Agenda Zilei, mai 2006 (Anul 11, nr. 101-126)

2006-05-02 / nr. 101

€ Bmb €*nm$M COTIDIAN DE INFORMAȚII ȘI DIVERTISMENT ^ ■ Mf ■ ✓ marți, 2 mai 2006 y Jetmam^ III IU I II III 60 bani(6000iei) 9 948456*0 O O06702916 V. Am putea avea bugete de cartier ieri, la Primăria Timișoara s-a derulat o întrunire inedită între reprezentanții consiliilor de cartier din oraș și reprezentanții consiliilor de cartier din orașul francez Mulhouse. Delegația a fost compusă din Annette Bour, consilier municipal, responsabil cu coordonarea consiliilor de cartier, Alain Steible, Claudine da Silva, Rose- Marie Durwell și Axelle Lego, de la consilii de cartier. La întâlnire a participat și primarul Gheorghe Ciuhandu, iar timișorenii au fost interesați de relația cartierului cu Primăria lor, de bugete și finanțări. De remarcat este că la francezi se alocă un buget direct fiecărui cartier, nu prea mare, pentru lucrări mai mici: trotuare, semnalizări, treceri de pietoni. Ei sporesc suma prin sponsorizări de la firmele din cartier ori diferite acțiuni. Pot vinde obiecte confecționate, dar și cârnați dacă vor, iar Primăria le dă spațiu și-i scutește de tot. La noi, însă, la câte avize de la felurite instituții sunt necesare, e cam greu. Totuși, bugetele de cartier ar putea rezolva o problemă majoră la noi, trotuarele, una din marile nemulțumiri ale timișorenilor. Dacă legislația noastră permite, s-ar putea încerca cu bugete de cartier, pentru că practica de la noi, cu bani dați la greu firmelor pentru trotuare, este de parcă torni apă în deșert cu paharul. L. CONDER Pentru trotuarele din Timișoara, care uneori arată jalnic, ar trebui încercată și altă variantă Gimnastica și handbalul ne-au adus satisfacții Săptămâna ce a trecut a fost una zbuciinată pentru sportul românesc. A fost mai întâi eșecul Stelei în tentativa de a accede în finala Cupei UEFA la fotbal. A urmat ratarea la mustață a medaliei de aur la Europenele de gimnastică feminină pe echipe, România prezentându-se, totuși, peste așteptări, având în vedere marile probleme cu care s-a confruntat acest sport după Olimpiada de la Atena. Competiția de la Volos (Grecia) a fost cea din urmă la care a participat multipla campioană olimpică și mondială Cătălina Ponor. Ea și-a încununat retragerea cu aurul de la bârnă și bronzul de la sol. Din fericire, în Grecia s-a născut o nouă stea, Sandra Izbașa, medaliată cu aur la sol și cu bronz la bârnă. Emoții mari, personalități de marcă în tribună, sâmbătă, în Sala sporturilor Ioan Kunst Ghermănescu, unde 5 000 de suporteri, printre care și fotbaliștii lui Cosmin Olăroiu, au încurajat frenetic Steaua, reprezentanta noastră în finala Cupei Challenge la handbal masculin. Handbaliștii lui Vasile Stângă au reușit să recupereze diferența de cinci goluri înregistrată în manșa tur cu portughezii de la Sporting Club Horta și să aducă un nou trofeu european pentru handbalul masculin din România după 18 ani. L. HOTICO -------------------------- Supliment Sport Handbaliștii de la Steaua au reușit ceea ce nu au putut fotbaliștii Românii au sărbătorit pentru Ziua Internațională a Muncii Soare intermitent la Timișoara, ieri, de Ziua Internațională a Muncii, sub semnul căreia s-a încheiat și cel mai lung weekend al anului. Nu s-a defilat, carele alegorice au rămas amintite, în schimb au fost destupate mii de sticle cu bere și puși la foc mii de mici... Românii au ieșit la picnicieri, șoselele au fost intens circulate, pe Litoral au fost contabilizați mii de turiști. Au făcut notă