Cotidianul, august 2000 (Anul 10, nr. 2731-2757)

2000-08-01 / nr. 2731

Povestiri din morgă, moartea sa ea acasă pagina 10 Salvarea Convenției Ieri soară a avut loc în biroul președintelui PNȚCD de la Camera Deputaților o ședință istorică a Convenției Democrate Române. Pe rol - colaborarea dintre principalele formațiuni care au pus la cale, înainte de 1992, celebra alianță, începută în jurul orei 18.00, ședința Consiliului Național al CDR avea ca scop clarificarea strategiei electorale a formațiunilor ce compun, măcar formal (e cazul PNL), această alianță. Cu toate că au participat pe liste proprii la alegerile locale, iar ulterior au decis să încheie alte alianțe politice, liberalii au fost prezenți la ședința de aseară. pagina 2 Victor Surdu și-a făcut parad pentru Isărescu La numai o săptămână de la plecarea din PSDR, Victor Surdu și-a făcut deja un alt partid, PSAR (Partidul Social Agrar din România). Surdu își propune să strângă 250.000 de membri până în luna august și să activeze pentru susținerea candidaturii lui Mugur Isărescu la Președinție. Ca program politic, noul partid și-a însușit strategia pe termen lung a României, elaborată de partidele parlamentare și depusă la Bruxelles. PSAR se definește ca un partid care va practica un „patriotism și un naționalism temperat" și va avea o orientare social-liberală. Lui Surdu i s-au alăturat o mare parte a pesederiștilor plecați din partid acum o săptămână. pagina 2 Loviți de fulger pe plaja din Mamaia Un incident mai puțin obișnuit s-a petrecut duminică, 30 iulie, pe plaja din fața Hotelului Doina, situat în Stațiunea Mamaia. După ora 16.00 au început să apară nori și era din ce în ce mai evident că ploaia va începe, în ciuda turiștilor aflați la plajă, în jurul orei 17.45, un fulger s-a descărcat prin cadrul metalic al unei umbrele de soare. Această descărcare intensă s-a ramificat în câteva arcuri electrice, care au săgetat cinci persoane aflate pe plaja sus-menționată. pagina 3 Cotidianul Fondator ION RATIU Anul X, numărul 2731, marți, 1 august 2000,12 pagini, două ediții, 3000 lei Din povestirile coordonatorului Pactului de Stabilitate în Balcani, 20% dintre colaboratorii lui Bill Gates sunt români Occidentul a descoperit cu surprindere că nu suntem sălbatici Coordonatorul Pactului de Stabilitate în Balcani, Bodo Hombach, a mărturisit de curând că o parte din problemele cooperării dintre Europa de Vest și Balcani își au originea în insuficienta cunoaștere de către Occident a istoriei, și a particularităților Europei de sud-est. El a dat drept exemplu chiar România, țară care s-a dovedit a fi o revelație: „Am stârnit uimire la o reuniune a investitorilor când le-am spus că peste 92% dintre copiii și tinerii români merg la școală mai mult de 12 ani și că nivelul lor la matematică este atât de înalt încât aș prefera să îi scutesc pe absolvenții germani de o confruntare directă cu colegii lor români. Bill Gates mi-a povestit odată că aproape 20% dintre colaboratorii săi în lumea întreagă sunt originari din România”, a mărtuirisit Hombach. Chris de Burgh concertează la București Prețurile biletelor la concertul lui Chris de Burgh de la București variază, pe patru categorii, între 195.000 și 995.000 de lei, a declarat, luni, în exclusivitate agenției MEDIAFAX, Minei Stoica, reprezentant Zone Vision România, organizator al spectacolului. Biletele de 995.000 de lei sunt cele rezervate sectorului VIP, pentru categoriile I, II și III fiind puse în vânzare bilete de 495.000 de lei, 295.000 de lei și, respectiv, 195.000 de lei. Concertul pe care Chris de Burgh și trupa sa îl vor susține în 17 septembrie, ora 20.00, la Sala Palatului din București, este intitulat „Quiet Revolution 2000”.Puțini sunt acei artiști care, născuți sub o stea norocoasă, se bucură de o carieră internațională longevivă și încununată de succes, încă de la debut. Chris de Burgh este unul dintre aleși. Mihai Mitoșeru este dat în judecată de familia iubitei moarte ; în urmă cu aproape o lună, celebrul prezentator al emisiunii Tele Eurobingo. Mihai Mitoșeru, și logodnica sa, Cristina Mihaela Duca, au fost despărțiți pentru totdeauna de tragicul accident care a căzut ca un blestem peste viețile lor. După ce Mitoșeru a fost dus la Spitalul Județean Călărași, un elicopter trimis special de la București l-a transportat pe Mihai la Spitalul Universitar din Capitală. Vestea că logodnica