Argus, ianuarie 1924 (Anul 15, nr. 3210-3232)

1924-01-03 / nr. 3211

AN RUS s ULTIME INFORMATION! I Mm AVL21.U t V« A1VX • Vom Începe tratative cu creditorii Italieni.-In Jurul plieS cu Rusie, ill Slf88fl3l3lG - I IU |Ot 3 * Ger neobisnuit tn toată tara.-Sonde la erupte. Evenimentele din Grecia Zaharoff va candida la prezidenţia republicei elene Atena ! (Rader). 1— Ziarele din Atena afirmă că in cazul când adunarea naţională, va proclama republica fără un prealabil plebiscit, partidul venizelîst va propune la prezidenţie pe d-l Basil Zaharoff şi numai dacă acesta va refuza se va oferi candidatura lui Venizelos. Venizelos mandatarul marilor puteri Atena 1 (Undor). — Tiarele anunţă din Paris că d-l Venixelos înainte de a fi plecat spre Grecia, ar fi obţinut promisiunea marilor puteri, că Grecia va fi sprijinită materialmente, in cazul când va urma sfaturile lui Venizelos ii va restabili liniştea. Comentariile ziarului „Times" Ziarul «Times» scrie în articolul său de fond cu privire la întorcerea în Grecia a lui Venizelos că însărcinarea sa este pe cât de clară pe atât de dificilă, mai ales în ce priveşte restaurarea condiţiilor politice normale. Se află că prima grijă a lui Venizelos va fi de a se asigura asupra dorinţelor poporului în ce priveşte forma constituţionalii pe care o doreşte pe viitor. Trebue să găsească mijloacele de siguranţă ca referendum-ul asuurn chestiune a monarhiei sau republicei să se desfășoare în mod cinstit. Venizelos a anunţat printr’o scrisoare din Paris că numai întrunirea constituantă poate hotărî de fapt asupra acestei chestiuni și numai până la acest interval autoritatea sa va fi suficientă spre a împiedica un «pronunciamento». Venizelos a mai anunţat şi nu intenţionează a lua parte directă in politică, se svoneşte totuşi că ar fi dispus a prelua Afacerile străine în ministerul care s’ar forma eventual. Insă de va deveni ministru în cabinet sau nu, opera sa de căpetenie spune «Times» va fi aceia a unui om de stat reconstructs. Venizelos a arătat deja că nu este demagog ei unul din acei rari indivizi din Europa de astăzi care înţeleg să împace îndemânarea de om de stat cu spiritul democraţiei. Britanicul aduce cele mai bune urări în îndeplinirea însărcinării sale. Ar fi regretabil într’adevăr dacă proprii săi concetăţeni nu l’ar sprijini. Nimeni în Europa nu este mai calificat pentru această îndeplinire de cât acest bărbat care s'a născut cu aptitudini speciale politice. Dânsul vede cu mai multă abilitate şi siguranţă decât alţii unde este nevoia şi Înţelege că trebue să domineze sau prin voinţa majorităţii sau de loc. Anglia şi evenimentele din Grecia Atena 1. (Rador). — Se pare că guvernul britanic va lua o atitudine precisă faţă de evenimentele din Grecia. Reprezentantul Angliei a vizitat ori pe d- M’halakopol, unul din șefii republicanilor cu care s’a Intreț’nut timp de 2 ore, asupra evenimentelor în curs. Anglia și creditele Micei Antante Londra (Mador). —Agenția Ienter crede a ști că Anglia s’a interesat la guvernele Micei Antante pentru a afla până la ce punct angajamentele Poloniei, Wtavx&âm’ei și Jugoslaviei, ca state succesoare ale Auefro-Ungariei^ar putea fi afectate prin împrumuturile încheiate în Franța. Relaiile dintre Bulgaria şi Rusia Sofia 1. (Rador). — Agenţia bulgară comunică: Suntem autorizaţi în mod special din cercurile competente să declarăm că ştirea răspândită în s treimii tate despre propunerile făcute de guvernul sovietelor pentru reluarea relaţiilor cu Bulgaria este lipsită de temelia. Dimpotrivă cercările autorizate relevă că la cererile repetate ale guvernului bulgar pentru rezolvarea chestiunei repatrierei refugiaţilor ruși din Bulgaria guvernul sovietelor a răspuns evasiv. Atentatul de la Csongrad Budapesta 1. (Rador). — Vinovaţii atentatului era