Agenda Zilei, august 2008 (Anul 13, nr. 179-204)

2008-08-01 / nr. 179

Restaurantul continuă să funcționeze nestingherit Mulți timișoreni se opun „acvariului” din Piața Victoriei Acvariul din Piața Victoriei, ale cărui probleme au intrat în vizorul Prefecturii, continuă să funcționeze nestingherit. Controlul Gărzii de Mediu a stârnit numeroase reacții pe portalul www.agenda.ro, ceea ce arată că foarte mulți timișoreni dezaprobă restaurantul din toaletă. „O mare bătaie de joc față de orașul ăsta și față de noi! Mă întreb doar în fața Catedralei nu dau autorizație pentru niciun butic? Sau în Unirii, la izvor, măcar un P + 3, ceva...”, scrie un cititor. Alți cititori care au accesat siteul nostru sunt de părere fie că ar trebui demolat, fie că avem de-a face cu o monstruozitate. Raluca este de părere că „este o adunătură oribilă de materiale de construcție, care strică «obrazul» centrului. Chiar nu are nimeni decența să aducă centrul la normalitate?”, se întreabă cititoarea noastră pe www.agenda.ro. Marian Eperieș, comisar-șef al Gărzii de Mediu Timiș, spune că, deocamdată, firma în cauză nu a încălcat legislația de mediu, motiv pentru care nu a fost amendată. „Localul respectiv are 98 de locuri, iar autorizația de mediu este necesară doar de la 100 de locuri în sus. Singura problemă constatată a fost una legată de apele uzate de la bucătărie. Mai exact, au nevoie de un filtru care să separe grăsimile, ca acestea să nu ajungă direct în canalizare. Pentru asta li s-a dat un termen ca să-și rezolve problema și abia dacă acesta nu va fi respectat vom putea da sancțiuni”, spune comisarul Eperieș. D. LUPULESCU, D. TĂTĂRAN an. Șm ti L ^^1 COTIDIAN DE INFORMAȚII ȘI DIVERTISMENT NR. 179 (3606) vineri Fondat de Zoltan Kovacs\ ^ ____________________ ______ 1 august 2008 16 pagini 70 bani Vechea cetate iese la lumină Frânturi din istoria Timișoarei ies la iveală cu prilejul unor lucrări de construcții în zona centrală. Locul unde s-a făcut cea mai recentă descoperire se află pe strada Eminescu nr. 11, unde Primăria Timișoara intenționează să grupeze mai multe instituții care lucrează cu publicul. Relicvele au ieșit la lumină în curtea clădirii care va adăposti viitoarea Casă a Căsătoriilor și sediul pentru Evidența Populației. De câteva luni, Primăria Timișoara a început lucrările pentru amenajarea sediului respectiv, iar zilele trecute, odată cu descoperirea amintită, șantierul a fost oprit, ca să se poată face săpăturile de salvare. „Acolo este o zonă care face parte din vechea cetate a Timișoarei: într-adevăr, se văd două bucăți din zidurile bastioanelor și, tot acolo, ar putea fi o biserică catolică din secolul al XVI-lea, biserică ce poate fi văzută pe stampele cu Timișoara. Sunt și mai multe obiecte care conduc spre această ipoteză, dar mai multe vom ști în momentul în care vom începe să săpăm. Deocamdată, lucrările au fost oprite la suprafața stratului de cultură medievală, iar peste o săptămână vom începe lucrările”, spune prof. univ. dr. Florin Drașovean, arheolog la Muzeul Banatului. DORINA TĂTĂRAN Constructorii au dat peste bucăți din zidurile vechii cetăți a Timișoarei SUPERî LOTO 5 din 40 3 [31 [16 [12 [27 JOKER:_ 20 40 14 8 35] 5 2 Eclipsa de soare se vede prin CD Astăzi va avea loc o eclipsă de soare vizibilă și la Timișoara E drept că nu va fi precum cea din 1999, când a fost noapte câteva minute. Eclipsa va fi una parțială: sub 20% din discul solar va fi acoperit de lună. Fenomenul începe la ora 12, are momentul maxim la 12:50 și se încheie la ora 13:30. „Eclipsa nu prezintă o importanță