sa a murit nu a ajuns la urechile lui Mihai Mitoșeru decât după ce Cristina Duca a fost înmormântată. Deși Mihai Mitoșeru a afirmat că el ar fi condus mașina în momentul accidentului, ancheta poliției confirmă ipoteza că, de fapt, la volan se afla logodnica sa Cristina Duca, într-o conferință de presă organizată ieri, de părinții logodnicei lui Mitoșeru s-a anunțat că Judecătoria sectorului 1 a deschis proces împotriva familiei lui Mihai Mitoșeru pentru recuperarea hainelor Cristinei. Tatăl Cristinei a susținut în cadrul conferinței de presă că mama lui Mihai Mitoșeru refuză predarea hainelor fetei către părinții acesteia. Potrivit lui Ștefan Duca, tatăl Cristinei, hainele sunt cerute înapoi pentru a fi date de pomană la parastasul de 40 de zile. Avocatul familiei Duca, Dinu Marian, a cerut ajutorul presei pentru ca poliția să formuleze o poziție oficială în legătură cu afirmațiile doctorului Gheorghe Brancovici, de la Spitalul din Lehliu, care l-ar fi auzit pe Mitoșeru spunând că se afla la volan în momentul accidentului. „Declarația doctorului de la Spitalul din Lehliu nu se află la dosar și poliția trebuie să-și precizeze poziția în acest caz", a declarat avocatul Dinu Marian. Ștefan Duca a fost vehement în a susține că Mihai Mitoșeru este vinovat de accident și de moartea fiicei sale. \ % Sportivii de performanță aleg să fie muncitori în străinătate Șahistul Dieter Nisipeanu ar putea să nu mai concureze pentru România Sacrificiile și condițiile precare oferite de autorități au făcut ca din ce în ce mai mulți sportivi să accepte ofertele tentante făcute de cluburi și de federațiile naționale după ce au reprezentat în arena internațională culorile altor state decât cele ale României, în această situație se află un alt mare sportiv al țării noastre. Este vorba de cel mai bun șahist al României, singurul sportiv român care a pătruns între primii patru șahiști din lume, performanță realizată anul trecut. Federația din Germania i-a făcut propunerea de a reprezenta această țară imediat după CNN din 1994, dar Nisipeanu, în vârstă de 24 de ani, a amânat oferta. Chiar dacă cei 200.000 de dolari câștigați până acum i-ar permite să trăiască liniștit, ca orice om care tinde spre mai mult, Nisipeanu a spus că este tentat să accepte o eventuală nouă ofertă, în condițiile în care anul acesta el nu a primit nici un ban, în pagina 11 vă vom prezenta un material legat de sportivii români care au ales calea străinătății. , paginau Un crocodil și-a găsit sălaș în Dunăre El a făcut deja prima victimă - un pescar bulgar din regiunea Nicopole Un pescar bulgar a fost atacat de un crocodil care își găsise de lucru în Dunăre, la 10 kilometri de Nicopole, potrivit presei bulgare. Bărbatul a fost transportat la spitalul din localitate, unde i s-a acordat primul ajutor și unde medicii au declarat că nu au mai văzut în viața lor o asemenea rană. Autoritățile române au fost, la rândul lor, avertizate de prezența crocodilului în apele fluviului. Potrivit cotidianului „Bring", ce apare la Ruse, patru șalupe militare au încercat, fără succes, să dea de urma animalului. Pescarii din sudul Dunării cred că animalul provine de la o crescătorie, de unde a reușit să scape. Un alt ziar bulgar, „Standart", nu exclude posibilitatea ca persoana atacată și martorii oculari să fi exagerat, din diferite motive, proporțiile crocodilului. PDSR este gata să se lase absorbit de PSDR pagina 2 Politic UFD propune PNL și alți posibili candidați pentru Președinție ’ ’• ’ pagina 2 Eveniment Legea Lupu încaieră PNL și PNȚCD Social BNS cere ca salariile să fie indexate cu 20 % Generală de Evidență Informatizată a Persoanei Cancan Ornella Muti a surclasat-o pe Claudia Schiffer pagina 3 pagina 4 Investigații La Constanța s-a înființat Direcția Cultură pagina 5 Casa memorială Vasile Alecsandri a fost vândută cu două miliarde de lei pagina 6 Economic BERD și SUA finanțează cu 150 milioane de dolari IMM-urile din sud-estul Europei 7 pagina 7 pagina 12 A apărut nr. 59 „Autostrada“ . Din sumar: Teste - Mercedes S 400, Patrol GR 3,0 litri, Seat Leon și Alfa Romeo 156, Nissan Almera 1,5 litri. Prezentări: Seat Alhambra, Moto Guzzi, Renault Grande Espace.Tineri: BBS.Retro: Alfa Romeo, 90 de ani. Tendințe auto. Economie. Actualitatea. Service. Prețuri noi. Sport TOPUL EVENIMENTELOR 1. PNȚCD încearcă să salveze Convenția 2. Natura face victime pe Litoral