bombe de la Csongrad au fost descoperiţi. Poliţia a efectuat opt arestări Vinovatul principal este Ladislaus Szimko, agricultor, în vârstă de 22 ani, iar autorul moral locotenentul Jean Piroska, Noui alegeri în Germania Berlin 1. — Partidele politicesunt hotărâte să procedeze la noui i alegeri ale Reichstagului in luna Martie viitor. Luther a comunicat Cabinetului via opoziţie a statelor de Germania de sud, asupra nauilor sarcini impuse proprietăţii comunelor, cari nu primesc compensații sufciente. Socialiștii au reînceput campania pentru ridiarea stării de asediu. Pregătiri pentru deschiderea parlamentului britanic Leafeld 1. 1 7» vederea deschiderea Parlamentului, săptămânii viitoare miniştrii şi membri f’rnlamentului se reîntorc la Londra-Consiliul de Cabinet se va ţine probabil Miercuri pentru redactarea finală a discursului regal, care va forma pivotul desfășurătoi politice. Lloyd George s-a reîntors întremat, din indispoziția de care suferise. Italia ratifică tratatul minorităţilor din România Roma 81 (Rador). — Consiliul de miniştri a adoptat proiectul pentru executarea tratatului încheiat la Paris la 9 Decembrie 1919 între principalele puteri aliate şi asociate şi regatul României pentru protejarea minorităţilor. Populiştii disidenţi au fuzionat cu fascişti Roma 31 (Rador). Senatorii independenţi din partidul popular, care au părăsit acest partid din cauză că nu au admis atitudinea acestuia faţă de guvern, au hotărât să colaboreze cu partidul fascist, încredinţând guvernul de sprijinul lor. În această privinţă s’a publicat un comunicat semnat de senatorii Crispoli, Gresoli, Pironi, Nava, Passerini San Jusi şi de deputaţii Cavazzoni, Marino, Martini, Mati, Gontili, Mauro, Poluili, Roberti, Signoren şi Vassallo. Arestări de socialişti şi comunişti în Italia i Paris, 31 (Rador). — Din Belonia se anunţă că poliţia a arestat 15 persoane aparţinând partidului socialist şi comunist, care s’au întrunit în mod clandestin. Printre cei arestaţi se află mai mulţi deputaţi şi directorul ziarului «Avanti». Situaţia politică din Bavaria Berlin 31 (Rador). — Din Muenchen se anunţă că partidul popular bavarez a hotărât să întreprindă o campanie pentru dizolvarea Landtagu’uî şi modificarea constituţiei bavareze. Conferinţa de pace de la Salzburg D. Diamandi prim delegat al României.-Chestiunile financiare şi economice în Hilgiu.-Tezaurul de la Moscova După cum am anunţat la timp în curând vor începe la Salzburg, tratative între România şi Rusia Sovietică, în vederea reluării relaţiunilor diplomatice între cele două ţări. Guvernul român a numit prim delegat la această conferinţă pe d-l Diamandi, ministrul plenipotenţiar, fost reprezentant diplomatic al României la Petrograd până la defecţiunea rusă din Noembrie 1917. CE SE VA DISCUTA LA SALZBURG Cu ocazia conferinţei de la Salzburg se vor discuta chestiunile financiare şi economce în litigiu între România şi Rusa sovietică-Toţi cetăţenii români care au aavut de suferit pagube de pe urma şederii trupelor ruse în Moldova, în 1917, îşi vor Inapta pretenţiunile lor la ministerul de finanţe unde se va institui o o comisiune în acest scop. Suntem informaţi că în dezbaterile conferinţei de la Salzburg nu va veni, în nici un caz în discuţie chestiunea Basarabiei care a hotărât prin votul «Sfatului Ţării»- unirea cu Româniaîn schimb chestiunea tezaurului român de la Moscova va forma obiectul dezbaterilor conferinței de la Salzburg, dintr’o largă măsură. Mantra îmi——— Ger neobişnuit In întreaga ţară Chiciura a rupt firele telefonice şi telegrafice In întreaga ţară da lăsat in ultimele 24 ore un ger neobişnuit, care a atins ori dimineaţă in Capitală minus 23 grade Celsus. Concomitent cu acest ger s’a înregistrat o chiciură aproape pe întreg cuprinsul ţării. Din această cauză firele