Convorbiri Literare, 1893-94 (Anul 27, nr. 1-12)

1894-02-01 / nr. 10

854AH, CORYDON, CORYDON ! zeşte, ilustrîndu-se cu exemple. Şi-a făcut, în această privinţă, datoria pînă în capăt. «Bietul critic, cu o rară bună credinţă, mai scrie : «D. Damé n’a studiat pe toţi scriitorii vechi, ci s’a mărginit numai la Costineşti, la Neculcea şi la spătarul Milescu ; spicneşte vre o cîteva cuvinte de aci şi de colo, nimic mai mult .Cele trei fascicole publicate pînă acum cuprind 9.463 cuvinte. Iată numele autorilor citaţi: Moxa, Cantemir, Miron Costin, N. Costin, I. Neculcea, Chronica anonimă, En. Kogălniceanu, N. Muşte, Conta, Gr. Ureche, Zilot Romin, Sinkai, A. Beldiman, C. Konaki, C. Negruzzi, C. Stamati, I. Văcărescu, N. Filipcon, B. P. Hasdeu, M. Eminescu, V. Alexandri, Al. Odobescu, Golescu, Ant. Pann, I. Creanga, P. Ispirescu, I. Slavici, N. Gane, N. Bălcescu, I. L. Caragiali, T. Negruzzi, G. I. Lahovari, Gr. Alexandrescu, Ţichindeal, Delavrancea, Al. Vlahuţă, G. Dem. Teodorescu, N. Bogdan, I. Neniţescu, Gr. Jipescu, T. Mera, I. G. Sbiera, G. Fl. Marian, T. Speranţa, S. Nădejde, A. Naum, C. Boliac, D. Bolintineanu, N. Volenti, V. Alex. Urechiă, G. Ionescu-Gion, Ciru Economu, G. Creţeanu, Matilda Cugler-Poni, I. Kalinderu, Al. D. Xenopol, I. V. Florescu, Dem. C. Olănescu, El. Sevastos, Th. Şerbănescu, D. Stăncescu, A. Lambrior, N. Rucăreanu, Baronzi, Al. Papadopol-Calimah, Hinţescu. «D. Damé a mai compulsat toate colecţiunile de poezii populare, lucrările d-lor Lambrior, Filipide, L. Şăineanu, M. Gaster, Columna lui Traian şi Cuvinte din betrîni ale d-lui Hasdeu, Convorbirile literare, şi întreaga serie a dicţionarelor publicate mai înainte. «Această muncă uriaşă nu l’a descurajat, şi d. Licu care se mulţumeşte citind fără a pricepe toate cuvintele zice : D. Damé spicneşte vre-o cîteva cuvinte de ici şi de colo, nimic mai mult. «Mai are d. Lice o pretenţiune. De ce d. Damé nu dă exemple pentru toate cuvintele ca d-sa să-l poată controla, şi fiindcă nu a întîlnit în citirile d-sale unele cuvinte citate în dicționarul d-lui Damé, îl acuză că le-a făurit. Ciudată procedare critică !