Agenda Zilei, iunie 2006 (Anul 11, nr. 127-152)

2006-06-01 / nr. 127

naben pin COTIDIAN DE INFORMAȚII ȘI DIVERTI^y f ^ flilllil l lllli^ (') L L^^^gini I IIII (II 60 bani <6000 iei) ____________J;> 4 S 4 3 6 O O OO 6 7» 0 2 9 4 2__________________________________________________________ Aviara leagă dihonia între autorități Prefectul Ovidiu Drăgănescu a declarat ieri că localitățile timișene nu sunt pregătite pentru o eventuală criză de gripă aviară, nu au echipamente și nici substanțe de dezinsecție. Au fost date nouă avertismente și două amenzi. Nici Consiliul Județean Timiș nu a cumpărat nimic pentru aviară. Au o rezervă de cinci la sută prevăzută în buget pentru cazuri speciale, de urgență, dar trec câteva zile până vor găsi de cumpărat covorul sanitar pe care să treacă mașinile, a mai declarat prefectul, care nu e de acord cu varianta angajării rapide a unei firme specializate. „E*Comitetul antiepizootic condus de prefect, dar CJT trebuie să cumpere“, a declarat Drăgănescu. Din partea cealaltă a Palatului Administrativ, liderul CJT, Constantin Ostaficiuc, a răspuns jurnaliștilor: „Prin bugetul pe 2006, CJT a alocat o sumă de bani pentru intervenții în situații de urgență, cum este și cazul gripei aviare, în momentul în care vom fi solicitați, vom asigura această intervenție, așa cum am făcut-o și în situațiile de urgență de anul trecut, când județul Timiș a fost afectat de inundații“. Numărul focarelor de gripă aviară în țară a crescut, ieri, la 116. Specialiștii afirmă că este posibil ca România să fie din nou lovită de un val de gripă aviară în toamnă. L. CONDER La aviară, ca la inundații, sunt instituții multe și responsabilități băgate-n ceață O avarie în rețeaua de termoficare a stricat și aspectul pieței centrale în Piața Victoriei a răsărit ditamai groapa... cu aburi Suntem deja obișnuiți cu gropile de felurite dimensiuni care se uesc în Timișoara la tot pasul, fie că e vorba despre lucrări programate, fie că sunt intervenții la avarii care apar la rețelele subterane. Până nu demult, Piața Victoriei era un loc virgin din acest punct de vedere, pickamierele, buldozerele și excavatoarele lipsind din peisaj. Din păcate pentru confortul trecătorilor, chiar în centrul pieței, lângă fântâna arteziană, a apărut un „crater“ de toată frumusețea. Spre deosebire de celelalte gropi din urbe, cea din piața centrală emană... aburi. Timișorenii pot fi, însă, liniștiți, nu este vorba de un vulcan în pragul erupției. „Am săpat și vom interveni mâine (azi, n. red.) dimineață, pentru înlocuirea unei conducte sparte. Este o conductă din rețeaua primară, veche de peste 30 de ani, adică de pe la începutul termoficării în oraș. în cursul zilei vom opri alimentarea unor puncte termice, urmând să fie afectați de întreruperea apei calde consumatorii din centru, mai precis din zonele Pieței Victoriei, Spitalului Militar și Spitalului de Copii. Cel târziu sâmbătă, lucrarea va fi încheiată și pavajul va fi readus la aspectul normal“, ne-a declarat Cristian Mâțu, directorul de producție al companiei de termoficare Colterm. TUDOR M.LENGHER De Ziua Antifumat a fost înmormântată o țigară uriașă Ieri, de Ziua Mondială Fără Tutun, în centrul orașului nostru a fost adus un sicriu drapat în pânză neagră, de doliu, în care se odihnea, pe veci, o țigară uriașă. Trecătorii au fost mirați de ciudatul obiect care trona în mijlocul pieții și s-au lămurit repede despre ce-a fost vorba: tineri voluntari au afișat o pânză mare, albă, pe care