științifică prea mare pentru noi pentru că nu putem face observații cu valoare științifică deoarece suntem în afara benzii de trecere, lată de aproximativ 100 de km, care traversează nordul extrem: Canada, Oceanul înghețat, Siberia, până în China“, a spus Ladislau Farkas, directorul Observatorului Astronomic din Timișoara. Totuși, pentru că reprezintă o oportunitate de promovare a astronomiei în rândul publicului larg, la Observator va fi organizată Ziua Eclipsei (programul începe la ora 10) în cadrul căreia va fi pus la dispoziția timișorenilor un telescop profesional. Ladislau Farkas recomandă celor care doresc să observe momentul „o soluție la îndemâna oricui: CD-urile. Oricine poate privi printr-un compact disc, doar să nu se uite prin gaura din mijlo__1______ _ c _____________________ cui acestuia . M. M. HOJDA Pagina 9 Vrea cineva concert AC/DC la Timișoara? Vestea conform căreia legendara formație AC/DC a anunțat că va întreprinde un turneu mondial în acest an, după o pauză îndelungată, a fost primită cu o deosebită emoție. Drept urmare, melomanii români au adresat o petiție online firmei Emagic, care în doar două zile a adunat peste 1000 de semnături. „Odată cu concertul Metallica majoritatea rockerimii române se declară satisfăcută în proporție de 90% de experiențele concertistice heavy. Rămân 10 procente care nu pot fi rezolvate decât de o singură trupă, care ne-a ocolit până în prezent. AC/DC! Adresăm această petiție celor de la Emagec solicitând (imperativ chiar!) eforturi susținute în vederea includerii României pe harta țărilor ce vor fi vizitate de trupă în amintitul viitor turneu“, se spune în petiție, iar în cadrul forumurilor de specialitate mai mulți melomani timișoreni fac apel ca acest concert să se desfășoare chiar la Timișoara! AC/DC a fost înființată în Sydney de frații Angus și Malcolm Young în 1973, care a ocupat în Topul 100 VH1 al celor mai mari artiști de Hard Rock poziția a patra, fiind o abreviere de la Curent Alternativ/Curent Continuu (Alternating Current/ Direct Current). Z. VARGA Melomanii au adresat o petiție pentru aducerea trupei în țara noastră Fițe auto de mii de euro Mulți pasionați de mașini sunt dispuși să investească o grămadă de bani în tonarea acestora. Dacă dintr-o dată se aude pe stradă o melodie ca „Lambada”, „Macarena” sau chiar un sunet de tramvai, poate fi o astfel de mașină care claxonează! Melodii pe post de claxon, neoane, leduri, ceasuri de bord sunt doar câteva dintre „fize”. Acestea la un loc pot ajunge la 1 000 de euro. Cei mai mulți pasionați aleg să schimbe aspectul exterior al mașinii. Schimbarea jenților, a tobelor, a pragurilor și a barelor față-spate costă în jur de 2 000 de euro, iar cei care vor să-și schimbe radical mașina scot din buzunar cel puțin 1000 pentru lambo doors (LSD), uși care se deschid în sus. Bineînțeles, prețurile diferă de la mașină la mașină. „Avem clienți fideli care vin și o dată pe săptămână pentru a mai adăuga ceva la mașina lor. Unii sunt dispuși să investească tot ce câștigă”, a spus Monica Andreaș, o angajată a unei firme care tunează mașini. Pasionații de așa ceva au de regulă între 20 și 40 de ani. Cei mai tineri sunt interesați de aspectul exterior al mașinii, iar pe ceilalți îi preocupă schimbările care nu sunt vizibile, dar îmbunătățesc performanța mașinii. Motivele pentru care bagă mii de euro în mașina lor este participarea la expoziții sau la diverse târguri. Sau, cum a spus un client: „Dacă pasiunea există, bagi bani tot timpul!” C. FORNADE Pagina 7 Pasionații adaugă multe la mașinile lor