telefonce şi telegrafice îngheţate, s’au rupt. Ieri dimineaţă toate legăturile telefonice cu provincia au fost întrerupte. Numai două fire telegrafice au putut funcţiona. SITUAŢIA TELEGRAFULUI SI TELEFONULUI In prezent situaţia, comunicaţiilor telefonice este următoarea: Sunt complect deranjate: Iaşi, Galaţi, Craiova, Constanţa, Caracal, Sibiu, Câmpulung, Câmpina, Giurgiu, R.Sărat, Titu şi Braşov. Nu se poate comunica telegrafic cu: Chişinău, Sibiu, Varşovia, Fraga, Budapesta. Concertele radiotelefonlce LEAFIELD. — Concertul fără fir transmis zilnic de staţiunea radiotelefonică din Londra a fost recepţionat Sâmbătă seară la Middelburg în Africa de Sud. Programm care a durat peste trei ore, a fost auzit foarte desluşit. Recepţionarea de Sâmbătă a concertului dat la Pittsburg în Statele Unite, a provocat mult interes. Este remarcabil tot staţiunea de transmitere din Pitburg are o putere relativ mică, lungimea undelor este numai de 100 de metri şi că nu s-au făcut aranjamente speciale pentru transmiterile peste oceanul Atlantic. Paris 21 (Rador). — Legațiunea poloneză din Paris desminte în mod formal știrea răspândită despre plecarea misioanei militare franceze din Polonia din motive de economie. -xxxxx-Erupţia sondei No. 246 Runcu a Soc. „Steaua Română” Situata sondelor No. 2 ff 14 Runcu Contrar «Tonurilor acreditate de an ziar economic de dimineaţă. — suntem informaţi de la direcţiunea Societăţei, «Steaua Română» că producţia dată de erupţia sondei No- 246 Runcu. a fost de 93 vagoane în zna de 30 Decembre. In ziua de 31 Dec- sonda a rămas în curăţire iar în cursul zilei de 1 Ianuarie i s’a dat drumul din nou- Toate preparativele de captare au fost făcute din timp astfel căcu toată greutatea înragas'nărei unei atari cantităţi, nu a'aierdut şi nu se va pierde nimic din ea- Sonda se prezintă în cele mai bune condţîuni şi promite o bogată producţiune care va fi determinată după cantitatea ce se va obţine az.In aceiaşi regiune societatea «Steaua Română» are aproape de răzbire încă două sonde pe concesiunea cumpărată de la soc. Astratomfină. _________________ Aceste sonde sunt No. 2 «Astra» care poate chiar azi să Înceapă eruptia şi No- 14 «Astra» Dat fiind modul cum se prezintă aceste sonde sferii terenului se crede că erupţiile ce vor urma la aceste sonde vor fi foarte importante, dând o bogată producţie* Iată acum şi adâncimea la care se găsesc aceste sonde « Sonda no. 246 la adâncimea de 473 m. Sonda no, 2 «Astra» 583-10 m Sonda no- 14 «Astra» 510-50 m. Sonda no. 246 a avut producţ’une încă din 1914 acum find In adâncire la un alt strat de petrol- De asemenea sonda no- 2 este In adâncire. Sonda no. 14 este nouă și a avut în luna Noembrie primele începuturi de producre pri izbucniri puternice printre burlanexxxxx Vom începe tratative cu creditorii italieni Pentru a ajunge cu un ceas mai devreme la soluţionarea întregei probleme a plaţilor noastre particulare în străinătate• cercurile comerciale de la noi au hotărât trimiterea unui delegat în Italia, cu însărcinarea de a angaja tratative cu creditorii italieni, în vederea unui aranjament de plată a datoriilor contractate în lire italiene. Se pare că de data aceasta situaţia încheierii unui acord cu Italienii este prielnică, terenul fiind pregătit de convenţiile încheiate până acum cu Englezii şi cu Francezii, cum şi de convenţiile pe care a se încheia cu Elveţienii şi cu Belgienii. Delegatul comerţului român va pleca în Italia îndată după sărbători. Adunarea generală a Camerei de Comerţ din Brăila Activitatea Camerei în exerciţiul 1923.-înfiinţarea de nouă oboare de cereale în Judeţele Brăila şi R.Sărat Brăia, 30.