Buletinul Oficial, iulie-septembrie 1975, Partea 3 (Anul 11, nr. 127-194)

1975-09-24 / nr. 190

2 BULETINUL OFICIALAL REPUBLICII SOCIALISTE ROMANIA, PARTEA nou-'n; Nr. 190 tetul Politic Executiv s-a pronunțat pentru participarea României, în continuare, în forme corespunzătoare, la activitatea statelor nealiniate, a țărilor în curs de dezvoltare, văzînd în aceasta o expresie a solidarităţii şi colaborării existente între ţara noastră şi ţările lumii a treia, care se pronunţă pentru promovarea unor relaţii noi între state, bazate pe principiile respectării independenţei şi suveranităţii naţionale, neamestecului în treburile interne, nerecurgerii la forţă şi la ameninţarea cu forţa, pentru edificarea unei noi ordini economice şi politice internaţionale. Manifestîndu-şi interesul de a participa ca observator la reuniunile ţărilor în curs de dezvoltare, ale ţărilor nealiniate, România porneşte de la concepţia că esenţialul constă nu în apartenenţa sau neapartenenţa la diferite sisteme de alianţe militare, ci în poziţiile şi modul de acţiune al statelor pentru afirmarea noilor principii de relaţii internaţionale, pentru înfăptuirea dreptului la dezvoltare independentă a fiecărui popor, la promovarea cauzei păcii, colaborării şi înţelegerii între naţiuni. Comitetul Politic Executiv îşi exprimă convingerea că participarea României, cât şi a altor state socialiste, la activitatea acestor ţări serveşte unităţii tuturor forţelor antiimperialiste, progresiste şi democratice, este în folosul luptei împotriva politicii imperialiste, colonialiste şi neocolonialiste de agresiune şi dictat politic şi economic, pentru democratizarea vieţii internaţionale, pentru afirmarea dreptului fiecărui popor de a se angaja pe calea progresului economic şi social, de a fi stăpîn pe soarta sa, pentru făurirea unei lumi mai drepte şi mai bune. în cadrul şedinţei, Comitetul Politic Executiv a ascultat o informare cu privire la vizitele în ţara noastră şi convorbirile purtate cu primul ministru al Republicii Turcia, Suleyman Demirel, şi primul ministru al Regatului Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord, Harold Wilson. Comitetul Politic Executiv dă o înaltă apreciere rezultatelor acestor convorbiri — o nouă şi remarcabilă contribuţie la dezvoltarea cu consecvenţă a relaţiilor României cu toate ţările, indiferent de sistemul socialpolitic, la soluţionarea, în interesul fundamental al cauzei păcii şi înţelegerii între popoare, a problemelor contemporane. înţelegerile convenite şi documentele semnate în urma acestor convorbiri la nivel înalt se înscriu în spiritul prevederilor Actului^1til al Conferinţei pentru securitate şi cooperare în Europa, exprimă dorinţa comună de a contribui activ la înfăptuirea în viaţă a angajamentelor asumate cu privire la realizarea securităţii, păcii şi colaborării pe continentul nostru. Vizita primului ministru Suleyman Demirel, convorbirile purtate cu tovarăşul Nicolae Ceauşescu reprezintă un eveniment important pentru dezvoltarea în continuare a prieteniei şi colaborării dintre cele două ţări, servesc cauzei transformării Balcanilor într-o zonă a păcii, cooperării şi bunei vecinătăţi, înfăptuirii securităţii, cooperării şi păcii în Europa şi în lumea întreagă. Comitetul Politic Executiv salută cu satisfacţie documentele semnate între România şi Turcia şi, în primul rînd, Declaraţia solemnă comună, care au o mare însemnătate pentru evoluţia pozitivă a raporturilor bilaterale româno-turce în domeniile politic, economic, tehnico-ştiinţific şi cultural, sunt în folosul celor două popoare, corespund intereselor cauzei prieteniei şi înţelegerii între naţiuni. Comitetul Politic Executiv salută, de asemenea, cu satisfacţie rezultatele convorbirilor dintre tovarăşul Nicolae Ceauşescu, preşedintele României socialiste, şi premierul britanic Harold Wilson. Declaraţia comună şi celelalte documente semnate cu acest prilej, care deschid largi perspective dezvoltării colaborării dintre cele două ţări. Comitetul Politic Executiv apreciază faptul că in cadrul convorbirilor cu primul ministru al Regatului Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord s-a manifestat dorinţa comună de a se extinde colaborarea economică, tehnico-ştiinţifică şi culturală, de a se acţiona în spiritul bunelor relaţii dintre România şi Marea Britanie, în vederea creşterii şi diversificării schimburilor comerciale, economice şi industriale, a cooperării şi contactelor în domeniile ştiinţei şi tehnologiei, învăţămîntului şi culturii, pentru cunoaşterea reciprocă a celor două popoare. Comitetul Politic Executiv ia act cu satisfacţie de faptul că în documentele semnate cu primii miniştri ai celor două state se prevede că ţările noastre vor acţiona ferm în spiritul deplinei egalităţi în drepturi, al respectului independenţei şi suveranităţii naţionale, neamestecului în treburile interne, renunţării la forţă şi la ameninţarea cu forţa, atît în ce priveşte dezvoltarea raporturilor dintre România şi aceste ţări, cit şi, în general, în relaţiile internaţionale, în legătură cu vizitele primului ministru al Turciei, Suleyman Demirel, şi a primului ministru al Regatului Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord, Harold Wilson, Comitetul Politic Executiv a stabilit măsuri pentru transpunerea în viaţă a acordurilor şi înţelegerilor convenite. în aceeaşi şedinţă, Comitetul Politic Executiv a soluţionat şi alte probleme ale activităţii de partid şi de stat, din domeniile industriei, comerţului interior, culturii şi relaţiilor externe. Şedinţa Consiliului de Miniştri în ziua de 22 septembrie 1975 a avut loc şedinţa guvernului Republicii Socialiste România, care a examinat stadiul îndeplinirii planului naţional unic de dezvoltare economico-socială pe anul 1975. 1. Guvernul a examinat şi aprobat eşalonarea pe luni a planului pe trimestrul IV 1975 şi măsurile ce urmează să fie întreprinse de ministere, comitetele executive ale consiliilor populare, centrale şi întreprinderi pentru îndeplinirea ritmică a sarcinilor de plan, de producţie, investiţii, comerţ exterior şi aprovizionarea populaţiei pe ultimul trimestru al anului 1975. In acest scop, ministerele, centralele, institutele de cercetări şi proiectări vor sprijini în mod operativ şi eficient conducerile întreprinderilor în aplicarea măsurilor stabilite şi soluţionarea tuturor problemelor care condiţionează realizarea prevederilor de plan pe anul 1975, precum și pregătirea planului pe 1971. 2. Pe baza analizelor efectuate cu privire la Îndeplinirea planului producţiei industriale au fost stabilite căile și mijloacele corespunzătoare ce vor fi aplicate de Comitetul de Stat al Planificării, ministere şi centrale pentru recuperarea restanţelor înregistrate la unele produse, realizarea în unele întreprinderi de producţii suplimentare destinate inpepeciat exportului