Agenda Zilei, iunie 2007 (Anul 12, nr. 126-151)

2007-06-01 / nr. 126

anu^xi| COTIDIAN DE INFORMAȚII ȘI DIVERTISMENT^*^ ^ H*g 1 iunie 2007 ILMIMs 16 pagini Fondat de Zoltan Kovacs Se numără clădirile cu risc seismic Starea clădirilor din zonele istorice ale municipiului nostru va fi inventariată în lunile care urmează, Primăria trimițând Inspectoratului Teritorial în Construcții (ITC) Timișoara o listă a imobilelor care ar trebui să facă obiectul expertizelor de risc seismic. Pe imobilele la care se va depista un risc ridicat de prăbușire în caz de cutremur vor fi lipite buline roșii, de către reprezentanții Ministerului Lucrărilor Publice.. Inspectoratul Teritorial în Construcții este un mediator între Primărie și experții abilitați pentru stabilirea riscului seismic. Numărul clădirilor la care trebuie stabilită eventuala stare de degradare care ar pune în pericol integritatea ocupanților e de ordinul sutelor, dar pentru multe dintre ele există deja expertize. Noi va trebui, în primul rând, să identificăm expertizele existente, inclusiv cazurile în care studiile s-au făcut doar pentru anumite apartamente. Acolo unde nu s-au întocmit expertize, vom dispune efectuarea lor, problemă pe care o va gestiona financiar Primăria, probabil împreună cu ministerul de resort“, ne-a declarat Adrian Gârleanu, inspector șef adjunct în cadrul ITC Timișoara. De menționat este că, la unele clădiri, starea periculoasă de degradare e vizibilă cu ochiul liber. T. M. LENGHER La unele imobile, starea avansată de degradare e evidentă Garduri pentru protejarea vieții Unul dintre locurile în care măcar o dată la câteva minute se traversează neregulamentar este pe Calea Aradului, în dreptul centrului bancar. De-a lungul timpului, în această zonă au avut loc numeroase accidente, mai mult sau mai puțin grave, iar o bună parte din ele s-au datorat tocmai traversării neregulamentare a pietonilor. Dacă s-a încercat disciplinarea conducătorilor auto cu ajutorul calmatoarelor de viteză, pentru pietoni s-au găsit gărdulețele care limitează cele două sensuri de mers. Se pare că este ultima soluție pentru ca aceia care merg pe jos să înțeleagă că nu își pot pune viața în pericol traversând aiurea și riscând să fie accidentați. Chiar și așa, până când gardul nu va fi finalizat, unii tot își mai încearcă norocul și trec strada printre autovehicule. Ieri de exemplu, pe o parte a străzii o echipă de muncitori se străduia să pună gardul cât mai bine și mai repede, iar la câțiva pași de ei, oamenii treceau fără nicio jenă de pe o parte pe alta a Căii Aradului. Probabil că ar trebui ca autoritățile să monteze garduri de separare a sensurilor de mers pe toate arterele circulate din oraș, cu risc de producere de accidente. Pentru că nici posibilitatea unui eveniment rutier, nici aceea de a încasa o amendă contravențională nu par să îi calmeze pe pietoni. Bineînțeles că nu ar strica să fie amplasate și mai multe zebre, căci astfel poate că aceia ce se deplasează pe jos nu ar fi nevoiți să își riște viața și s-ar duce direct pe trecere. CODRUȚA CĂLĂRĂȘANU «17 6 Muncitorii încearcă să monteze gardul cât mai repede ca să stăvilească pietonii indisciplinați Fără modele demne de urmat Asociația Dynamis a organizat ieri la Casa A.M. Guttenbrunn a doua ediție a proiectului Generația politică, tema fiind Tinerele în politică. Au luat parte membri ai amintitei asociații și reprezentanți ai organizațiilor de tineret ale celor mai importante formațiuni politice din oraș. S-a vorbit despre faptul că sunt doar 13 femei în Senat, 35 în Camera Deputaților și niciuna în guvern. S-a remarcat că în organizațiile de tineret sunt mai multe femei în conducere decât în ale seniorilor. Tinerii nu sunt de acord că trebuie un anumit procent la promovarea femeilor și nici să le împingă de la spate, dacă nu vor funcții. Tinerii nu cred că trebuie promovat cineva dacă nu merită. Iar dacă merită ar fi un model, însă puși să identifice modele de femei în politica noastră, au constatat că nu prea au. Ar fi fost poate Mona Muscă, ironizând însă modelul Rodica Stănoiu, la care tinerii PSD au susținut că Ecaterina Andronescu a fost bună, iscând riposte. Nici Raluca Turcan sau Elena Udrea nu sunt considerate modele. L. CONDEA Tinerii au dezbătut ieri problemele carierei politice Timișorenii sunt ținuți departe de națională Așa cum era de așteptat, timișorenii nu se înghesuie să își cumpere bilete la meciul România - Slovenia din preliminariile Campionatului European de fotbal din 2008, partidă care se va disputa pe stadionul Dan Păltinișanu în 6 iunie, cu începere de la ora 21.00. Prețurile mari fixate de organizatorul acestui meci, Federația Română de Fotbal, îi țin departe pe iubitorii fotbalului, în primele trei zile în care au fost puse în vânzare tichetele s-au vândut doar puțin peste 3 000. Practic, doar biletele de la peluze au stârnit interesul timișorenilor datorită prețului lor, 25 de lei, tichetele de la tribunele I și II, în valoare de 100 lei, și cele de la tribuna 0, la prețul de 200 de lei, nu au atras pe nimeni, în ciuda interesului mic arătat de timișoreni, ieri, în preajma punctelor de vânzare roiau deja bișnițarii, aceștia speculând faptul că pe piață nu erau ieri bilete în peluze. Pentru un tichet se cereau 40 de lei. Liderii galeriei CVUCS au anunțat că nu vor pregăti nicio coregrafie specială pentru această partidă. Totodată pe forumurile suporterilor viola se discută intens pe tema acestui joc, părerea generală fiind de dezgust față de Ionuț Lupescu și de FRF, care umilesc în acest fel minunatul public timișorean. CONACA Multi întreabă, putini cumpără, preturile biletelor sunt exagerate Tony Blair e... șef de trib Tony Blair, care va demisiona din funcția de premier al Marii Britanii pe 27 iunie, a primit titlul onorific de șef suprem din partea liderilor unui trib din Sierra Leone, în timp ce vizita această țară în cadrul turneului său de adio în Africa. Blair a primit acest titlu în satul Nahera. Șeful de trib a declarat în timpul ceremoniei de învestire că premierul a câștigat această onoare pentru că l-a ajutat să-și apere satul de dușmani. Blair a trimis 900 de soldați în Sierra Leone care au ajutat la instaurarea liniștii în această țară după ce rebelii Frontului Unit Revoluționar au încălcat un tratat de pace și au luat ca ostatici niște membri ai grupului de menținere a păcii venit din partea Națiunilor Unite. Blair a adresat câteva cuvinte mulțimii: „Este o onoare specială să primesc acest titlu onorific de șef suprem, vă mulțumesc foarte mult“. SUPER LOTO 5 din 40 Vă reamintim că, începând de astăzi, 1 iunie, abonații cotidianului Agenda zilei și ai săptămânalului Agenda primesc la fiecare sfârșit de săptămână, în mod gratuit, săptămânalul de informații și anunțuri gratuite săptămânal de informații ți anunțuri gratuite într-o nouă formulă grafică, ce conține mii de anunțuri de mică și mare publicitate.