Agenda Zilei, ianuarie 2007 (Anul 12, nr. 1-25)

2007-01-03 / nr. 1

în piață, la Eurorevelionul aderării Am intrat în Uniunea Europeană, momentul fiind așteptat de mii de timișoreni în Piața Victoriei. Au fost prezenți și primarul Gheorghe Ciuhandu, președintele Consiliului Județean Timiș, Constantin Ostaficiuc, prefectul Ovidiu Drăgănescu, ca reprezentanți ai instituțiilor care au contribuit financiar la megashow-ul aderării, care a costat 250 000 de euro. S-a dorit marcarea trecerii în noul an și a intrării în Uniunea Europeană printr-un spectacol care să ne facă să ne regăsim solidaritatea, dar și bucuria și speranța, în general, timișorenii prezenți în piața publică și-au exprimat optimismul, mai ales că era și locul în care a triumfat Revoluția română, care astfel și-a găsit finalitatea. A fost un spectacol grandios, cu muzică de calitate, un adevărat regal în ceea ce privește jocurile de lumini și lasere. Nu au lipsit nici artificiile, nici jurnaliștii străini care să transmită mai departe ce au simțit timișorenii în momentul aderării. Iar autoritățile locale s-au înțeles între ele și au realizat în Piața Victoriei un Eurorevelion pentru toți timișorenii. La mulți ani România. La mulți ani Europa! au fost urările și la revelioanele organizate în restaurante ori cluburi. L. CONDEA Supliment special Momentul aderării a fost întâmpinat cu artificii în Piața Victoriei ANUL XII NR. 1 (3122) miercuri 3 ianuarie 2007 16 pagini . Ui ) lift ^ COTIDIAN DE INFORMAȚII ȘI DIVERTISMENT ( Fondat de Zoltan Kovacs )ani Capăt de drum, început de drum Președintele Traian Băsescu și premierul Călin Popescu Tăriceanu au intrat separați în noul an. Președintele a rostit numărătoarea inversă în Piața Universității din București, unde a trecut simbolic podul spre Europa, în timp ce premierul a fost în mijlocul oamenilor din Piața Revoluției, alături de oficialii europeni. Traian Băsescu a urcat pe scenă fluturând steagul României, iar după ce și-a terminat discursul a făcut o baie de mulțime. „Ne-a fost greu, dar am ajuns la un capăt de drum și începem un alt drum, drumul victoriei noastre”, a afirmat șeful statului în Piața Universității. Revelionul aderării a fost sărbătorit în întreaga țară. LILIANA SEDU Traian Băsescu a fluturat steagul României Din 2007, echipe mixte de control verifică actele la intrarea în România Trecerea graniței a devenit un lucru foarte simplu Dacă în anii trecuți, în noaptea de Revelion, între ora 24 și 5, aproape că nici o persoană nu trecea granița, nu așa s-a întâmplat și la trecerea din 2006 în 2007. Mulți oameni au fost curioși; s-au urcat în mașini și au pornit spre Cenad, pentru a vedea cu ochii lor dacă pot trece în Ungaria doar cu cartea de identitate, dar și surprizele pregătite de autorități în punctul de trecere a frontierei. Intrarea în noul an s-a marcat de două ori: la ora 00.00 și încă o dată la 1.00. De două ori cei prezenți la Cenad s-au îmbrățișat, au ciocnit cupe de șampanie și și-au urat un an mai bun. Pe lângă autoritățile de frontieră, la Cenad au fost prezenți, printre alții, și prefectul județului, Ovidiu Drăgănescu, și fostul consul german la Timișoara, Klaus-Peter Marte. Arborarea drapelului, intonarea imnului României și cel al UE, eliberarea a zeci de porumbei și focurile de artificii au marcat intrarea în 2007. Alte aproximativ 3 000 de persoane au trecut granița în Ungaria în primele ore din 2007 cu cartea de identitate prin vămile Borș și Nădlac. Și în județul Constanța, românii s-au deplasat la graniță pentru a trece în Bulgaria, iar aproximativ 200 de bulgari s-au arătat interesați să se convingă de formalitățile de intrare în România. CODRUȚA CĂLĂRAȘANU Pagina 6 Ziua Sf. Vasile a umplut Catedrala în dimineața primei zile din an mulți au fost timișorenii care au ținut să participe la Sfânta liturghie arhierească de la Catedrala Mitropolitană, eveniment ce marchează prima sărbătoare religioasă din calendarul ortodox pe 2007. Dublul praznic bisericesc - Tăierea împrejur cea după trup a Mântuitorului și Ziua Sf. Vasile cel Mare - i-a adunat pe credincioși în fața altarului, dornici să se închine în zi de sărbătoare pentru un an mai bun. Deși, în mod oficial, anul bisericesc începe în septembrie, iar semnificația zilei de 1 ianuarie e una preponderent laică, asocierea acestei date calendaristice cu săvârșirea din viață a lui Vasile cel Mare, episcop al Cezareii și unul dintre cei mai importanți teologi creștini, născut aproximativ în anul 329 d.Hr. și trecut la cele veșnice în 1 ianuarie 379 d.Hr., a transformat momentul într-unul de mare însemnătate pentru creștinii ortodocși de pretutindeni. La Timișoara, ei au primit binecuvântarea IPS Nicolae, mitropolitul Banatului, care a slujit împreună cu PS Paisie Lugojanul, episcop vicar. Nu puțini s-au oprit, la sfârșitul liturghiei, să cumpere Calendarul Ortodox 2007, în care sunt notate toate sărbătorile religioase ale anului și perioadele de post. C. D. TOMOV Liturghia arhierească a atras mulți credincioși Născuți în Spania și Italia Primul copil născut în Spania în 2007 este o fetiță româncă, botezată Teodora, care s-a născut într-un spital din sudul Madridului în ziua în care țara sa sărbătorea aderarea la Uniunea Europeană. „Fetița se simte bine, eu am niște probleme”, a declarat Manuela, mama fetiței născute la numai două secunde după miezul nopții. Manuela și soțul ei, Luciano, în vârstă de 28 de ani, doi români deveniți cetățeni ai Uniunii Europene, se află de doi ani și jumătate în Spania. Conform ultimelor statistici, publicate în iunie, circa 189 000 de români locuiesc legal în Spania. Tot un român, de data aceasta un băiețel, este primul născut în 2007 și în Italia. El a venit pe lume la Torino și îl cheamă Simone Tabarcea. Tatăl lui Simone este un muncitor de 24 de ani venit la Torino în urmă cu câțiva ani. Emoționat, el a declarat: „Suntem în Italia de atâta vreme și simt fericit că fiul meu este un simbol“. La rândul ei, Simona, mama copilului, a mărturisit: „Sper că este de bun augur atât pentru comunitatea de români, cât și pentru torinezi“. De remarcat este că ultimul născut în 2006 în Italia este tot un român. Născut prematur, el este acum în afara oricărui pericol. LOTO 6 din 49 m B NOfCO- 1 , 69 * 41