—Camera de comerţ a ţinut azi adunarea generală de an. Primul a luat cuvântul d- Const Găgiulescu secretarul Camerii de Comerţ care a citit raportul activităţii Camerii pe interval de 9 luni până la 1 Decembrie 1923 din care reese lei 3 mii. 500 mii lei la încasări şi lei 1 mii. 400 mii la cheltueli, inclusiv întreţinerea şcolilor comerciale ale Camerii. Se înregistrează astfel o economie de lei 2 milioane 100 mii. activitatea camerii arbiTRALE Din raportul expus pe timp de 9 luni reese: 118 acţiuni comerciale introduse, din care s’au judecat 54, suspendat 15, aplanat 4 retras 5, în curs de judecată 26, cu recurs 13, s'a casat 1. BUDGETUL Luându-se în dscuție budgetul Camerii pe 1924 el a fost ratificat astfel cum a fost întocmit de secretarul Cameri. INVATAMANTUL COMERCIAL D. Badea Vizoreanu directorul general al şcolilor de Comerţ ale Camerii a făcut exposeul activităţii şcolilor al cărui rezultat a fost satisfăcător. Camera a admis în viitorul budget pe 1924 lei 850 mii pentru întreţinerea şcoalelor şi claselor ce vor lua fiinţă; lei 50 mii pentru şcolile superioare Comerciale ale Statului şi lei 20 mii pentru clasele paralele. Dezbătându-se chestiunea construirii unui local propriu pentru şcoala Comercială Brăila s-a aprobat suma de lei 250 mii numîndu-se o comisune compusă din d-nii Stan Bratu, Francisc Brondello, Costică Sassu şi G R. Burtu care va studia această problemă. Adunarea generală votează apoi în unanimitate înfiinţarea de noui oboruri de cereale în judeţele Brăila şi R.Sărat -----------xxxxx---------- Vacanţa şcoalelor muncitoreşti Vacanţa şcoalelor muncitoreşti va începe în ziua de 5 Ianuarie şi se va sfârşi la 21 Ianuarie- Noui autorizări de funcţionare sau sporiri de capital ŞEDINŢA COMISIEI SPECIALE ECONOMICE DIN 13 DEC. 1923 Comisia specială economică în şedinţa sa din 18 Decembrie 1923 a acordat autorizări de funcţionare sau de a-şi spori capitalul următoarelor societăţi şi bănci din Ardeal şi Banat. Societatea anonimă pentru industria ox genului şi altor gaze din Arad , se aprobă sporirea de capital. Societatea anonimă «Ardeleană» pentru industrie de moară, iiane şi comerţ de marfă, din Târgu Mureş , se autoriză funcţionarea. Societatea anonimă pentru exploatarea de păduri şi ferăstrău, din Satu Mare, se autoriză funcţionarea şi se aprobă sporul de capital Industria Silvică din Vamă, socetate anonimă pe acţiuni, din Satul Mare, se autoriză funcţionarea. Societatea anonimă Vama din Buzău şi Braşov, se autoriză funcţionarea. Societatea cooperativă de păduri «Gurghiul» comuna Jernoţel, districtul Mureş Turda; se autoriză funcţionarea. Socieatea anonimă Wesz şi Fisch, din Valea lui Mihai, Oradea Mare; se autoriză funcţionarea «Electra», societate anonimă pentru industriile electrice din Braşov; se autoriză funcţionarea. Fraţii Schlosser, societate anonimă pentru carnetul de producte ferite din Timişoara se aprobă sporul de capital. Societatea aninomimă «Fabrica de gaz» din Reşiţa se autoriză funcţionarea şi se aprobă sporul de capital. Societatea anonimă de mărunţişul «Favorit» din Careii Mari: se autoriză funcţionarea. Creditul Technic transilvănean societate anonimă română din Sibiu: se autoriza funcţionarea. «Bihoreana» Intitut de Credit şi Economie societate pe acţiuni, din Oradea Mare : se autoriză funcţionarea Banca Banatului, Institut de Credit şi Comerţ, societate pe acţiuni din Caransebeş; se autoriză funcţionarea. Insttutul Vorschusverein, societate pe acţiuni din Orăşte , se aprobă sporirea de capital «Vateft» Institut de Credit şi Economie, societate pe acţuni din Tibeş judeţul Hunedoara; se autoriză funcţionarea. Directorii generali din ministerul instrucţiunei şi inspectorii învăţământului de toate categoriile s’au întrunit ori dimineaţă la minister, spre a discuta probleme în legătură cu bunul mers al învăţământului. In bugetul ministerului artelor s’a prevăzut funcţionarea unui salm oficial pentru pictură, sculptură, gravură