Buletinul Oficial, ianuarie-iunie 1976, Partea 3 (Anul 12, nr. 1-106)

1976-06-01 / nr. 87

I Anul XII — Nr. 87771 I BIBLIOTECA „ASTRA" ] SIBIU REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA PARTEA a IlI-a BULETINUL OFICIAL AL Marii, 1 iunie 1976 SUMAR Pagina Ședința Comitetului Politic Executiv al Comitetului Central al Partidului Comunist Român . . . 1—2 Mesajul adresat de tovarășul Nicolae Ceaușescu participanților la Conferința Națiunilor Unite pentru așezările umane de la Vancouver-Canada 2—3 Primirea de către tovarășul Nicolae Ceaușescu a președintelui Asociației de prietenie Pakistan-România............................................ . 3 Sosirea în țara Gholam Reza noastră, într-o vizită, a prințului Pahlavi și a prințesei Maniseh Pahlavi................................................................................. 3 Pagina Sosirea în Capitală a unei delegații a Marii Adunări Naționale a Turciei . . . . s , . 3—4 Ministrul afacerilor externe al Franței, Jean Sauvagnargues, va face o vizită oficială în România . 4 Intrarea în vigoare a Acordului de cooperare economică și tehnică dintre guvernul Republicii Socialiste România și guvernul Republicii Dahomey (Republica Populară Benin) .•<.«« Ședința Comitetului Politic Executiv al Comitetului Central » » al Partidului Comunist Român In ziua de 1 iunie 1976 a avut loc ședința Comitetului Politic Executiv al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, prezidată de tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român. Cu acest prilej a fost examinată evoluția prețurilor și tarifelor în primul trimestru al anului. Analiza a evidențiat faptul că rezultatele în dezvoltarea economico-socială a țării, în această perioadă, au fost obținute în condițiile unei circulații bănești sănătoase, ale întăririi continue a monedei naționale. Pe ansamblul economiei, prețurile de producție și livrare, inclusiv cele cu amănuntul la produsele destinate populației, cât și tarifele s-au încadrat sau au fost sub limitele planificate. Totodată, planul livrărilor de mărfuri cu prețuri mici, exprimat valoric, s-a realizat în proporție de 105,9 la sută. Apreciind aceste rezultate, Comitetul Politic Executiv a pus în fața guvernului, ministerelor, centralelor și întreprinderilor sarcina de a acționa mai energic pentru încadrarea riguroasă a întregii activități economice în disciplina financiară și de plan, pentru reducerea continuă a costurilor de producție, în special a cheltuielilor materiale, pentru realizarea în cele mai bune condiții și cu eficiență sporită a planului pe anul în curs. Pornind de la faptul că la aprovizionarea populației concură întreprinderi din subordinea mai multor ministere și a consiliilor populare, cooperația meșteșugărească, de producție agricolă și de consum, Comitetul Politic Executiv a hotărît constituirea Consiliului de coordonare a producției bunurilor de larg consum pe întreaga economie. S-a stabilit, de asemenea, organizarea de comisii județene, subordonate consiliului de coordonare și consiliilor populare respective. Prin adoptarea acestor măsuri se creează cadrul corespunzător pentru coordonarea generală unitară, pe ansamblul economiei, a producției bunurilor de larg consum, în concordanță cu politica partidului și statului în domeniul aprovizionării oamenilor muncii, cu cerințele curente și de perspectivă ale cetățenilor, în acest scop, consiliul va participa la elaborarea și fundamentarea prognozelor, proiectelor de plan cincinal și anual, pe ramuri și în profil teritorial, cât și a propunerilor de măsuri pentru promovarea progresului tehnic, profilarea, specializarea și cooperarea în fabricație și dezvoltarea capacităților de producție. în același timp, în centrul activității consiliului vor sta valorificarea în mai mare măsură a resurselor locale de materii prime și materiale, cît și a celor secundare, a posibilităților existente în vederea creării de noi produse și asimilării lor rapide, corelarea mai bună a producției cu cerințele reale ale populației și adaptarea operativă a fabricației la necesitățile de consum, în continuarea lucrărilor. Comitetul Politic Executiv a stabilit, în conformitate cu hotărirea Plenarei C.C. al P.C.R. din 3 februarie 1976, crearea Consiliului central de coordonare a activității cooperației de consum, cooperației meșteșugărești și a cooperației de producție agricolă din țara noastră, precum și a organismelor similare la nivel județean, orășenesc și comunal.