Agenda, aprilie-iunie 2006 (Anul 17, nr. 13-25)

2006-06-24 / nr. 25

8 INFORMAȚII GENERALE 24 iunie 2006 Serviciul GPRS Roaming • Oferit de societatea COSMOTE Clienții COSMOTE care își vor petrece concediul în străinătate se pot bucura de serviciile de roaming disponibile pe toate continentele. Utilizatorii de cartele beneficiază de servicii de roaming la prețuri accesibile în 214 rețele din 110 țări, de la locații exotice precum Brazilia, Orientul îndepărtat sau Japonia, până la destinații de vară favorite (Grecia, Turcia sau Bulgaria); pentru clienții cu abonament, serviciile sunt disponibile în 236 de rețele din 111 țări. De asemenea, abonații care vor merge în această vară în Grecia vor beneficia, începând din această săptămână, de serviciul GPRS Roaming (transfer de date și acces la Internet mobil), oferit în premieră de companie. Până la sfârșitul anului, COSMOTE intenționează să ofere GPRS Roaming în mai multe țări europene (Italia, Spania, Austria, Germania, precum și alte destinații favorite de vacanță ale românilor), serviciul oferă utilizatorilor avantajul unui tarif unic, accesibil în toate statele în care este disponibil. VALI CORDUNEANU Premii internaționale . La limba română La etapa internațională a Concursului de limba și literatura română „Mihai Eminescu”, desfășurat la Suceava, la care au participat ocupanții locurilor I și II de la etapa națională, precum și elevi străini, școlarizați în România ori iubitori de limbă română în țările lor, județul Timiș a fost reprezentat de patru elevi. Tatiana Gorița de la Colegiul Național Bănățean a fost a șasea din concurs, din cei aproape o sută de participanți, obținând, cu media 9,57, o mențiune. Ana Tofan, tot de la Colegiul Național Bănățean, a obținut o mențiune și Premiul Special pentru originalitate în prezentarea unei tradiții străvechi. Ambele fete sunt din Republica Moldova și sunt eleve în clasa a XlI-a. Adrian Trică, elev în clasa a XI-a la Colegiul Național de Artă „Ion Vidu”, și Predrag Adjici, în clasa a IX-a la Liceul Teoretic „Dositei Obradovici”, provin din Serbia și au obținut premii speciale pentru impresia artistică. Echipa a fost pregătită de prof. Emilia Groza de la Colegiul Național Bănățean. LUCIAN RONKOV Fiat Grande Punto Lansare pe piața locală în acest weekend, până în 24 iunie, în Piața Victoriei, concesionarul autorizat AUTOROMA prezintă noile modele Fiat, Alfa Romeo și SsangYong. Vedeta prezentării este Fiat Grande Punto, lansat cu opt luni în urmă, model care a depășit toate așteptările în materie de vânzări și a obținut unele dintre cele mai râvnite premii din domeniul auto („Volanul de Aur 2006”, „Best Cars 2006”, „Auto Europa 2006”, „Cea mai bună mașină de oraș” în Franța). Cu un design (exterior conceput de Giugiaro) care amintește de liniile sportive și elegante ale unui. Maserati, Grande Punto este cea mai mare mașină din clasa sa (403 cm). Modelul este comercializat în două versiuni, cu 5 și 3 uși. Versiunea 5 uși oferă 7 variante de echipare și 5 motorizări (1.2 65 CP, 1.4 77 CP, 1.3 Multijet 75 CP, 1.3 Multijet 90 CP, 1.9 Multijet 120 CP), în timp ce versiunea cu 3 uși adaugă echiparea Sport și o motorizare 1.9 Multijet 130 CP. Prețurile CIP încep de la 8 940 euro (10 727 euro DDP). Până în 15 iulie există o ofertă specială prin VB Leasing, v. CORDUNEANU Rezervațiile ROA . Trebuie protejate Asociația pentru Integrare Socială și Protecția Mediului Feed Back a luat în custodie, din februarie 2003, trei arii protejate din județul Brașov: coloanele