transparent; este acel punct de confluență pentru firmele din România, Ungaria și Serbia. în prezent, Expo Arad Internațional este un complex expozițional cu o suprafață totală de 6,2 hectare. Infrastructura se ridică la standarde occidentale: două pavilioane expoziționale, cu o suprafață de expunere interioară de 3 000 mp, dotate cu aer condiționat, sonorizare, acces Internet, e-mail Wireless, apă curentă, canale colectoare pentru apa reziduală; o suprafață de expunere exterioară de 17 000 mp; structură expozițională Mezzo Germania cu vitrine, pulturi, rafturi expunere; trei săli de conferință, două cu 160 și una cu 60 de locuri, dotate cu acces Internet, videoproiector, PC, sistem de traducere simultană în două limbi, sonorizare, restaurant și bar în ambele pavilioane cu 120 și respectiv 36 de locuri; două standuri info; patru terenuri de tenis; patru terenuri de minifotbal; patru vestiare; parcări ce însumează 440 de locuri pentru autoturisme, 40 de locuri pentru TIR și 9 locuri pentru autobuze, adăposturi pentru expunerea animalelor. Acțiunile dezvoltate de Expo Arad Internațional sunt structurate pe cele trei departamente: Departamentul Integrare Europeană, Departamentul Târguri și Expoziții și Departamentul Dezvoltare. Aceastră structură o percepem ca fiind extrem de flexibilă, deoarece evenimentele de amploare sunt rezultatul conlucrării dintre cele trei departamente. Nu mai puțin adevărat este faptul că un eveniment reușit, organizat de unul dintre departamente, are efecte pozitive și asupra celorlalte. Departamentul Integrare Europeană a derulat în 2005 construcția pavilionului B și achiziționarea unui segment important din dotările actuale printr-un proiect Phare CBC (Cross Border Cooperation) în valoare de 2 700 000 de euro, din care 2 000 000 finanțare nerambursabilă și 700 000 contribuție proprie. Printr-un alt proiect Phare CBC, denumit Medica, s-a reușit organizarea conferinței româno-ungare cu tema „Reforma sanitară versus management sanitar“, a trei workshop-uri satelite conferinței și a expoziției de echipamente și produse medicale. Un proiect finanțat de Banca Mondială a făcut posibilă organizarea târgului internațional de mediu și a Conferinței Naționale „PRACTICI ȘI EXPERIENȚE ÎN PROTECȚIA MEDIULUI“ - ediția a patra, în cursul anului 2005, Departamentul Târguri și Expoziții a organizat 14 târguri, și anume: Confort Construct, Târg de Paște, Gardenia, Estival, MobilAR, Confort Instal, Proiect, Transport-Ar, Agromalim, Smart Pack, Târg Erotic, Ar-Medica, Ecomediu și Daruri de Crăciun. Peste 70 530 de vizitatori au trecut poarta complexului expozițional în timpul acestor târguri. Pe perioada târgurilor, aproximativ 978 de firme din țară și străinătate și-au putut expune produsele și serviciile pe o suprafață interioară de 11 500 mp și 15 890 mp suprafață exterioară. Din punct de vedere statistic, un arădean din trei a trecut pe la Expo Arad Internațional. Fiecare dintre aceste evenimente își propune să ofere mediul ideal pentru realizarea contactelor de afaceri, pentru realizarea de achiziții, pentru diseminarea ultimelor noutăți în domeniu, pentru prospectarea pieței din regiune și, mai mult decât atât, să faciliteze întâlnirea specialiștilor din domeniile respective pentru a impulsiona dezvoltarea acestora. Departamentul Dezvoltare are ca obiect de activitate organizarea altor categorii de evenimente și închirierea infrastructurii altor organizatori de evenimente, în 2005, aceste evenimente au fost: conferința Comunitatea de afaceri în fața aderării la Uniunea Europeană, Târg școlar, Expo Canis, Power Tuning Show, petreceri de firmă (Cotta,Contor Zenner, Takata), Topul Firmelor, nunți, banchete, Revelionul House, evenimente sportive. Ceea ce își propune Expo Arad Internațional pe termen lung este să devină principalul catalizator al mediului de afaceri din regiune, să încurajeze dezvoltarea domeniilor vizate de târgurile pe care le organizează, să propună noi târguri și evenimente în domeniile de interes, să dezvolte o serie de proiecte în perspectiva aderării României la Uniunea Europeană. Baza tehnică, experiența și resursele umane de care beneficiază Expo Arad Internațional apropie tot mai mult aceste obiective de realitate. (P)