Calendarul Românesc, 2012

□ 28 2012 - Anul Caragiale Fiecare naţiune, fiecare popor îşi are reperele sale, oameni exponenţiali care s-au făcut remarcaţi în diferite domenii de activitate şi care au intrat în istoria naţiunii lor. Franţa i-a avut, între alţii, pe Maximilien Robespierre, pe Andre Ampere sau pe Honore de Balzac, Italia pe Giuseppe Garibaldi, Dante Alighieri sau Sandro Botticelli, Germania pe Johann Sebastian Bach sau Albrecht Dürer. Noi, românii, am avut,la rândul nostru, de-a lungul timpului, o multitudine de oameni de referinţă cu care acum ne putem mândri. Să-i amintim doar pe Mihai Eminescu, Ion Creangă, Nicolae Paulescu, Henri Coandă şi, nu în ultimul rând, pe Ion Luca Caragiale, de la a cărui naştere se împlinesc, la 30 ianuarie 2012, 160 de ani, iar la 9 iunie comemorăm împlinirea a 100 de ani de la decesul acestuia. Dramaturg, nuvelist, poet, pamfletar şi scriitor, Caragiale este întemeietorul teatrului comic din România şi unul dintre principalii fondatori ai teatrului naţional. Dubla aniversare face ca anul 2012 să fie un an important pentru teatrul românesc şi totodată pentru toţi românii. Să mergem mai mult în acest an la teatru! Ion L. Caragiale Se poate glumi? Da şi nu. Se poate - când ai de-a face cu oameni sănătoşi. Nu se poate - cu oameni bolnavi. Se poate - cu oameni veseli şi bine dispuşi. Nu se poate - cu oameni posaci şi mâhniţi. Se poate - cu oameni de spirit. Nu se poate - cu oameni proşti. Se poate - cu literaţi şi artişti. Nu se poate - cu gloabe literare şi artistice.