Cotidianul, iunie 2009 (Anul 19, nr. 104-125)

2009-06-25 / nr. 122

Cotidianul. raluca.ion@cotidianul.ro Ce știați despre București înainte să ajungeți în România? Nu știam mare lucru, pentru că în sistemul educațional german nu se spuneau prea multe despre România în timpul orelor de curs. Știam că Bucureștiul e capitala României și știam povestea lui Ceaușescu, pentru că lucrul ăsta a fost arătat peste tot în Europa. Erau scene de la revoluție pe toate televiziunile, când Ceaușescu a plecat cu elicopterul... Ce m-a surprins e că am găsit în mijlocul Europei Centrale și de Est o țară cu adevărat latină, cu totul diferită de țările din împrejurimi, cultura de aici e total diferită. E o cultură cu adevărat latină și lucrul ăsta începe cu limba, te ajută ca expat să ai un background în limbi latine, oamenii sunt foarte deschiși, plini de viață, e foarte ușor să intri în contact cu ei și să legi prietenii. Ce au bucureștenii special față de restul românilor? Poți să vezi diferențe, e o diferență între Maramureș și București, eu cred că, cu cât mergi spre partea sudică a României, cu atât mai plini de viață sunt oamenii. Târgu-Mureș era un loc foarte liniștit în comparație cu Bucureștiul. Când ați ajuns în București, care a fost primul loc pe care l-ați vizitat. Prima vizită a fost la Marriott, la o conferință acum patru ani jumate, dar primele obiective turistice pe care le-am vizitat au fost Casa Poporului și Arcul de Triumf, am fost foarte impresionat de Casa Poporului, chiar dacă povestea clădirii nu este întotdeauna foarte frumoasă, dar dacă te uiți la ea este o clădire impresionantă, atât la exterior, cât și la interior. Am avut câteva ocazii să-mi aduc prieteni și colegi în vizită la niște evenimente și întâlniri la Casa Poporului și toți au rămas muți de uimire, au fost copleșiți. E impresionantă, e foarte frumoasă la interior. Am mai văzut Teatrul Național, Muzeul Național de Artă, Herăstrăul, lucrurile tipice pe care le vezi în București. Unde vă simțiți cel mai relaxat în București? Există un astfel de loc, nu e ușor să-l găsești în București, trebuie să recunosc, dar există. Locuiesc aproape de Herăstrău, așa că uneori după ce plec de la birou merg acolo, pentru o jumătate de oră, să mă plimb sau să beau ceva. Și asta e foarte relaxant, depinde unde te duci în Herăstrău, că sunt și locuri și mai zgomotoase acolo. Un neamț în Micul Paris, „Bucureștiul e un oraș foarte sigur“ • Frank Hajdiniak, președintele Consiliului de Administrație E.ON Gaz România, locuiește de un an în București după ce, timp de trei ani și jumătate, a stat la Târgu-Mureș. A rămas mut de uimire în fața Casei Poporului, ascultă muzică la Hard Rock Cafe, se plimbă seara prin Herăstrău și nu înțelege de ce românii nu sunt mai patrioți cu berea lor Frank Hajdinjak se relaxează în parcul Herăstrău Caragiale revizitează Curtea Berarilor ; în această vară, amatorii de Bucureștii cu aer retro vor avea parte de mai multe spectacole realizate după celebrele schițe ale autorului, în cadrul unui proiect de recuperare a atmosferei „de altădată“. Ilinca.andrei@cotidianul.ro „REDESCOPERĂ BUCUREȘTIUL, așa cum a fost odată“ este numele proiectului sub care Timișoreanu și-a propus să folosească centrul istoric al Capitalei pe post de scenă, încercând totodată să readucă imaginea unui oraș care incită la multe nostalgii. Curtea Berarilor va servi drept fundal pentru mai multe piese de teatru, concepute pornind de la schițele lui Caragiale, care vor fi însă readaptate de către autori contemporani, actorii care urmează să interpreteze deja proverbialele roluri jucând, de regulă, la Teatrul Nottara. De altfel, teatrul va depăși spațiul curții, ieșind în stradă, astfel încât spectacolele să ajungă la cât mai mulți și mai variați trecători-spectatori. Chiar Bucureștiul va deveni, prin câteva elemente, decor al acestei campanii, organizatorii anunțând montarea a zece ceasuri stradale de epocă în locuri relevante istoric pentru Capitală. Primele două, însoțite de un panou care spune, pe scurt, povestea spațiului, au fost deja puse în funcțiune lângă Capșa și lângă Palatul Regal. „Noi am montat ceasurile, iar acum le dăm în grija