Agenda Zilei, august 2007 (Anul 12, nr. 178-204)

2007-08-01 / nr. 178

ANUL XII ^EE^ Y1^ f I 1/ NR. 178 (3299) M 1 august 2007 11 NIIINH «Hi 16 pagini Fondat de Zoltan Kovacs s!ÎJ|Ji Jf *11 Au dat pas cartierului Viola Unul dintre punctele fierbinți de ieri ale ședinței maraton a Consiliului Local Timișoara a fost inițierea discuțiilor între CLT și FCU Politehnica Timișoara în vederea realizării cartierului Viola. Marian Iancu înaintase Primăriei o scrisoare de intenție în vederea unei asocieri pentru realizarea cartierului, cu stadion, blocuri de locuințe, terenuri sportive. A fost adus la Timișoara și un investitor american, care a confirmat o investiție inițială de o sută de milioane de euro. Ieri, consilierii locali au decis că nu vor să discute nimic cu Iancu despre cartierul Vida. începerea negocierilor a căzut la mustață, cu 12 voturi pentru, deși i-ar fi trebuit 13. Viceprimarul Adrian Orza spune că proiectul va fi din nou pus pe ordinea de zi la viitoarea ședință. Sorin Grindeanu, liderul grupului PSD din CLT, a declarat că PSD s-a abținut la vot, blocând discuțiile cu Iancu pentru că i se pare că „se pregătește un mare tun imobiliar și ar trebui să aducem pe Real Madrid sau Chelsea, la câte valoarea terenului respectiv, vreo trei sute de milioane de euro, cu care ar intra în asociere Consiliul Local“. Orza a fost intrigat de respingerea discutării unei oferte venite de la un investitor. L. CONDEA Pagina 4 Consilierii s-au tot numărat, dar n-au fost destui pentru începerea discuțiilor cu Iancu Tarifele poștale au explodat De astăzi, trimiterea unei scrisori prin Compania Națională Poșta Română s-a scumpit drastic. Astfel, tariful pentru plicurile de cel mult 20 de grame e cu 0,30 lei mai mare, adică 0,80 lei, iar trimiterea de ziare, periodice, hărți și cataloage costă cu 0,20 lei mai mult, mai precis între 0,50 și 4,50 lei, în funcție de greutate. Pentru coletele trimise în regim recomandat, tariful de înregistrare este de un leu, iar cel pe kilogram tot de un leu, cu 0,30 lei mai mare decât cel vechi. Compania Națională Poșta Română a majorat cu 60% tarifele la trimiterea scrisorilor simple și cu un procent cuprins între 6,15 și 100% la serviciile universale. Aceste servicii cuprind colectarea, transportul și livrarea coletelor poștale interne și internaționale sau trimiterea recomandatelor. Pentru serviciul Valoare declarată, tariful per trimitere a rămas neschimbat, respectiv 0,8 la sută din valoarea declarată aferentă serviciului poștal solicitat. Noile tarife vor fi afișate în toate subunitățile poștale din rețeaua națională a Poștei Române. In Timișoara, rețeaua cuprinde 16 oficii poștale. In privința majorării, Asociația Română de Marketing Direct a reacționat: „Urmare a noilor majorări de tarife, tarifele în România sunt de 0,25 euro pentru trimiterile până în 20 g și 0,35 euro pentru cele între 21-50 g. în Germania, de exemplu, tariful de listă pentru același tip de trimiteri poștale este 0,25 euro pentru trimiteri standard (până în 20 g) și 0,28-0,39 euro pentru trimiteri între 21-50 g“, se afirmă într-un comunicat de presă al organizației. TUDOR M.LENGHER Serviciile poștale românești sunt la fel de scumpe ca cele din Germania Slujbe pentru odihna Patriarhului Teoctist Decesul Patriarhului Teoctist a întristat toată suflarea ortodoxă din România și nu numai în întreaga țară au bătut clopotele la biserici, în semn de doliu, pentru a anunța moartea Patriarhului Bisericii Ortodoxe Române. Ieri, s-au ținut slujbe de pomenire în întreaga țară. La fel a fost și la Timișoara. De pildă, aseară, la ora 18, s-a oficiat o vecernie la Catedrala Mitropolitană și la Biserica din Iosefin