Buletinul Oficial, ianuarie-decembrie 1987, Partea 3 (Anul 23, nr. 1-122)

1987-10-30 / nr. 101

2 BULETINUL OFICIAL AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMANIA, PARTEA a rul-a, Nr. 101 dat cu insufletire si s-a ovationat indelung pentru dezvoltarea prieteniei si colaborarii dintre popoarele si tarile noastre. Animati de profunde sentimente de dragoste si stima fata de conducatorii Romaniei si R. D. Germane, cei prezenti si-au manifestat satisfactia fata de noul dialog dintre tovarasii Nicolae Ceausescu si Erich Honecker. Tovarasii Nicolae Ceausescu si Erich Honecker au parasit aeroportul intr-o masina escortata de motociclisti, indreptandu-se spre resedinta rezervata Inaltului oaspete. Traseul strabatut de coloana oficiala de masini era impodobit cu drapele de stat ale Republicii Socialiste Romania si Republicii Democrate Germane. Pe pancarte erau inscrise numele celor doi conducatori de partid si de stat, cuvinte de bun sosit la adresa Inaltului oaspete, urari de intarire a prieteniei, solidaritatii si colaborarii dintre partidele, tarile si popoarele noastre. Uralele si ovatiile miilor de locuitori ai Capitalei au insotit trecerea coloanei oficiale prin Piata Scínteii si pína la Arcul de Triumf, exprimindu-se bucuria de a primi in capitala tarii pe ilustrul conducator al poporului prieten din R. D. Germana. Tovarasii Nicolae Ceausescu si Erich Honecker au raspuns cu caldura manifestarilor prietenesti adresate de oamenii muncii aflati de-a lungul intregului traseu. La resedinta oficiala, tovarasii Nicolae Ceausescu si Erich Honecker s-au intretinut intr-o atmosfera cordiala. COMUNICAT COMUN La invitatia tovarasului Nicolae Ceausescu, secretar general al Partidului Comunist Român, presedintele Republicii Socialiste Romania, tovarasul Erich Honecker, secretar general al Comitetului Central al Partidului Socialist Unit din Germania, presedintele Consiliului de Stat al Republicii Democrate Germane, a efectuat o vizita oficiala de prietenie ín Republica Socialista Romania In perioada 28—29 octombrie 1987. Tovarasul Nicolae Ceausescu a luminat tovarasului Erich Honecker Ordinul „Victoria Socialismului“, conferit cu prilejul celei de-a 75-a aniversari a zilei de nastere, pentru contributia deosebita adusa la dezvoltarea colaborarii dintre Partidul Comunist Român si Partidul Socialist Unit din Germania, dintre Republica Socialista Romania si Republica Democrata Germana, la intarirea prieteniei dintre poporul român si poporul Republicii Democrate Germane, la promovarea cauzei generale a socialismului, pacii si colaborarii internationale. Tovarasul Erich Honecker, secretar general al Comitetului Central al Partidului Socialist tnit din Germania, presedintele Consiliului de Stat al Republicii Democrate Germane, a depus o coroana de flori la Monumentul eroilor luptei pentru libertatea poporului si a patriei, pentru socialism. Tovarasul Erich Honecker si persoanele care l-au insotit au vizitat obiective economice si social-culturale din Bucuresti si au avut intílniri cu activisti de partid, de stat si ai organizatiilor obstesti, cu oameni ai muncii, luínd cunostinta de realizari ale poporului român in constructa societatii socialiste multilateral dezvoltate. Inaltul oaspete din Republica Democrata Germana a fost intimpinat pretutindeni cu deosebita cordialitate si ospitalitate, expresie a stimei reciproce si a prieteniei traditionale dintre poporul român si poporul Republicii Democrate Germane, dintre conducatorii celor doua partide comuniste si state prietene. Adunarea populara de la Bucuresti, consacrata prieteniei dintre Republica Socialista Romania si Republica Democrata Germana, la care au luat cuvintul tovarasul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, presedintele Republicii Socialiste Romania, si tovarasul Erich Honecker, secretar general al Comitetului Central al Partidului Socialist Unit din Germania, presedintele Consiliului de Stat al Republicii Democrate Germane, a constituit o expresie elocventa a solidaritatii si strínsei colaborari fratesti existente intre cele doua partide, state si popoare. Conducatorii celor doua partide si state au avut convorbiri care s-au desfasurat intr-o atmosfera de incredere tovaraseasca, stima reciproca si intelegere deplina. Tovarasul Nicolae Ceausescu si tovarasul Erich Honecker s-au informat reciproc cu privire la problemele actuale ale constructiei socialiste in Romania si Republica Democrata Germana. Tovarasul Nicolae Ceausescu a prezentat activitatea intensa desfasurata pentru infaptuirea consecventa a Programului partidului de faurire a societatii socialiste multilateral dezvoltate si de inaintare a Romaniei spre comunism, precum si masurile intreprinse pentru dezvoltarea intensiva a industriei, agriculturii, celorlalte ramuri ale economiei nationale, pe baza progresului tehnico-stiintific, aplicarea ferma a noului mecanism economic, perfectionarea continua a intregului sistem al democratiei muncitoresti revolutionare. Tovarasul Erich Honecker a informat despre sarcinile stabilite de cel de-al XI-lea Congres al Partidului Socialist Unit dirn Germania, eforturile intreprinse de oamenii muncii din Republica Democrata Germana in vederea realizarii strategiei economice si asigurarii unei cresteri economice dinamice, precum si cu privire la promovarea cu succes a cursului de infaptuire a unitatii dintre politica economica si politica sociala. Tovarasul Nicolae Ceausescu si tovarasul Erich Honecker au examinat pe larg stadiul si perspectivele dezvoltarii relatiilor bilaterale. S-a constatat cu satisfactie ca relatiile dintre Republica Socialista Romania si Republica Democrata Germana au atins un inalt nivel de dezvoltare, pe baza Tratatului de prietenie, colaborare si asistenta mutuala din 12 mai 1972, a realizarii intelegerilor convenite cu prilejul intilnirilor la nivel fxxalt de la Bucuresti si Berlin. A fost evidentiat rolul hotarítor al colaborarii strínse dintre Partidul Comunist Român si Partidul Socialist Unit din Germania In adincirea si diversificarea raporturilor de prietenie ditre Republica Socialista Roménia si Republica Democrata Germana, dintre popoarele celor doua tari, s-a subliniat importanta deosebita a intilnirilor si convorbirilor la nivel inalt, care au deschis de fiecare data largi perspective dezvoltarii colaborarii bilaterale in toate domeniile. S-a apreciat ca amplificarea continua a colaborarii dintre P.C.R. si P.S.U.G., dintre Republica Socialista Romaia si R.D.G. constituie expresia gradului inalt de incredere si intelegere reciproca existente intre cele doua partide si tari, a aplicarii consecvente in raporturile dintre ele a princis.