Agenda Zilei, mai 2008 (Anul 13, nr. 102-126)

2008-05-03 / nr. 102

XIII ^^1^^COTIDIAN DE INFORMAȚII ȘI DIVERTIS^^ 24 pagini Fondat de Zoltan Kovacs IUQSRNljll ■■■■■■■■mhühhbümhhbbmhhübhüüübüüihüüüühühühhhühhübbhhhbmbübmhhümüühüüiümhühühühiühübhhübü }e 0 JC .ç fi J ^ t f ! - • Ä 1 1 \ Jk' Ufe’ Ig2?g⧠fr. !itad*toftn«l»Mll$ mm I P0r Muzica ne va încânta de Ziua Europei 9 mai, Ziua Europei, va oferi timișorenilor în acest an ocazia de a participa la evenimente deosebite. Pregătite pentru toate gusturile, spectacolele vor debuta în 9 mai, la ora 18, cu un concert de muzică populară derulat în Parcul Rozelor sub genericul Țara mea-i Banatul meu și vor continua în aceeași seară, de la ora 21, cu un concert extraordinar pregătit de Filarmonica Banatul, pe malurile Canalului Bega, pe un ponton ce va fi instalat în fața Terasei Flora. Pe cele două poduri aflate de o parte și de alta a scenei vor fi ecrane pe care se vor proiecta imagini din spectacol, astfel încât el să fie accesibil tuturor timișorenilor. Tot în 9 mai, de la ora 21,30, în Piața Unirii va avea loc un concert cu Alexandra Ungureanu, urmată de la ora 22,30, de In-Grid din Franța. Seria de evenimente culturale se va întinde pe tot sfârșitul săptămânii viitoare sub genericul Week-end în Europa, astfel că sâmbătă, 10 mai, tot în Piața Unirii, vor mai concerta Maria Radu și Ștefan Bănică junior, urmați duminică de Paula Seling și Al Bano. în orașul de pe Bega, spectacolele de Ziua Europei dau astfel startul proiectului cultural Timișoara-Mica Vienă. DELIA S. BARBU i kim. în fiecare an, diferite evenimente marchează Ziua Europei la Timișoara Olimpici pe podium S-a încheiat cea de-a 59-a olimpiadă națională la matematică. Astăzi este premierea celor mai buni. Din zecile de premii și mai multele medalii, merită menționat în primul rând timișoreanul nostru, Lucian Pașca, elev în clasa a XX-a la Colegiul C. D. Loga. El a obținut locul II și medalia de aur, însă cel mai interesant rămâne micuțul Omer Cerrahoglu, din Baia Mare, dar cu rădăcini din Timiș, mama fiind din Liebling. Omer este în clasa a VI-a, dar a participat la olimpiada pentru clasa a VII-a, unde a luat cel mai mare punctaj, 28, locul I și, evident, medalia de aur. Deși la distanță de șase puncte de Omor, un ieșean, Alexandru Cătană, a luat și el locul I și medalia de aur, în rest, la liceu, conduc bucureștenii, prezența timișorenilor în top fiind slabă. Invitat de onoare al olimpiadei, profesorul Solomon Marcus a susținut ieri o conferință la Universitatea de Vest. Fascinația matematicii. Fie că a vorbit de metaforele din limbajul disciplinei, fie de inventarea cuvântului olimpiadă, marele om Solomon Marcus a fascinat publicul rarefiat de minivacanța din aceste zile. A.NICA La Timișoara s-au cernut cei mai buni matematicieni Zece cifre la telefon De astăzi, toți clienții Romtelecom vor fi nevoiți să formeze zece cifre și când vor apela un alt număr în rețeaua fostului operator unic. Astfel, apelurile intrajudețene și interjudețene se vor realiza la fel, indiferent de rețea. Toate numerele Romtelecom vor avea ca formă prefixul național (0) + prefixul de județ (256 pentru județul Timiș) + numărul local. Și numerele din interiorul aceluiași județ vor fi formate în același fel. Astfel, un client Romtelecom din Timișoara care vrea să sune un altul din Timișoara va forma numărul astfel: 0 256/xx.xx.xx. Totuși, până în 31 iulie 2008, va mai putea fi folosită în paralel vechea numerotație și cea nouă. începând cu 1 august 2008 va fi valabil numai noul format al numerelor Romtelecom. M. HOSTER pentru Tineret Spectacolele din Piața Unirii au adunat o mână de tineri Ziua tinerilor care au plecat! în timp ce sute de tineri au fugit pe litoral ori în alte locuri îndepărtate de Timișoara, în orașul de pe Bega s-a aniversat ziua lor, a tinerilor. Așa s-a primit directivă de la București, de la Autoritatea Națională de Tineret (ANT), ca direcțiile județene să facă ceva în fiecare oraș în 2 Mai (Ziua Internațională a Tineretului). Dacă șefii ANT au fugit și ei la țărm, ca să arate câte fac ei pentru generația junilor, unde acțiunile au avut succes doar pentru că pe litoral erau toți, în Timișoara, ca și în alte orașe, aniversarea a fost aproape un eșec. Dar pe bani publici. Ziua de 2 Mai s-a unit cu Noaptea Albă, un alt eveniment ANT, ca să fie ratat și acesta, din lipsă de participanți, nu că ar fi fost unul de mare succes până acum, dar speranțe erau. „Pentru cele două s-au alocat 200 milioane lei vechi, am dus desfășurarea Nopții Albe din campus în Unirii, tocmai pentru că în acel loc se adună mai mulți“, a declarat Cosmin Costa, directorul DJT Timiș. La crosul cu patru premii, dintre care unul o excursie în Tunisia, au fost șase participanți la dezbatere s-au mai înmulțit, iar în Piața Unirii au venit cei care oricum savurau seara o bere sau un suc. Ideea crosului n-a fost rea deloc, nici cedarea pentru o zi a scaunului de director DJT unui elev care s-a exprimat cel mai frumos despre ce crede el despre tineretul de azi. Mihai Toth, elev în clasa a XI-a, a câștigat postul și nu s-a crezut director, ci doar un tânăr dornic să ajute la organizare. Dar pentru cine? ADRIANA NICA Panouri mâzgălite și hamburgeri la secțiile de votare Primăria Timișoara a amplasat panourile pe care cei care candidează la alegerile locale de la 1 iunie își pot lipi afișele electorale. Deși Primăria anunța cu surse și trâmbițe că aceste panouri vor fi păzite de polițiștii comunitari, în zona centrală a orașului panourile au fost decorate deja cu grafitti de „binevoitori”. Au fost stabilite, astfel, 87 de panouri, iar cei care își lipesc afișele electorale în alte locuri decât cele permise vor fi amendați cu 600 până la 1000 de lei. între timp, Biroul Electoral Central a stabilit locurile pe care le vor ocupa, pe buletinele de vot, cei care candidează. Astfel, ordinea este: PSD, PD-L, PC, PRM, Alianța pentru Timiș și UDMR. în ziua votării, membrii birourilor electorale din cele 207 secții de votare din Timișoara vor primi... hamburgeri. „Le dăm mâncare de la McDonald's, în valoare de șapte lei. Ne dau câte doi hamburgeri - în mod normal, unul costă șapte lei, cola, apă minerală și câte o cafea. în fiecare secție vor fi 11 oameni, cu tot cu cei de la pază”, spune Ioan Cojocari, secretarul Primăriei Timișoara. L.IEDU, A. STRUGARIU Imediat după ce au fost amplasate, panourile electorale au fost „decorate“ Sunt VIP dependente de telefonul mobil? tsmm