aparte în peisaj unele organizații PSD din țară: la Arad, oamenii au fost invitați să participe în pas de defilare la ceea ce s-a numit „parada roșie“, iar la Alba au primit mici și bere din belșug pe gratis; la București, social-democrații au organizat un amplu concert. Liberalii timișeni și suceveni au preferat să văruiască ori să planteze pomi. In Peștera Bolii din Petroșani, de 1 Mai doi tineri ecologiști și-au unit destinele, eveniment la care au participat peste o mie de oameni. La Bistrița, în schimb, oamenii au profitat de ziua de 1 Mai liberă... muncind: lumea a ieșit la câmp și a însămânțat cartofi, numărul celor care au ieșit la iarbă verde fiind considerabil mai mic decât al celor care au lucrat pământul. Timișorenii au preferat iarba verde la Pădurea Verde, Șag, Albina, Dumbrăvița. Nu toți s-au distrat: o echipă de meșteri drumari lucra, ieri după-amiază, pe Bulevardul Cetății. LUCIAN SAVA Pagina La Pădurea Verde din Timișoara, doi lăutari au colorat atmosfera sărbătorească Taxa pe viciu a intrat în vigoare Legile privind reforma în domeniul sănătății au fost publicate în Monitorul Oficial, primele reglementări care intră în vigoare începând de astăzi fiind cele privind introducerea taxei pe viciu și exercitarea unor profesiuni medicale. Taxa pe viciu a fost introdusă pentru combaterea consumului excesiv de produse din tutun și băuturi alcoolice, precum și pentru finanțarea cheltuielilor de sănătate. Aceste venituri vor fi folosite, potrivit ministrului sănătății Eugen Nicolăescu, pentru investiții în sistemul sanitar public și finanțarea programelor de sănătate. Ministerul Finanțelor Publice înclină spre varianta introducerii taxei pe viciu în acciza aplicată la aceste produse, dar decizia va aparține Guvernului. De la 1 iulie, acciza pentru țigarete va crește, potrivit calendarului convenit cu UE, cu aproximativ 25%. Influența pe pachetul de țigarete va reprezenta o creștere de circa 600 de lei vechi, potrivit estimărilor Ministerului Finanțelor. Potrivit legii, persoanele juridice care produc sau importă produse din tutun contribuie pentru țigarete, țigări și țigări de foi cu 10 euro pentru 1 000 de bucăți. ULIANA IEDU © ©1617580 Vor să arate că știm să ne distrăm O echipă formată din reprezentanți ai scenei muzicale electronice din Timișoara s-a înscris în premieră absolută pentru participarea în acest an la cel mai mare party open-air din lume, Love Parade din Berlin, care va avea loc în 15 iulie în capitala Germaniei. Voturile pentru camionul anonim TM se pot exprima pe site-ul www.loveparade. net (este nevoie de o înregistrare gratuită), până în 7 mai. „Concurența e dură. Sunt peste 420 de aplicații. Toate camioanele. Sunt puse la dispoziție de către organizatori, cu tot echipamentul, șansele nemaidepinzând ca până acum de puterea financiară a echipelor“, ne-a declarat Dudu Radoslav, reprezentantul anonim TM. Recordul Love Parade a fost în 1999, când peste 1,5 milioane de oameni au mărșăluit pe străzile Berlinului. Manifestarea se desfășoară pe 260 de mii de metri pătrați (adică 36 de terenuri de fotbal), iar în acest an în urma voturilor și a organizatorilor la manifestare vor participa 35 de camioane. „Vrem să facem cel mai cool party cu putință. Alături de defilarea propriu-zisă au loc și 100 de petreceri după eveniment, deci ne-am dori să demonstrăm și noi lumii că timișorenii știu cum să se distreze“, ne-a mai declarat Dudu. ZOLTAN VARGA E nevoie de voturile concitadinilor pentru un camion local la Love Parade