Agenda Zilei, octombrie 2008 (Anul 13, nr. 231-257)

2008-10-01 / nr. 231

Campusul universitar e plin de studenți Mii de studenți la start început de an universitar la Timișoara, statisticile indică faptul că aproape 30 000 de studenți se pregătesc pentru cursurile Universității de Vest. Dacă la Universitatea Politehnica Timișoara cei aproape 20 000 de tineri au participat deja la primul curs, la Universitatea de Vest are loc astăzi, de la ora 9, deschiderea noului an. Din totalul studenților care frecventează cursurile unei universități în Timișoara, peste 10 000 pășesc pentru prima dată într-un amfiteatru la curs. Dar anul universitar aduce și câteva situații neplăcute: nu toți tinerii au un loc în cămin unde să stea. Foarte mulți dintre ei stau în chirie, sau încă mai speră la un loc în cămin. Forfota și agitația au cuprins facultățile timișorene. Studenți pe la orare, pe holuri și prin fața instituțiilor, prin localurile din campus. Pe unii îi ajută părinții să-și care plasele pline de mâncare în cămin. Borcanele cu bunătăți au fost deja scoase pe pervazul de la fereastră, același lucru s-a întâmplat și cu hainele proaspăt spălate. Ultimele retușuri se fac în cămine."„5 600 din 5 800 de studenți s-au cazat deja“, a declarat Nicolae Robu, rectorul Universității Politehnica. „La Universitatea de Vest, peste 70% dintre l&enți s-au cazat, iar astăzi îi vom caza și pe ceilalți“, a afirmat și Ioan Talpoș, rectorul instituției. Din 5 200 de cereri de cazare, aproape 3 000 vor sta în căminele UVT. Odată cu începerea noului an universitar au apărut și anunțurile de cumpărare/schimbare de locuri de cămin. Deocamdată fără sume, depuse la vedere prin Complexul Studențesc, dar studenții știu că e vorba de sute de euro pentru un pat de cămin. IMIODRAG M. HOJDA EEî 658) Ä/ 1 octombrie 2008 / 16 pagini Fomit fae Zoltan Kova CS o 1 '' Consilierii nu au scumpit gunoiul Ședință-maraton, ieri după amiază, la Consiliul Local Timișoara! Aleșilor le-au trebuit nu mai puțin de șase ore pentru a dezbate 40 de proiecte de hotărâri. Cele mai importante pentru oraș, care vizau aprobarea rectificării bugetului local, finanțarea unor investiții din fondul de rulment și scumpirea tarifelor la gunoiul menajeri au fost discutate la finalul ședinței. Primarul Gheorghe Ciuhandu a retras de pe ordinea de zi două inițiative: realizarea de parcări supraetajate în Piața 700 și în zona Stadionului Dan Păltinișanu și suplimentarea contribuției pentru echipa Baschet Club Municipal Elba Timișoara. Timișorenii care erau îngrijorați din pricina măririi prețurilor la deșeurile menajere cu 50% pot sta liniștiți. Consilierii nu au fost de acord cu majorarea, deși reprezentanții Retim au tot încercat să îi convingă pe consilieri că un preț mai mare plătit de clienții lor ar fi absolut necesar având în vedere că gunoiul va trebui transportat la zeci de kilometri distanță, la deponeul ecologic de la Ghizela. Și prețul la căldură a fost majorat, dar acest lucru nu se va resimți în buzunarele locatarilor, care vor plăti la fel ca până acum, întrucât diferența se acoperă din bugetul local. DIANA LUPULESCU Pagina 4 Tarifele la gunoi rămân la fel „Trebuie să ne deșteptăm odată” ••• Timișorenii care au trecut ieri prin Piața Operei din Timișoara au primit o lecție despre drepturile pe care le au ca și cetățeni ai Uniunii Europene. Caravana „Cetățenia Europeană...Nu doar cuvinte, ci drepturi concrete”, organizată de Comisia Europeană, a ajuns ieri la Timișoara. „Vrem ca anul viitor când cetățenii României trebuie să voteze, să o facă în cunoștință de cauză. Ei vin și ne pun diferite întrebări. Timișorenii sunt mai deschiși decât alți cetățeni ai țării”, ne-a spus Paul Kirițescu, coordonatorul Caravanei pentru partea de vest a țării. Pe lângă faptul că au primit informații, timișorenii au participat la concursuri despre drepturile Uniunii Europene și au primit și premii. „E