Agenda Zilei, septembrie 2008 (Anul 13, nr. 205-230)

2008-09-01 / nr. 205

Victorie contra Rapidului: în zece, de nota zece! O seară de vis la Timișoara! Fotbal Club Timișoara a învins aseară pe Rapid București cu 1-0 în derbiul rundei cu numărul șase a Ligii I. Pentru formația timișoreană a fost primul test cu adevărat important al sezonului, un sezon de la care FC Timișoara așteaptă titlul de campioană sau Cupa României. După dezamăgirile din primele runde ale sezonului, meciul de aseară le-a arătat suporterilor bănățeni că FC Timișoara are forța de a se bate cu șanse egale la ocuparea unui loc pe podiumul campionatului. Golul lui Russe din minutul 86 a umplut de bucurie sufletele celor 27 000 de spectatori prezenți aseară pe stadionul Dan Păltinișanu. Un succes care a demonstrat încă o dată că FC Timișoara este o specialistă a derbiurilor, la fel ca în sezonul precedent, în care nu a pierdut în fața lui CFR Cluj, Steaua, Dinamo și Rapid. Marele merit îi revine antrenorului Dusan Uhrin jr., care a găsit partitura câștigătoare contra Rapidului, cea mai în formă echipă a debutului de sezon. Insă trebuie remarcată și ambiția și dorința fotbaliștilor timișoreni de a învinge Rapidul. Cu atât mai mult cu cât FC Timișoara a jucat ultimele 30 de minute în inferioritate numerică după eliminarea lui Sretenovic. Rezultatul poate să le dea aripi jucătorilor timișoreni înaintea confruntării cu Partizan Belgrad, din 18 septembrie, din Cupa UEFA. Până atunci însă, urmează confruntarea cu Universitatea Craiova din 13 septembrie. CONACA Astăzi, Supliment Sport Golul lui Russe a umplut de bucurie sufletele suporterilor timișoreni i Kom,duj ) R»^ipffa^AIil^IVERTISMENT ÇI ÉE , anul XIII X fjÊ ÛI ,NuRni 205 (3 632) 70bani 1 septembrie 2008 / 16 pagini Rondat de Zoltan Kovacs si ilWI,!ul «IIP! Afganistan, loc al morții pentru români Un militar român a fost ucis și alți patru au fost răniți ieri în Afganistan. Militarii Batalionului 30 Vânători de Munte „Dragoslavele” se aflau într-o misiune de patrulare pe Autostrada Al Qalat - Kabul, la aproximativ 20 de kilometri de prima localitate. Al treilea transportor amfibiu blindat dintr-o coloană de patru a trecut peste un dispozitiv exploziv improvizat. In urma exploziei, sergentul major Dragoș Traian Alexandrescu, de 32 de ani, a fost ucis. Militarul este angajat al Ministerului Apărării din 2003. Cei patru militari răniți - sergentul major Matei Gheorghe Irinel (28 de ani), fruntașul Angelescu Dumitru Bogdan (27 de ani), soldatul Mihai Dumitru Marius (23 de ani) și soldatul Butoi Ionuț Claudiu (30 de ani) - se află în stare gravă. Conform Ministerului Apărării, fruntașul Angelescu Dumitru Bogdan este internat la spitalul din baza Lagman, iar starea lui este stabilă. Ceilalți trei militari răniți au fost transportați de la spitalul din baza Lagman la cel din Kandahar. Conducerea Ministerului Apărării și-a exprimat profundul regret pentru această pierdere și este alături de familiile greu încercate. Tragedia de ieri ridică la opt numărul soldaților români uciși în Afganistan. ULIANA SEDU Pagina 2 în calea militarilor români au fost puse deseori dispozitive explozive LOTO 6 din 49 . c 0 GD E3 1 mOBOCb 3 Fără glumă, rovinieta la control Gata cu „liberalizarea“ circulației pe drumurile naționale! De astăzi cine circulă fără rovinietă poate fi din nou amendat cu până la 500 de lei. în ultima parte a lunii august, mai precis din data de 21, ministrul transporturilor, Ludovic Orban, și-a făcut pomană cu automobiliștii, lăsându-i să circule fără plata taxei de drum, după ce a constatat deficiențe mari