Buletinul Oficial, aprilie-iunie 1975, Partea 3 (Anul 11, nr. 57-124)

1975-04-01 / nr. 57

2 BULETINUL OFICIAL AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA", PARTEA a III-a’ Nr.‘ 57 mente clare, care să soluționeze toate problemele rămase in suspensie, astfel incit lucrările de la Geneva să se încheie cu succes, ținînd seama de interesele tuturor popoarelor, iar ultima fază să aibă loc la cel mai înalt nivel. Comitetul Politic Executiv a examinat, de asemenea, unele aspecte în legătură cu pregătirile pentru Conferința partidelor comuniste și muncitorești din Europa. Pornind de la orientarea stabilită de Congresul al XI-lea, Comitetul Politic Executiv reafirmă necesitatea ca viitoarea Conferință a partidelor comuniste și muncitorești din Europa să servească unității și întăririi solidarității partidelor comuniste și muncitorești, a tuturor forțelor progresiste, să pornească de la respectarea independenței și suveranității partidelor, a dreptului fiecărui partid de a-și elabora de sine stătător linia politică. In continuare, Comitetul Politic Executiv a aprobat mandatul delegației române care va participa la Conferința pentru examinarea modului de aplicare a tratatului cu privire la neproliferarea armelor nucleare, ce va avea loc la Geneva între 5—30 mai 1975. Comitetul Politic Executiv a stabilit ca delegația să se conducă în activitatea sa în conformitate cu poziția exprimată de tovarășul Nicolae Ceaușescu la Congresul al XI-lea, privind problemele dezarmării. Comitetul Politic Executiv a rezolvat și alte probleme ale activității de partid și de stat. Vizita tovarășului Nicolae Ceaușescu la Academia „Ștefan Gheorghiu" Tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, împreună cu tovarășa Elena Ceaușescu, tovarășii Manea Mănescu, Cornel Burtică, Paul Niculescu, Iosif Uglar, Ilie Verdeț, Ioan Ursu, a vizitat vineri 28 martie 1975 Academia „Ștefan Gheorghiu cu prilejul sărbătoririi a trei decenii de la înființarea acestui prestigios for de învățămînt politic și perfecționare a cadrelor de partid și de stat. Tovarășul Nicolae Ceaușescu, tovarășa Elena Ceaușescu, ceilalți conducători de partid și de stat au fost întîmpinați de tovarășul Leonte Răutu, membru al Comitetului Politic Executiv al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, președintele consiliului de conducere, rector al Academiei „Ștefan Gheorghiu“, de întreaga conducere a instituției de învățămînt superior de partid. Profesorii și studenții aflați la specializare au primit pe secretarul general al partidului cu multă dragoste și entuziasm, cu îndelungi ovații. A urmat vizitarea institutelor Academiei, după care a avut loc adunarea festivă consacrată împlinirii a 30 de ani de existență a Academiei „Ștefan Gheorghiu“. în prezidiu au luat loc tovarășul Nicolae Ceaușescu, tovarășa Elena Ceaușescu, tovarășii Manea Mănescu, Emil Bobu, Cornel Burtică, Janos Fazekas, Paul Niculescu, Dumitru Popescu, Gheorghe Rădulescu, Leonte Răutu, Iosif Uglar, Ilie Verdeț, Ștefan Voitec, Ștefan Andrei, Ioan Ursu. Și In sală se aflau cadre didactice, studenți și cursanți Academiei „Ștefan Gheorghiu“, participanți de peste hotare la cursurile organizate în Academie. De asemenea, la festivitate au luat parte delegații și reprezentanți ai unor școli superioare de partid, academii și institute de științe sociale din străinătate, invitați la sărbătorire. Adunarea festivă a fost deschisă de tovarășul Leonte Răutu. Tovarășul Constantin Stătescu, secretar prezidențial și al Consiliului de Stat, a dat apoi citire Decretului prezidențial prin care a fost conferit ordinul „Victoria Socialismului“ Academiei pentru pregătirea și perfecționarea cadrelor de conducere „Ștefan Gheorghiu“ de pe lângă Comitetul Central al Partidului Comunist Român. In uralele celor prezenți, tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, înmînează înalta distincție tovarășului Leonte Răutu, președintele consiliului de conducere și rector al Academiei. Mulțumind, tovarășul Leonte Răutu a exprimat profunda gratitudine conducerii de partid și de stat, personal tovarășului Nicolae Ceaușescu, pentru înalta distincție ce a fost conferită Academiei „Ștefan Gheorghiu“ la împlinirea a 30 de ani de existență. Au luat cuvîntul Augustin Tomuț, student în anul IV al Institutului pentru pregătirea cadrelor în problemele conducerii social-politice, inginerul Constantin Roncea, cursant al Institutului central de pregătire a cadrelor de conducere din economie și administrația de stat, și Florica Rădulescu de la cursul post-universitar al Facultății de ziaristică. Intr-o atmosferă însuflețită, de puternic entuziasm, a luat cuvîntul tovarășul Nicolae Ceaușescu. Urmărită cu deosebită atenție, cuvîntarea a fost în repetate rînduri subliniată cu vii aplauze. In semn de nețărmurită dragoste, stimă și recunoștință, o delegație a cadrelor didactice, a studenților, a tuturor cursanților înmînează tovarășului Nicolae Ceaușescu mesajul lor cu prilejul aniversării a 30 de ani de la înființarea Academiei „Ștefan Gheorghiu“. Tovarășul Nicolae Ceaușescu înscrie, apoi, în cartea de onoare a Academiei „Ștefan Gheorghiu“ cuvinte de înaltă apreciere la adresa activității acestei importante instituții de învățămînt, cuvinte însuflețitoare, care vor dăinui mereu în sufletul și conștiința slujitorilor Academiei, absolvenților și cursanților ei. Președintele Republicii Socialiste România, Nicolae Ceaușescu, va face, împreună cu tovarășa Elena Ceaușescu, o vizită oficială în Brazilia Președintele Republicii Socialiste România, Nicolae Ceaușescu, va efectua, împreună cu tovarășa Elena Ceaușescu, o vizită oficială de prietenie în Brazilia, la invitația președintelui Republicii Federative a Braziliei, Ernesto Geisel, în perioada 4—7 iunie 1975.