Agenda Zilei, mai 2007 (Anul 12, nr. 100-125)

2007-05-02 / nr. 100

1111*1111^1 II | 16 pagini Fondat de Zoltan Kovacs |Wippiln|l|pll! Relaxare pe cinste de Ziua Muncii Timișorenii mai petrecăreți din fire au luat cu asalt locurile tradiționale de ieșit la iarbă verde. Minivacanța de patru patru zile prilejuită de Ziua Internațională a Muncii a fost pretext ideal pentru a ieși în aer liber. Mii de oameni, sute de mașini, sute de corturi și cine ar putea să numere câte mii de mici și mii de sticle de bere. Drumurile către Pădurea Verde, Șag și Albina au fost aglomerate încă de la primele ore ale zilei de sâmbătă. Oamenii au venit pregătiți cu carne și mici pentru grătar, bere, sucuri și apă pentru băut, mingi pentru fotbal, palete și fileu pentru volei, combine pentru muzică. Petrecerea s-a încins pe dată, observată îndeaproape de forțele de ordine. Distracție generală a fost în toată țara. Patru zile libere i-au determinat pe români să iasă la iarbă verde. Vremea a fost însorită mai peste tot. Plajele au fost înțesate de tineri, multe stațiuni de la munte au avut capacitatea acoperită aproape sută la sută. Astfel, românii au trecut de la defilările absurde și obositoare de dinainte de ’89 la distracția lejeră cu un mic, un grătar, o bere și copiii alături la iarbă verde de astăzi. în schimb, în țări precum Germania și Turcia, Ziua Muncii a fost marcată de proteste și violențe. S. SAVA Timișorenii au petrecut în familie, la iarbă verde, cu grătar, mici și bere Supliment special Polițist arestat preventiv Un polițist de la Rutieră a fost arestat preventiv, existând suspiciunea că face parte dintr-o rețea care se ocupa cu donarea de cârduri pentru golirea bancomatelor din Timișoara. Nopțile trecute, cei de la Crimă Organizată și un procuror DIICOT au prins în flagrant trei frați care sustrăgeau bani de la un bancomat, folosindu-se de cărți de credit contrafăcute. Asupra lor și în mașina cu care erau s-au descoperit 45 de carduri cu codurile PIN înscrise pe spate. Din primele cercetări a reieșit că unul din ei a obținut suporții din material din plastic și materialele necesare contrafacerii de la un alt individ din Timișoara, care i-a furnizat și dispozitivul necesar înscrierii suporților pentru obținerea de clone ale cârdurilor originale. Cei patru au fost arestați pe 29 de zile după ce la domiciliile lor s-a găsit fel de fel de aparatură pentru donarea de cârduri și 10 000 de euro. Mergând pe firul informațiilor, anchetatorii au stabilit că un polițist de la Rutieră, Ovidiu B, a furnizat datele informatice necesare donării, el urmând să primească un comision din extrageri, pe care îl împărțea și cu un individ din Italia. La domiciliul polițistului s-au găsit 8 000 de euro și peste 9 000 de lei despre care omul legii a declarat că îi primise de la unul dintre frați, în contul unei datorii. Nu a reușit însă să scape basma curată, căci a fost arestat preventiv. Oamenii legii au luat legătura și cu autoritățile italiene, fiind pe urmele celorlalți membri ai rețelei. CODRUTA CALĂRĂȘANU -n.o.St -Ji 6o . Persoanele suspecte au fost duse de anchetatori la Parchet Mașini sparte și împinse pe liniile de tramvai Pentru că era în căutare de țigări sau de bani pentru țigări, un bărbat a distrus patru mașini. Totul s-a întâmplat într-una din nopțile trecute, pe strada 1 Decembrie din Timișoara. Individul a spart geamul de la portiera mașinilor, a intrat în interior, a tras frâna de mână, le-a scos din viteză, iar pe două chiar le-a împins pe linia de tramvai. După declarațiile martorilor, scena a fost una de filme SF: mergea alarma, suna tare și muzica de la casetofonul autoturismului, iar în mașină, bărbatul putea fi urmărit cum dădea cu picioarele și capul în portieră. Nu s-a oprit, ci a rupt ce a putut, de la oglinzi, până la numere de înmatriculare. Ciudat e că în ciuda gălăgiei, el a fost reținut abia după ce a apucat să distrugă patru autoturisme și să producă pagube de mii de euro. Luat la întrebări de polițiști, Ion O., de 37 de ani, din județul Olt a făcut pe el de frică și nu a spus prea multe: „Căutam țigări sau bani de țigări“. Cum nu a furat nimic, s-a ales cu un dosar de cercetare penală pentru tentativă de furt și distrugere. A existat bănuiala că ar fi fost ajutat și de alții, ba chiar a fost reținut și un tânăr și dus la poliție pentru declarații, însă până la urmă singurul găsit vinovat pentru întreaga nebunie a fost Ion C. CODRUȚA CĂLĂRĂȘANU Pe strada 1 Decembrie, un singur om a reușit să distrugă patru autoturisme Crește dorința sexuală O pilulă pe bază de hormoni, care ajută în același timp la creșterea libidoului și la reducerea poftei de mâncare, a fost dezvoltată de o echipă de cercetători britanici. Echipa de cercetători de la Consiliul de cercetări medicale pentru reproducere umană din Edinburgh, coordonată de profesorul Robert Millar, a creat acest medicament pornind de la proprietățile unui hormon de eliberare a gonadotrofinei de tip 2. „Acest hormon este distribuit în creier în zone care influențează comportamentul de reproducere“, a spus Millar. Medicamentul are proprietatea de a influența eliberarea acestui hormon. Pilula a fost, până în prezent, testată doar pe maimuțe femele care, în urma administrării medicamentului, au arătat un apetit sexual mai ridicat și o poftă de mâncare mai scăzută cu 30%. Cercetătorii sunt de părere că o versiune destinată oamenilor va fi disponibilă pe piață în aproximativ zece ani. Psihologii cred însă că acest medicament nu va avea efect asupra femeilor al căror libidou este scăzut din cauza unor probleme apărute în cuplu. Până la 40% dintre femei trec printr-o perioadă de scădere a libidoului într-un moment al vieții. NOR ° 1 1035619 LOTO 6 din 49 3) Sportul primește sume importante Consiliul Local Timișoara a dat o serie de hotărâri, recent, prin care susține sportul de performanță. Și cum obrazul subțire cu cheltuială se ține, și banii alocați sunt frumoși, 1 800 000 de lei pentru cinci echipe. Astfel, contractele pe cinci ani fixează următoarele sume anuale de la bugetul local: Clubul Sportiv Elba Timișoara cu echipa sa de baschet primește 600 000 de lei, Clubul Sportiv Universitatea Timișoara (secția handbal feminin) tot 600 000 de lei, Clubul Sportiv Universitatea Politehnica Izometal 300 000 de lei, Echipa de rugby Clubul Sportiv Petrom Timișoara 150 000 de lei și Clubul Sportiv Calor - 150 000 de lei. Pentru bani, se pun și condiții: acces gratuit la meciuri, ceea ce era și până acum, inscripționarea pe tricourile de joc a însemnelor CLT și participarea la acțiuni ale CLT prin jocuri demonstrative. Se mai impune organizarea anuală a unei competiții internaționale dotată cu trofeul Cupa Municipiului Timișoara. La performanțe, fiecare echipă trebuie să obțină cel puțin un titlu național, o clasare în primele trei locuri în Campionatul Național, o Cupă a României sau o participare la Cupele Europene pe perioada contractului. L. CONDEA Consilierii locali au impus și criterii de performanță