interesantă inițiativa, nu știam ce mi s-a spus aici, trebuie să ne deșteptăm odată și să știm ce drepturi avem”, ne-a spus Marian Barbu, un timișorean care a trecut pe la caravana din Piața Victoriei. Pe acolo au trecut ieri câteva sute de timișoreni care au primit materiale informative despre subiectul promovat. SANDA LUPEAN Concursurile despre UE au atras cetățenii Fiecare este cu kisărul lui Și primarul orașului, Gheorghe Ciuhandu, este vizat de „clanul romilor bogați”. Acesta a declarat ieri că a primit, la fel ca și prefectul județului, Ovidiu Drăgănescu, amenințări din partea romilor din oraș, că-i va fi lichidată familia, dar că nu a vrut să facă mare zarvă pe această temă. Acesta a primit vineri o scrisoare identică cu cea adresată prefectului, prin poștă, în sediul Primăriei, dar nu a anunțat poliția întrucât primește des astfel de amenințări și nu le mai ia în seamă. „Sunt deja mâncat de astfel de amenințări, am primit și eu ca domnul prefect una vineri. Am mai fost amenințat și în anul 2000, și în 2001, și în 2007, și acuma în 2008. Acești indivizi ar trebui să înceteze cu astfel de manifestări și să știe că au drepturi și obligații la fel ca toți ceilalți locuitori din municipiul Timișoara”, a spus primarul Gheorghe Ciuhandu, în scrisoarea primită de primarul orașului și de prefectul județului scria: „Opriți teroarea rasistă contra noastră. Vă lichidăm familia. Avem bani pentru zilăr străin. Noi nu glumim. Clanul romilor bogați”. SANDA LUPEAN Ciuhandu a primit amenințări și în anii trecuți Fără prefix nu mai există! De astăzi, 1 octombrie, la apelul telefonic către un post fix, cel care tastează numărul fără prefix, indiferent dacă este vorba despre o convorbire locală sau interurbană, va fi anunțat de robot că numărul format nu există. Practic intrăm în ultima fază a noului plan de numerotație telefonică, acesta înlocuind vechile numere din șase cifre cu zece cifre și vechile numere scurte speciale, din trei cifre (taxiuri, pizzerii, Jandarmerie, Protecție Civilă etc.) cu șapte cifre. Singurul număr telefonic care își păstrează vechiul format este 112, pentru apeluri de urgență. Introducerea noii numerotații a început în data de 3 mai anul acesta, iar formarea prefixului, de exemplu 0256 în cazul posturilor timișene Romtelecom, a fost facultativă până la sfârșitul lunii iulie. Din 1 august până ieri, 30 septembrie, abonații au fost informați, printr-un mesaj vocal, la fiecare apel efectuat către un număr scurt, local, cu privire la noul format al numărului, apelul nemaifiind direcționat automat către destinatar. Toate detaliile legate de noua numerotație pot fi obținute apelând linia telefonică gratuită 0800 855 855. Schimbarea nu afectează numerotația din telefonia mobilă. TUDOR M. LENGHER Avem șanse cu Partizan? Pagina 12 Bancomat tăiat cu flexul De necrezut! Un bancomat din localitatea Voiteg, care era montat în căminul cultural din comună, vizavi de postul de poliție, a fost tăiat cu flexul în noaptea de luni spre marți. Toți banii au fost luați; în momentul în care banca a trimis pe cineva să verifice, acesta a descoperit că seiful era gol. Polițiștii care se ocupă de caz au afirmat că este vorba de cel puțin doi făptași. Hoții au intrat în clădire printr-o fereastră lăsată deschisă peste noapte. Ioțcovici Roman, reprezentant al firmei care se ocupă cu alimentarea și reparația bancomatului, a spus că ultima dată când acesta a fost alimentat a fost în 11 septembrie, când au fost puși 200 000 de lei în bancomat, iar peste 100 000 de lei au fost furați. Anca Hașegan, ofițerul de presă al băncii păgubite, a confirmat că este vorba despre o sumă în lei echivalentă cu 37 000 de euro. Agentul șef Ioan Afrosinei, de la Postul de Poliție din Voiteg, crede „că a fost totul plănuit. O persoană a stat de veghe, iar alta a tăiat bancomatul cu flexul“. MIODRAG M. HOJDA Din bancomat au fost furați mulți bani