primăriilor de sector, care vor angaja ceasornicari pentru buna lor funcționare“, a declarat pentru Newson Anca Echim, reprezentanta firmei Timișoreană, inițiatoarea proiectului. JOI-25 IUNIE 2009 imaginea unui oraș pe care locuitorii s-au dezobișnuit să-l iubească . Până pe 17 iulie, Bucureștiul va fi protagonistul unei campanii desfășurate atât în ediția tipărită a ziarului, cât și pe cotidianure, în care cititorii vor citi mărturiile românilor, cât și ale străinilor îndrăgostiți de orașul în care au ajuns să locuiască. De la descrieri ale locurilor despre care am citit în cărți la cele dispărute din geografia actuală a urbei și la topuri cu muzee, cluburi, biblioteci, piețe și alte zone de interes, campania va contura imaginea unui oraș pe care locuitorii s-au dezobișnuit să-l iubească, deși nu renunță la relația de dependență deja instalată; în plus, cititorii vor putea parcurge în cadrul campaniei texte selectate din volumul „Bucureștiul în 22 de povești“, publicat de Humanitas, la inițiativa Apa Nova București. Ieșiți des în oraș, în timpul liber? Ies aproape în fiecare zi, din diferite motive. Sigur că, având în vedere profesia mea, multe ieșiri sunt legate de afaceri, dar ies și de unul singur destul de des. Mă duc la concerte, dar de cele mai multe ori la restaurante sau în cluburi, la o bere, îmi place muzica hard rock și știu câteva locuri în București unde se ascultă muzică live bună. Music Club e un club drăguț, mă duc în Jack’s, îmi place Hard Rock Cafe... Vă place berea românească? Câteodată nu pot să înțeleg de ce românii vor să bea beri internaționale, pentru că există beri românești foarte bune, cred că asta se bazează și pe vechea tradiție a berăriilor germane, datorită germanilor care au locuit în trecut aici, așa că, dacă am ocazia, beau întotdeauna bere românească. Ce nu vă place la București? Ce e uneori neplăcut este traficul, pentru că dacă trebuie să te duci și să te întorci de la ministerul nu știu care trebuie să îți iei o marjă de o jumătate de oră, o oră, ca să ajungi la timp. Și mai e ceva care nu e enervant, dar e evident: dacă te uiți la arhitectura Bucureștiului, unele clădiri sunt foarte frumoase, dar e nevoie de investiții majore ca să le aduci la standarde moderne: în câțiva ani, poate în mai mulți ani, lucrul acesta se va schimba. Dar ce vă place? Bucureștiul e o capitală internațională tipică, găsești aici ceea ce găsești în multe dintre capitalele lumii: tot felul de restaurante, cluburi, o comunitate uriașă de expați, ai totul în materie de artă și muzică, ai tot ce-ți trebuie ca să-ți găsești locul aici și să-ți faci viața confortabilă. E un oraș foarte sigur, nu pot să văd nici o diferență între București și Berlin, din punctul ăsta de vedere, bineînțeles sunt zone pe care trebuie să le eviți, în ambele orașe. Ce fotografii ați făcut în București? Fotografii tipice, cu blocajele în trafic, cu Casa Poporului, cu locul în care trăiesc. Muzeul Antipa, un Bronz la festivalul de publicitate de la Cannes . Campania „The Dinosaur Exhibition“, realizată de agenția Leo Burnett-Target București pentru Muzeul „Grigore Antipa“, a câștigat bronz la festivalul de publicitate de la Cannes. LEO BURNETTI TARGET a fost singura agenție din România nominalizată la categoria Media Lions, în cadrul festivalului Cannes International Advertising, care se află la ediția cu numărul 56 și se desfășoară între 21 și 27 iunie. Lucrarea „The Dinosaur Exhibition “ (foto) cu care Leo Burnett-Target a câștigat bronz la festivalul de publicitate de la Cannes a fost nominalizată și la secțiunile Travel, Entertainment, Leisure și Best Use of Special Events and Stunt/Live Advertising, potrivit NewsIn. Campania „The Dinosaur Exhibition“ s-a desfășurat în luna februarie 2008 și a avut ca scop promovarea uneia dintre cele mai mari expoziții cu dinozauri din lume, pe care a găzduit-o Muzeul Antipa. Marele trofeu la această categorie a fost câștigat de agenția JWT Tokyo pentru campania „Kit Kat Mail“. Premiul special Media Agency of the Year a fost acordat agenției Dentsu Tokyo, pe următoarele două locuri clasându-se Famous Brussels, respectiv Shalmer Avnon Amichay/ Y&R Interactive din Tel Aviv.