de bazalt de la Racoș, punctul fosilifer Carhaga, punctul fosilifer Ormeniș, care se află într-o stare avansată de degradare din cauza lipsei implicării societății civile și a autorităților. Asociația își propune reamenajarea lor cu ajutorul voluntarilor selectați din rândul tinerilor pasionați de ecologie, geologie și paleontologie. Prin intermediul acestui proiect se organizează în perioada 1-10 iulie o tabără națională gratuită pentru tineri. Participanții vor fi cazați în corturi și vor desfășura alături de custozii asociației activități de reamenajare a rezervațiilor, incluzând delimitarea zonelor protejate, defrișarea de vegetație crescută spontan, înscrieri și informații suplimentare, la fel: 0788748481, 0740209921 sau prin e-mail: costiciocoiu@yahoo.com . s. P. Asistența în spital Pentru pacienți neasigurați în conformitate cu prevederile Legii nr. 95 privind reforma în sistemul sanitar, Titlul VII, artic. 170 (1), orice spital are obligația de a acorda primul ajutor și asistență medicală de urgență oricărei persoane care se prezintă la spital, dacă starea sănătății persoanei este critică, chiar dacă nu poate dovedi calitatea de asigurat. Purtătoarea de cuvânt a Casei Județene de Asigurări de Sănătate Timiș, doamna Mariana Mocioalcă, ne-a informat, însă, că în urma evaluării situației medicale a pacientului, acesta va fi externat atunci când starea sa de sănătate nu mai reprezintă o urgență. La cerere, pacientul, care nu are calitatea de asigurat, poate să rămână în continuare internat în spital, cheltuielile fiind suportate de către pacient. Lunar, spitalul va raporta C.J.A.S. astfel de situații, cu justificarea medicală a internării de urgență. o. NICA Eveniment medical La Clinica II Ortopedie-Traumatologie Aproape 50% dintre traumatismele articulației genunchiului se manifestă prin ruperea ligamentelor încrucișate, afecțiunile de acest fel necesitând intervenții operative și, de regulă, tratamente îndelungate. De aceea în practica medicală au fost puse în valoare metode moderne de refacere a ligamentelor încrucișate. Recent, un colectiv de specialiști de la Clinica II de Ortopedie-Traumatologie a Spitalului Clinic Județean, coordonat de dr. Jenei Marian Pătrașcu, a folosit, în premieră națională, pentru rezolvarea ligamentelor încrucișate ale genunchiului proteze de poliester, care au fost aplicate la doi pacienți, sportivi de performanță; metoda s-a dovedit... performantă, cei doi fiind „puși pe picioare“ chiar de a doua zi, iar recuperarea lor poate dura doar trei săptămâni. o. NICA Cabinet de psihologie Laborator nou, dotări moderne Absolvent al Facultății de psihologie din Cluj-Napoca și al Academy for Scientific Investigative Training din Basel, membru al Colegilor psihologilor din România, având competențe în domeniul psihologiei juridice și evaluării comportamentului simulat cu tehnica poligraph, dl Toma Voiculescu coordonează activitatea cabinetului de psihologie de pe Aleea Viilor nr. 24 din Timișoara. Recent, laboratorul acestui cabinet psihologic a fost dotat cu unul dintre cele mai performante aparate - detector de minciuni, extinzându-și astfel serviciile în domenii precum: verificarea loialității salariaților față de angajatori; prevenirea sustragerilor din societățile comerciale; depistarea mânuitorilor de valori etc. Informații suplimentare se pot obține la fel. 213 001 sau 0722 538 517, program: 10-16. e. N. Metoda a fost folosită în premieră națională Workshop La Timișoara. Români, maltezi și maghiari sunt implicați