Agenda Zilei, aprilie 2006 (Anul 11, nr. 77-100)

2006-04-01 / nr. 77

Cooperarea economică este prioritară în cadrul Euroregiunii Centrul Regional de Afaceri a găzduit iezi adunarea generală a Euroregiunii Dunăre-Criș-Mureș-Tisa. Prima acțiune din acest an a CCMT s-a bucurat de prezența reprezentanților a șapte județe din România și Ungaria, respectiv a Regiunii autonome Voivodina din Serbia-Muntenegru. Deschiderea lucrărilor a avut loc în prezența președintelui CJT, Constantin Ostaficiuc, și a vicepreședintelui Consiliului Executiv al Consiliului Voivodinei și președintele de ședință, Tihomir Simic. Pentru prima dată, alături de conducătorii organismelor politice au fost prezenți și președinții camerelor de comerț. De altfel, ședința a avut un caracter prioritar economic, căutânduse modalități de creștere a schimburilor de afaceri dintre regiuni. A fost lansată propunerea înființării unei camere a Euroregiunii, care să ofere o mai bună coordonare a acțiunilor din domeniul afacerilor. Au mai fost prezentate o serie de propuneri de proiecte transfrontaliere, fiind decisă reunirea tuturor acțiunilor de acest tip, până pe data de 30 aprilie, tot pentru o mai bună coordonare a acțiunilor desfășurate și a finanțărilor solicitate. Activitatea comisiilor specializate ale camerelor urmează să fie armonizate cu cele ale responsabililor politici la nivel de Euroregiune. M. HOSTER Proiectele transfrontaliere prind contur la Timișoara ^ și DIVERTISMENT I jl I IMT 1 mm* ^ lifflsirtmi (6000 iei, 5»940 28 Nu se înghesuie să strângă gunoaie Faptul că doar o dată la patru ani aleșii dau dovadă de simț civic a fost confirmat și ieri, la acțiunea de igienizare a zonei Pădurea Verde. Organizată de Liceul Silvic Timișoara, manifestarea a adunat numai cinci consilieri județeni, dintre care unul, Mariana Eftimie, fiind inițiatorul evenimentului și directorul instituției școlare. Ca și anul trecut, s-au strâns gunoaiele din pădure și s-au plantat puieți, însă dacă atunci, aleșii au făcut un efort de a-și scoate cravata și a-și pune mănuși, ieri, doar Ștefania Stegăroiu, Mărioara Ardelean, Bogdan Ghelbere și Vasile Cârnu nu s-au rușinat să încarce sacii de plastic cu mizeriile aruncate pe spațiul verde, în schimb, s-au îmbulzit elevii, la prima ediție erau doar cinci școli participante, iar ieri au fost 26 de unități de învățământ. Tinerilor cu simț civic li s-a alăturat și Direcția Silvică, ce le-a dăruit 150 de puieți pe care i-au plantat pe marginea drumului care duce spre Cenad. „Anul trecut, nu s-au prins puieții, pentru că nu am procedat corect, neștiind că plantarea e o tehnică minuțioasă. Acum avem specialiști, silvicultori pensionari, ajutor din partea Direcției Drumurilor și multă teorie“, a declarat consilierul Mariana Eftimie. La acțiune a participat și Protecția Copilului, precum și elevi ai învățământului special. A.NICA Doar cinci consilieri au venit să strângă deșeurile din pădure Supliment Weekend Poli Timișoara are mâine de luptat în marele meci cu Rapid București Pagina 12 Apar șefi noi la instanțele locale Consiliul Superior al Magistraturii a făcut, ieri, publice, rezultatele ultimei probe a concursului pentru ocuparea unor funcții de conducere la instanțele din țară, probă ce a constat într-o testare scrisă privind managementul, comunicarea și resursele umane. Judecătorii ce și-au depus candidaturile la o șefie a instanțelor timișorene s-au descurcat foarte bine și au obținut note mari. Astfel, Lidia Barac, care vizează funcția de președinte la Curtea de Apel Timișoara, cea mai importantă instanță din vestul țării, a primit 9,40. Contracandidata sa, judecătorul Adriana Corhan, a absentat de la ultima probă. Claudia Rodnean, care candidează pentru funcția de vicepreședinte la Tribunalul Timiș, a obținut nota 8,10. Judecătorul Laura Ani Bogdan, candidat pentru funcția de președinte la Judecătoria Timișoara, a primit 8,90. Și contracandidatul acesteia a ales să nu se mai prezinte la ultima probă, având în vedere nota obținută la proiectul managerial. Urmează ca CSM să centralizeze notele, iar după validarea concursului, cele trei judecătoare vor fi numite în funcțiile pentru care au concurat. D. A. BUDICI Regal informatic Cei mai buni studenți din domeniul informaticii din țară sunt în fața reprezentanților celor mai mari corporații de IT din lume. întâlnirea are loc la Timișoara, în cadrul megasesiunii științifice StudIT. Privit ca cel mai important eveniment al anului în acest domeniu, manifestarea, organizată de tinerii din Asociația Studenților în Științe Exacte din Universitatea Timișoara, s-a deschis ieri, în incinta UVT. Timp de trei zile, studenți din centrele universitare românești concurează pentru a se afirma în fața unor angajatori precum Microsoft, Alcatel, Siemens, IBM ș.a. Știința computerelor, aplicații, tehnologii web și securitatea rețelelor sunt câteva din domeniile pe care se vor susține lucrări. Cele mai bune vor fi recompensate, iar marele premiu va fi un sistem de operare de 800 de dolari, oferit de Microsoft. „StudIT este marea șansă a studenților să fie cunoscuți de cei mai buni într-un domeniu aflat în expansiune. Este un schimb de experiență grozav, dar și posibilitatea creării unei comunități offline (a lucra de la computerul de acasă pentru un angajator important n.r.). StudIo va deveni și o etapă a renumitei competiții internaționale IMB- imagine cup“, a declarat Doru Bîșcă, președinte ASSEUT. Astăzi, de la ora 10, are loc desfășurarea lucrărilor. ADRIANA NICA Păcăleală VIP Pagina 2 Metroul revoluționarilor bănățeni Petrișor Morar, secretar de stat pentru problemele revoluționarilor, a declarat ieri că s-a ajuns în Timiș la a patra tură de certificate de revoluționar. Au fost aduse și înmânate 75 de certificate de luptător și 28 pentru urmași, plus două drepturi speciale: tichetele de metrou și foile de drum. Tichetele de metrou trebuie date, conform legii, așa că le primesc și timișenii, chiar dacă n-au un astfel de mijloc de transport. Revoluționarii pot afla de pe internet tot ce îi interesează despre drepturile lor, în ultima lună, au lăsat-o mai ușor cu luptătorii remarcați, puține personalități publice mai primind certificatele: Ernest Maftei, Doru Ioan Tărăcilă, ori deputatul de Timiș Niculaie Mircovici. Pe lista luptătorilor remarcați va fi și Petrișor Morar, dar, spune el, ultimul. Cum pentru funcția pe care o are îi trebuie certificatul lui, e clar că va urgenta procedurile. Cam în două săptămâni, se pare, vor trece toate dosarele prin comisie, 350 sunt făcute și ar mai fi 1 200. Din cele 3 000 de certificate date până acum, trei sute de persoane nu au fost găsite la domiciliul indicat. Petrișor Morar a mai anunțat și că din aprilie, prin casele de pensii județene, se vor acorda indemnizațiile lunare celor care au venituri mai mici de 1 200 lei. S. CONDEA Eliberarea certificatelor va fi urgentată