în care a fost pomenit întâistătătorul Bisericii Ortodoxe Române. La Catedrala Mitropolitană au asistat la vecernie zeci de persoane, unele venite special pentru această slujbă, altele doar în trecere. Slujbe de pomenire vor fi oficiate și astăzi la mai multe biserici ortodoxe din Timișoara, în care va fi pomenit Patriarhul Teoctist. în cursul zilei de ieri, Sfântul Sinod s-a reunit într-o ședință extraordinară în care s-a hotărât ca Patriarhul Teoctist să fie înmormântat, vineri, la ora 11, în Catedrala Patriarhală. Slujba de înmormântare va fi cea a călugărilor, puțin diferită de slujba tradițională. Când va fi gata Catedrala Mântuirii Neamului, trupul Patriarhului Teoctist va fi mutat acolo. Episcopul vicar Vincențiu Ploieșteanu precizase că nu există nici un testament sau mențiune specială privind locul în care să fie înmormântat Patriarhul Teoctist. Mitropolitul Daniel al Moldovei va asigura locotenența până la alegerea noului Patriarh al Bisericii Ortodoxe Române, a mai decis Sinodul Permanent al I>UR. LILIANA ȚEPII I Pagina 2 La Catedrala Mitropolitană s-a ținut o slujbă de pomenire a Patriarhului Teoctist Amenzi pentru cantine Sute de oameni internați mănâncă zilnic în saloanele spitalelor din Timișoara și ai vrea să crezi că, cel puțin acolo, săracă și puțină cum e, mâncarea e cel puțin bine supravegheată, mai ales dacă este vorba de cantine ale căror servicii au fost externalizate, așa cum este cea a Spitalului Clinic de Urgență Județean Timișoara. Lucrurile nu stau însă deloc așa, după cum reiese din verificările făcute de inspectorii Autorității de Sănătate Publică Timiș. „Au fost verificate 13 cantine, dintre care cinci de spital și opt cantine sociale și de întreprinderi. Din cele cinci de spital au fost sancționate două unități, cele de la Spitalul de boli infecțioase Victor Babeș Timișoara și de la Spitalul Clinic de Urgență Județean Timișoara. în ultimul caz, deși cantina este externalizată și se folosesc vase noi, de inox, s-a constatat că suprafețele nu erau curate pentru că nu se aplică măsurile specifice de curățenie“, a precizat ieri dr. Viorica Dumitru, director adjunct al Autorității de Sănătate Publică Timiș. Aceasta a mai adăugat că în cazul cantinelor de întreprindere au fost date cinci avertismente și două amenzi. D. S. BARBU Cantinele de spital sunt în atenția specialiștilor Ciugulit cu rateuri Automatele de hrană pentru porumbei nu mai merg. Chiar la puțin timp de când au fost instalate au început să dea rateuri. De câteva zile, automatul de hrană din Piața Unirii are lipită o hârtie pe care scrie cu pixul: Defect. Până să apară fițuica, automatul de hrană a ciugulit câțiva leuți oamenilor dornici să dea de mâncare porumbeilor. O altă mașină de hrană se află în piața Victoriei, în fața Operei Române, și pe care încă nu scrie nici că nu funcționează, dar nici nu dă mâncare pentru un leu introdus; în schimb, există un nenea, cu pungi cu grăunțe care pentru aceeași sumă oferă o punguță cu boabe pentru porumbei. Unii l-au bănuit că tocmai el ar fi stricat aparatul, ca să n-aibă concurență, însă el susține că nu. Le zice oamenilor că nu știe dacă merge sau nu, că pot încerca, însă mai sigur este de la el. Cei care au montat astfel de aparate de hrană, adică reprezentanții Primăriei Timișoara, s-au plâns că nu de puține ori le-au găsit lovite sau blocate intenționat de oamenii care vând grăunțe. Tocmai din acest motiv a trimis Poliția Comunitară să le păzească, iar dacă-i va prinde pe cei care le strică, „cei depistați deteriorându-se vor fi sancționați “, declară reprezentanții Primăriei. ADRIANA NICA Automatele de hrană nu dau mâncare pentru porumbei, dar înghit banii