într-un program al Fundației International Forum care are drept scop promovarea cetățeniei și a conștiinței interculturale europene. Pentru a se cunoaște, întâlnirile și discuțiile lor sunt axate pe turism și gastronomie internațională. Joi, 22 iunie, la sediul fundației din Timișoara a avut loc un workshop la care au participat, pe lângă elevi, studenți și profesori din Timișoara, și cinci invitați din Malta și Ungaria. Acest eveniment a fost precedat de discuții pe Internet despre preparate culinare tradiționale: în timp ce românii le explicau rețeta puiului umplut, maghiarii au dezvăluit ingredientele cunoscutului papricaș, cea mai populară dovedindu-se a fi frenkata, mândria maltezilor. Proiectul Socrates/Grundtvig 2 „DECA: Developing European Citizenship and Intercultural Awareness throughout Adult Tourism and Food Preparation” a fost ales să continue și anul viitor. o. P. Bursele Europa Pentru cercetători și cadre universitare New Europe College, Institut pentru Studii Avansate din București, lansează programul de burse Europa Fellowship pentru cercetătorii și cadrele didactice universitare care lucrează în Europa de sud-est. Aplicanții trebuie să fie doctoranzi sau deținători ai titlului de doctor. Bursele sunt programate din octombrie până în iulie, din octombrie până în februarie sau din martie până în iulie. Lunar, beneficiarii vor primi 600 de euro și le va fi asigurată cazarea, transportul către și din țara de rezidență. Celor care vor rămâne pe întregul an academic le va fi finanțată o perioadă de documentare în străinătate de o lună. Limbile de studiu sunt engleza, franceza și germana. Aplicația trebuie să includă un proiect de cercetare pe temă anunțată. Data limită pentru trimiterea cererii de aplicare este 10 iulie 2006. Aceasta va fi evaluată de Consiliul Științific al NEC, ulterior fiind comunicate rezultatele. Formularul de înscriere și informații pot fi solicitate telefonic institutului New Europe College (str. Plantelor nr. 21, București) la 021 3079910 sau prin e-mail: nec.nec.ro. p. P. „Expo Summer Motorshow 2006" O inedită expoziție auto în acest sfârșit de săptămână, orașul nostru va găzdui, în ■ premieră, un eveniment expozițional de excepție, profilat pe ■ ■domeniul auto - Expo Summer Motorshow 2006. Astfel, " Idealerii SEAT, Skoda și Volkswagen din Timișoara - Todoruț International, ProCar, respectiv, Autoclub - vor expune cele mai noi modele și versiuni de automobile aflate în oferta ■ acestei veri și își vor prezenta în fața publicului local campaniile promoționale și ofertele speciale de sezon. Alături ■ de cei trei dealeri, vor participa la expoziție și partenerii ai acestora: Aral (Premium Lubricants), Falcon Electronics, Car ■ Systems și Porsche Leasing. Ultimul dintre parteneri a pregătit o ofertă specială pentru automobilele achiziționate cu ■ această ocazie (avans 5% și dobândă preferențială). Manifestarea se desfășoară de vineri, 23 iunie, pânăa duminică, 25 iunie, la Complexul BanuSport (sala de sport și I spațiul exterior învecinat), de lângă Stadionul Dan Păi- ■tinișanu, zilnic între orele 10-19. Intrarea vizitatorilor va fi ■ [liberă, vaLI CORDUNEANU! Tabăra de Hipnoză • Un nou curs de NLP Centrul Sistem Psi anunță lansarea unui nou curs de NLP (Programarea Neuro-Lingvistică) și demararea înscrierilor pentru Tabăra de Hipnoză, ediția a V-a. După cum ne-a informat domnul Tiberiu Felber, coordonator programe, NLP are aplicații în eficientizarea vieții personale, profesionale, a comunicării la nivel