arte decorative. Acest salon oficial va funcţiona două luni pe an şi anume în Aprile şi trai. Ministerul artelor va numi zilele acestea o comisiune care va modifica actualul regulament al salonului oficial existent, al cărui juriu va avea, pe lângă însărcinarea alegerei lucrărilor de expus şi pe acelea de a decerna premii şi a face achiziţii pentru minaratenii Statului. I ..Argus" DE LA C. F. F. Modificarea categoriei trenurilor exprese 31/32 Bucureşti-Oradia-Sighetul-Marmaţiei Direcţiunea generală a c. f. f. ** duce la cunoştinţa marelui public că trenurile exprese nr. 31/33 Bucureşti-Oradia-Mare-Halmei - Sighetul Marmaţiei se consideră ca trenuri exprese numai între staţiunile Bucureşti şi Oradia Mare, iar de la Orada-Mare la nalmi-Sîghetul Marmaţiei se consideră ca trenuri de persoane. Bilete combinate la aceste trenuri nu se admit. In consecinţă se vor vinde următoarele bilete a) Staţiunile dintre Bucureşti şi Oradia Mare vor vinde pentru orice staţie dintre Bucureşti şi Sighetel Marmaţiei numai bilete de tren expres. b) Staţiunile dintre Oradia-Mare şi Sighetul Marmaţiei vor vinde bilete de tren de persoane pentru staţiile dintre Oradia-Mare şi Sighetul Marmaţiei şi bilete de tren expres pentru staţiile dintre Oradia Mare şi Bucureşti. Sa adus la cunoştinţa organelor c. f. T. din întreaga ţară să afişeze In gări aceste dispoziţiuni pentru ca publicul să ia cunoştinţa de ele. încărcarea lemnelor de foc in vagoane acoperite Din această cauză 4500 vagoane de cereale zac prin gările din Moldova. Direcţiunea căilor ferate a constatat în ultimul timp că staţiunile continuă să încarce lemne de foc în vagoane acoperite, cu toate că serviciul M. a oprit utilizarea lor pentru asemenea încărcăminte. Având în vedere că în staţiunile din regionala Iaşi sunt circa 1500 vagoane cereale depuse efectiv în staţii şi imediata apropiere a staţiunilor, cari nu se pot transporta din cauza utilizării neraţionale a vagoanelor închise şi pentru ca aceste transporturi să nu sufere direcţia c. f. r. a dispus: Să se retragă de la transporturile de lemne toate vagoanele acoperite și să se întrebuinţeze la transporetul cerealelor și al altor mărfuri, cari prin natura lor urmează a se încărca numai in vagoane acoperite. Vagoanele acoperite cari prezintă spărturi la pereţi, uşă sau acoperiş, se vor trimite la ateliere pentru reparaţiuni. In acest scop inspecţia atelierelor Iaşi, Galaţi şi Paşcani precum şi inspecţia IT a material rulant au fost rugate a lua măsuri necesare pentru imediata lor reparare şi punere în circulaţie. Pentru transportul lemnelor de foc se vor întrebuinţa numai vagoanele descoperite. Organele de control şi inspecţie vor supraveghea şi semnala cazurile de abateri, urmând ca vinovaţilor să li se apre pedepse severe. Taxarea transporturior de C. F. R. ale son. „Refacerea Industrial" Direcţiunea generali c. f. r. a făcut cunoscut organelor sale că reducerea de 30 la sută din taxele tarifare, la transporturile de mărfuri ale Soc. „Refacerea industriali” va fi valabiliî şi pe anul 1924 cu deosebire că reducerea în chestiune se va aplica numai la marea iuţeală şi la mica iuţeală de clase nu şi la tariful special I, căruia taxele i se vor percepe integral De asemeni se va percepe sepalat şi integral taxa de manipulaţie ,i c elalte taxe accesorii, în condiţiunie prescrise de tariful local de mărfuri în vigoare. i fi accelerat se ciocneşte în gara Bacău Acceleratul No. 51, plecateri, dimineaţă din Capitală pentru Cernăuţi, la intrarea în staţia Bacău a fost primit pe linia magaziei în joc de Hnia I, ciocnind un grup de vagoane ce se aflau garate pe această linie. Din cauza acestei ciocniri, locomotiva acceleratului și două vagoane din cele garate au suferit stricăciuni. Nu s-a înregistrat, din fericire, nici un accident