scria cu litere negre: Ziua Mondială Antifumat. Mesajul transmis a fost unul simplu: fumătorii ajung mai repede în sicriu. Au fost împărțiți trecătorilor fluturași conținând un calcul surprinzător: dacă te lași de fumat acum, economisești 558 000 000 lei vechi! Nu este nou pentru nimeni că există o legătură între tabagism și mai multe boli cardiovasculare sau pulmonare, dar mesajul medicilor pentru acest an a fost acela că orice formă de tutun ucide. „La nici două sute de ani de la intrarea în arena socială, tabagismul este o calamitate care distruge și apare acum travestită sub diferite forme: mild, light, cu arome de fructe, fără aditivi“, a precizat, ieri, prof. dr. Voicu Tudorache, șeful Clinicii de pneumoftiziologie a Spitalului Clinic de Urgență Victor Babeș Timișoara. Azi, la sediul Inspectoratului Școlar Timiș, elevii care au participat la campania Clase fără fumat vor primi diplome. LUCIAN SAVA D arat- o Mesajul transmis de ciudatul obiect a fost unul simplu: tutunul ucide! A început vara ca o toamnă Vremea continuă să rămână mohorâtă, o toamnă, după ce săptămâna trecută soarele ardea cu o putere de 34 de grade Celsius. Previziunile specialiștilor arată că următoarele zile vremea în orașul nostru va fi ploioasă. Spre pildă, astăzi cerul este înnorat, iar temperaturile rămân la nivelul zilelor trecute, de 13-15 grade Celsius. Acest lucru ne determină să luăm o haină în plus pe noi și să purtăm la îndemână o umbrelă. Vremea urâtă se va manifesta și mâine, când va ploua, ca o continuare a timpului de joi noaptea, când iarăși meteorologii se așteaptă să plouă. Norii se risipesc vineri noaptea, dar sâmbătă, din păcate, ei vor acoperi din nou cerul, conform previziunilor actuale, și va ploua. Aceeași vreme ploioasă se va înregistra și duminică, astfel că acest weekend este marcat în totalitate de vânt, precipitații, cer înnorat și temperaturi cuprinse în intervalul 14-16 grade Celsius. Timp mohorât se anunță și pentru începutul săptămânii viitoare. Pe parcursul intervalului următor, nopțile vor fi friguroase, cu temperaturi ce ar putea să scadă până la valoare de 4 grade Celsius, mai ales vineri spre sâmbătă. LUCIAN SAVA Supliment Programe TV Părul lui Ronalinho e premiu la loterie Indiferent ce face, internaționalul brazilian Ronaldinho este mereu în centrul atenției. De aceea „vrăjitorul“ este extrem de grijuliu cum arată. Și, pentru că nu vrea să fie deranjat" de păr în timpul Cupei Mondiale, a decis să se tundă. Cum nu este singurul din lotul Braziliei care ține să se prezinte impecabil la turneul final din Germania, o echipă de stiliști a fost chemată să-i tundă pe jucătorii brazilieni aflați în cantonament la Veggis (Elveția). Și cum din orice are vreo legătură cu superstarul selecționatei carioca se poate face un ban, respectivii stiliști sau gândit că se vor găsi destui amatori să achiziționeze buclele brazilianului. Astfel, stiliștii au decis să doneze două bucle din părul fotbalistului cotidianului elvețian Blick, care a inițiat imediat o loterie ce are drept premiu respectivele bucle ale lui Ronaldinho. Totodată, cititorii au fost invitați să sune la un număr de telefon, taxat cu 0,66 euro, unde își vor lăsa numele și adresa pentru a avea șansa de a se alege cu prețioasele bucle. Cei doi câștigători vor fi desemnați prin tragere la sorți, iar veniturile realizate în urma acestei loterii vor fi donate unei fundații ce luptă împotriva cancerului. L. HOTICO Fanii brazilianului pot intra în posesia buclelor