profund, modificarea comportamentelor și extinderea posibilităților de acțiune în orice situație. Este o abordare pragmatică bazată pe dezvoltarea abilității de a produce rezultatele dorite. Cursul se adresează următoarelor categorii: consilieri școlari, psihologi, psihoterapeuți, manageri, coordonatori, consultanți, persoane din departamentul de resurse umane, PR manageri etc. La Tabăra de Hipnoză sunt invitați specialiștii care sunt în programul de formare și psihoterapeuții în supervizare în Hipnoza Clinică și Psihoterapie Ericksoniană. Informații suplimentare se pot obține de pe site-ul www.sistempsi.ro, iar înscrieri se pot face la fel. 0256-498 235 (între orele 13-20), 0723-288 825, e-mail: office@sistempsi.ro. VALI CORDUNEANU £ £/MM,ansa 'CfiPTlilinii HDITIII IMIIIi II Ml Angajăm L par. Vârstă cu 23 ani, fete sat scr»Qffl'lait IUTE NIFIZAI ii IHlpy Un săptămânal de anunțuri gratuite și publicitate se pun la: Taloanele corind anunțurile gr. TIMIȘOARA: • sediul redacției PubliVest (str. E. Ungureanu nr. 3) sau prin poștă, pe adresa C.P. 184, O.P. 1, Timișoara; • sediul redacției „Agenda“ (str. E. Ungureanu nr. 3); • sediul Europa Advertising (str. Independenței nr. 1-3) • chioșcurile „Agenda“ din stațiile mijloacelor de transport în comun: str. L. Bărnuțiu - C. Dorobanților, C. Buziașului - Electrotimiș; Bd. Sudului - Bd. L. Rebreanu; Bd. L. Rebreanu - str. Arieș; C. Martirilor- str. Naturii; C. Șagului - Arta Textilă; C. Șagului - str. Ana Ipătescu; C. Aradului - Helicon; C. Lipovei - str. Câmpina; C. Aradului - str. Liâge; Bd. Gh. Lazăr - Bd. Cetății- str. Brediceanu - Bd. Circumvalațiunii; Piața Mărăști; Bd. Take Ionescu - Complex Alimentar; str. Ardeal - str. Văliug; Aleea Sportivilor-Sala Olimpia; Piața 700- Spitalul Militar; Gara de Nord; C. Torontalului - Bd. Cetății; Piața Badea Cârțan; str. Cluj; Liceul I. Vidu; str. Grozăvescu - Poșta Mare; Bd. Dâmbovița - Depou tramvaie; Catedrală (la cinema Capitol); Bd. I. C. Brătianu - str. Asănești; Complex Dâmbovița; Piața Sinaia; ARAD; • chioșcurile de ziare ELIPTIC din: Daniela, str. Revoluției nr. 54; UTA, Piața UTA; Spital, Piața Spitalului; Libelula, Revoluției 49-53; Pod-lac, Revoluției 24; Miorița, Stația Miorița Boul Roșu, Stația Boul Roșu, Delicia, Revoluției 92; Gara Mare, Piața Gării, Soare, Piața Soarelui, Minimax, Revoluției 80; Mețianu, Piața Avram Iancu 1; Fortuna, Piața Fortuna RomTelecom, Revoluției 27; Gara, Piața Gării 2; Moților, Revoluției 60; Pod-stație, stația Podgoria Tineretului, Revoluției 87; Grădiște, str. Petru Rareș, Gara Mică (Aradul Nou) Gara Aradul Nou (stație tramvai). REȘIȚA: • chioșcurile de ziare ELIPTIC din: Zona Muncitoresc; Zona Biserica Ortodoxă; Piața Reșița Sud, vizavi de Tribunal; Zona Stație Nera, str. I. L. Caragiale (spre Oravița); Zona Universitate, către Timișoara; Zona Piața Reșița Nord, aleea perpendiculară pe str. Progresului Republicii/Aleea Trei Ape. LIPOVA: • S.C. ELCOTRANS S.R.L. din str. N. Bălcescu nr. 16. Tu trăiești în Vest, dacă vrei să ai succes, citește PaÄsf*, TALON PENTRU UN ANUNȚ GRATUIT PubliUess RUBRICA Imobiliare............... Auto motorele.. Locuri de muncă Telefonie............. Calculatoare.. Electrotehnice Uz casnic Mobilă...... îmbrăcăminte Birotică. Hobby... Animale. Flori, plante Agro.... Bijuteri............ Afaceri............ Prestări servicii Meditații............... Căsătorii-prietenii Sport-turism......... Amalgam. Valabil pentru perioada 23 iunie - 6 iulie 2006 Text anunț: Numele și prenumele. Adresa Telefon.