Agenda Zilei, martie 2007 (Anul 12, nr. 50-75)

2007-03-01 / nr. 50

NR. 50 (3171) tfZE II . . . ' 1 / II VS 60 bam jo « ^v\. |* 1 martie 2007 Jilfillflll |||||| | 24 pagini Fondat de Zoltan Kovacsllllllli *!mH •5s & « 4 S •jfu If1 £ RKft SL.j . fprg I Mărțișoare, cu fericire, cu ghinion Mărțișorul este o sărbătoare autohtonă, prin care este sărbătorită venirea primăverii. In antichitate, erau sub forma unor pietricele albe și roșii, înșirate pe o ață roșie. Roșul și albul simbolizează lupta dintre bine și rău, dintre iarnă și primăvară. Mărțișoarele sunt considerate simboluri ale fericirii și norocului, dar unora dintre întreprinzătorii de pe la noi sau de-aiurea le-au adus ghinion. In noaptea de marți spre miercuri, inspectori de la Serviciul Publicitate-Comerț al Primăriei au dat o raită prin Piața Victoriei și au confiscat opt corturi și 16 mese legate cu lanțuri de stâlpi și copaci, pe care comercianții le foloseau ziua pentru a-și vinde mărțișoarele. „S-a constatat că unii au desfăcut pavajul ca să-și monteze mesele. E foarte posibil ca de la anul să nu se mai permită vânzarea mărțișoarelor în Piața Victoriei, ca să fie evitată murdăria pe care mulți o lasă în urma lor“, ne-a explicat Flavius Boncea, de la Primăria Timișoara. Oferta de mărțișoare a fost ieri bogată și numeroși timișoreni s-au îngrămădit să cumpere aceste simboluri ale primăverii. Printre cei care au confecționat aceste simboluri se numără și bătrânii din centrele de zi. LUCIAN SAVA A fost îngrămădeală la mărțișoare Voiculescu îl va ancheta pe Băsescu Parlamentul a aprobat, ieri, cu 258 voturi pentru, 76 împotrivă și 21 de abțineri, o comisie de anchetare a președintelui Băsescu. Șeful statului a fost acuzat de „politică războinică, învrăjbire, binare națională și de uzurparea politicii externe”. Președintele acestei comisii este Dan Voiculescu, liderul PC, iar vicepreședinți sunt Norica Nicolai (PNL), Florin Iordache (PSD), Valentin Dinescu (PRM) și Mate Andras (UDMR). PD a refuzat să își desemneze doi reprezentanți în cadrul acestei comisii. PD a catalogat demersul drept „infantil, neconstituțional și nejustificat”. Voiculescu a mai declarat că reprezentanții Comisiei de anchetă, care are ca termen de depunere a raportului data de 21 martie, au cerut conducerii Parlamentului să le asigure condiții de lucru. Parlamentul va trimite Curții Constituționale eventuala cerere de suspendare președintelui Băsescu în trei zile de la depunerea raportului comisiei. LILIANA dezDan Voiculescu este șeful comisiei Pagina 2 SEDU Traian Băsescu e acuzat de învrăjbire Dan Bardaș este noul șef al Direcției Poliției de Frontieră Noul șef al Direcției Poliției de Frontieră Timișoara este comisarul șef Dan Bardaș. La concursul desfășurat, ieri, la București, la Direcția Poliției de Frontieră, au participat trei ofițeri - unul din județul Hunedoara, unul din Arad și cel din urmă, din Timiș, care a și ieșit câștigător. Dan Bardaș s-a încadrat în Inspectoratul de Poliție al județului Timiș în anul 1990 și a rămas acolo până-n 2005, când, în urma unui concurs, a ajuns director adjunct al Direcției Poliției de Frontieră Timișoara. Ulterior, în 2006, Dan Bardaș a susținut un alt examen și a intrat în Ministerul Justiției, unde însă nu profesează ca notar, fiind suspendat. După ce a impresionat prin proiectul managerial prezentat, în cursul zilei de ieri, în fața comisiei de la București, comisarul șef Dan Bardaș este așteptat acum la Timișoara, unde urmează să îl pună în aplicare, în cele trei județe aflate în subordinea Direcției Poliției de Frontieră Timișoara: Timiș, Mehedinți și Caraș-Severin. c. CĂLĂRĂȘANU Bardaș a câștigat concursul de la București Plombe pe drumuri cu banii de deszăpezire Primăria Timișoara a alocat, în acest an, 500 000 lei pentru întreținerea drumurilor, mai exact pentru activități de deszăpezire. Banii nu au fost alocați unei societăți anume: Ioan Ganciov, șeful biroului infrastructură-transporturi din cadrul Primăriei Timișoara, a explicat că datorită faptului că în Timișoara nu a fost nevoie, în această iarnă, de deszăpezire, banii au fost direcționați către alte activități, cum ar fi plombarea drumurilor, acolo unde a fost necesar. „Am avut, în această iarnă, două sau trei intervenții cu material antiderapant, nici nu am decontat cheltuielile, sunt nesemnificative”. în ceea ce privește opritoarele, acestea vor fi montate, pe carosabil, cel mai probabil la sfârșitul acestei luni. „Comisia de circulație din cadrul Primăriei Timișoara este cea care decide exact când se vor monta opritoarele. Termenul poate fi prelungit sau nu, în funcție de condițiile meteorologice”, a declarat Ioan Ganciov. L.IEDU Pentru că a fost o iarnă caldă, cu banii de deszăpezire Primăria acoperă gropile din carosabil Poli s-a calificat în semifinalele Cupei Pagina 12 După zece ani de nepăsare, sport sau ••• o parcare Ieri, inginerul Cornel Pepa, colaborator al societății de demolare Inima Zarandului, făcea măsurători la fosta sală de atletism din Circumvalațiunii. „O demolăm“, ne-a explicat Pepa. „S-a vorbit la Primărie și în două săptămâni venim cu foarfecele uriașe și o punem la pământ. Eu am auzit că vor face o parcare mare aici, cu peste 250 de locuri“. Butum. Sala ruinată aparține încă Direcției pentru Sport Timiș, dar va fi transferată în proprietatea Primăriei Timișoara în următoarele două luni, înainte ca inginerul Pepa să facă măsurătorile sale, Flavius Boncea, purtătorul de cuvânt al Primăriei, ne explicase: „Sala de atletism din Circumvalațiunii va deveni complex sportiv. Se vor face studii de oportunitate, de fezabilitate, apoi licitații și, în câteva luni, va începe lucrul“. Sala cu pricina e locul unde, din 15 august 1997, când a fost devastată de un incendiu, se adună gunoiul cartierului. Inginerul Ion Dima de la unitatea de administrare a bazelor sportive a Direcției pentru Sport ne-a explicat: „S-a mușamalizat cauza incendiului. Eu lucram aici când a luat foc. De atunci, mulți au vrut să facă ceva cu sala, dar până la urmă așa a rămas, paragină“. Cert e că după un deceniu de ruină, fosta sală de atletism a orașului din Cicumvalațiunii va deveni ori parcare, ori complex sportiv, în funcție de cine are mai multă influență. LUCIAN SAVA Sala a fost devastată de un incendiu în 15 august 1997