de persoane. ------—-xxxxx—------— Aprovizionarea armatei cu bocanci MARII FABRICANTI DE INCALTAMENTE AU FĂCUT UN NOU DEMERS dri dimineaţă s’a prezentat d-lui Tancred Constantinescu, ministrul de industrie şi comerţ o delegaţie a noilor fabricanţi de încfdlţămnte din vechul regat Delegatia a arătat ministrului că preţul de 480 ei perechea de bocanci, cât s’a hotărât să se dea, este insuficient întru cât preţul minim ar fi de 525 lei perechea. D- Tancred Constantinescu le-a răspuns că preţul oferit la 480 lei perechea de bocanci este ultim şi că de altfel acei ce au primit să furnizeze ca acest preţ vor putea confecționa întreaga cantitate de bocanci necesari armatei. Transpotu’ tihnei negre pe căile ferate Ministerul de Industrie şi comerţ a făcut cunoscut direct unei generate a c. f. r., prin adresa No. 62 243 din Decembrie a. c., că pentru transportul făinei negre pe elite ferate morile expeditoare vor trebui să prezinte autorizaţia primiriei repectve, în conformitate cu dispoziţiunile art. 10 aliniatul 2 al deciziunei mnteriale No. 25601, ratificat prin art. 2 al jurnalului Consiliului de miniştri No. 1281 din 1923. In consecinţă, direcţiunea generală a c. f. r., a pus în vedere staţiunilor ca să refuze morilor, cererile pentru transportul de făină neagră, în căzul când ele nu prezintă autorizaţiunea primăriei respective. Pentru nerespectarea acarii din Rezultatul alegerilor parţiale Iată rezultatul alegerilor parţiale pentru Senat: La Bălţi a reuşit candidatul guvernamental Poponei La Buziaş a reuşit d. Cipăianu subsecretar de Stat la Domenii. La Reghin a reuşit d- V. Stroescu, candidatul partidului naţional-liberal Conferinţa inspectorilor asigurărilor sociale care trebuia să se ţină ori la direcţia generală a asigurărilor a fost amânată pe azi deoarece unii inspectori n’au putut sosi în Capitală din pricina întreruperei circulaţiei pe c. fr. Conferinţa inspectorilor medici ai asigurărilor se va ţine mâine, Joi Ministerul lucrărilor publice a aprobat oferta d-lui Ion C- Lupescu pentru cumpărarea unei cantităţi de 351888 m. c. lemnărie ce nu mai poate fi întrebuinţată şi care se găsese depozitată la podul de lemn Nisipari din judeţul Buzău-In urma desfiinţării «Casei Noastre» din Basarabia, şi a direcţiunilor regionale de agricultură din Cluj - Cernăuţi, toate lucrările ce se îndeplineau până acum de către aceste organe, ale ministerului de agricultură, au trecut, pe ziua de 1 ianuarie, la Casa Centrală a împroprietăririi. Prin această schibare toate serviciile de cooperaţie agricolă vor depinde pe viitor direct de Centrala Obştilor. In ultmi timp se va face şi reorganizarea atât a serviciilor exnterioare cât şi centrale. Azi la orele 4 d a. va avea ikv «n consiliu de miniştri. An fost delegat ca membri în consiliul tehnic superior pe timp de un an cu începere dela 1 Ianuarie 1924 d-nr: Inginer inspector general clasa I, George Caracostea, fost drector special în direcţiunea generală a căilor ferate române elegat secretar general al ministrului comunicaţiilor; Inginer inspector general clasa II Victor Em. Bruckner, d rector special în direcţiunea generală a căilor ferate române«Monitorul Oficial* No. 1 apărut ori publică legea pentru perceperea şi evaluarea veniturilor şi fixarea cheltuelilor statului pe exerciţiul 1924 precum şi bugetul general al Statului astfel cum au fost votate în Aduarea deputaţilor în şedinţa de la 28 Decembrie. •Montorul Oficial» de ori publică legea pentru modificarea provizorie a legii asupra contabilităţii publie relativă la lichidarea plăţilor. Arhiereul Teofil Râmniceanu a fost numit girant al Eparhei Husar, până la alegerea unui __________ __.... ititulat în locul Prea Sfinţitului poziţiuni şefii de staţiuni vor fi direct! Episcop Nicodim Munteanu, derăspunzător demisionat.