Agenda Zilei, februarie 2009 (Anul 14, nr. 26-49)

2009-02-02 / nr. 26

K l HANUL Xlll ^^ .j NR. 26 (3760) IKLJ^^^^N 2 februarie 2009 1111 1111 11111 16 pagini Fondat de Zoltan Kovacs jlljllljl MH Vom plăti contribuții mai mari Vești proaste pentru salariați și angajatori. Contribuția de asigurări sociale plătită de angajat, indiferent de natura condițiilor de muncă, va fi majorată cu un punct procentual, de la 9,5% la 10,5%. De asemenea, angajatorii vor achita, de astăzi, pentru condiții normale de muncă, între 20,8% și 30,8% din venitul brut al angajaților. Cota de contribuții sociale a fost stabilită de Guvern, prin proiectul de buget pentru 2009. Contribuția aferentă condițiilor deosebite de muncă a fost stabilită pentru acest an la 36,3%, din care 10,5% datorată de angajați și 25,8% pentru angajatori, iar pentru condiții speciale de muncă a fost decisă o contribuție de 41,3%, din care 10,5% pentru angajați și 30,8% pentru angajatori. Pentru bugetul asigurărilor de șomaj, Guvernul a decis ca angajatorii și angajații să achite o contribuție similară, de câte 0,5%, în timp ce contribuția datorată de către persoanele asigurate în baza contractului de asigurare pentru șomaj a fost stabilită la 1%. Toate aceste cote de contribuții vor fi aplicate începând cu veniturile aferente lunii februarie. Cuantumul ajutorului de deces va fi de 1 693 lei, în cazul asiguratului sau pensionarului, și de 847 lei, pentru un membru de familie al asiguratului sau pensionarului. D. LUPULESCU Salariaților li se vor reține mai mulți bani din leafă A dărâmat gardul casei și s-a oprit cu autoturismul în grădină A pierdut controlul volanului, a dărâmat câțiva metri dintr-un gard, apoi s-a oprit cu mașina direct în grădina unei familii, chiar lângă fereastra casei. Totul i s-a întâmplat ieri dupăamiază, unui tânăr șofer, pe strada Cluj din Timișoara. Din fericire, în urma accidentului nu a fost nimeni grav rănit. Șoferul se îndrepta spre Spitalul Județean. La un moment dat, se pare că s-a speriat de o altă mașină care venea dinspre Spitalul Județean, pe banda pe care au voie doar taximetriștii, salvările și polițiștii. Conducătorul autoturismului VW Golf a pierdut controlul volanului și a acroșat aripa unui alt autoturism din trafic. Imediat după impact șoferului i s-au deschis ambele airbaguri și nu a mai putut să vadă nimic. Speriat la culme, nu a mai putut face nimic și a rămas cu mâinile blocate pe volan. Mașina lui a pătruns pe celălalt sens de mers și de acolo în gardul unei case. A trecut peste acesta și s-a oprit direct în curtea imobilului, la câțiva centimetri de fereastră. A avut noroc că nu a intrat cu mașina direct în casă. Polițiștii de la Rutieră au făcut cercetări la locul accidentului și încearcă să afle acum împrejurările în care s-a produs acesta. CODRUȚA AXINTE Mașina s-a oprit la doi pași de imobil Pagina 2 Au reinventat capra sălbatică O specie de capră sălbatică declarată dispărută după ce ultimul exemplar a fost descoperit mort, în anul 2000, în nordul Spaniei, a fost readusă la viață prin donare de o echipă de cercetători spanioli, operațiunea fiind o premieră în domeniu. Specia de capră sălbatică de munte - Capra pyrenaica pyrenaica - a fost declarată oficial dispărută în 2000, când ultimul exemplar cunoscut, o femelă în vârstă de 13 ani, a fost găsit mort în nordul Spaniei. Cu puțin timp înainte de decesul animalului, cercetătorii prelevaseră mostre de piele de la capră, pe care le-au conservat în nitrogen lichid. Utilizând ADN-ul extras din aceste mostre de piele, cercetătorii au putut înlocui materialul genetic din ovule de capră domestică pentru a clona o femelă din această specie de capră sălbatică. Este pentru prima dată când un animal declarat dispărut este clonat. Din nefericire, iedul a murit la scurt timp după naștere, din cauza unor anomalii ale plămânilor. Alte animale donate, inclusiv oi, s-au născut cu anomalii similare ale plămânilor. LOTO SPECIAL 6 din 49 ^ 0 Q NOROC: 32150 : 0 Elena la Moscova, Alin revine la primărie Elena Gheorghe a câștigat finala selecției naționale Eurovision, cu piesa The balkan girls, ea urmând să reprezinte România la semifinala internațională Eurovision Song Contest de la Moscova, din luna mai. Chiar dacă nu a ieșit învingător la Eurovision, Alin Nica, primarul din Dudeștii Noi, are cu ce se mândri, a reușit să ajungă până în finală și se întoarce acasă cu același număr de puncte pe care a reușit să le obțină și Costi Ioniță, un muzician cu ani întregi de experiență în spate. Seara de sâmbătă a fost o seară importantă pentru toți timișenii. Indiferent de culoarea politică, cu toții am avut emoții și i-am ținut pumnii celui mai tânăr primar din țară, Alin Nica. La Dudeștii Noi, oamenii s-au adunat într-un local, au făcut afișe de susținere pentru primarul lor și au privit finala Eurovision pe un videoproiector. Bătrâni, copii au stat mai bine de două ore cu sufletul la gură și au trimis mesaje la televoting. O masă a fost ocupată de corul bisericii din Dudeștii Noi, înființat chiar de Alin Nica. In ciuda faptului că nu a câștigat finala, oamenii din Dudeștii Noi sunt mândri de primarul lor și îl așteaptă cu drag acasă. Ascultă în continuare melodiile lui, așteaptă să apară pe piață primul CD, dar și să-și continue proiectele pe care le are în calitate de ales local. C. AXINTE Elena a câștigat finala Eurovision Localnicii din Dudeștii Noi și au susținut primarul Diță-Tomescu este sportivul anului 2008 Campioana olimpică la maraton, Constantina Diță-Tomescu, a fost desemnată sportivul anului 2008 în România. Atleta a primit, sâmbătă, la Izvorani, în cadrul unei gale organizate de Comitetul Olimpic și Sportiv Român și Ministerul Tineretului și Sportului, Premiul Național pentru Sport. „Mă bucur că sunt româncă, că reprezint România și vreau să fiu iubită aici. Mă onorează să fiu aleasă alături de toți sportivii care au obținut acest premiu începând din 1933. Sper să se construiască și stadioane de atletism în România pentru a se organiza chiar un Campionat Mondial“, a spus Diță. Decizia COSR nu a fost acceptată de toată lumea sportivă din țară. Antrenorul lotului feminin de gimnastică al României, Nicolae Forminte, a contestat alegerea oficialilor și a precizat că adevărata câștigătoare a premiului pentru sportivul anului trebuia să fie eleva sa Sandra Izbașa. CRISTIAN ONACA  ț Maratonista Constantina Diță-Tomescu a fost recompensată cu Premiul Național pentru Sport