în distribuirea rovinietelor. A fost, de fapt, pentru a doua oară în această vară când ministrul a fost cuprins de sfânta mânie legată de vânzătorii de roviniete și a dat undă verde pentru utilizarea gratuită a drumurilor naționale și autostrăzilor, puține câte sunt ele. Prima dată s-a întâmplat la finele lunii iulie. în Timișoara, rovinietele pot fi procurate de la oficiile poștale, benzinăriile Rompetrol și Mol, adresele acestora fiind Divizia 9 Cavalerie nr. 68, bd. Eroilor nr. 30-40, bd. losif Bulbuca (fără număr), bd. Liviu Rebreanu (intersecția cu str. C. Brâncoveanu), Circumvalațiunii nr. 4A, Republicii nr. 12 și losif Bulbuca nr. 9, precum și de la unitățile Direcției Regionale de Drumuri și Poduri de pe str. Coriolan Băran nr. 18, Calea Dorobanților nr. 67 și str. Emile Zola nr. 159. T. M. LENGHER încurcate sunt căile... autobuzelor Ruta autobuzului 33 a fost modificată de la vechiul traseu (16 Decembrie - Iuliu Maniu - Calea Șagului), ca să fie făcute niște reparații la conductele de pe mai multe străzi din zona Văcărescu - Iuliu Maniu. Problema e că reparațiile s-au terminat de multișor, dar autobuzul tot pe rută ocolitoare merge. 16 Decembrie - C. Brâncoveanu - L. Rebreanu - Calea Șagului. în fiecare zi, numeroase curse RATT ocolesc zona în care mașinile mici circulă fără probleme. E vreo explicație? Reprezentanții RATT susțin că stabilirea traseului autobuzelor este făcută de Primărie, în acea zonă trebuiau făcute și alte lucrări, dar acestea s-au decalat. Culiță Chiș, directorul Direcției Drumuri și Transporturi din Primărie, ne-a precizat că „lucrările au fost amânate din cauza unor neînțelegeri între Aquatim și firma contractantă. Noi am eliberat toate avizele necesare începerii lucrărilor și așteptăm să înceapă Aquatim modernizările la conducte, care vor dura vreo două luni“. La noi ca la nimenea, deși asfalturi bun, autobuzele circulă tot cotit, în așteptarea noilor lucrări. Timpul trece, iar carburantul consumat pe traseul ocolitor se scurge din buzunarul timișorenilor MIODRAG M. HOJDA Autobuzul 33 are traseul schimbat S-a electrocutat, a provocat un incendiu, dar trăiește Un timișorean de 59 de ani a trăit sâmbătă o întâmplare pe care cu siguranță o va povesti copiilor, nepoților și strănepoților: după ce a fost secerat de curent electric și s-a prăbușit la pământ, aprinzând o întreagă parcelă de vegetație uscată, a rămas în viață! Cel de Sus l-a iubit și i-a mai dat zile! Pescar pasionat, bărbatul obișnuia să meargă periodic pe canalul de dinainte de Moșnița. Uneori împreună cu soția, Sâmbătă s-a întâmplat să meargă singur. Nu prea a avut noroc la pește, însă cu siguranță a avut la o nouă șansă. După ce a prins vreo trei caracade, omul s-a pregătit să arunce din nou bățul în apă. Cum acesta era lung de vreo șapte metri, a atins firele de electricitate de deasupra, într-o singură clipă a simțit cum îi trece curentul prin tot corpul. S-a prăbușit la pământ, iar vegetația din jurul său s-a aprins. Bărbatul a reușit să-și ia motoreta din flăcări și să iasă mai la șosea. A sunat la 112 și imediat a venit o salvare. Și medicii s-au minunat când au văzut că după ce a fost electrocutat și a provocat un incendiu bărbatul mai trăiește. Pescarul are răni pe abdomen și pe tălpi. Cum a trecut însă cu bine peste clipele în care a fost secerat de curent, este în afara pericolului. La fața locului s-a deplasat și un echipaj de pompieri și unul de la Rutieră, care a dirijat circulația. CODRUȚA CALĂRĂȘANU foto și video pe www.agenda.ro Bărbatul s-a electrocutat după ce a atins cu bățul de pescuit firele de electricitate