Agenda Zilei, noiembrie 2006 (Anul 11, nr. 258-283)

2006-11-01 / nr. 258

1 noiembrie 2006 16 pagini Fondat de Zoltan Kovacs Jill Mil »ilJ Restricții la mașinile de mare tonaj Ieri, în plenul Consiliului Local Timișoara, s-a dat undă verde la impunerea de restricții de circulație și parcare a mașinilor de mare tonaj din iulie 2007. Au fost intense discuții, consilierul Dumitru Țucu spunând că sunt inoportune restricțiile până după terminarea tuturor lucrărilor, inclusiv pe bd. Liviu Rebreanu, toamna viitoare. La aceeași ședință, primarul Gheorghe Ciuhandu a primit în dar de la un consilier o minibicicletă, apropo la protestul bicicliștilor. La modificarea clasificării terenurilor din oraș în vederea impozitării, consilierul Adrian Pășcuță a atenționat că nu s-a dat curs tuturor sesizărilor. Totuși, s-a votat. Măsurile pentru reabilitarea termică a clădirilor nu s-au luat, pentru că se va face dezbatere publică. Ajutoarele care se dau în plus de la bugetul local pentru plata termoficării au aprins discuțiile, unii fiind pentru menținerea limitei de venit la 700 lei, cum fusese inițial. Aflând că ar fi ilegal, după cum au susținut aprig juriștii, consilierii au aprobat baremul de 500 impus de Guvern. După votarea creșterii numărului de autorizații de taximetrie de la 2 000 la 4 500, zecile de taximetriști au plecat, fără a mai afla că nu s-a aprobat majorarea tarifelor. L. CONDER Mașinile grele, inclusiv de marfă, vor fi înlocuite cu unele mai mici în piețe, florarii au fost luați cu asalt încă de ieri Flori și rugăciuni pentru sufletele celor plecați dintre noi Dacă Biserica Romano-Catolică celebrează astăzi Solemnitatea Tuturor Sfinților, sărbătoare de poruncă cu sfinte liturghii la Dom, desfășurate după programul duminical (de la 9,00 în maghiară, de la 10,00 în germană, de la 11,30 și de la 18,00 în română), ziua de mâine, trecută în calendarul catolic drept Zi a Tuturor Morților, înseamnă și pentru ortodocșii din Banat un prilej de reculegere lângă crucile celor dispăruți. Majoritatea timișorenilor vizitează mormintele celor dragi din familie încă în ajuni, în prima zi de noiembrie, când cimitirele orașului se umplu de flori și lumânări încă de dimineață, însă coronițele, jerbele, coroanele și candelele se vând în piețe din ultimele zile de octombrie. Ieri dimineață, era vastă oferta de profil în 700, unde cununițele cu frunze de brad costau trei lei, ferigile - 0,5 lei, buchetele de imortele - un leu, ceva mai scumpe, dar și mai cerute, fiind aranjamentele naturale cu conuri de brad și frunze de toamnă (la șase-șapte lei cununița ) și coroanele de mai mari dimensiuni, cu prețul de 35 de lei. „Cei mai mulți cumpărători vin pe la noi în 1 noiembrie după-amiaza, când ies de la serviciu“, ne-a spus un florar din Dumbrăvița. Azi, după tradiție, gândul timișorenilor se va îndrepta spre cei trecuți în veșnicie. CODRINA DIANA TOMOV Lună îndoliată pe drumurile din județul Timiș Luna care tocmai s-a încheiat poate fi considerată a fi una de doliu pentru traficul județean, căci în octombrie s-au înregistrat cele mai multe accidente grave din tot anul. In 5 octombrie și-a pierdut viața prima persoană, la Făget, un conducător auto, iar ieri, finalul a fost și mai sumbru: două persoane au decedat și alte două au fost grav rănite în urma evenimentelor rutiere. în jurul orei 6, în Piața Bălcescu, un autoturism nu a respectat indicatoarele rutiere, nu a cedat trecerea și a intrat în plin într-un tramvai aflat în mișcare. Doi tineri au murit pe loc, o domnișoară a fost grav rănită și alta a scăpat cu răni ușoare. în jurul orei 9, pe Take Ionescu, un vârstnic care traversa regulamentar a fost grav accidentat de o mașină. Situația e îngrijorătoare, pentru că este cea de-a șasea persoană accidentată grav în octombrie chiar pe trecerea de pietoni. 182 de accidente grave au avut loc în primele nouă luni ale anului și alte 43 doar în octombrie 52 de persoane și-au pierdut viața până în septembrie inclusiv și, din nefericire, octombrie a adus o dată cu ea final de drum pentru 17 oameni. Alți 33 au fost transportați la spital, fiind grav răniți, în comparație cu primele nouă luni din an, când în total au fost 166. C. CĂLĂRĂȘANU în Piața Bălcescu, o mașină a intrat în plin într-un tramvai în mișcare Donato Chiarini e șeful misiunii CE Donato Chiarini este succesorul lui Jonathan Scheele în funcția de șef al misiunii Comisiei Europene la București, acesta urmând să își preia atribuțiile după prezentarea scrisorilor de acreditare, a declarat, ieri, un purtător de cuvânt al Delegației Comisiei Europene în România. Chiarini vine în România în cursul acestei săptămâni, însă, până în momentul în care va fi oficial șeful reprezentanței, această funcție va fi ocupată de Onno Simons, însărcinatul cu afaceri al delegației CE. Jonathan Scheele și-a încheiat, ieri, mandatul de cinci ani în România. „Sigur, drumul nu se încheie aici, ci mai degrabă aici începe. Sunt mândru că am fost alături de țara dumneavoastră încă din 2001 pe drumul către această primă țintă și că am fost martor la entuziasmul cu care poporul român a înțeles să facă eforturile necesare pentru a intra cu demnitate în marea familie europeană și a-i împărtăși valorile”, se mai arată în mesajul de rămas-bun a lui Jonathan Scheele. El a urat poporului român ca integrarea să-i împlinească așteptările legitime legate de pace și prosperitate. „Sunt convins că după aderare românii vor aduce o valoare adăugată reală în construcția europeană prin inteligența, generozitatea, creativitatea și deschiderea lor”, a mai afirmat Scheele. LILIANA SEDU Prințul William și-a pierdut mitraliera în timpul unei instrucții de front a cadeților de la Academia Militară Sandhurst, unde își pregătește cariera militară, prințul William al Marii Britanii a comis o greșeală de neiertat: și-a pierdut mitraliera L86 din dotare. El primise arma cu ocazia pregătirii de dimineață și i s-a spus să se îndrepte spre poligon, dar el a reușit să o piardă undeva între Academia Regală și o tabără militară de lângă Camberley, Surrey. Până la urmă, s-a aflat că arma fusese găsită de un alt cadet care a folosit-o din plin în poligon. Prințul William a fost atât de îngrijorat de pierderea armei încât a petrecut două ore pedalând pe o bicicletă împrumutată, încercând, disperat, să recupereze mitraliera. Potrivit ziarului The Mirror, „din fericire, nu exista și muniția pentru armă, dar să-ți pierzi arma este cea mai gravă greșeală pe care o poate face un militar“. Un purtător de cuvânt de la Sandhurst a confirmat incidentul afirmând că arma fusese găsită de un alt cadet și folosită în poligon, fiind predată câteva ore mai târziu. Prințul William a fost muștruluit foarte serios de ofițerii săi instructori și de conducerea școlii militare. SILVIU GENESCU Prințul William a comis o greșeală gravă